Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2015, 18:15   #121
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Wat een gehuil om niets, werkelijk waar.......
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 18:19   #122
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Draai dat maar om. Dan klopt het beter. Steeds maar die verantwoordelijkheid ontglippen. Dat weigeren het geweten wat te laten spelen. Wat me voor de borst stoot is die lichtzinnigheid. De prostitué moet maar zeggen hoe oud ze is anders voelt de hoerenloper geen verantwoordelijkheid voor zijn kindermisbruik. Ze dient maar te zeggen dat ze slachtoffer is van mensenhandel anders voelt de hoerenloper zich geen crimineel. [b]En dan gaan ze naar Bangkok voor de kindvrouwtjes met zo'n [/B]mentaliteit. Ze kunnen niet eens met die meisjes communiceren. Ik vindt dat gedrag schandalig. Jullie zitten op de rand van de criminaliteit en de schending van de mensenrechten, maar doen alsof alles koek en ei is.
Veel van die 'zogenaamde' kindvrouwtjes hebben op hun 30 een mooie villa....rijden met een splintenieuwe 4X4 ....zijn supermooi gekleed...gaan alle dagen naar kapper en beautysalon.....en krijgen nog een smak geld op hun rekening.

De brave die houden het bij één partner.....de stoutere hebben er nog wel 1 of meerdere sponsors bij.

Ik denk dat jij zeker niet dom bent maar wel heel naief en wereldvreemd
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 18:25   #123
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel van die 'zogenaamde' kindvrouwtjes hebben op hun 30 een mooie villa....rijden met een splintenieuwe 4X4 ....zijn supermooi gekleed...gaan alle dagen naar kapper en beautysalon.....en krijgen nog een smak geld op hun rekening.

De brave die houden het bij één partner.....de stoutere hebben er nog wel 1 of meerdere sponsors bij.

Jij doet in principe aan zeer goed ontwikkelingshulp .
Oud 20 augustus 2015, 18:25   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weeral de verantwoordelijkheid bij de prostitué leggen. Wat Schoof hier deed met die 17 jarige dat is kindermisbruik per definitie mijn beste. Dat mag van mij zwaar bestraft worden, ook al wist hij haar leeftijd niet, ook al komt hij af met argumenten zoals "Ze wou het" of eventueel het perverse "Ik betaalde haar voor haar diensten".
Zegt de Westerling tegen zichzelf ondertussen dat hij niet de minste interesse heeft in de persoon van die prostitué, amper in staat is ermee te communiceren, haar persoonlijke situatie niet kent en niet wil kennen. Dat vraagt u zich namelijk ook niet af van een kassier in een supermarkt, niet waar? Blijkbaar is dat een vergelijkbare situatie als we hoerenlopers mogen geloven.
Dat geval van de schoof bemoei ik me niet mee.Mijn standpunt is duidelijk...geen minderjarigen geen geweld en geen dwang.

Maar wat betreft je Wsterling ;
Sukkel...de tweede vakantie staat die westerling al in dat meisje haar dorp.En wees maar zeker dat hij daar zijn portomonnee opentrekt.....En éénmaal terug in zijn land ......begint de sponsoring.
Die meisjes zoeken allemaal een westerse vriend sponsor die hun en de ganse familie wil onderhouden......en meestal duurt het geen jaren alvorens ze zo een sloeber hebben gevonden die zijn laatste duit aan ze spendeert.
De communicatie omtrent het belangrijkste verloopt vlotter dan je denkt....Je weet een Afrikaanse voetballer trekt ook zijn plan in Barcelona als het over zijn kontrakt en centen gaat he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2015 om 18:35.
Oud 20 augustus 2015, 18:27   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij doet in principe aan zeer goed ontwikkelingshulp .
Beter ...want in die gevallen weet je tenminste waar je geld naartoe gaat....
Oud 20 augustus 2015, 18:31   #126
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draai dat maar om. Dan klopt het beter. Steeds maar die verantwoordelijkheid ontglippen. Dat weigeren het geweten wat te laten spelen. Wat me voor de borst stoot is die lichtzinnigheid. De prostitué moet maar zeggen hoe oud ze is anders voelt de hoerenloper geen verantwoordelijkheid voor zijn kindermisbruik. Ze dient maar te zeggen dat ze slachtoffer is van mensenhandel anders voelt de hoerenloper zich geen crimineel. En dan gaan ze naar Bangkok voor de kindvrouwtjes met zo'n mentaliteit. Ze kunnen niet eens met die meisjes communiceren. Ik vindt dat gedrag schandalig. Jullie zitten op de rand van de criminaliteit en de schending van de mensenrechten, maar doen alsof alles koek en ei is.
Stop eens met die stilaan versleten truuk om alles wat niet in je kraampje past te proberen associëren met pedofilie, of mensenhandel.
Guilt by association, zeker als de associatie in de meeste gevallen totaal uit de lucht gegrepen is, is gewoon een laffe rethorische smoes omdat de argumenten te zwak blijken.
Oud 20 augustus 2015, 18:36   #127
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 20 augustus 2015, 19:12   #128
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kent de kant van de hoerenloper en dat maakt je minder naïf en wereldvreemd? Jij ziet misschien alleen de mooie kant van het verhaal. Ik heb genoeg gezien van die realiteit toen in in Honduras woonde.

Dit is echter wat ik vorige week tegen kwam. En ook de reden waarom ik me geroepen voelde op een paar mijns inziens onverantwoordelijke en immorele commentaren in deze draad te reageren.

Iemand die ik dagelijks zie vertelt me ongerust het verhaal van een collega op het werk uit el Alto. Zijn dochter is verdwenen al een week. Niemand weet van iets. Er wordt gesproken over affiches gaan op te hangen. Lijkhuisjes worden afgegaan en dergelijke. Ze is een mooi meisje, met donkere ogen en blauwe ogen. Iets wat niet veel voorkomt in Bolivia. 20 jaar.

De vader komt dan ook niet meer opdagen op zijn werk en neemt zijn telefoon niet meer op. Maar dan twee dagen geleden toch goed nieuws. Zijn dochter is terug gevonden in een klein stadje waar veel toeristen komen (ik ga de naam niet zeggen om niemand op reisideeën te brengen) op verschillende uren van hier. Samen met een paar andere meisjes is ze bevrijdt uit een prostitutiehuis. Ze was gedrogeerd.

Toevallig waren de broer en de oom van de vader werkzaam bij de politie. Dat zal de zaak waarschijnlijk vooruit geholpen hebben. Blijkbaar hebben straatkinderen ook een rol gespeeld om het meisje terug te vinden. De ouders kregen na de bevrijding telefoon waarin gezegd werd dat hun adres gekend was en dat ze beter niet te veel spel konden maken. De mensen veranderden hun telefoon. Het meisje is sinds ze terug is nog niet uit haar huis/kamer gekomen. Ze is bang. men heeft haar blijkbaar van straat opgepikt met een minibusje. De ouders hebben ook veel geld dienen te betalen aan de politie (geen privedectieve maar de reguliere politie).

Van belang. Heel dit verhaal staat dus niet eens in de krant. Of het bordeel gesloten is. Geen idee. Zoals hierboven gezegd liggen misdaad en misdaadbestrijding dicht tegen elkaar. Als de politie echt wil kan ze veel meer dan dat ze meestal doet. Politie is tegelijk deel van het probleem en van de oplossing.

Ik weet vanavond waarschijnlijk meer.

En dan lees ik hier in de draad dat hoerenlopers het niet hun verantwoordelijkheid achten als ze met een slachtoffer van mensenhandel of met hun kind in bed stappen tegen betaling. "O ja, ze was wat gedrogeerd. maar who cares? Ze heeft niet geklaagd. Ze mag blij zijn dat ze zo goed verdient...". Zo dient dat niet te zijn. De 'klant' is hier medeverantwoordelijk voor mensenhandel ook al wist hij van niets. De hoerenloper mag zich daar niet achter verstoppen, net zoals de dronken bestuurder, bouwovertreder of wie dan ook zich niet achter onwetendheid mag verstoppen. Maar het opnemen van die verantwoordelijkheid is blijkbaar te veel gevraagd van de 'reguliere' hoerenloper. En dan vraag ik me af of zo'n houding niet juist erg past bij de mentaliteit die nodig is de vrouw als een louter sexobject te zien. Het geen onderscheid willen maken tussen een pakje friet ergens gaan eten en naar een prostituee gaan.

Ik vind zo'n gedrag immoreel ja. Morele vervlakking.

En please kom niet af met dat het in België of in Bangkok zoveel anders is. Er wordt daar eveneens tegen de criminaliteit aangeschurft door hoerenlopers. De grenzen vervagen er evenzeer. Kijk maar naar Schoofzak zijn commentaar en hoe dat blijkbaar 'normaal' geacht wordt.

En nee. Dit heeft niets met christelijkheid te maken. Dat die Zondags "stijf als een houten plank" en bol van hypocrisie in de kerk durven gaan staan is ook geweten. Het gaat er hier om de mens niet als louter middel te zien. Ik verwijs nogmaals naar Kant. Het gaat om empathie. Niet die koude kille harteloze egoïstische mentaliteit die men blijkbaar steeds meer normaal begint te vinden.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 augustus 2015 om 19:18.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 19:29   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kent de kant van de hoerenloper en dat maakt je minder naïf en wereldvreemd? Jij ziet misschien alleen de mooie kant van het verhaal. Ik heb genoeg gezien van die realiteit toen in in Honduras woonde.

Dit is echter wat ik vorige week tegen kwam. En ook de reden waarom ik me geroepen voelde op een paar mijns inziens onverantwoordelijke en immorele commentaren in deze draad te reageren.

Iemand die ik dagelijks zie vertelt me ongerust het verhaal van een collega op het werk uit el Alto. Zijn dochter is verdwenen al een week. Niemand weet van iets. Er wordt gesproken over affiches gaan op te hangen. Lijkhuisjes worden afgegaan en dergelijke. Ze is een mooi meisje, met donkere ogen en blauwe ogen. Iets wat niet veel voorkomt in Bolivia. 20 jaar.

De vader komt dan ook niet meer opdagen op zijn werk en neemt zijn telefoon niet meer op. Maar dan twee dagen geleden toch goed nieuws. Zijn dochter is terug gevonden in een klein stadje waar veel toeristen komen (ik ga de naam niet zeggen om niemand op reisideeën te brengen) op verschillende uren van hier. Samen met een paar andere meisjes is ze bevrijdt uit een prostitutiehuis. Ze was gedrogeerd.

Toevallig waren de broer en de oom van de vader werkzaam bij de politie. Dat zal de zaak waarschijnlijk vooruit geholpen hebben. Blijkbaar hebben straatkinderen ook een rol gespeeld om het meisje terug te vinden. De ouders kregen na de bevrijding telefoon waarin gezegd werd dat hun adres gekend was en dat ze beter niet te veel spel konden maken. De mensen veranderden hun telefoon. Het meisje is sinds ze terug is nog niet uit haar huis/kamer gekomen. Ze is bang. men heeft haar blijkbaar van straat opgepikt met een minibusje. De ouders hebben ook veel geld dienen te betalen aan de politie (geen privedectieve maar de reguliere politie).

Van belang. Heel dit verhaal staat dus niet eens in de krant. Of het bordeel gesloten is. Geen idee. Zoals hierboven gezegd liggen misdaad en misdaadbestrijding dicht tegen elkaar. Als de politie echt wil kan ze veel meer dan dat ze meestal doet. Politie is tegelijk deel van het probleem en van de oplossing.

Ik weet vanavond waarschijnlijk meer.

En dan lees ik hier in de draad dat hoerenlopers het niet hun verantwoordelijkheid achten als ze met een slachtoffer van mensenhandel of met hun kind in bed stappen tegen betaling. "O ja, ze was wat gedrogeerd. maar who cares? Ze heeft niet geklaagd. Ze mag blij zijn dat ze zo goed verdient...". Zo dient dat niet te zijn. De 'klant' is hier medeverantwoordelijk voor mensenhandel ook al wist hij van niets. De hoerenloper mag zich daar niet achter verstoppen, net zoals de dronken bestuurder, bouwovertreder of wie dan ook zich niet achter onwetendheid mag verstoppen. Maar het opnemen van die verantwoordelijkheid is blijkbaar te veel gevraagd van de 'reguliere' hoerenloper. En dan vraag ik me af of zo'n houding niet juist erg past bij de mentaliteit die nodig is de vrouw als een louter sexobject te zien. Het geen onderscheid willen maken tussen een pakje friet ergens gaan eten en naar een prostituee gaan.

Ik vind zo'n gedrag immoreel ja. Morele vervlakking.

En please kom niet af met dat het in België of in Bangkok zoveel anders is. Er wordt daar eveneens tegen de criminaliteit aangeschurft door hoerenlopers. De grenzen vervagen er evenzeer. Kijk maar naar Schoofzak zijn commentaar en hoe dat blijkbaar 'normaal' geacht wordt.

En nee. Dit heeft niets met christelijkheid te maken. Dat die Zondags "stijf als een houten plank" en bol van hypocrisie in de kerk durven gaan staan is ook geweten. Het gaat er hier om de mens niet als louter middel te zien. Ik verwijs nogmaals naar Kant. Het gaat om empathie. Niet die koude kille harteloze egoïstische mentaliteit die men blijkbaar steeds meer normaal begint te vinden.
Voor de zoveelste maal.....dwang en geweld zijn immoreel en crimineel.Dwangprostitutie moet worden bestreden en bestraft punt aan de lijn.

Echter wat heeft zo'n schrijnend verhaal nu vandoen met een 'normale' vent die uit is op wat lustbeleving en die bv vindt via een advertentie in de krant in de zin van 'rijpere ervaren vrouw met D Cup' ontvangt je in een gezellige sfeer ? Die vent gaat naar dat luxe appartement....die mensen doen een praatje ..drinken een glaasje wijn....doen hun ding...meneer betaalt ...is tevreden en mevrouw ook....dag schat tot de volgende....kusjes

Miljoenen vrouwen zitten in de prostitutie uit vrije wil.....vinden het een makkelijke manier om veel geld te verdienen op relatief korte tijd...zien het als een weg om een rijke zakenman te strikken.....zien het als een manier om snel hogerop te kilimmen op de sociale ladder ...vinden het gewoon leuker en minder vermoeiend dan in de fabriek te gaan werken....hebben geen problemen met veelvuldige en wisselende sex....enz....

Wat vindt jij eigenlijk van die hoeren en hun veroveringen ? Vindt jij die dan niet immoreel ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2015 om 19:38.
Oud 20 augustus 2015, 20:59   #130
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 02:15   #131
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

Hoeveel meisjes of vrouwen dromen er van om later prostituee te worden? Ik vrees dat je ze op één hand kan tellen.

Prostitutie is hoofdzakelijk seksuele uitbuiting en misbruik (crimineel & schending van de mensenrechten).
Ikzelf ga er niet naar toe , niet mijn ding , maar ....
Geen probleem met de legalisatie van prostitutie , mits ....
zeer strenge controles , verplicht medisch onderzoek , enz .... !!

Illegale prostitutie HARD aanpakken !!!!
Pooiers oppakken & zwaar beboeten !!
Prostituees psychologisch bijstaan wanneer ze gedwongen werden !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 11:27   #132
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik stel gewoon vast. Of is een 17 jarige voor u simpelweg een neukbaan 'product'?
als alles en iedereen echt gelegaliseerd is en gereglementeerd worden 17 jarigen, in het legale circuit, onmiddellijk eruit gefilterd.
dat is net de clou van legalisatie
dat is registratie, gezondheifdscontroles, verificatie, door politie gecontroleerde prostitutiebuurten, belastingen betalen, kan de hoerenloper zelfs een btw bonnetje vd prostituee krijgen.
een 17j heeft in zo'n constructie geen schijn van kans om in legitieme buurten een raam te krijgen

Citaat:
Ondanks het feit dat u aangeeft te weten dat het om een kind gaat verkiest u de hoerenloper in bescherming te nemen en degene die kritiek heeft aan te vallen.
in een echt compleet gelegaliseerd systeem zul je geen minderjarigen vinden.
het voordeel is dat je dan ook een duidelijke lijn tussen legaal en illegaal hebt en je dus op de illegalen echt kunt jagen. Vandaag hangt de buurvrouw ook als ze een zakcentje wil bijverdienen en dat is onzinnig.
geef dat kind een handelsnummer, legitimeer ze en alle klanten weten dat die madam gezond is en er geen dwang aan te pas komt.

Citaat:
De mentaliteit getoond in deze draad wijst er juist op dat een volledige legalisatie van prostitutie niet zal helpen om de mensenrechten te bevorderen. Integendeel.
legalisatie dient om een wettelijk kader te creëren voor mensen die dit beroep wensen uit te oefenen + een wettelijk kader voor klanten.
zoals bv de leeftijdscontrole.
dan weten ook klanten dat het veilige buurten zijn, gezonde hoeren, dat de overheid een oogje in het zeil houdt (ipv de albanees),...

de overheid kan zich dan concentreren op echte criminaliteit en de echte criminelen kunnen zich niet meer in een grijze zone verstoppen waarde buurvrouw bij 1 of ander maffioso een raam moet huren of geen bescherming krijgt vd overheid als 1 of andere tsjetsjeen niet blij is met die nieuwe concurrentie

dan wordt heel die mensenhandel ook de nek afgesneden. 95-99% vd klanten zijn gewoon papa's. die zullen gezonde madammen verkiezen en hebben geen zin in schimmelkoten van 1 of andere neger
maar die neger komt in het legitieme circuit niet in en zal weinig zin hebben als hij voor >50% belast wordt

Laatst gewijzigd door 1207 : 21 augustus 2015 om 11:33.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:26   #133
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste maal.....dwang en geweld zijn immoreel en crimineel.Dwangprostitutie moet worden bestreden en bestraft punt aan de lijn.
Dat zal iedereen openlijk zeggen. Maar als ik naar dat voorval uit de praktijk kijk en ook de houding van menig hoerenloper in deze draad heb ik toch serieuze twijfels over het feit of men dit wel zo belangrijk vindt.

Om even terug te komen op dit voorval. Wat ik vertelde is grotendeels correct. Een correctie. Na een 'briefing' van de vader op zijn werk blijkt dat zijn dochter dus niet gedrogeerd was tijdens haar verblijf in het hoerenkot. Er stonden twee buitenwippers waardoor ze niet weg kon. Maar wat met die klanten vraag ik me dan af. Het is dus perfect mogelijk dat die gebruik maken van mensenhandel zonder zich daarvan bewust te zijn. En gegeven het overduidelijke afschuiven van verantwoordelijkheid door die klanten, ook in deze draad, hoeft het niet te verwonderen dat zo'n situaties van gedwongen prostitutie mogelijk zijn en misschien couranter dan men wil doen geloven (zeker in het geval dat een legalisatie een verhoging van de vraag heeft veroorzaakt die niet direct kan worden ingevuld).

Kan men in dergelijke omstandigheden wel overgaan tot een simpele legalisatie van prostitutie? De hoerenloper is deel van het probleem. En niet alleen de hoerenlopers. Ook de politie. Het lijkt me duidelijk dat een "ich habe es nicht gewust" houding van de hoerenloper immoreel is. Hij dient op bijna even harde wijze als de pooiers te worden aangepakt indien hij gebruik maakt van slachtoffers van mensenhandel of van kinderen. En dat geldt ook voor de hypothetische Schoofzakken en hun onverantwoordelijk gedrag.

De door u beschreven milde vormen van prostitutie dienen geen stepping stone te zijn. In Duitsland is er in ieder geval niet minder mensenhandel door een legalisatie. Iets ontbreekt daar. En dat iets lijkt me de verantwoordelijkheid van de hoerenloper te zijn. Die te goedkoop wegkomt met medeplichtigheid aan misdrijven.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 augustus 2015 om 12:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:28   #134
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal iedereen openlijk zeggen. Maar als ik naar dat voorval uit de praktijk kijk en ook de houding van menig hoerenloper in deze draad heb ik toch serieuze twijfels over het feit of men dit wel zo belangrijk vindt.

Om even terug te komen op dit voorval. Wat ik vertelde is grotendeels correct. Een correctie. Na een 'briefing' van de vader op zijn werk blijkt dat zijn dochter dus niet gedrogeerd was tijdens haar verblijf in het hoerenkot. Er stonden twee buitenwippers waardoor ze niet weg kon. Maar wat met die klanten vraag ik me dan af. Het is dus perfect mogelijk dat die gebruik maken van mensenhandel zonder zich daarvan bewust te zijn. En gegeven het overduidelijke afschuiven van verantwoordelijkheid door die klanten, ook in deze draad, hoeft het niet te verwonderen dat zo'n situaties van gedwongen prostitutie mogelijk zijn en misschien couranter dan men wil doen geloven (zeker in het geval dat een legalisatie een verhoging van de vraag heeft veroorzaakt die niet direct kan worden ingevuld).

Kan men in dergelijke omstandigheden wel overgaan tot een simpele legalisatie van prostitutie? De hoerenloper is deel van het probleem. En niet alleen de hoerenlopers. Ook de politie. Het lijkt me duidelijk dat een "ich habe es nicht gewust" houding van de hoerenloper immoreel is. Hij dient op bijna even harde wijze als de pooiers te worden aangepakt indien hij gebruik maakt van slachtoffers van mensenhandel of van kinderen. En dat geldt ook voor de hypothetische Schoofzakken en hun onverantwoordelijk gedrag.

De door u beschreven milde vormen van prostitutie dienen geen stepping stone te zijn. In Duitsland is er in ieder geval niet minder mensenhandel door een legalisatie. Iets ontbreekt daar. En dat iets lijkt me de verantwoordelijkheid van de hoerenloper te zijn. Die te goedkoop wegkomt met medeplichtigheid aan misdrijven.
Wie zijn hier dan wel die hoerenlopers die prostitutie onder dwang en nog wel van minderjarigen goedkeuren ?
Ik zie hier enkel leden die geen probleem hebben met de gangbare prostitutie in onze contreien.

Dat flutverhaaltje van Schoof ? Dat kan 45 jaar geleden zijn als het al waar is......Hij was op dat moment misschien Milicien in Duitsland en zelf 19 jaar ....
Oud 21 augustus 2015, 14:42   #135
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij dient op bijna even harde wijze als de pooiers te worden aangepakt indien hij gebruik maakt van slachtoffers van mensenhandel of van kinderen.
je kunt of je hebt enkel het recht om hem even hard aan te pakken als hij alternatieven heeft en die zijn er vandaag niet.
de hoerenloper wil sex, er is een vraag en men weigert om het aanbod in een wettelijk kader te gieten. Dan is miserie voorgeprogrammeerd.
bij een geregistreerde hoer kent ge de leeftijd, in de illegaliteit niet. bij een geregistreerde hoer kunt ge nagaan hoe ze hier terecht is gekomen

Citaat:
In Duitsland is er in ieder geval niet minder mensenhandel door een legalisatie. Iets ontbreekt daar. En dat iets lijkt me de verantwoordelijkheid van de hoerenloper te zijn. Die te goedkoop wegkomt met medeplichtigheid aan misdrijven.
neen het probleem is dat men niet consequent alles doorredeneert

die legalisatie is zo'n beetje gelijk onze cannabiswetgeving
een beetje roken (maar beetje is halfslachtig gedefinieerd), maar kweken niet (al drukt men een oogje toe), maar kopen/verhandelen mag dan weer misschien.
tot op een punt dat geen kat weet wat wel/niet mag en geen flik iets kan controleren omwille vd contradicties in de wetgeving

de Duitse hoer is legaal maar hoerenlopen misschien niet, of legaal een kamer huren onmogelijk of een andere beperking en dan zit ge weer in zo'n shit.
maar om dan te beweren dat legalisatie niet werkt?

als ge legaliseert dan moet ge dat goed doen en zet ge prostitutie op hetzelfde niveau als een bakkers- en kapperszaak met alles erop en eraan
handelsregister, zelfstandigenstatuut, volksgezondheid, economische inspectie,...
op die manier zult ge direct zien hoeveel papa's nog zin hebben in de maffia of toch liever maria prefereren die kan aantonen dat ze zonder soa's rondloopt.

alleen prostittutie juridisch/ economisch/... op hetzelfde niveau zetten als een zelfstandig vertaler is vor velen emotioneel veel te zwaar. en misschien zijn vrouwen er wel in hoofdzaak tegen omdat ze bang zijn dat hun eigen vent ...

Laatst gewijzigd door 1207 : 21 augustus 2015 om 14:45.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 15:37   #136
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoeveel meisjes of vrouwen dromen er van om later prostituee te worden? Ik vrees dat je ze op één hand kan tellen.

Prostitutie is hoofdzakelijk seksuele uitbuiting en misbruik (crimineel & schending van de mensenrechten).
U zou ervan versteld staan hoeveel studenten, alleenstaande vrouwen en huismoeders via internet hun diensten aanbieden om hun maand af te ronden of de extra luxe te betalen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 17:45   #137
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ikzelf ga er niet naar toe , niet mijn ding , maar ....
Is dat belangrijk als argument ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 17:52   #138
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand, toch zeker weinig meisjes, zullen er van dromen. Inderdaad.
Voor veel van die meisjes, volwassen vrouwen ondertussen, wordt het een graag geziene bron van inkomsten. En dat aantal kan je zelfs niet op tien handen tellen. Die vrouwen voelen zich niet uitgebuit, beste Guinevere.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 18:07   #139
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Probeer maar eens zwartwerkende "officiële" hoeren te betrappen.

Of gaan die een witte kassa aan hun speeltuin moeten hangen?
Oud 21 augustus 2015, 19:38   #140
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Probeer maar eens zwartwerkende "officiële" hoeren te betrappen.

Of gaan die een witte kassa aan hun speeltuin moeten hangen?
Een advertentie in de krant is meestal een goed begin.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be