![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een beter idee is of de fietsers/voetgangers of het verkeer dat rechts afslaat niet gelijktijdig groen te geven.
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Blue Sky;9755484]Bij fietsen is het gehoor een welkom facet m.b.t. de veiligheid en ik zou mensen dus zeker aanraden zonder oortjes te rijden met al die zotten op de baan.
Doch stel ik vast dat u twee maten en twee gewichten hanteert; wat immers te zeggen van automobilisten die met de radio op rijden? Citaat:
Die moeten dan maar zwemmen langs de kust. Tjonge tjonge en dat dat allemaal op te lossen is door wat "savoir vivre".
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wielerterroristen hangen er zo een smartlampje aan waarvan de batterij meestal leeg is, merk dat maar op tussen al die lichten en de snelheid dat die rijden.
![]() |
![]() |
#125 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
U verlangt van automobilisten dat ze rekening houden met de zwakke weggebruiker, terecht, maar als wielrijder een kind uit de weg schoppen vindt u normaal? Van 2 maten en 2 gewichten gesproken, iets dat u mij verwijt?????
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 23 augustus 2021 om 22:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210719_92612789 Met de fiets of te voet kan je trouwens veiliger een gesloten spoorwegovergang oversteken dan met de auto. Je hebt beter zicht en bent ook ondersteund door het gehoor. Ik zie automobilisten ook vaak gesloten overwegen oversteken en zij nemen daarbij een enorm risico en steken in feite gewoon blind over ( slecht zicht + geen gehoor ), gokken dus. Los daarvan heb je bij ons ook de relatief lange wachttijden ( in vergelijking met Nederland bijvoorbeeld ) en heb je halve slagbomen die mensen als het ware uitnodigen om toch over te steken. Nochtans allemaal eenvoudig te voorkomen door slagbomen te voorzien over de hele breedte.
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de wagen zie je die hoek door uw hoofd even te draaien. Ik snap niet hoe dat relevant is? Plaats de lichten 10m achterwaarts. 1. Fietsers moeten aanloop nemen en zien de vrachtwagen alsnog afslagen als deze vertrekt bij groen. Als het rood wordt, hebben de fietsers eerder rood. 2. Fietser staat buiten blinde hoek. Ze kunnen ook meer tunnels graven/meer loopbruggen, wat lichten voor fietsers/voetgangers op de drukste kruispunten geschiedenis maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zicht dat je hebt vanaf de linker zetel aan de rechterkant in een vrachtwagen is slechts 90°, alles wat verder dan die 90° achter je zit, zie je niet. Daarnaast zit je nog eens met de blinde vlekken door de hoogte van de ramen, waardoor je niet ziet er binnen de 5 meter naast de vrachtwagen is op de grond is. Gesloten bestelwagens hebben trouwens dezelfde problemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij dat laatste blijft de vraag wie de schuld is? Een kind op een verlaten wandelweg, wandelend met zijn ouders is "altijd" onschuldig, vooral "kind". Dat kind wegschoppen getuigt van een verregaande arrogantie en "ontmensing". En dan verschieten ze dat een automobilist eens uit zijn kraam schiet als ze een "pedagogische" schop in zijn deur geven wat schering en inslag is bij die agressievelingen.
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De reden van die hoge zitpositie is te zoeken in een wettelijke regel die bepaalt wat de maximumlengte van een vrachtwagen mag zijn. Om vrachtwagens zo efficiënt mogelijk te maken zijn de fabrikanten ertoe overgegaan om de stuurcabine bovenop de motor te zetten. Dus ruim 2m boven de grond. Zo konden ze de stuurcabine van de vrachtwagen korter houden en meer lengte vrijmaken voor de lading binnen de wettelijke vereisten. Met de technische middelen van vandaag moet het volgens mij perfect mogelijk zijn om er met behulp van camera's voor te zorgen dat de chauffeur in zijn spiegels, beeldschermen eigenlijk, een beeld krijgt alsof hij op de hoogte zit van een normale auto. Ook van wat er zich voor zijn voertuig afspeelt. Landrover bood een camerasysteem aan met een camera onder de auto opgesteld zodat je op moeilijk terrein op je dashboard kon volgen waar je wielen precies lopen alsof je door je wagen heen keek. Geen idee of ze dat nu nog aanbieden, maar het geeft wel aan wat er kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tesla Semi Prototype:
Combinatie van cameras en spiegels, en dus 2 beeldschermen die desnoods alles wat de cameras zien in beeld brengen op 2 full screens? korte video : https://www.youtube.com/watch?v=ykGdFl0eFm0&t=6s ![]() ![]() hoge centrale positie bestuurder: ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2021 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U hebt het over intelligente mobiliteit in denk eerder aan domme mortualiteit door dat haantjes gedrag.
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dat de politiek die mijlenver van de bevolking staat. Als die leerkrachten daar bijna dagelijks vertoeven, zullen zij wel weten hoe je die lichten het meest veilig afstelt. Dat veranderde, men hoorde hun roep niet, negeerde de signalen: kinderen dood. Dat is de oorzaak van een tragisch ongeval geweest. Als Belg zijnde voel ik me als voetganger, autobestuurder, fietser en op het openbaar vervoer snel overprikkeld. In Nederland heb ik daar minder hinder van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook fietsers die van mening zijn dat: "Ik ben de zwakke weggebruikers, u moet maar stoppen!!!!" Mogen fietsers door rood licht rijden? Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 augustus 2021 om 19:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er 2 kinderen dood zijn door de NVA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je door al die nieuwe wetjes de bomen door het bos niet meer ziet moet je niet verschieten dat de domste dan maar denkt "de andere" stopt wel. Hou het simpel en laat iedereen z'n beurt afwachten, ook aan de zebrapaden bvb. Hoe dikwijls krijg je plots geen fietser in volle galop voor je neus op het zebrapad en die denkt dan nog voorrang te hebben ook .....? Zet aan zebrapaden en fietsovergangen lichten met zon energie, je duwt op de knop en bij groen kan je "veilig" oversteken. Op ronde punten blijven de fietsers gewoon voorrang hebben wel enkel diegene die in de normale rijrichting rijden. Zo weet je ook als automobilist tenminste waarheen je moet kijken, nu moet je zelfs ogen onder je auto hebben, ze komen van alle kanten. Dat ze al dat boetegeld eens in "verkeersveiligheid" steken.
![]() |
![]() |
#140 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 4 september 2021 om 21:34. |
||
![]() |
![]() |