![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Drooglegging was dan omdat er geen misbruik was? Er vallen al verkeerslachtoffers sedert mens met paard rijdt en drinkt. Erken nu toch eens dat gebruik en misbruik van alle tijden is. Kijk dat in de ogen en sensibiliseer.
Laatst gewijzigd door Peche : 1 juli 2015 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De redenering was dat een stof pas als drug verboden wordt wanneer het als drug gebruikt wordt en voor problemen zorgt. Dat een stof niet verboden was betekent niet dat de drug altijd legaal was. Ik gebruik trouwens totaal legaal hennepzaad om te gaan vissen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De stoffen zijn illegaal voor overlast waarin alcohol koploper is. Wat moeten we daaruit leren? Een verbod werkt? Way wait and save us all. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet ge het erom of is dat een neveneffect van cannabis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Dat was er om gedaan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Zeg dan zelf eens iets vernieuwend.
Of staat hier nu in maatschappij en samenleving te blinken dat onze samenleving beter af is zonder alcohol? Zoneen waarom? En als u zegt de drooglegging werkt niet, daar kwam ik ook op terug: Het werkt niet als je 1930 spiegelt, maar werkt perfect wanneer je de drugswet toepast op alcohol zoals die nu op andere drugs wordt uitgevoerd. Geen onderscheid maken tussen substanties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En kan je me veel dingen aanhalen die nooit of te nimmer voor wat problemen zorgen ? Het ganse leven bestaat uit problemen....kinderen huisdieren ...huwelijken.....café's....verkeer.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het spijt me Bobke maar je parate kennis over drugs blijft me toch teleurstellen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...al-583427.html Citaat:
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Sneaky, ik spiegel mij aan de methodes waarop men het gedoogbeleid introk en andere substanties illegaal houden.
En dat lukte hen wel. Mogen we dan geen consequentie eisen? De minister van verkeers- en volksgezondheid worden hierover geïnformeerd en dan is het aan hen er gehoor aan te geven of niet he. Time Will tell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken maar één politieker die niet (meer) drinkt.
Die er mee gestopt is toen hij wou fors vermageren. Hoe was zijn naam toch al weer ? 't Ziet er niet naar uit dat er iets van een legalisatiegolf van cannabis zit aan te komen, en 't ziet er nog veel minder uit dat er een algemene illegalisatiegolf van alcohol gaat komen; alle roep en gekrijs omtrent consequentie ten spijt. (specifieke illegalisering kan nog wel verscherpt worden; nu voor bezoldigd vervoer is er al een praktische nultolerantie en ik dacht ook voor beginnende chauffeurs - even checken straks -, maar heeft iemand een suggestie ? Algemeen aanwezigheidsverbod van alcohol in pedagogische gebouwen ?) Edit: verbod tot schenken van alcoholische dranken tussen einde schooltijd en twee uur daarna, voor alle café's in de buurt van scholen, bus- en treinstations ?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 juli 2015 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn allemaal producten die slecht zijn voor ons en die onze gemoedstoestand wijzigen. Mensen geraken eraan verslaafd en gebruiken er veel te veel van. Vraag is waar je de grens trekt. Ik zeg alles legaal laten (of maken) en zwaar taxeren, zodat de mensen die de gezondheidszorg in de kosten jagen er ook voor betalen.
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Plak al hun argumentatie nu eens op alcohol, wat houdt hen tegen? En dat er een verbod op 1 dag komt? Neen uiteraard niet! Een geheel verbod? Dat denk ik ook niet. Maar als de cijfers van ons buurland het beter doen, moeten wij misschien eens voorbeeld nemen aan hun. Drank sensibiliseren en de minimumleeftijd opvoeren naar 18. Geen campagne meer voeren en minder linken aan idolen en sociale events. Dat moet toch echt niet onmogelijk zijn he? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |