Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2018, 20:26   #121
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén die bevrijdend werkt
Je neemt je eigen sentimenten al te gauw als maatstaf van alle dingen, vrees ik. Veel moslima's ervaren zo'n verbod hoegenaamd niet als bevrijdend. Wel integendeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Van Hecke doolt, zoals wel vaker. Kinderen moeten tegen sommige levensbeschouwelijke en/of culturele waarden van hun ouders worden beschermd, o.a tegen discriminatie, genitale verminking, psychisch geweld, onthouden van medische zorgen, exorcisme...
Daar zal Van Hecke het nochtans volmondig mee eens zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 20:54   #122
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
De liefde voor je geloof stopt niet als je op je werk of op school bent. De liefde voor je hobby evenmin. Maar net zoals je je hobby niet uitoefent op werk/school, is dit evenmin de plaats waar je je geloof moet uitdragen.
Juist

Het gaat er om dat geloven en hun volgers dictatoriaal zaken, gebruiken in de maatschappij opdringen als: zo hoort/moet het.

En dat alle andersdenkenden dit dan maar moeten toestaan!

Is dat hoofddoek ongevaarlijk, neen want het is het geheel >>>>psychische manipulatie door geloven is moeilijker aan te tonen te bewijzen omdat de slachtoffers weigeren mee te werken het zelfs moeten ontkennen.

Staat vast dat bv genitale verminking de laatste jaren steeds meer voorkomt in ons land.
De mannen steeds meer met messen rondlopen en het ook gebruiken. enz...

Allemaal toestanden die bewijze dat ze hier NIET aan een nieuw leven willen beginnen, maar hun oude gebruiken hier gewoon dictatoriaal onder het mom van geloof komen opdringen aan andersdenkenden.

De volgende stap is bewezen in de geschiedenis, andersdenkend uitmoorden >>> zie nu ASSAD, Erdogan....

Wat overigens de christenen in het verleden met koloniaal gedrag ook deden!
Geloof ok goed......, maar ik, de kinderen wil er niets met te maken hebben in de maatschappij waar ik in leef.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 6 maart 2018 om 21:01.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 21:51   #123
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk waar de absurditeit feitelijk in gelegen is. Ligt de absurditeit in het toelaten van religieuze attributen of in het attribuut zelf?
Gij snapt er ook niet veel van hé. Het gaat om de absurditeit dat gelovigen een recht hebben dat ze helemaal niet moeten staven.
Ter vergelijking, als ik mijn recht op kindergeld wil uitoefenen, dan moet ik wel eerst bewijzen dat ik effectief kinderen heb. Als een gelovige zegt dat hij gelovig is, en dat zijn ritueel deel uit maakt van zijn godsdienst, dan vraagt een overheid of een rechtbank helemaal niet of dat wel klopt. Gewoon de verkondiging van de gelovige dat het zo is, is genoeg.
Dus dan dacht er een slimmerik, wacht eens even, ik ga die privileges ook eisen, en dat als atheist. Gewoon een zo absoluut ongeloofwaardige godsdienst verzinnen is voldoende.

D?*?*r gaat het om.

Citaat:
M.a.w. toont men eigenlijk aan wat men denkt aan te tonen?
.
Ha ja, hé! Er zijn al verschillende rijbewijzen en paspoorten met foto's met mensen met een vergiet op hun kop. Terwijl ge helemaal geen hoofdbedekking moogt hebben op een pasfoto.

En gij zit hier te janken dat het '"onbeleefd is', en dat is 'kwetsend' ...zucht ..
Goed zo! Gelovigen hebben ook het recht om belachelijk gemaakt te worden!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 21:54   #124
geertvdb

Standaard

Citaat:
Je neemt je eigen sentimenten al te gauw als maatstaf van alle dingen, vrees ik. Veel moslima's ervaren zo'n verbod hoegenaamd niet als bevrijdend. Wel integendeel.
En dan? Een verbod heeft altijd de bedoeling om niet bevrijdend te zijn. Als gij moet stoppen voor een rood licht, ervaart gij dat dan niet als niet bevrijdend?

En voor alle duidelijkheid, het gaat hier enkel tijdens de schooluren, daarnaast kan een moslima haar geloof beleven naar goeddunken.
En voor alle duidelijkheid, het gaat hier om een school waar de ouders op voorhand wisten dat het naar neutraliteit streefde. Niemand houdt hen tegen naar een andere school te gaan.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 22:32   #125
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan met in bepaalde gevallen daar zijn/haar beklag doen?

Onderwijs Inspectie
Oud 6 maart 2018, 22:52   #126
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel. Vanhecke was van oordeel dat ouders het recht hebben om hun kinderen op te voeden volgens hun eigen levensbeschouwelijke waarden.
Mooi, en wat dan met ouders die het belangrijk vinden dat hun kind naar een school gaat met een strict religieus-neutrale levensbeschouwelijke waarde, en dan moeten uitvinden dat één of andere rechter vindt dat de school die zij speciaal met dat doel uitgekozen hebben uitzonderingen moet maken en dus niet strict neutraal meer mag zijn. De religieuzen krijgen dus weer gewoon voorrang op de andere ouders en op het school reglement.

Die ouders die het belangrijk vinden voor hun kinderen dat de school de neutraliteit toepast zouden op deze grond misschien ook naar het gerecht kunnen stappen en wat dan ?
Zie je de krabbenmand waar iedereen in terecht komt ? De religieuzen maken een keuze en veranderen naderhand de regels, zonder zich ook maar een bal aan te trekken van de consequenties voor de anderen.
Hopelijk zal er in beroep een ietwat wijzere rechter oordelen.

Laatst gewijzigd door Zucht : 6 maart 2018 om 22:53.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be