Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2015, 19:23   #121
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar natuurlijk moet het Nederlands niet verdwijnen, mijn werkende vriend.
Wel integendeel, het is mijn moedertaal.
Ik koester die taal en ik spreek ze dagelijks, met meer trots en minder fouten dan veel apostels die hier dagelijks hun ding komen doen.
Jack; ik heb niet beweerd dat Nederlands moet verdwijnen!
Ik zeg alleen dat Vlamingen; eveneens als de Walen; als tweede taal Engels moeten studeren om hun internationaal meer kansen te geven.
En dat het dus wel gek is dat wij; Vlamingen; zouden eisen dat men onze taal zou leren. Men kan met die taal nergens terecht in het buitenland tenzij in een paar kleine enclaves in de wereld.
Dat lijkt misschien een tegemoetkoming aan de Walen maar het kan een einde maken aan dat Waals superioriteitsgevoel van lege hoofden waar niks in zit. Ben eens benieuwd wat die oubollige hiërarchie waar dit land mee geplaagd zit zich uit de slag zal trekken.
Ik heb in Brussel dikwijls gepretendeerd van geen Frans te kennen.
En als ik in het Nederlands de weg vroeg was het antwoord :"Comprend pas!"
Dezelfde vraag in het Engels of Duits kreeg hetzelfde antwoord. Of er werden sommigen zelfs kwaad. Ze voelden aan dat ik hun broek aan het afstropen was.
En nog dit Jack. Ik ben niet meer werkend.
En of ik uw vriend ben betwijfel ik.
Dan zul je uit een een ander vaatje moeten gaan tappen.
Een beetje deftig blijven en oog hebben voor een echt debat zou al een hele verbetering zijn. In een debat horen geen persoonlijke aanvallen.

Laatst gewijzigd door werkman : 2 juni 2015 om 19:29.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 19:38   #122
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Jack; ik heb niet beweerd dat Nederlands moet verdwijnen!
Ik zeg alleen dat Vlamingen; eveneens als de Walen; als tweede taal Engels moeten studeren om hun internationaal meer kansen te geven.
En dat het dus wel gek is dat wij; Vlamingen; zouden eisen dat men onze taal zou leren. Men kan met die taal nergens terecht in het buitenland tenzij in een paar kleine enclaves in de wereld.
Dat lijkt misschien een tegemoetkoming aan de Walen maar het kan een einde maken aan dat Waals superioriteitsgevoel van lege hoofden waar niks in zit. Ben eens benieuwd wat die oubollige hiërarchie waar dit land mee geplaagd zit zich uit de slag zal trekken.
Ik heb in Brussel dikwijls gepretendeerd van geen Frans te kennen.
En als ik in het Nederlands de weg vroeg was het antwoord :"Comprend pas!"
Dezelfde vraag in het Engels of Duits kreeg hetzelfde antwoord. Of er werden sommigen zelfs kwaad. Ze voelden aan dat ik hun broek aan het afstropen was.
En nog dit Jack. Ik ben niet meer werkend.
En of ik uw vriend ben betwijfel ik.
Dan zul je uit een een ander vaatje moeten gaan tappen.
Een beetje deftig blijven en oog hebben voor een echt debat zou al een hele verbetering zijn. In een debat horen geen persoonlijke aanvallen.
Ik vind dat taalvakken vrije keuze zouden moeten zijn.
Men kan een taal pas leren als men er echt voor gemotiveerd is...
Los van alle sentimentele gezwets.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 juni 2015 om 19:45.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 21:29   #123
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind dat taalvakken vrije keuze zouden moeten zijn.
Men kan een taal pas leren als men er echt voor gemotiveerd is...
Los van alle sentimentele gezwets.
Dus als men niet gemotiveerd is moet men geen taal leren?
Dat is dus nieuw. Moet je mededelen aan de leiding van het onderwijs.
En je begrijpt er weeral niks van.
Ik verdedig niet het grondig aanleren van de Engelse taal op basis van sentimentele gronden. Ik verdedig dit standpunt omdat het de leerlingen meer internationale en zelfs nationale armslag geeft. De Vlaamse leerlingen in alle geval.
Dat U mijn standpunt gezwets noemt laat ik voor uw rekening.
U begrijpt schijnbaar niet de draagwijdte van uw gebruikte woordenschat.
Het is telkens op het randje af en dikwijls zelfs er over.
Dit terzake.
Maar ik heb wel de indruk dus dat U zelden de inhoud van een betoog begrijpt. Dus de inhoud van uw eigen woorden mogelijk zelfs ook niet.
Als U met zo een instelling leraar zou zijn dan beklaag ik uw leerlingen.
Ik vermoed zelfs dat uw oordeel over hun capaciteiten beïnvloed zal worden door het feit dat hun maatschappelijke visie al of niet zal overeen stemmen met uw visie. En ook dat U het moeilijk zal hebben om uw visie niet op te dringen als leerstof. Een grondvoorwaarde voor een goede leerkracht is dat hij op gebied van politiek een zekere neutraliteit vertoont.
Dus dat gerucht over uw al dan niet leerkracht zijnde betwijfel ik ten gronde.
Ge vertoont hier op dit forum geen enkel kenmerk van een goede leerkracht.

Laatst gewijzigd door werkman : 2 juni 2015 om 21:30.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 21:35   #124
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ze moeten niets en wij ook niet. 220 miljard is meer dan genoeg. Laten we gewoon scheiden, dat ze dan maar geld gaan vragen aan hun taalgenoten van Frankrijk. Eens zien hoever ze geraken ...
Het probleem voor u is dat er geen meerderheid daarvoor is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 21:41   #125
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het probleem voor u is dat er geen meerderheid daarvoor is.
Nog geen meerderheid.

Maar je hebt ook gelijk dat het moeilijk wordt, want zelfs als er een meerderheid is in Vlaanderen, de Franskiljonse minderheid en hun koning weten hoe dit te blijven doen stromen ...
Oud 2 juni 2015, 21:43   #126
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dus als men niet gemotiveerd is moet men geen taal leren?
Dat is dus nieuw. Moet je mededelen aan de leiding van het onderwijs.
En je begrijpt er weeral niks van.
Ik verdedig niet het grondig aanleren van de Engelse taal op basis van sentimentele gronden. Ik verdedig dit standpunt omdat het de leerlingen meer internationale en zelfs nationale armslag geeft. De Vlaamse leerlingen in alle geval.
Dat U mijn standpunt gezwets noemt laat ik voor uw rekening.
U begrijpt schijnbaar niet de draagwijdte van uw gebruikte woordenschat.
Het is telkens op het randje af en dikwijls zelfs er over.
Dit terzake.
Maar ik heb wel de indruk dus dat U zelden de inhoud van een betoog begrijpt. Dus de inhoud van uw eigen woorden mogelijk zelfs ook niet.
Als U met zo een instelling leraar zou zijn dan beklaag ik uw leerlingen.
Ik vermoed zelfs dat uw oordeel over hun capaciteiten beïnvloed zal worden door het feit dat hun maatschappelijke visie al of niet zal overeen stemmen met uw visie. En ook dat U het moeilijk zal hebben om uw visie niet op te dringen als leerstof. Een grondvoorwaarde voor een goede leerkracht is dat hij op gebied van politiek een zekere neutraliteit vertoont.
Dus dat gerucht over uw al dan niet leerkracht zijnde betwijfel ik ten gronde.
Ge vertoont hier op dit forum geen enkel kenmerk van een goede leerkracht.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 21:44   #127
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Allesbehalve een evidentie omdat we nu éénmaal niet "één" land zijn! We verschillen in zoveel dingen, met de taal als eerste en de mentaliteit als tweede element!
Onze arbeiders die voor hun labeur in de mijnen destijds betaald werden vergelijken met Vlaams geld dat naar daar versast wordt om hun rekeningen te betalen en niet omdat ze "iets doen of werken voor de Vlamingen", dat is nogal een verschil!
Betalen voor geleverd werk / betalen voor werklozen en bodemloze putten...
Voeg er dan nog de manier aan toe waarop velen naar de Vlamingen kijken als waren het boertige nazi's...
Ga dat eens zeggen tegen de talloze Franstaligen die in Vlaanderen werken en/of wonen en wees er al zeker van dat ze met u zullen lachen. Als Franstalig werk ik in Vlaanderen samen met Vlamingen, Franstalige Brusselaars en Walen. Dat u het beu met de Franstaligen bent, is enkel en alleen uw probleem. Dat betreft alvast helemaal niet de Franstaligen.
Oud 2 juni 2015, 21:45   #128
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
De meeste Walen zijn luie dikkoppen die nog liever doodvallen dan een woord Nederlands te praten.
U kent dus helemaal niets van Wallonië.
Oud 2 juni 2015, 21:49   #129
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Zo opgefokt weer...
Oud 3 juni 2015, 07:15   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga dat eens zeggen tegen de talloze Franstaligen die in Vlaanderen werken en/of wonen en wees er al zeker van dat ze met u zullen lachen. Als Franstalig werk ik in Vlaanderen samen met Vlamingen, Franstalige Brusselaars en Walen. Dat u het beu met de Franstaligen bent, is enkel en alleen uw probleem. Dat betreft alvast helemaal niet de Franstaligen.
Wat een gezaag, telkens weer, over die talloze franstaligen die in Vlaanderen werken en/of wonen, waarvan u zelf bovendien zegt dat ze zich geen moer aantrekken van de Vlamingen rondom hen, en waarvan u doet alsof ze de navel van de wereld zijn...
U en uw taalgenoten ontnemen de Vlaamse meerderheid hun rechten en ik zou mij moeten zorgen maken om dat miniem aantal franstaligen dat in Vlaanderen komt leven en werken en meestal vooral zich toch niet komt aanpassen...
Inderdaad het franstalig navelstaren ten top, bekrompenheid en egoïsme troef.
Leer eerst u voor de anderen te interesseren alvorens hier te blijven hameren en zannikken over de zogenaamde rechten van enkelingen, zelfs al zijn het franstaligen en is dat in uw geest al voldoende om alleen maar hen te bekijken en de anderen als stront aan de kant te schuiven.
Een heel volk wordt hier misbruikt en u blijft zannikken over die paar franstaligen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 07:20   #131
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U kent dus helemaal niets van Wallonië.
Ik ken zoveel van Wallonië dat ik weet dat dat hen van bovenuit wordt aangepraat en hoogst wordt aangeraden...
En dat zegt heel veel over de politieke geest van Wallonië waarvan de mensen, ook en vooral in Wallonië de dupe zijn...
Oud 3 juni 2015, 07:20   #132
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat een gezaag, telkens weer, over die talloze franstaligen die in Vlaanderen werken en/of wonen, waarvan u zelf bovendien zegt dat ze zich geen moer aantrekken van de Vlamingen rondom hen, en waarvan u doet alsof ze de navel van de wereld zijn...U en uw taalgenoten ontnemen de Vlaamse meerderheid hun rechten en ik zou mij moeten zorgen maken om dat miniem aantal franstaligen dat in Vlaanderen komt leven en werken en meestal vooral zich toch niet komt aanpassen... Inderdaad het franstalig navelstaren ten top, bekrompenheid en egoïsme troef. Leer eerst u voor de anderen te interesseren alvorens hier te blijven hameren en zannikken over de zogenaamde rechten van enkelingen, zelfs al zijn het franstaligen en is dat in uw geest al voldoende om alleen maar hen te bekijken en de anderen als stront aan de kant te schuiven. Een heel volk wordt hier misbruikt en u blijft zannikken over die paar franstaligen...
Het is als vasthouden aan de takken van een boom waarvan de stam door en door Belziek is.

Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 07:21.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 07:22   #133
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/de...rs-200-miljard

Transfers zijn overdrachten van koopkracht tussen de inwoners van de drie Gewesten

In euro’s van vandaag hebben de Vlamingen in de laatste 25 jaar een bedrag van 220 miljard afgestaan aan de andere inwoners van dit land. Dit is 33.900 euro per Vlaming of 136.000 euro per Vlaams gezin met twee kinderen.
Citaat:
Met moeite voldoende om een half huisje te kopen
Moet er nog zand zijn?
In mijn streek is dat de prijs van een mooie rijwoning... dingske...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 07:23   #134
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het is als vasthouden aan de takken van een boom waarvan de stam door en door Belziek is.
Neen het is die takken (zichzelf) voor de stam nemen terwijl ze zelf meehelpen om de echte stam, waaraan die takken vastzitten te doen verrotten...
Oud 3 juni 2015, 07:58   #135
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen het is die takken (zichzelf) voor de stam nemen terwijl ze zelf meehelpen om de echte stam, waaraan die takken vastzitten te doen verrotten...
Dat is ook een fijne metafoor Marie, dank. Het is als een bende apen die hun intellect nog slechts gebruiken om hun onvolwassenheid te camoufleren maar niet doorhebben dat het zo transparant is als een zeef. Het resultaat is verbluffend, men heeft nu een heel bolwerk opgericht als een labyrint van financiële bewegingen waarvoor je eerst drie jaar moet studeren om pas dan tot het besef te komen dat je heel het systeem beter kan buiten kieperen om er niet in gevangen te raken. Maar zoals we de apen inmiddels kennen, men komt helemaal niet tot dat besef, men gaat gewoon verder met al deze absurditeiten waardoor er dan ook geen tijd meer rest om eens naar de alternatieve oplossingen te kijken. En als ze dat al doen, zullen ze je trachten duidelijk te maken dat het zo niet werkt, iets dat velen al lang doorhebben maar enkel het intellect van dienst nog niet. Het klopt uiteindelijk dus wel wat ze zeggen, zo werkt het niet, voor geen meter.

Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 07:58.
Oud 3 juni 2015, 09:12   #136
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een gezaag, telkens weer, over die talloze franstaligen die in Vlaanderen werken en/of wonen, waarvan u zelf bovendien zegt dat ze zich geen moer aantrekken van de Vlamingen rondom hen, en waarvan u doet alsof ze de navel van de wereld zijn...
U en uw taalgenoten ontnemen de Vlaamse meerderheid hun rechten en ik zou mij moeten zorgen maken om dat miniem aantal franstaligen dat in Vlaanderen komt leven en werken en meestal vooral zich toch niet komt aanpassen...
Inderdaad het franstalig navelstaren ten top, bekrompenheid en egoïsme troef.
Leer eerst u voor de anderen te interesseren alvorens hier te blijven hameren en zannikken over de zogenaamde rechten van enkelingen, zelfs al zijn het franstaligen en is dat in uw geest al voldoende om alleen maar hen te bekijken en de anderen als stront aan de kant te schuiven.
Een heel volk wordt hier misbruikt en u blijft zannikken over die paar franstaligen...
Vlamingen zoals u VOELEN ZICH misbruikt, nuance. Neem UW realiteit niet voor DE realiteit.
Oud 3 juni 2015, 09:15   #137
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlamingen zoals u VOELEN ZICH misbruikt, nuance. Neem UW realiteit niet voor DE realiteit.
Het zal in andere landen niet anders zijn, heel Europa voelt zich vandaag misbruikt. En wie dat nog niet voelt, is er immuun voor geworden.
Oud 3 juni 2015, 09:19   #138
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Vlamingen zoals mij, al meer dan 30%, maar enfin zelfs 60% telt voor u niet, want alleen uw francophone werkelijkheid telt.
De andere Vlamingen die zich nog niet misbruik voelen, maar het wel degelijk voor de honderd procent ook zijn, zitten met hun kop in het zand en daar houdt de anti-Vlaamse Belgische regimepers hen zo lang mogelijk in; waarschijnlijk tot het veel en veel te laat is.
Maar ook dat zal u worst wezen, rabiate geindoctrineerde francofoon als u bent...
Weet u het werk en het doel van indoctrinatie is dat de mensen, met andere woorden, de onderdanen met de nadruk op onder, hun verstand niet meer kunnen gebruiken... en dan hebben de criminelen natuurlijk de baan vrij... La Belgique is het levende voorbeeld daarvan...
Indien u nog wat meer bewijzen van mijn woorden nodig heeft :
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/he...-de-desillusie

Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 juni 2015 om 09:22.
Oud 3 juni 2015, 09:24   #139
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het zal in andere landen niet anders zijn, heel Europa voelt zich vandaag misbruikt. En wie dat nog niet voelt, is er immuun voor geworden.
Het is in andere landen hetzelfde, de landsmaffia heeft overal de macht, evengoed in Frankrijk als in Engeland als in...
Maar hier in al Belgique hebben ze de communautaire tegenstellingen steeds voor Eigen doeleinden uitgespeeld, wat maakt dat de terugweg naar hen ook via die communautaire tegenstellingen terug te vinden is...
Oud 3 juni 2015, 09:28   #140
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is in andere landen hetzelfde, de landsmaffia heeft overal de macht, evengoed in Frankrijk als in Engeland als in...
Maar hier in al Belgique hebben ze de communautaire tegenstellingen steeds voor Eigen doeleinden uitgespeeld, wat maakt dat de terugweg naar hen ook via die communautaire tegenstellingen terug te vinden is...
Nu moet ik u gelijk geven:
Het is inderdaad zo dat communautaire tegenstellingen voor Eigen doeleinden worden uitgespeeld, en met succes als ik zo de laatste score van een zekere partij bekijk...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2015 om 09:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be