![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die realistische cijfers zijn van Febiac, ze weten waarom:
Hieronder de verplichting veiligheidsgordel Duitsland vanaf 1976, en een serieuze boete voor het niet dragen sinds 1984. http://de.statista.com/infografik/17...n-deutschland/ ![]() In Belgistan was de gordelverplichting -1975 zelfs- eerder een lachertje qua handhaving en boetegeld, met voor het gevolg dat Be nog tot 2005 het allerlaagste gordeldrachtpercentage had in de EU, tesamen met Hongarije... (cijfers Eurostat of dit topic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=143681 )
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2015 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: Ik wacht nog.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom ben ik ook voorstander van snelheidsverlaging in woonerven, schoolomgevingen, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: Ik wacht nog.
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2015 om 21:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb helaas idioten gekend die een doktersvoorschrift aanvroegen om geen gordel te moeten dragen. Als twintiger heb ik nog de formule Ford en daarop Formule Renault gewonnen en zelfs nu zal ik nooit mijn auto starten zonder eerst de gordel aan te klikken. Het getuut nu met nieuwe wagens is trouwens niet te harden als je het niet doet. Dat zijn dan meestal mijn mede passagiers die niet aanklikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat u niet meebent. Mijn stelling is dat de verkeersveiligheid optimaal is bij o.a. de optimaal aangewezen snelheidsgrenzen. Dit kan betekenen dat de huidige grenzen zowel verlaagd als verhoogd kunnen worden.
Uw vraag suggereert eerder dat verhoogde snelheidsgrenzen plaatsafhankelijk dienen te zijn ipv een optimale verkeersveiligheid te beogen. En nu we het over suggereren hebben: ik wacht nog steeds.
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan iemand mij uitleggen hoe een snelheidsverhoging de veiligheid kan verhogen in de wetenschap dat
a/ De ernst van het ongeval rechtstreeks samenhangt met de snelheid; kortom hoe hoger de snelheid, hoe groter de impact van het ongeval, hoe zwaarder de gevolgen. b/ Hoe sneller men rijdt, hoe minder kans men heeft om zaken te voorzien of op bepaalde situaties te reageren. Kortom men heeft minder tijd om te ageren, wat eveneens rechtstreeks samenhangt men een verhoogde kans op ongevallen. Het enige wat ik bedenken is bijvoorbeeld dat er minder file zou kunnen staan op een autostrade waardoor er minder kans is dat er bestuurders, die aan het sms'en zijn, achteraan op inrijden.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 mei 2015 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander om alle snelheden van alle voertuigen te verlagen naar 5 km/u. Iemand die zo onverantwoord is om 10% sneller te rijden zou ik zijn rijbewijs voor het leven afnemen en zwaar beboeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de gordelplicht heeft nooit voor de frustraties, obstakels en verlengingen van reistijden geleid die we nu wel zien met alle pestmaatregelen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het niet over het doel, daar u dit al aangaf. Wel werd mijn nieuwsgierigheid geprikkeld waar u dan wel die snelheidsverhogingen wil doorvoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja, daar zijn we weer over die reistijd. Als je weet dat de gemiddelde afstand van een dagelijkse verplaatsing een goede 15 kilometer is, dan wil ik wel eens zien waar dat enorme tijdsverschil zit dat tot frustratie zou kunnen leiden. Hoeveel win je door aan 90 of 70 van Waregem naar Kruishoutem te rijden langs de Kruishoutemseweg bijvoorbeeld? In het denkbeeldige geval dan nog dat er geen ander verkeer is, natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |