![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met België? | |||
Splitsen (onafhankelijk) |
![]() ![]() ![]() |
99 | 75,57% |
Behouden ((con-)federaal) |
![]() ![]() ![]() |
19 | 14,50% |
Unitair maken (unitair) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,92% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zowel voor de eerste als de tweede optie stemmen, dat is niet mogelijk.
Ik ben vooral voor decentralisatie.
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Een beter woord was 'gered gebied'.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Correct. Ik wou dat wij evenveel geluk hadden als Zeeuws-Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door lomeanor : 6 juli 2007 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Tja, wishful thinking.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Juist, net zoals Nederlands Limburg. Mocht Nederlands Limburg na 1839 nog steeds een deel geweest zijn van België, dan was Maastricht nu een Franstalige stad; net zoals Brussel.
Ik vind ook dat het Vlaams gewest de Voerstreek aan Nederland zal moeten geven; dan is Voeren toch ook al gered. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Awel ja. Probleemgebieden zoals Voeren en de Vlaamse Rand aan Nederland geven, DAT is pas een idee
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() He Kim hing hier ook nog het unitaire België aan.
![]() ![]()
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 2004 was ik nog lid van de BUB he...
![]() Tijden veranderen, mensen evolueren.
![]() |
#132 |
|
![]() Mooi dat je hier open voor uitkomt.
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() /bump
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Principieel optie 1, omdat het de NL-taligheid ten goede komt. Zolang B. voortwoekert is terreinverlies immers voorgeprogrammeerd.
MAAR: alles hangt af van de voorwaarden waarop dat zou gebeuren! http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=29 Mangain zegt: Liever een onafhankelijk VL. dan een konfederaal bestel waarbij B. een lege doos is maar Vl. wél mee Brussel blijft besturen. Een zeer interessante idee op zich! Ik ben het met hem eens, zij het dan met dien verschille, dat ik het dus net omgekeerd zie! ![]() Liever dus een konfederaal model waarbij B. een lege doos is maar VL. mee Brussel bestuurt, dan een onafhankelijk VL zonder Brussel. En waarom? Omdat de Nederlandstaligheid in Brussel staat of valt met het al dan niet in handen blijven van de bevoegdheid voor kultuur en onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap. Als die bevoegdheid een gewestbevoegdheid wordt, in de plaats van een gemeenschapsbevoegdheid te blijven, dan kunnen de Brusselaars het NL-onderwijs rustig laten uitdoven en dat vertegenwoordigt momenteel nog steeds 22% vh. onderwijsaanbod! En waarom is dat zo belangrijk? Omdat mijn vaderland mijn moedertaal is. Ik heb dus geen stem uitgebracht in deze poll, waarin trouwens de optie ontbreekt: Vlaamse onafhankelijkheid als eerste stap tot de Vierde Dietse Vereniging.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 juli 2012 om 22:09. |
![]() |
![]() |