Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2015, 08:25   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb je het gelezen?
Twee keers zelfs.
En jouw reactie maar één keer.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 08:36   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een 19 jarige met zijn broek vol goesting zal niet eerst het wetboek raadplegen indien zijn 14 jarig sletje klaarligt met her benen open.
Neen. Dat is duidelijk.

Wat mijn persoonlijke mening betreft:
laat die minimum leeftijd maar 15 zijn ipv 14, zodanig dat elke seks met penetratie van eenderwie die nog net geen 15 is, even bekeken kan worden door de jeugdrechter, op vlak van "is hier sprake van misbruik, ja of neen".

laat het leeftijdsverschil ook maar drie jaar zijn ipv vijf.
Zodanig dat er onderzoek kan zijn als een 19 jarige begint met een 15 jarige. Op je 19° mag je al iets verder nadenken.
Als het onderzoek zou uitwijzen dat er geen sprake is van misleidende beïnvloeding, dan moet er verder geen strafmaatregel volgen.

(moet ik een voorbeeld geven voor dit laatste ? Een tentsletje van 15 op een muziekfestival doet er op één uur drie na mekaar binnen. De vierde die uitgenodigd wordt is 19 jaar toevallig. Ik denk niet dat die 19-jarige veel psychisch kwaad aanricht in het tentje ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 mei 2015, 08:48   #123
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(moet ik een voorbeeld geven voor dit laatste ? Een tentsletje van 15 op een muziekfestival doet er op één uur drie na mekaar binnen. De vierde die uitgenodigd wordt is 19 jaar toevallig. Ik denk niet dat die 19-jarige veel psychisch kwaad aanricht in het tentje ...)
Zo iemand (dat "meisje") dient levenslang opgesloten te worden.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 27 mei 2015 om 08:48.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 08:50   #124
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Wat met de goedgeiligmannen en hun populaire spelletje: Stop je leuter in een kleuter?
Ik ben voor de invoering van de doodstaf.
Oud 27 mei 2015, 08:54   #125
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Waarom wordt die minimumleeftijd niet helemaal afgeschaft.

Laat iedereen met alles en iedereen van bil gaan, we zijn toch progressief, wat is me dat nu.

De reden waarom er aan die minimumleeftijd gesleuteld wordt is omdat die snotapen in jeugdinstellingen met mekaar liggen rampetampen, 't personeel mòet telkens de politie inlichten, en daar weet men zich geen raad mee.

Zo simpel is dat.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 08:54   #126
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Voor "een leuter in een kleuter" sluit ik me daar bij aan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 08:55   #127
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Noot: jonge meisjes die schuchter-katholiek opgevoed worden, zijn veel gemakkelijker te verleiden tot seks, dan weerbare geïnformeerde jongeren. Je belooft die katholieke meisjes een hemel op aarde, vol liefde, en ze smelten in je armen en ontvlammen tussen ....
Maak jezelf maar niets wijs.
Oud 27 mei 2015, 09:03   #128
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zo iemand (dat "meisje") dient levenslang opgesloten te worden.
Of het kan nog erger: een jaartje bij jou komen logeren!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 09:06   #129
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noot: jonge meisjes die schuchter-katholiek opgevoed worden, zijn veel gemakkelijker te verleiden tot seks, dan weerbare geïnformeerde jongeren. Je belooft die katholieke meisjes een hemel op aarde, vol liefde, en ze smelten in je armen en ontvlammen tussen ...

.
Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, uit mijn ervaring als jong manneke die ook maar al te graag van bil ging, was het schuchter-katholiek meisje inderdaad gemakkelijker te verleiden.
Al zeg ik niet dat een weerbare geïnformeerde niet kan vallen voor mooie praatjes over liefde, de maan in je haar en sterren in je ogen hoor...
Oud 27 mei 2015, 09:26   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan was de rkk nu ongeveer gehalveerd

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 09:53   #131
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat uitgerekend gij zoiets zegt

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 10:00   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Ze draaien op seksueel vlak nog niet dol genoeg de laatste jaren de jeugdige zieltjes onder ons?

Of is dat eerder een tegemoetkoming naar de vele landverhuizers toe die onze landen komen overspoelen en die niet vies zijn van aan inteelt doen en op hun kinderen zitten?

Waarschijnlijk zie ik dat weer helemaal verkeerd ... alhoewel?

Een 'sfeerbeeld':

Nog meer dramatische toestanden, meisje in verwachting geraakt op haar 14 door de één of andere onverlaat, ouders mogen het niet weten, 'dader' weet van niets en is niet meer te vinden ... meisje weet zich geen raad en de enige uitweg is zelfmoord?

Blijf maar tot je 18 �* 21 aan je eigen fluitje trekken of wat vingeroefeningen te doen.

De dame die het voorstelde moet een enorme fan zijn van: Seks, Drugs & rock'n Roll ...

De huidige wet is eigenlijk totaal niet toereikend over de leeftijd dat het strafbaar is om sex te hebben.
Vandaag mag een koppeltje van 14 en 10 jaar sex met elkaar hebben en is er geen enkele wet die er ook maar iets tegen doet.

In sommige Europese landen is men vanaf 14 jaar seksueel volwassen, maar is elke seksueel contact onder de 14 jaar verboden, zelfs als beide 13 jaar oud zijn.

En de wet dat seksuele contacten onder de 16 verboden zijn is eigenlijk nog vrij jong.
In de jaren 80 van vorige eeuw konden meisjes nog huwen vanaf hun 16de en jongens vanaf hun 18de verjaardag en werden ze direct meerderjarig verklaard.

Vandaag mag een 80 jarige sex hebben met een 16jarige en mag die daar zelfs foto's van bezitten, maar ze niet publiekelijk maken.
Foto's van na haar 18de verjaardag mogen zelfs gedeeld worden met toelating van het meisje.
Wat men met dit wetsvoorstel wil doen, is de wet gelijk trekken met andere Europese landen en koppels waarvan de ene partner 16 is en da andere partner 14 niet meer juridisch strafbaar maken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 10:46   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De huidige wet is eigenlijk totaal niet toereikend over de leeftijd dat het strafbaar is om sex te hebben.
Vandaag mag een koppeltje van 14 en 10 jaar sex met elkaar hebben en is er geen enkele wet die er ook maar iets tegen doet.

In sommige Europese landen is men vanaf 14 jaar seksueel volwassen, maar is elke seksueel contact onder de 14 jaar verboden, zelfs als beide 13 jaar oud zijn.

En de wet dat seksuele contacten onder de 16 verboden zijn is eigenlijk nog vrij jong.
In de jaren 80 van vorige eeuw konden meisjes nog huwen vanaf hun 16de en jongens vanaf hun 18de verjaardag en werden ze direct meerderjarig verklaard.

Vandaag mag een 80 jarige sex hebben met een 16jarige en mag die daar zelfs foto's van bezitten, maar ze niet publiekelijk maken.
Foto's van na haar 18de verjaardag mogen zelfs gedeeld worden met toelating van het meisje.
Wat men met dit wetsvoorstel wil doen, is de wet gelijk trekken met andere Europese landen en koppels waarvan de ene partner 16 is en da andere partner 14 niet meer juridisch strafbaar maken.
Ik denk dat jouw klanten erg gaan botsen met de jeugdbescherming.
Met name met de wet op de jeugdbescherming.

Gij kunt er ook nogal lappen op geven hé.

.

Oud 27 mei 2015, 11:13   #134
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jouw klanten erg gaan botsen met de jeugdbescherming.
Met name met de wet op de jeugdbescherming.

Gij kunt er ook nogal lappen op geven hé.

.
Ik heb in het verleden zelf een klacht neergelegd gehad tegen mijn ex, juist omdat ze kinderen van die leeftijden en verschillend geslacht samen liet slapen.
Kreeg van de jeugdbescherming gewoon te horen, dat zolang het niet broer en zus zijn en geen van de betrokken kinderen ouder dan 16 of jonger dan 10 was en er geen bewijzen van verkrachtingen waren, zij gewoon niets kunnen doen.
Had er één jongere ouder dan 16 jaar of jonger dan 10 jaar tussen had gezetten, had de jeugdbescherming kunnen ingrijpen.
Kreeg van de jeugdbescherming zelfs te horen, dat meisjes vanaf hun eerste menstruatie zelfs bijna gratis te pil ter beschikking krijgen, enkel en alleen om te vermijden dat ze zwanger zouden worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 11:48   #135
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
menstruatie zelfs bijna gratis te pil ter beschikking krijgen, enkel en alleen om te vermijden dat ze zwanger zouden worden.
Op zich niet slecht vind ik. Want als ze het eenmaal willen, mag je er nog je hand voorhouden. Dan steken ze hem nog tussen uw vingers.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 11:51   #136
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De cijferkes spreken anders voor zich hoor
... en dat gaat dan enkel nog over de gevallen ( tienermoeders) waar het bekend van is.

Uiteraard gaat dit niet op voor praktizerende Christenen ( met hoofdletter C ) gelijk Drukazz
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 11:52   #137
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Oud 27 mei 2015, 11:56   #138
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en had de wereld er een ietsje mooier uitgezien...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 12:22   #139
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...over de juistheid van de cijferkes ga ik me niet uitspreken maar dat vetgedrukte klopt wel ergens

Wat we nu in feite meemaken is het voortzetten van het terugkeren van de slinger (nádat relikwieten zich begonnen moeien) één ding in achterhoofd : is er sprake van misbruik of macht

...want verder in de tijd (rond 1800) was België inzake seks, alcohol en drugs vrij tolerant.
De toenmalige wetgeving ging immers terug op de ‘Code pénal’ van Napoleon met
als uitgangspunt dat religie en staat van elkaar gescheiden moesten worden.
Men wou dus absoluut geen religieuze oordelen die een weerklank kregen in het beleid van de overheid.
De overheid beperkte zich met bemoeienissen met persoonlijke kwesties ( zoals seksualiteit ) tot een strikt tot zolang men anderen met zijn gedrag niet schaadde of niet ongevraagd lastig viel.
Helaas zijn gaandeweg christelijke partijen er in geslaag allerhande restricties in te voeren met het idee dat de overheid haar rol als hoedster van godsdienstige waarden (weer) moest opnemen.
Oud 27 mei 2015, 12:40   #140
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb in het verleden zelf een klacht neergelegd gehad tegen mijn ex, juist omdat ze kinderen van die leeftijden en verschillend geslacht samen liet slapen.
Kreeg van de jeugdbescherming gewoon te horen, dat zolang het niet broer en zus zijn en geen van de betrokken kinderen ouder dan 16 of jonger dan 10 was en er geen bewijzen van verkrachtingen waren, zij gewoon niets kunnen doen.
Had er één jongere ouder dan 16 jaar of jonger dan 10 jaar tussen had gezetten, had de jeugdbescherming kunnen ingrijpen.
Kreeg van de jeugdbescherming zelfs te horen, dat meisjes vanaf hun eerste menstruatie zelfs bijna gratis te pil ter beschikking krijgen, enkel en alleen om te vermijden dat ze zwanger zouden worden.
Je vorig bericht was veel algemener; nu voeg je hier twee extra voorwaarden toe, namelijk de instemming van een van de ouders en het ontbreken van elementen naar verkrachting (misbruik dus).

Ik vind dat jij zo nogal vaak veralgemeent.
't Is precies of wij een ander denkkader hebben.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be