Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2020, 18:54   #121
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is er hier ergens gesteld dat alle inkomens gelijk moeten zijn? Neen, er is gezegd dat er eerlijkheid moet zijn. Dat iemand die nu en dan een spel speelt, geen miljoenen moet verdienen terwijl een kuisvrouw hard werkt en in haar leven geen miljoen samen krijgt.
(Ja, ik zeg maar kuisvrouw ipv vuilnisman want Gypsy is wel erg gefixeerd door de vuilnismannen van New York.)
Dat is godverdomme straf, gij zijt degene die over vuilnismannen begonnen zijt. Ik vond het ludiek om daar de New Yorkse Sanitation Workers tegenover te zetten en ge brengt 2 keer een link die er niets mee te maken heeft.
Een kuisvrouw verdient wat ze economisch waard is trouwens.
Als een ploeg 200 miljoen voor een speler betaald en daar economisch winst kan op maken is dat ook een economische waarde.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 00:36   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kleine ploegjes speelden om het spel en om de sport. Voor zo een ploeg kon men met hart en ziel supporteren. Die mannen amuseerden zich en gingen voluit voor de naam van hun dorp of café.
Maar nu spelen voetballers vandaag voor Madrid en morgen voor Manchester omdat Manchester een miljoen meer betaalt, dat zijn geldwolven, geen sportmannen.
Zou u niet van werkgever veranderen als u 2-3 keer meer kan verdienen om hetzelfde werk te doen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 01:04   #123
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef het voorbeeld van Elise omdat ik toevallig ergens las dat ze in de halve finale staat. Ik vind het op zijn minst vreemd dat zoiets niet gezegd wordt tijdens het nieuws waar ze wel tijd hebben om minutenlang over voetbal en wielrennen te praten.
Dat heeft in feite niets met geld te maken. Tennissers verdienen ook goed en al is Elise geen top 10, ik denk wel dat ze al een spaarpotje heeft. Maar dat illustreert wel dat de aandacht van de kijkers steeds in dezelfde richting geduwd wordt. Bepaalde zaken worden meer gepromoot omdat er bedrijven achter zitten die weten dat ze daar gemakkelijke slachtoffers vinden voor hun commercie.
Wat begrijp jij niet aan het principe van vraag en aanbod?

Xenapp is ook ooit top-5 in de wereld en europees kampioen in een tak van een sport die meer en meer opkomen is maar helaas in zijn tijd was er een beperkt globaal deelnemersveld en een beperkt aantal sponsers. Xenapp was niet aan het janken omdat hij geen media-aandacht kreeg. De grootste prijs die ik gekregen heb was een exclusieve invite voor een een van de grootste toernooien destijds met als hoofdprijs een Ferrari 328 GTS (vond ik toch de top ervaring)
Xenapp heeft zelfs geen spijt dat de pro's die er nu wel kunnen zijn in deze sport meer verdienen dan de bestbetaalde voetballers van dit land omdat hij niet nodeloos afgunst heeft en iets van z'n leven gemaakt heeft voor de 40 te bereiken.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 01:09   #124
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom moet mijn zondagavond vergald worden door de voetbaluitzendingen?
Landbouwtv zendt zondagavond geen voetbal uit.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:06   #125
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
KD en MVDK zijn het roerend eens over iets.
Straf hé!
Oud 16 augustus 2020, 08:13   #126
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is godverdomme straf, gij zijt degene die over vuilnismannen begonnen zijt. Ik vond het ludiek om daar de New Yorkse Sanitation Workers tegenover te zetten en ge brengt 2 keer een link die er niets mee te maken heeft.
Een kuisvrouw verdient wat ze economisch waard is trouwens.
Als een ploeg 200 miljoen voor een speler betaald en daar economisch winst kan op maken is dat ook een economische waarde.
Sorry, ik ben over vuilnismannen hier in België begonnen! Uw NYSWs hebben daar niets mee te maken. Uit beleefdheid tegenover u heb ik me geïnformeerd en u kunnen bewijzen dat er in NY ook vuilnismannen zijn die maar iets boven de $ 10 / uur verdienen. Ook dat uw NYSWs slechts aan een kleine $ 70.000 komen, niet aan $ 100.000.
Maar er zijn inderdaad andere beroepen waarin mensen onderbetaald worden.
En nu geef ik u een denkbeeld, probeer u eens een wereld voor te stellen zonder kuispersoneel. Niemand die u en mijn vuiligheid opkuist in bedrijven, metrostations, luchthavens, dokterspraktijken, ziekenhuizen, scholen en ga maar door.
Als ik daar over nadenk, dan vind ik dat een kuisvrouw vèèl waard is economisch gezien! Kuispersoneel is onmisbaar, voetballers zijn dat niet!
Oud 16 augustus 2020, 08:17   #127
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zou u niet van werkgever veranderen als u 2-3 keer meer kan verdienen om hetzelfde werk te doen?
Ik zou van werkgever veranderen als ik me kon verbeteren, jawel. Iedereen zou dat doen.
Maar als ik buitensporige sommen aangeboden kreeg om iets te doen dat weinig of geen nut heeft voor de maatschappij, dan zou ik me schuldig voelen.
Maar alle aanhangers hier van "brood en spelen" lijken wel verblind door de schone schijn en de glamour van hun helden.
Oud 16 augustus 2020, 08:18   #128
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Wat begrijp jij niet aan het principe van vraag en aanbod?

Xenapp is ook ooit top-5 in de wereld en europees kampioen in een tak van een sport die meer en meer opkomen is maar helaas in zijn tijd was er een beperkt globaal deelnemersveld en een beperkt aantal sponsers. Xenapp was niet aan het janken omdat hij geen media-aandacht kreeg. De grootste prijs die ik gekregen heb was een exclusieve invite voor een een van de grootste toernooien destijds met als hoofdprijs een Ferrari 328 GTS (vond ik toch de top ervaring)
Xenapp heeft zelfs geen spijt dat de pro's die er nu wel kunnen zijn in deze sport meer verdienen dan de bestbetaalde voetballers van dit land omdat hij niet nodeloos afgunst heeft en iets van z'n leven gemaakt heeft voor de 40 te bereiken.
Elise Mertens staat nu in de finale. Geen woord erover in het journaal!
U schijnt niet te begrijpen dat iedereen evenveel aandacht waard is.
Of bent u echt overtuigd dat de éne mens beter is dan de andere?
Oud 16 augustus 2020, 10:53   #129
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou van werkgever veranderen als ik me kon verbeteren, jawel. Iedereen zou dat doen.
Maar als ik buitensporige sommen aangeboden kreeg om iets te doen dat weinig of geen nut heeft voor de maatschappij, dan zou ik me schuldig voelen.
Maar alle aanhangers hier van "brood en spelen" lijken wel verblind door de schone schijn en de glamour van hun helden.
Schuldig voelen tegenover wie?
Tegenover al de anderen die juist hetzelfde zouden doen als ze de kans kregen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 11:15   #130
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat men de finale van Mertens is vergeten is vreemd. Maar je kan in het algemeen niet zeggen dat er onvoldoende aandacht is voor tennis. We herinneren ons allemaal nog de tijden dat Kim Clijsters elke dag in het sportnieuws kwam. Om nog maar te zwijgen over de kimback, waar trainingen het voorwerp waren van diepgaande analyses.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 14:57   #131
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, ik ben over vuilnismannen hier in België begonnen! Uw NYSWs hebben daar niets mee te maken. Uit beleefdheid tegenover u heb ik me geïnformeerd en u kunnen bewijzen dat er in NY ook vuilnismannen zijn die maar iets boven de $ 10 / uur verdienen. Ook dat uw NYSWs slechts aan een kleine $ 70.000 komen, niet aan $ 100.000.
Maar er zijn inderdaad andere beroepen waarin mensen onderbetaald worden.
En nu geef ik u een denkbeeld, probeer u eens een wereld voor te stellen zonder kuispersoneel. Niemand die u en mijn vuiligheid opkuist in bedrijven, metrostations, luchthavens, dokterspraktijken, ziekenhuizen, scholen en ga maar door.
Als ik daar over nadenk, dan vind ik dat een kuisvrouw vèèl waard is economisch gezien! Kuispersoneel is onmisbaar, voetballers zijn dat niet!
Economisch gezien is een doorsnee kuisvrouw 10 of 12 € per uur waard.
Oud 16 augustus 2020, 15:45   #132
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat men de finale van Mertens is vergeten is vreemd. Maar je kan in het algemeen niet zeggen dat er onvoldoende aandacht is voor tennis. We herinneren ons allemaal nog de tijden dat Kim Clijsters elke dag in het sportnieuws kwam. Om nog maar te zwijgen over de kimback, waar trainingen het voorwerp waren van diepgaande analyses.
Het gebeurt regelmatig dat de prestaties van de tennissers gewoon niet vermeld worden. Tennis is de enige sport die ik een beetje volg - ik zeg "een beetje" want ik ga geen wedstrijden volledig volgen of voor iemand supporteren. Mijn interesse begon met Kim Clijsters wier vader verre familie is (al zal ze het zelf niet weten) en Christophe Vliegen die aangetrouwde familie is.
Ja, familie daar wou ik wel wat meer van weten. Dus begon ik af en toe eens te kijken hoe het met hen staat. Op de Nederlandse TV-tekst is het heel gemakkelijk om alles te volgen zonder er veel tijd in te moeten steken. En het is sinds ik dat regelmatig volg dat ik er dikwijls versteld van sta dat de prestaties van onze tennissers verzwegen worden. Dus neem ik aan dat dat voor nog een aantal sporten hetzelfde zal zijn.
Voor mij moet dat niet op het nieuws. Ik kijk naar het nieuws om te weten wat er in de wereld gebeurt niet om sportuitslagen te horen. Maar als die van het nieuws denken dat het hun heilige plicht is om ieder detailke van voetbal en wielrennen over ons heen te spuien, dan moeten ze zo eerlijk zijn om dat voor alle sporten te doen.
Of voor geen enkele ... Er zijn genoeg sportprogramma's.
Oud 16 augustus 2020, 15:47   #133
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Economisch gezien is een doorsnee kuisvrouw 10 of 12 € per uur waard.
Zo gauw het kuispersoneel overal staakt, zult u ondervinden dat ze veel meer waard zijn!
Of gaat u de toiletten op het werk kuisen?
Oud 16 augustus 2020, 17:18   #134
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo gauw het kuispersoneel overal staakt, zult u ondervinden dat ze veel meer waard zijn!
Of gaat u de toiletten op het werk kuisen?
Er staat wel altijd iemand klaar om het te doen en er zijn wettelijke officiële barema's. Als ze willen staken is dat hun probleem. Een kuisvrouw vervangen is even gemakkelijk als een onderbroek vervangen.
Oud 16 augustus 2020, 18:09   #135
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Er staat wel altijd iemand klaar om het te doen en er zijn wettelijke officiële barema's. Als ze willen staken is dat hun probleem. Een kuisvrouw vervangen is even gemakkelijk als een onderbroek vervangen.
Op mijn vroeger werk (in Belgie nog) zeiden we al eens zwanzend dat als de directeur verschillende dagen thuis blijft alles rustig voort zijn gangetje gaat. Als de kuisvrouw afwezig zou blijven zouden we het snel merken.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 augustus 2020 om 18:09.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 20:46   #136
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gewoon even een zijsprongetje: goed verdienen maar twintig jaar doodgaan in een luizenjobke of 1/5 minder voor uw droomjob?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 10:40   #137
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Op mijn vroeger werk (in Belgie nog) zeiden we al eens zwanzend dat als de directeur verschillende dagen thuis blijft alles rustig voort zijn gangetje gaat. Als de kuisvrouw afwezig zou blijven zouden we het snel merken.
2
Oud 17 augustus 2020, 10:44   #138
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ik voel pure afgunst in deze reply. Vraag en aanbod is het antwoord. Waarom ben je een onnozelaar als je miljoenen kunt krijgen?

Waarom supporter je dan niet voor je lokale cafeploeg? Als het gaat over de voordelen van de SZ-bijdragen wil ik hier wel meegeven dat ik van mening ben dat dit aangepast moet worden. Van een loon van een prof mag evenveel afgenomen worden als de gewone werkmens.
Of heb je misschien een aandeel van je lokale club en wil je dat de centen in je eigen pocket verdwijnen?
Vraag en aanbod? Die weddes en die contracten komt dat allemaal uit "vraag" ? Ik denk dat een groot stuk van die taart betaald wordt met ons belastingsgeld hoor.

Ik vind dat niet normaal.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 10:49   #139
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elise Mertens heeft het niet gehaald. Maar ze speelde wel tegen Simona Halep nummer 2 van de wereld en in de halve finale had ze Kristina Pliskova verslagen. Toch een prestatie die het vermelden waard is.
Maar nee, de voetballers die nat werden van de regen waren interessanter ...
Oud 17 augustus 2020, 10:49   #140
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Vraag en aanbod? Die weddes en die contracten komt dat allemaal uit "vraag" ? Ik denk dat een groot stuk van die taart betaald wordt met ons belastingsgeld hoor.

Ik vind dat niet normaal.
Idem hier!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be