Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2015, 09:32   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm neen, je schijnt me niet te begrijpen.

De realiteit is dat Brussel als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen ligt.

Ik weet wel dat de Walen niet begrijpen dat als ze naar 'hun' Brussel rijden ze Vlaanderen moeten binnen rijden. Maar dat de Vlamingen het niet begrijpen...

^^
Daarom dat ze die corridor wilden hé. Zonder corridor kunnen ze Brussel nooit annexeren, mét corridor "hangt" Brussel vast aan Wallonie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 09:33   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik. Al altijd. Wat ben je met een Vlaamse hoofdstad waar je nauwelijks in je eigen taal terechtkan? Trouwens het is een van de drie voornaamste struikelblokken voor de onafhankelijkheid. Geef het op. Het is trouwens toch al een vreemdelingen enclave.
Brussel verzakt binnen de eeuw naar de status van een derdewereldland. Van mij mogen ze het ook hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 juni 2015, 09:35   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
???

Volgens de laatste taalbarometer:
Frans: 88,5%
Engels: 29,7%
Nederlandse: 23,1%
Arabisch: 17,9%

Taalkennis= goed of uitstekend sprekend.

bron: http://www.briobrussel.be/ned/webpag...WebpageId=1037
"goed of uitstekend sprekend" is geen correcte taalmeting.

Zo hebben ze heel Brussel verfranst en de taalgrens verlegd. De meeste vlamingen spreken goed tot uitstekend Frans, daarom zijn het nog geen franstaligen.
Men had moeten nagaan wat iemands moedertaal is.

Oud 5 juni 2015, 09:36   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij denkt dat Europa aanvaardt dat de Vlaamse overheid dictatoriaal gaat beslissen wat er met de meer dan 1 miljoen inwoners van Brussel gaat gebeuren?

Gij denkt dat een onafhankelijk Vlaanderen zonder Europa kan?
In welke eeuw leeft gij? De 14e?
Volgens U mag Vlaanderen niet over zijn eigen grondgebied beschikken?

Oud 5 juni 2015, 09:42   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wat is dan het verschil tussen "Wallo-Brux" en de Franse gemeenschap?
Dat de Franstalige Gemeenschap die naam heeft gekregen en op (franstalige) personen slaat, maar dat Wallo-Brux wel héél erg op grondgebied lijkt te slaan.

Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2015 om 09:47.
Oud 5 juni 2015, 09:53   #126
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Brussel verzakt binnen de eeuw naar de status van een derdewereldland. Van mij mogen ze het ook hebben.
Maar ze hebben daar toch nog prompte maskes & mannekes rondlopen voor uw parenclub met de Schoof, niet?

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_2934.JPG‎
Bekeken: 44
Grootte:  254,8 KB
ID: 98392  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_2936.JPG‎
Bekeken: 38
Grootte:  241,6 KB
ID: 98393  

Oud 5 juni 2015, 10:19   #127
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Altijd grappig om oude Belgen te zien.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 10:28   #128
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik hoop van harte dat de EU zijn centrale administratie verplaatst naar Berlijn, of Wenen, of zelfs Straatsburg. Dan zakt "Bruxelles" ineen als een mislukte soufflé.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 10:37   #129
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik hoop van harte dat de EU zijn centrale administratie verplaatst naar Berlijn, of Wenen, of zelfs Straatsburg. Dan zakt "Bruxelles" ineen als een mislukte soufflé.
Juist:

Unsere Ehre heißt Treue’.
Oud 5 juni 2015, 10:45   #130
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Juist:

Unsere Ehre heißt Treue’.
Je bent wel erg voorbarig met het kleven van etiketten...
Ik ben wel nog een vooroorlogs exemplaar. Maar ken je mijn familiale achtergrond?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 10:52   #131
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

@circe: het zou misschien goed zijn eens alles terug te herlezen. Als ge dan ook wat aandacht schenkt aan de teksten waarop ik bepaalde reacties plaatste gaat ge de inhoud van mijn reacties misschien ook begrijpen. Hetgeen handig is om niet zomaar van alles aan mij toe te dichten dat ik helemaal niet geschreven heb.

Ik herhaal hetgeen ik hier al eerder schreef: begrijpend lezen is blijkbaar een les tijdens dewelke velen geslapen hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 11:44   #132
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Inderdaad, lezersbrieven zijn voor 90% de mening van zagers, klagers en malcontenten.
En vermits we elke reactie van Vlamingen, die niet braaf met het hoofdje knikken, zoals vroeger de negertjes op de toonbanken waar we een frank in staken, onder die noemer plaatsen, dus van 90% van de Vlamingen, en de overige 10% jaknikkers doen er inderdaad niet toe...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 11:54   #133
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarover ik het heb?
Dat jij stelde dat België voor Napoleon zou gekozen hebben.

1. België bestond toen niet.
2. Niemand koos toen om het even wat, Napoleon annexeerde met de wapens.
Heel het Belgische grondgebied en veel meer is door Napoleon ingelijfd geweest.
Tegen de oorlogszucht en veroveringszucht van de fransen, een steeds wederkerend evenement waarvan, toen, het laatste, onder Napoleon plaatsgreep, hebben de andere Europese landen een buffer, de Nederlanden willen opbouwen...
15 jaren later door voortdurend gestookt van franstaligen, zowel uit Frankrijk als uit de toenmalige Nederlanden zelf is er een afscheiding van de zuidelijke provincies gekomen. Denk je nu echt dat de andere landen zomaar hun buffer zouden opgeven en Frankrijk, onder het mom van een onafhankelijk België, maar al meer aan Parijs onderdanig dan dat het ooit aan Brussel zou zijn, zouden toelaten.
Indien Pajoske inderdaad over die kwestie praat dan zou ze eerder Parijs ter verantwoording moeten roepen en met haar de dolle francofonie ipv Vlaanderen voor de splitsing van wat eens een één provincie was, nl Limburg...
Oud 5 juni 2015, 11:58   #134
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Besef gewoon dat de meerderheid in dit land geen probleem met België heeft en dat is alles wat telt.
Voor u toch en ten minste zolang de francofonie er in blijft slagen om de Vlaamse meerderheid verder te minoriseren daar ze de Vlaamse politici en media onder de knoet hebben.
In België moet dat voor democratie doorgaan...
Oud 5 juni 2015, 12:00   #135
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Kreeg jij soms geschiedenis van dezelfde leraar als Diego Raga ?
Oei, deze dagen viert men zo gezegd de nederlaag van Napoleon in Waterloo. Ik denk dat de mensen die niet goed opletten denken dat ze de overwinning aan het vieren zijn en niet de nederlaag.
U weet wel; de grote francofonie met zijn grote heldendaden...
Oud 5 juni 2015, 12:07   #136
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, België is een probleem voor u. Ik had het over de realiteit.
Dat is inderdaad de realiteit; dat België een enorm probleem is voor mensen die van rechtvaadigheid, gerechtigheid, wederkerigheid, warme samenleving, vooruitgang, onafhankelijkheid van het maffieus grootkapitaal.... dromen.
België is regelrecht, voor het grootste deel van zijn bevolking, het tegengestelde. Het enige geluk van België is dat de meeste mensen, zoals overal, politiek niet geinteresseerd zijn en men dan ook alles en nog wat kan wijsmaken en gezien de oproepingsplicht is het dus die niet-ingelichte mensen die over het lot van iedereen beslissen en de Belgische francophone maffia aan de macht houden...

En dat is wel de realiteit, alhoewel u liever doet alsof uw neus bloedt...

Het is niet omdat de meerderheid van de vrouwen in de ontwikkelingslanden, dank zij hun opvoeding en de godsdienstig indoctrinatie waaraan ze voortdurend worden onderworpen, voor de sexuele verminking van de kleine meisjes zijn, dat die verminking ineens geen grote schande en misdaad meer zou zijn...
Oud 5 juni 2015, 12:10   #137
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Reacties van mensen in kranten - wat die kranten mogen zijn en wat die artikels mogen zijn - vertegenwoordigen in het algemeen maar zageventen die nooit tevreden zijn. Niets meer. 80 reacties, wat is dat? Peanuts.
Tuurlijk, hoeveel te dwazer, hoeveel te beter. Vlaanderen uitbuiten onder de Vlaamse loftrompet... ziet eens hoe tevreden de Vlamingen over hun franstalige uitbuiters zijn...

Ga uw zever elders vertellen...
Oud 5 juni 2015, 12:14   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Tuurlijk, hoeveel te dwazer, hoeveel te beter. Vlaanderen uitbuiten onder de Vlaamse loftrompet... ziet eens hoe tevreden de Vlamingen over hun franstalige uitbuiters zijn...

Ga uw zever elders vertellen...
Hij is toch maar wat aan het trollen.
Oud 5 juni 2015, 12:16   #139
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila.
In 1839 heeft België NED-Limburg moeten afstaan aan Nederland. Tegen de wil van de Belgen en de bevolking van Nederlands Limburg. Omdat dit voor sommige grote mogendheden beter uitkwam.

En dan kom ik bij mijn punt.

Vlamingen kunnen bij een onafhankelijkheid op hun kop gaan staan. De grote mogendheden zullen beslissen of Brussel van een onafhankelijk Vlaanderen deel zal uit maken. In tegenstelling tot enkel eeuwen geleden zal men nu echter wel veel meer rekening houden met de wil van de Brusselse inwoners.

Ik heb de indruk dat de meeste Vlamingen even dikwijls in Brussel komen dan ik in Antwerpen ben gewest. Eén keer om de 10 jaar. Hun mening is vooral gestoeld op 'horen zeggen'.
U antwoord niet op mijn vraag hoeveel procent van uw buren de afscheiding uit Vlaanderen willen om opnieuw één geheel met Nederlands Limburg te kunnen worden, waarbij natuurlijk hetzelfde aan de Nederlandse kant moet gevraagd worden???

En ik herhaal dat u die splitsing dan ook eerder aan de grote fransdolle veroveringsdrang te danken hebt en dat Vlaanderen zelf ook daar eerder slachtoffer dan aanstoker is.

En wat de EU betreft, weet dat ik daar geen enkel, maar dan ook geen enkel vertrouwen meer in heb en dat ik u meer dan gelijk geef dat ze Vlaanderen niet zomaar zullen laten gaan want zij willen dat het Belgische geld opbrengt en daarvoor zal Vlaanderen tot in het derde geslacht en verder blijven bloeden...
Oud 5 juni 2015, 12:20   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, "verkozen door de bevolking", logisch aangezien we ZIJN VERPLICHT te gaan stemmen. We hebben geen andere keuze.
je bent verplicht om naar het stemhokje te gaan. je bent niet verplicht om te stemmen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be