Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2017, 16:22   #121
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Veel kinderopvang is inkomensgerelateerd, de hoogte van je inkomen bepaald dus wat je betaald.
Los daarvan heb je de prive opvang, waar ook kinderopvang is waar een dagbedrag wordt gevraagd, ongeacht je inkomen dacht ik.
Sorry hoor Alice, ik ga hier even off-topic gaan maar gezien je recente sneer naar mij toe ivm m'n zogezegde lage IQ zou ik er bij deze op willen wijzen dat het 'bepaalt' met een 't' is.

ik bepaal
jij bepaalt
hij/zij/het bepaalt

And thank you bb.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 16:30   #122
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ow!! En eveneens 'betaald' met een 't'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice

Veel kinderopvang is inkomensgerelateerd, de hoogte van je inkomen bepaald dus wat je betaald. Los daarvan heb je de prive opvang, waar ook kinderopvang is waar een dagbedrag wordt gevraagd, ongeacht je inkomen dacht ik.
"de hoogte van je inkomen bepaalt dus wat je betaalt"

Re-thank you bb.
Oud 14 januari 2017, 16:32   #123
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, mijn kindjes zullen tenminste zonder fouten weten schrijven. De mama zal het hen wel leren (als ze slim genoeg zijn, anders....)
Oud 14 januari 2017, 16:37   #124
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja, mijn kindjes zullen tenminste zonder fouten weten schrijven. De mama zal het hen wel leren (als ze slim genoeg zijn, anders....)
Alleen zult gij dat niet meemaken omdat ze dan al vele jaren in een pleeggezin zitten met pleegouders die er meer om geven dan u.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 16:41   #125
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja als ge ze in een bananendoos onder de tafel te slapen legt en hen met een zelfgemaakte zeepkist door de stad sleept en daarnaast hun pampers 1 keer per week ververst dan kosten ze inderdaad minder, maar zo goed als niks alleen in uw fantasie.
Correctie: ik zei 'bijna niets' (in verhouding met die 6620€ per jaar dus).
Oud 14 januari 2017, 16:42   #126
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Alleen zult gij dat niet meemaken omdat ze dan al vele jaren in een pleeggezin zitten met pleegouders die er meer om geven dan u.
Ja hoor....
Oud 14 januari 2017, 16:43   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja die categorie moet betalen...weliswaar iets minder maar zij moeten sowieso betalen.
Een werkloze niet gezien hij of zij de luxe heeft om daar geen gebruik van hoeven te maken ......Maar ik begrijp dat dat voor jou ietsje te ingewikkeld is om het verschil te snappen.
U had het niet over werklozen, maar wel over een welbepaalde categorie eenoudergezinnen: werkend en, naar uw oordeel, volledig opdraaiend voor alle kosten van opvang en woon-werkverkeer (dat laatste klopt trouwens al evenmin).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 16:47   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met dat extra kindergeld en opslag kunnen ouders (in mijn situatie and the like) dus maw een potje aanleggen voor wanneer de kinderen effectief naar school gaan en meer kosten.... Ik vind dit all in all geen slechte maatregel van de regering
Hoeveel denkt u dat een goed paar schoenen kost voor een 12- of 16-jarige? Enig idee van de kost die er verbonden aan een kind in al zijn/haar ontwikkelingsstadia? Ik denk dat u daar geen enkele voeling mee hebt.

Wie kinderen neemt omdat ze geld opbrengen, zal heel bedrogen uitkomen. Om dan nog te zwijgen over de houding die je dan ontwikkelt tegenover je eigen kinderen...
Oud 14 januari 2017, 16:49   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zullen dan wel heel uitzonderlijke kinderen zijn, want in heel mijn onderwijsloopbaan heb ik nog een kind in mijn klas gehad die steeds foutloos schreef. Geen enkele. Zelfs volwassenen slaan wel eens de bal mis.
Oud 14 januari 2017, 16:53   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel denkt u dat een goed paar schoenen kost voor een 12- of 16-jarige? Enig idee van de kost die er verbonden aan een kind in al zijn/haar ontwikkelingsstadia? Ik denk dat u daar geen enkele voeling mee hebt.

Wie kinderen neemt omdat ze geld opbrengen, zal heel bedrogen uitkomen. Om dan nog te zwijgen over de houding die je dan ontwikkelt tegenover je eigen kinderen...
In de kringloopwinkel valt dat allemaal wel mee Jan.
Ik bedoel, niet iedereen geeft zijn kind waar het recht op heeft.
Ik kan mij echt wel voorstellen dat er ouders zijn die het mmet hun kindergeld kunnen rooien.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 16:54   #131
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ha maar in de solden valt dat allemaal goed mee.... En euh ik ben wel bezig over de kostprijs maar dat is omdat ik begaan ben met het lot van m'n toekomstige gezin (zo niet had ik toch al een pak patotters rondlopen zeker)....

Laatst gewijzigd door bembem : 14 januari 2017 om 16:55.
Oud 14 januari 2017, 16:55   #132
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dat extra kindergeld en opslag kunnen ouders (in mijn situatie and the like) dus maw een potje aanleggen voor wanneer de kinderen effectief naar school gaan en meer kosten.... Ik vind dit all in all geen slechte maatregel van de regering
Kinderen kosten gemiddeld tussen de 300 en 600 euro per maand, per kind, afhankelijk van de leeftijd.

https://www.gezinsbond.be/Publicatie...s/Leeftijd.pdf

Dus bembem de prostituee (feitelijke omschrijving) gaat er niet veel aan verdienen. Beter nog, aangezien ze hoogst waarschijnlijk er niet tegen kan dat haar kind om half 7 begint te schreeuwen voor eten, aandacht nodig heeft....gaat ze keihard crashen, en zal het waarschijnlijk ergers achterlaten. Of wordt het afnomen door de bevoegde instanties.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 16:56   #133
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zullen dan wel heel uitzonderlijke kinderen zijn, want in heel mijn onderwijsloopbaan heb ik nog een kind in mijn klas gehad die steeds foutloos schreef. Geen enkele. Zelfs volwassenen slaan wel eens de bal mis.
Ik laat mijn teksten vaak nalezen, en ik lees ook na voor collegas.

Dat is perfect normaal.
Oud 14 januari 2017, 16:57   #134
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar het was een sneer naar Alice toe (die mij dom noemt maar niet eens een zin zonder fouten kan schrijven -> 2 fouten in dezelfde zin dan nog wel, LOL).
Oud 14 januari 2017, 17:00   #135
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kinderen kosten gemiddeld tussen de 300 en 600 euro per maand, per kind, afhankelijk van de leeftijd.

https://www.gezinsbond.be/Publicatie...s/Leeftijd.pdf

Dus bembem de prostituee (feitelijke omschrijving) gaat er niet veel aan verdienen. Beter nog, aangezien ze hoogst waarschijnlijk er niet tegen kan dat haar kind om half 7 begint te schreeuwen voor eten, aandacht nodig heeft....gaat ze keihard crashen, en zal het waarschijnlijk ergers achterlaten. Of wordt het afnomen door de bevoegde instanties.
Ik zal m'n rekening zelf wel maken, daar heb ik de gezinsbond niet voor nodig... Ps. Ik kijk niet neer op de Zeeman, goedkopere kledingwinkels enz. En ik ben een as in cheapskaten dus zal m'n plan wel trekken. Duh.
Oud 14 januari 2017, 17:09   #136
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal m'n rekening zelf wel maken, daar heb ik de gezinsbond niet voor nodig... Ps. Ik kijk niet neer op de Zeeman, goedkopere kledingwinkels enz. En ik ben een as in cheapskaten dus zal m'n plan wel trekken. Duh.
Jij hebt geen flauw idee wat een kind nodig heeft dus je kan je rekening niet maken.
Oud 14 januari 2017, 17:12   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha maar in de solden valt dat allemaal goed mee.... En euh ik ben wel bezig over de kostprijs maar dat is omdat ik begaan ben met het lot van m'n toekomstige gezin (zo niet had ik toch al een pak patotters rondlopen zeker)....
U weet dus echt niets van kinderen. Soms krijgen ze een groeischeut dan kan je soms niet wachten tot de solden. Daarnaast is het zo dat het aanbod in kinderkleding in solden eerder aan de beperkte kant is als je dat vergelijkt met wat er voor volwassenen dan te vinden is.

Als u echt begaan bent met de toekomst, zoekt u in de eerste plaats werk.
Oud 14 januari 2017, 17:14   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, kleding zelf maken is helemaal niet goedkoop. Dat was pakweg dertig jaar geleden nog zo, maar de prijzen in de nog overgebleven stoffenwinkels liggen veel hoger dan wat je kan krijgen in kant-en-klarekleding.
Oud 14 januari 2017, 17:15   #139
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar het was een sneer naar Alice toe (die mij dom noemt maar niet eens een zin zonder fouten kan schrijven -> 2 fouten in dezelfde zin dan nog wel, LOL).
Je bent niet dom.

Je hebt een bijzonder slechte mentaliteit en slechte karaktereigenschappen waardoor je eigenlijk het recht op kinderen zou moeten ontzegd worden.

Je kan nauwelijks voor je eigen zorgen. Dus hoe ga je voor een kind zorgen ? Ga je oorstopjes indien als je tot 11h slaapt, en laat je het kind 4 uur aan een stuk huilen ?

Ga je nog steeds 14 graden houden in je kruipkot waardoor je kind van de ene bronchitis naar de andere zal gaan ?

Ga je mannen ontvangen bij je thuis waar het kind bij is ?
Oud 14 januari 2017, 17:38   #140
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet dus echt niets van kinderen. Soms krijgen ze een groeischeut dan kan je soms niet wachten tot de solden. Daarnaast is het zo dat het aanbod in kinderkleding in solden eerder aan de beperkte kant is als je dat vergelijkt met wat er voor volwassenen dan te vinden is.
Mja... Maar niet echt een probleem vermist ik op overschot zal hebben ^^

Citaat:
Als u echt begaan bent met de toekomst, zoekt u in de eerste plaats werk.
Ha maar ik heb al 2 boeken uitgebracht (waarvan 1 reeds een klein succesje) en een 3de & 4de zijn op komst, XD!

Ps. Met de tijd zal ik daarnaast ook wel een job hebben...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be