![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En denkt u dat elke jongere zich vereenzelvigt met Anuna en co? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 februari 2021 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja natuurlijk. Wij moesten wel. Uren en dagen tokkelen op sociale media al liggend op uw matras bestond niet. Er werd vergaderd en er werden plannen gesmeed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Concreet voorbeeld: iemand had op dit forum kritiek op de te weinig ambitieuze plannen van Vlaanderen wat betreft klimaat. Zou uw reactie dan ook zijn geweest: tja, het is nu zo, daar kunnen we niets aan doen. Zou u anderen ook hebben verweten dat ze zelf niets concreets ondernamen (en wat dan bijvoorbeeld? het Vlaams Parlement bestormen? fabrieken saboteren zodat ze niet kunnen uitstoten? auto's met dieselmotors kapotslaan?) Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 februari 2021 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inzake het virus ben ik absoluut voorstander van een vaccin ( wie niet) maar of dat het werkt betwijfel ik sterk. Dat wil niet zeggen dat ik me niet zou laten willen vaccineren. Baat het niet schaadt het niet principe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gewoon geschreven dat er niks aan te veranderen is en blijkbaar bent U daar akkoord mee want na 10 posts heb ik nog niks mogen lezen dat dit tegenspreekt. Er zijn dingen in het leven waar men zich moet kunnen bij neerleggen. Hoe lastig dat ook moge zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 februari 2021 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Twintig jaar strenge lockdowns. Totale uitzichtloosheid en een reddeloze bevolking met glimlachende bejaarden aan de zijlijn. De gerontocratie.
En na die twintig jaar, op hun sterfbed, laten die bejaarden nog een scheet als ultieme middelvinger naar de actieve bevolking van 2020 die van haar jongvolwassenheid tot middelbare leeftijd of onmiddels zelfs bejaard geworden is schraal geleefd heeft. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 2 februari 2021 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een normale discussie op dit forum gaat het over de redenen waarom personen x, y en z tegen zijn en a, b, en c voor. Waarom wordt daar nooit gevraagd wat zij concreet tegen die wetgeving gaan ondernemen? En ik heb wel al gezegd wat ik onderneem... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oud wel, verzuurd allesbehalve. Uiteraard zal ik net zogoed als jij tevreden en opgelucht zijn als het vaccinatieprogramma sneller uitgevoerd wordt en zowel jong als oud weer het vroegere leven kan hervatten. Misschien denk je dat van mij, maar van de huidige toestand wordt ik ook niet vrolijk, net zomin als jij. Maar kijk, die jeremiades over de o zooo beklagenswaardige jeugd is er doodeenvoudig ver over. Je hoeft niet eens oud, egoïstisch en verzuurd te zijn om dat vast te stellen.
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus al die regeringen over de ganse planeet die beperkende maatregelen hebben doorgevoerd hebben het volgens jou verkeerd voor? Op grond van wat beweer jij dat? Heb jij autoriteit op het vlak van virale pandemieën? Ben jij deskundig?
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pandemieën gaan typisch gepaard met complotdenken en extremisme bij een psychisch lijdende bevolking. Het is een soort domino-effect aangestuurd door een kleine groep dat aanstekelijk kan zijn. Zeker niet onderschatten. Laatst gewijzigd door Weyland : 2 februari 2021 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als corona maatregelen met een zwaarte van 100 (bij wijze van voorbeeld) kan verantwoorden, waarom zou de overheid dan in de toekomst tijdens zware griepseizoenen geen maatregelen ter waarde van 30 of 40 invoeren? Overvolle ziekenhuizen en duizenden doden op enkele maanden tijd is niets nieuws hé... Vanaf nu tijdens zware griepseizoenen telkens afstandregels, maximale aantallen mensen die mogen samenkomen, geen grote evenementen indoor,...? En zo neen, hoe kan men dan verantwoorden dat men voor 100 doden maatregelen met een zwaarte van 100 inlast, maar voor 40 doden geen maatregelen met een zwaarte van 40? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politici stellen het voor alsof het medische beslissingen zijn om hun eigen verantwoordelijkheid te minimaliseren. Om de kaart te trekken: zie je wel, we kunnen niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() wij heeft de miliciens vergoed die één jaar lang hun leven moesten weggooien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Ik zou dit toch niet vergelijken met een jaartje milicien uithangen. Eerder met een jaar gevangenis straf, met dat verschil dat een gevangene meestal iets gedaan heeft waarom hij daar zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar foute daden uit het verleden worden enkel door kwaadwilligen gebruikt als verantwoording voor fouten die ze nu al dan niet bewust maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moet toch iemand voorstander zijn, anders zou het niet gebeuren. En ik weet dat het al zeker niet de mensen onder de 35 zijn die voorstander zijn. Citaat:
Eens zien of u nog zo gelukkig bent nadien. |
||
![]() |
![]() |