Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2016, 07:23   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Alles wat De Wever doet is berekende tactiek:

- interview in L'Echo
- nuancering desbetreffend interview na kritiek Vuye en Wouters
- poging Vuye en Wouters aan boord te houden en ze te onderwerpen aan zijn regime
- schade van opstappen Vuye Wouters beperken door open brief
- schade van al het voorgaande en begrotingstekort proberen te beperken door de emotionele toer op te gaan
Een heel plausibel scenario.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 07:33   #122
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bart De Wever is Burgemeester, parlementair, voorzitter maar in de eerste plaats is hij een mens.
Een mens die soms ook emotioneel kan zijn, ik weet dat zoiets beter niet in de media zou komen, maar het is wat het is, hem daarop afrekenen is zelfs nog lager dan de polderhoogte.
Uw verwijzing naar Nederland is genoteerd. Dat ligt grotendeels beneden de waterlijn. Maar heeft niks met de timing van prime-time ontboezemingen op TV te maken.
Afijn, nationalistisch niet toelaatbaar gedrag mijnentwege, zekers? Dedju toch.
Foei Moi. +Jan, Pier en Polleke uiteraard.
Oud 26 september 2016, 07:34   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bwa, ik denk niet dat alles bij De Wever zo berekend is hoor. Af en toe luister ik naar dat programma en Friedl Lesage is een zeer goede interviewster voor dat programma. Mensen voelen zich daar op hun gemak en durven wel wat zaken zeggen die ze anders niet zouden zeggen.

BDW had sowieso een emotionele week en hier had hij een moment waar hij zijn natuurlijk pantser van non-emotionaliteit eventjes liet vallen.

Hij is en blijft een mens.
Daar ben ik het mee eens. Je kan De Wever politieke berekening van het ergste soort verwijten maar geen emotionele.

Ik heb trouwens al eerder laten verstaan dat de emotionele break-down van De Wever niet alleen de herinnering aan zijn vader betrof maar ook de herrie van de voorbije week die hij zichzelf aandeed. Dat laatste was trouwens mijn eerste reactie buiten dit forum.

De Wever heeft buiten zijn dictatoriale kantjes ook nog een menselijke, maar het is niet zijn gewoonte om daar op en berekende wijze mee te pronken. Anciaux deed niets anders. Hij begon het zelfs te haten om het imago van gevoelige man op te hangen, maar gaf uit pure berekening toe aan degenen die hem gebruikten om hun eigen TV-waar aan de man te brengen ...en liep op een dag tegen de lamp.

http://www.hbvl.be/cnt/oid39065/arch...-vanoudenhoven
Oud 26 september 2016, 07:34   #124
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Alles wat De Wever doet is berekende tactiek:

- interview in L'Echo
- nuancering desbetreffend interview na kritiek Vuye en Wouters
- poging Vuye en Wouters aan boord te houden en ze te onderwerpen aan zijn regime
- schade van opstappen Vuye Wouters beperken door open brief
- schade van al het voorgaande en begrotingstekort proberen te beperken door de emotionele toer op te gaan
Hij moet al enorm veel van 'La Belgique' en de 'culture Belge' geleerd hebben en dat op zo korte tijd...
Steekt het???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 07:36   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een heel plausibel scenario.
Volgens belgische nationalisten toch.

Een deel van dat scenario klopt, maar niet alles.
Oud 26 september 2016, 07:40   #126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens belgische nationalisten toch.

Een deel van dat scenario klopt, maar niet alles.
Ik neem aan dat je hiermee verwijst naar het laatste stuk in dat scenario ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 07:44   #127
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwijt De Wever wat ik vind dat hij verdient, maar ik word niet gedreven door hete haat. Door eigen ervaring wijs geworden wrijf ik De Wever zijn emotionele breakdown niet onder de neus. Ook kleine Poetinmannetjes hebben hun zwakheden.

Iedereen denkt/zegt daarover wat hij wil, maar de gedrevenheid door diepgaande haat die op dit forum tot uiting komt is vaker wel dan niet tenen krullend. Daar is niet eens één enkele uiting van menselijke kwetsbaarheid voor nodig.
Geen hete haat hier hoor! En respect voor wat U zelf moest meemaken in persoonlijke situaties.
Bij emotionele breakdown op prime-time time op TV ligt dat ietwat anders. Dan (maar dat is weer een persoonlijke mening) heb ik zelfs ietwat meer respect voor wat getraan bij de begrafenis van Morel destijds. Dat was niet in een studio omgeving.
Enfin, niet waard om verder over door te drammen.
Oud 26 september 2016, 07:44   #128
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwijt De Wever wat ik vind dat hij verdient, maar ik word niet gedreven door hete haat. Door eigen ervaring wijs geworden wrijf ik De Wever zijn emotionele breakdown niet onder de neus. Ook kleine Poetinmannetjes hebben hun zwakheden.

Iedereen denkt/zegt daarover wat hij wil, maar de gedrevenheid door diepgaande haat die op dit forum tot uiting komt is vaker wel dan niet tenen krullend. Daar is niet eens één enkele uiting van menselijke kwetsbaarheid voor nodig.
Geen hete haat hier hoor! En respect voor wat U zelf moest meemaken in persoonlijke situaties.
Bij emotionele breakdown op prime-time time op TV ligt dat ietwat anders. Dan (maar dat is weer een persoonlijke mening) heb ik zelfs ietwat meer respect voor wat getraan bij de begrafenis van Morel destijds. Dat was niet in een studio omgeving.
Oud 26 september 2016, 08:01   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Morel was een enorm pakkend voorbeeld in haar laatste jaren; en nog pakkender (in negatieve zin) was de hatelijke verontwaardiging van de francofonie, ik geloof zelfs dat het onze Laurette tetterdetet was die ze werldkundig maakte, over het feit dat Morel bij haar begrafenis op een Vlaams voetstuk werd gezet en dat bijna heel Vlaanderen met de familie meeleefde..;

Bij ons leren we; en niets dan goed over de doden; maar zelfs dat kon er bij de francofonie in haar Vlamingenhaat niet af...
De franstaligen konden zelfs hunne grote mond niet houden, ook al waren ze het er niet mee eens...
Maar ze hadden zeker de stomme van Portici in hun achterhoofd en vreesden dat hun franstalige grootheid wel eens van zijn voetstuk afgegooid had kunnen worden...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 september 2016 om 08:01.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 08:03   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al meerdere keren geschreven dat ik braakneigingen krijg van de bleit scène van Anciaux. Zijn misselijkmakende interview over "ons Damienne" + bleitscène om sympathie op te wekken is een schaamteloze truuk om sympathie op te wekken bij de vrouwelijke kiezer. Zuivere manipulatie.

Dat De Wever momenteel niet zijn leukste dagen meemaakt, is geen reden om ook te vervallen in dergelijke komedie. Van De Wever is geweten dat hij een enorm wantrouwen heeft tgo de pers, ik geloof dan ook totaal niet dat een journalist hem ertoe kan brengen om zijn zieleroerselen in die mate naar boven te brengen op een publiek platform en dan -echt- te beginnen huilen. Daar is hij veel te afgemeten voor, om in zo een valstrik te lopen.
De Wever is anders "afgemeten" genoeg om te weten hoe zijn gezworen vijanden op één moment van emotionele zwakte zullen reageren.

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat mensen die als kind elke uiting van affectie vanwege hun ouders misten, elk teken van affectie als zwakheid aanvoelen als ze volwassen zijn.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik mij bewust word van dat gemis, en hoe meer ik dat mijn eigen ouders verwijt, ook al liggen ze allang onder de zoden.
De ene vertaalt dat door middel van verdriet omdat er niet is gezegd geweest wat gezegd had horen te worden. De andere vertaalt dat door boosheid.
De Wever heeft blijkbaar het gevoel dat hij zijn vader emotioneel had kunnen "bereiken" door met hem te praten.
Ik heb dat niet. Daarvoor is er véél te weinig rekening gehouden met mijn verdriet als diep gekwetst kind. Ik hield van mijn vader, zoals elk kind, maar ik voel niet de minste behoefte om hem dat alsnog te kunnen zeggen.
Oud 26 september 2016, 08:24   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De cinema op de begrafenis van Morel werd niet gespeeld in een studio-omgeving maar evengoed onder het alziende oog van meer dan één camera.
D�*�*r werd idd komedie gespeeld. Ook door De Wever. Nochtans heb ik hem ook daar geen tranen zien plengen.

Ik heb ervaring zat in het zien van het verschil tussen cinema en een niet gespeeld moment van emotionele zwakte. Ik zou me in De Wever's plaats doodschamen, en ik ben er vrij zeker van dat dit bij hem ook het geval is.

Ik vind De Wever op politiek vlak een gore rotzak, maar dat belet mij niet om de nooit eerder vertoonde kwetsbare kant van die politieke klootzak te zien.
Ik ben namelijk ondanks alles een mens gebleven. Mét gevoelens, ook al zal ik heel mijn leven moeite blijven hebben om mijn zachtere kant te tonen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 september 2016 om 08:27.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 16:23   #132
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat kan wel eens gebeuren. Kiezers laten zich soms door één bepaald element leiden. Zo ken ik Franstaligen uit Antwerpen die voor het Vlaams Belang stemmen.
Wat is dan hun motivatie?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 19:19   #133
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Knuppel;8247233]
Citaat:
De cinema op de begrafenis van Morel werd niet gespeeld in een studio-omgeving maar evengoed onder het alziende oog van meer dan één camera.
D�*�*r werd idd komedie gespeeld. Ook door De Wever. Nochtans heb ik hem ook daar geen tranen zien plengen.
Er werd komedie gespeeld door BDW maar er kwamen geen tranen bij te pas. Rare opmerking. De begrafenisdienst van Marie-Rose werd integraal uitgezonden en was zeer pakkend, vooral de beelden in de kerk. De begroeting tussen de naasten van M.R. en BDW bv.
Citaat:
Ik heb ervaring zat in het zien van het verschil tussen cinema en een niet gespeeld moment van emotionele zwakte. Ik zou me in De Wever's plaats doodschamen, en ik ben er vrij zeker van dat dit bij hem ook het geval is.
Over wat heb je het nu? Waarom moet Bart zich trouwens schamen?
Citaat:
Ik vind De Wever op politiek vlak een gore rotzak, maar dat belet mij niet om de nooit eerder vertoonde kwetsbare kant van die politieke klootzak te zien.
Ik ben namelijk ondanks alles een mens gebleven. Mét gevoelens, ook al zal ik heel mijn leven moeite blijven hebben om mijn zachtere kant te tonen.
Straffe uitspraken doe je tegenwoordig. Wat wil je nu feitelijk bewijzen? Ik ken je vrij goed, maar op die wijze ken ik je niet. Verman je.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 19:30   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wat is dan hun motivatie?
Het ethisch programma van het Vlaams Belang alsook hun standpunten over migratie en asiel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 19:32   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bwa, ik denk niet dat alles bij De Wever zo berekend is hoor. Af en toe luister ik naar dat programma en Friedl Lesage is een zeer goede interviewster voor dat programma. Mensen voelen zich daar op hun gemak en durven wel wat zaken zeggen die ze anders niet zouden zeggen.

BDW had sowieso een emotionele week en hier had hij een moment waar hij zijn natuurlijk pantser van non-emotionaliteit eventjes liet vallen.

Hij is en blijft een mens.
Totaal geen interesse om die zijde van een politicus te kennen. Totaal niet.
Oud 26 september 2016, 19:43   #136
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je bent dan ook niet verplicht om naar dergelijke radiouitzendingen te luisteren. Je zou het trouwens niet kunnen aangezien je full time op het forum vertoeft.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 19:48   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bent dan ook niet verplicht om naar dergelijke radiouitzendingen te luisteren. Je zou het trouwens niet kunnen aangezien je full time op het forum vertoeft.
Geen onzin schrijven, beste.
Oud 26 september 2016, 20:35   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat hoeft ook niet.
Oud 26 september 2016, 20:40   #139
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al meerdere keren geschreven dat ik braakneigingen krijg van de bleit scène van Anciaux. Zijn misselijkmakende interview over "ons Damienne" + bleitscène om sympathie op te wekken is een schaamteloze truuk om sympathie op te wekken bij de vrouwelijke kiezer. Zuivere manipulatie.

Dat De Wever momenteel niet zijn leukste dagen meemaakt, is geen reden om ook te vervallen in dergelijke komedie. Van De Wever is geweten dat hij een enorm wantrouwen heeft tgo de pers, ik geloof dan ook totaal niet dat een journalist hem ertoe kan brengen om zijn zieleroerselen in die mate naar boven te brengen op een publiek platform en dan -echt- te beginnen huilen. Daar is hij veel te afgemeten voor, om in zo een valstrik te lopen.
.. het levert wel onvergetelijke beelden ..

.. den grooten Lijder met pistache ijslollie ..
.. ik wou ne sjokolat ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 26 september 2016 om 20:56.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 20:41   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat hoeft ook niet.
Daar ben ik ook van overtuigd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be