Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2016, 12:21   #121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel quercus het is een samenloop van omstandigheden, waarvan een aantal als details zouden kunnen gecatalogeerd worden ware het toch iets te veel van het goede zowel in getal als impact (althans voor mij):

- In het openbaar, stadhuis, winkel, whatever word ik 6 kansen op de 10 (en dat is zeker niet overdreven) aangesproken in het Engels, want tja ze zien natuurlijk 'een vreemde'.

- Werkgevers & co vonden dat ik niet goed genoeg was oftewel 'niet blank genoeg', zelfs kassierster in de Aldi of Lidl mocht ik op mijn buik schrijven. Ik was zogezegd enkel goed genoeg om te gaan kuisen. Well too bad, dat ze hun viezigheid zelf opkuisen. Ik heb dat gedaan maar fulltime zag ik het me niet doen voor langere tijd. Sorry. En daar heeft niemand iets in te koeken. Maar ja, als geelke moest ik mijn klep houden en naar het Ocmw. De betere jobkes zijn voor de blanke Vlaam natuurlijk.

- Een controleur van de lijn die me luid "ni hao" toewierp nadat ik gecontroleerd werd voor zwartrijden - ja ik weet, ik was in fout geef ik toe, want tja da's immers een uiting van hoe een dergelijke werknemer geacht wordt zich te gedragen in het openbaar, nou ik dacht het niet.

- Een geschiedenisleraar die vlakaf voor heel de klas zegt dat er toch genoeg Chinezen waren wanneer hij het over de culture revolutie had.

- Mensen die me als een soort van toeristische attractie bekijken wanneer ik door Chinatown loop, het is maar 1 straat hier maar toch voldoende om al wie er geel uitziet aan te gapen. Moet dat de verlichte Westerner voorstellen, ik dacht het niet.

(...)

- Mijn zus stond eens in de rij in de supermarkt, ze had net de grote boodschappen gedaan, hoort ze plots een meisje (blank uiteraard, hoe kan het anders) opmerken: "zie dat eens, dat komt naar hier voor een rijke man, en maar kopen..." Dit terwijl mijn zus dus zelf werkt, by the way.

- Op restaurant zei de dienster tijdens het noteren van de bestelling nadat ze aan iedereen had gevraagd of ze frieten of rijst wouden: "Ja voor u rijst zeker" wanneer het aan haar beurt was, want een gele die eet natuurlijk geen frieten.

- Een andere keer vroeg iemand (een vreemde op straat, blank) haar zomaar vanuit het niets: "Zijt gij een Thaise?" Er onder verstaan natuurlijk: een geïmporteerde mail-order bride.

- Nog op een andere keer op de parking van een winkel, ditmaal met echtgenoot erbij: hadden ze opeens problemen met degene voor hen die niet uit de weg wou gaan om parkeerplaats vrij te maken (ging wederom uiteraard om een blanke), zegt die opeens aan haar man: "Die moette zeker iedere avond betalen om er op te mogen... + vettige lach". Allez wie zegt nu zoiets. Maar o wee als men er iets van zegt, want white trash dat bestaat niet, nee nee.

Nou moe, trekt toch sterk op de '5 dollah baby me love you long time' Full metal jacket Kubrick mantra als je het mij zegt.

Eigenlijk is het gewoon schandalig, en dan mag men er bijna niets van zeggen omdat blanken wel eens op hun teentjes zouden kunnen getrapt zijn of erger nog: vlakaf ontkennen. Dit omdat kleurtjes hier zogezegd gepamperd worden, hun leven in de hangmat mogen liggen op kosten van de noeste hardwerkende uitgebuitte fikse belastingen betalende autochtone blanke Vlaam.
De meeste dingen die je opsomt zijn gewoon goedbedoeld, maar dat begrijp je niet omdat je meteen op je tenen getrapt bent om 't even hoe goed iemand 't bedoelt, de rest is gewoon lompheid waar ieder van ons regelmatig mee te maken krijgt.

Zorg voor 'n deftige opleiding, dan maak je kans op 'n deftige job, zonder opleiding kan je niet verlangen dat de beste jobs aangeboden worden, dat is niet enkel 'n probleem bij jou omdat je toevallig 'n ander "kleurke" hebt (gaan we weer ), maar iedereen zonder opleiding.

Met jouw negatieve ingesteldheid en eeuwig calimero complex zal je je nergens ter wereld goed voelen, werk daar eerst eens aan.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 12:25   #122
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Goedbedoeld zeggen dat iemand wel een importbruid zal zijn....
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 12:31   #123
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Goedbedoeld zeggen dat iemand wel een importbruid zal zijn....
De rest is gewoon lompheid...

Overheen gelezen of ben je van jezelf kwaadaardig?
Oud 4 augustus 2016, 12:42   #124
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De rest is gewoon lompheid...

Overheen gelezen of ben je van jezelf kwaadaardig?
Ik vrees van wel. Vreselijk gefrustreerd...
Oud 4 augustus 2016, 12:55   #125
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
De meeste dingen die je opsomt zijn gewoon goedbedoeld, maar dat begrijp je niet omdat je meteen op je tenen getrapt bent om 't even hoe goed iemand 't bedoelt, de rest is gewoon lompheid waar ieder van ons regelmatig mee te maken krijgt.

Zorg voor 'n deftige opleiding, dan maak je kans op 'n deftige job, zonder opleiding kan je niet verlangen dat de beste jobs aangeboden worden, dat is niet enkel 'n probleem bij jou omdat je toevallig 'n ander "kleurke" hebt (gaan we weer ), maar iedereen zonder opleiding.

Met jouw negatieve ingesteldheid en eeuwig calimero complex zal je je nergens ter wereld goed voelen, werk daar eerst eens aan.
idd, zelfs al ben je verbitterd en onheus behandeld, dan nog hoef je je niet laagdunkend uit te laten over Vlamingen.. ("vlaam").. zo geraak je nog dieper in de negatieve spiraal.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 13:04   #126
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
idd, zelfs al ben je verbitterd en onheus behandeld, dan nog hoef je je niet laagdunkend uit te laten over Vlamingen.. ("vlaam").. zo geraak je nog dieper in de negatieve spiraal.
Wie is nooit eens onheus behandeld, wie heeft nooit eens tegenslagen gekend, wiens leven gaat voor de volle 100 % over rozen zonder dat je er zelf wat voor moet doen, wie heeft nog nooit te maken gehad met lompe opmerkingen, beledigingen, onterechte beschuldigingrn, pijn, verlies, leed...?

Niemand!

Bij de pakken gaan neerzitten en je wentelen in zelfbeklag, zelfmedelijden heeft nog nooit iemand 'n stap verder gebracht, integendeel.
Je hebt maar 1 leven, als je dat verklooit of laat verklooien door iets wat altijd, overal (ter wereld) & iedereen wel eens overkomt, is't voorbij.
Oud 4 augustus 2016, 14:42   #127
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja klopt. Bij het "klootjesvolk" weet je dan nog waar aan en waar af. Werkgevers en de overheid doen heel de tijd aan hypocriet gedrag en je weet bijna nooit waar je staat. Maar nogal veel sukkels kunnen geen eerlijkheid verdragen en trappen wel met beide ogen in opgezette vallen van slijmerds, hypocrieten, verraders en ander leuke bedriegers omdat ze "positieve" en optimistische leugens verkopen en geen nuchtere waarheden....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 15:08   #128
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

goedbedoeld?? het meeste lijkt me gewoon plat racisme door mensen die maar enkele hersencellen bezitten.
Oud 4 augustus 2016, 15:27   #129
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie is nooit eens onheus behandeld, wie heeft nooit eens tegenslagen gekend, wiens leven gaat voor de volle 100 % over rozen zonder dat je er zelf wat voor moet doen, wie heeft nog nooit te maken gehad met lompe opmerkingen, beledigingen, onterechte beschuldigingrn, pijn, verlies, leed...?

Niemand!

Bij de pakken gaan neerzitten en je wentelen in zelfbeklag, zelfmedelijden heeft nog nooit iemand 'n stap verder gebracht, integendeel.
Je hebt maar 1 leven, als je dat verklooit of laat verklooien door iets wat altijd, overal (ter wereld) & iedereen wel eens overkomt, is't voorbij.
Zeer juist. Ik was destijds een 'boerke' van de buiten die in de grootstad ging werken. ik werd dikwijls uitgelachen met mijn dialect. Mijn vrouw is roodharig, wat die allemaal heeft moeten doorstaan tijdens haar jeugd. Wij moesten dat ook allemaal verteren.

Het persoonlijk falen wordt tegenwoordig al te gemakkelijk afgewenteld op vermeend racisme. De slachtofferstatus is zeer geliefd bij veel allochtonen. Zeer handig ook in deze poco-maatschappij.
Oud 4 augustus 2016, 15:29   #130
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
goedbedoeld?? het meeste lijkt me gewoon plat racisme door mensen die maar enkele hersencellen bezitten.
Thx Vlijmscherp (ook@de anderen), het is inderdaad plat racisme...
Verder ambieerde ik niet de beste jobkes zoals men enkele posts hierboven verkeerdelijk interpreteerde, kassierster was ok voor mij, nu qua opleiding enzo zit het wel goed daar niet van - ook al is het geen MBA, maar 't is crisis en ik wou toch op z'n minst een zittend jobke dat ik lichamelijk voor langere tijd kon volhouden, 't is zeker niet dat ik de ambitie had om manager ofzo te doen, allesbehalve (lol). Nu dat probleem is inmiddels van de baan want ik ben intussen vrijgesteld van de arbeidsmarkt en sta op de wachtlijst voor een sociale woning, dan kan ik eindelijk in de hangmat liggen profiteren, finally (lol).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 15:35   #131
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerlijk gezegd wist ik niet dat Aziaten daar op die manier (nog) mee te maken hadden. Een aantal mensen van Congolese origine uit mijn vriendenkring hebben ook zo'n verhalen.
Oud 4 augustus 2016, 15:39   #132
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Je in 't Engels aanspreken; plat racisme?
Je 'n goeie dag wensen, ook al is 't in 't Chinees; plat racisme?
Je rijst ipv frieten aanbieden; plat racisme?

Dat ze niet blank genoeg was, dat zal de werkgever haar zo vlakaf gezegd hebben?
Dat van die "mail order bride" verzint ze er zelf bij omdat iemand haar vroeg of ze Thaise was.
Haar op straat aangapen als 'n toeristische attractie?
Ik word ook al eens op straat aangegaapt, kan ook verbeelding zijn.

Enzovoorts.

Laat je nakijken want de racisten zitten al onder je bed.

Laatst gewijzigd door SDX : 4 augustus 2016 om 15:46.
Oud 4 augustus 2016, 15:58   #133
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd wist ik niet dat Aziaten daar op die manier (nog) mee te maken hadden. Een aantal mensen van Congolese origine uit mijn vriendenkring hebben ook zo'n verhalen.
Pesten is van alle tijden en sommigen worden de dood in gepest omdat ze niet assertief zijn. Aziaten zijn zeer timide en niet assertief; bijna kruiperig. Je moet af en toe ook een grote bek durven opzetten anders wordt je gewoon verpulverd. En blanken worden net zo goed gepest door Congolezen in Congo. Dat zijn nog grotere racisten. Je moet daar als blanke met militaire begeleiding uit je compound of je wordt doodgeschoten of t scheelt niet veel.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 16:04   #134
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Zeer juist. Ik was destijds een 'boerke' van de buiten die in de grootstad ging werken. ik werd dikwijls uitgelachen met mijn dialect. Mijn vrouw is roodharig, wat die allemaal heeft moeten doorstaan tijdens haar jeugd. Wij moesten dat ook allemaal verteren.

Het persoonlijk falen wordt tegenwoordig al te gemakkelijk afgewenteld op vermeend racisme. De slachtofferstatus is zeer geliefd bij veel allochtonen. Zeer handig ook in deze poco-maatschappij.
Ik zou zeggen; the millennials, generation snowflake.
https://youtu.be/kmncx8yFTR0

Laatst gewijzigd door SDX : 4 augustus 2016 om 16:29.
Oud 4 augustus 2016, 16:26   #135
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Uiteraard niet en zo hoort het ook.
Uw plaats is in Europa.
dat probeerde ik duidelijk te maken. Dat elk eens op zijn eigen continent blijft...
Oud 4 augustus 2016, 16:27   #136
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat probeerde ik duidelijk te maken. Dat elk eens op zijn eigen continent blijft...
Wanneer beginnen we met de repatriëring van de Amerikanen en Australiërs van Europese origine?
Oud 4 augustus 2016, 16:32   #137
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer beginnen we met de repatriëring van de Amerikanen en Australiërs van Europese origine?
ik wist dat die opmerking zou komen.
Wat doen Arabieren Afrika? Hun kerngebied is Arabië. Waarom weer Europeanen viseren. Typisch geval van Oikifobie. Wat deden de Mongolen in Europa? Wat doen Noordafrikanen, Arabieren en Afrikanen in Europa?

Ik vind de overname van de Amerika's en Australië door Europeanen niet OK. Maar laten we het anno 2016 houden, het is zo al moeilijk genoeg.
Oud 4 augustus 2016, 16:35   #138
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat doen Noordafrikanen, Arabieren en Afrikanen in Europa?
Ze hebben ons leren kennen in de koloniale tijd.
Oud 4 augustus 2016, 17:14   #139
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ze hebben ons leren kennen in de koloniale tijd.
Slag bij Poitiers 732 AD.. koloniale tijd? Idd., Moors kolonialisme van El-Andalus...
Oud 4 augustus 2016, 17:16   #140
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slag bij Poitiers 732 AD.. koloniale tijd? Idd., Moors kolonialisme van El-Andalus...
Zo kan je bezig blijven.

Alexander de Grote zwierf uit naar Azië. De Romeinen ook, en naar Afrika. Maar dat is geen probleem zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be