Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2021, 23:06   #121
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alle landen wereldwijd eisen het. Soms het nog niet genoeg en komt er quarantaine bij of gewoon een afblokkering op Zaventem.
Kraaien (eksters) en zigeuners zijn dieven en bullies.

Als gij een paske nodig hebt om te reizen dan is dat uw probleem.

Val er een ander niet mee lastig! Thanks bullie!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 01:05   #122
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn schuilnaam is niet per toeval Gipsy. Gipsies moeten reizen, rondtrekken en geld verdienen waar er te verdienen valt.
Waarom boeit u dat nog zo op late leeftijd? Het lijkt haast alsof dat een doel op zich geworden is.
Oud 16 oktober 2021, 01:55   #123
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Toch raar dat je meent dat je daarvoor een speciaal pasje moet hebben.
Gipsy heeft wat mij betreft gelijk wat het reizen betreft. En als geld verdienen zijn ingesteldheid een extra kick geeft, wat is hier dan het probleem voor de anderen, in feite? Een pisse-vinaigre houding is niet ieders doel in 't leven, he?

Wat dat benodigd speciaal pasje betreft, alle begrip: ik verdoe ook niet mijn tijd met blaffen tegen opgebouwde muren van een systeem.

Pour les gens du voyage:
Oud 16 oktober 2021, 03:36   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Heeft deze meneer nu spijt dat hij met Astra Zeneca is gevaccineerd?

https://www.hln.be/maaseik/verkeerd-...egen~addee3e9/
Ik denk dat hij vooral spijt heeft van niet met moderna of pfizer te zijn gevaccineerd.

Maar normaal gezien neemt men geneesmiddelen voor zijn gezondheid, niet voor toelatingskes.

Men zou zelfs kunnen zeggen dat dat vaccin hem ook nog eens beschermt tegen problemen op een cruise
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 03:40   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn schuilnaam is niet per toeval Gipsy. Gipsies moeten reizen, rondtrekken en geld verdienen waar er te verdienen valt. Toen ik vertrok naar New York om daar iets nieuw uit de grond te stampen zei mijn moeder ge hebt gelijk, een vliegende kraai heeft meer dan een zittende kraai. Mijn moeder was geen trutwijf die stond te janken als ik vertrok, ze was fier.
Met gans die situatie nu voel ik me een kraai die men de vleugels heeft afgesneden. Ik wil mijn leven terug tegen alle kost.
Tja, als men lang genoeg met gestrekt armpje heeft mee gedefileerd, dan komt ooit het moment dat het tegen uw eigen belangen in begint te gaan he. Dat ondervind je nu. Je dacht dat door met gestrekt armpje mee te doen, je voordeel zou doen en nu blijkt dat je gewoon een bende zotten machtiger gemaakt hebt.

Dat is wat ik nooit begrepen heb aan de houding van die mensen die nu staan te jammeren dat ANDEREN ook niet met gestrekt armpje mee defileren, want ZIJ zijn het nu beu, dat die dictators HUN leven nu wat begint lastig te vallen. Dat zijn dezelfden die aan het zeggen waren dat men niet moest grienen toen men gewoon "voor de anderen" een gestrekt armpje moest hebben.

Prikkeldraad mee helpen uitrollen "voor het rijk der vrijheid" was geen goed idee. Maar daar hebben velen aan meegedaan he.

Het is grappig dat jij je nu die kraai voelt. Wel, dat is wat 90% van de jeugd al anderhalf jaar voelt, want die hadden geen schrik. Maar dat waren toen mietjes he. Jij ondervindt nu aan den lijve "eerst kwamen ze voor de communisten, maar ik was geen communist..."

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 oktober 2021 om 03:43.
Oud 16 oktober 2021, 03:41   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat dat benodigd speciaal pasje betreft, alle begrip: ik verdoe ook niet mijn tijd met blaffen tegen opgebouwde muren van een systeem.
Wat jij ook niet begrijpt, is dat door niet te blaffen, je meewerkt aan het opbouwen van die muren.
Oud 16 oktober 2021, 04:42   #127
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat jij ook niet begrijpt, is dat door niet te blaffen, je meewerkt aan het opbouwen van die muren.
Mijn dank voor uw intensief geroep naar de karavaan.
Ik apprecieer je elke dag wat meer.
Oud 16 oktober 2021, 05:57   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Lap!!! Ik heb het dus ook vast. Geen citytrip naar New-York, Washington of San Francisco. En allemaal de schuld van Vivaldi! Het loonde blijkbaar de moeite niet meer om een Pfizer of een Moderna aan mij te besteden. Da was te kostelijk. Hadden ze mij dan geen “opleg” kunnen vragen om een Pfzr of Mdrn te krijgen? Maar nee, “zij” wisten het weer beter. Bende oenen…
Toen men maanden geleden beslissingen bij ons moest nemen kon men moeilijk voorzien wat voor beslissingen en belemmeringen de VS NU zou nemen.
Doordat blijkbaar elk land verschillende beslissingen neemt, is het nu een ware chaos voor mensen die willen (of moeten voor hun job) reizen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 05:59   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De derde prik is zover ik hoor in ieder geval een Pfizer. Zo niet laat ik tegen betaling er mij twee zetten en als het moet ook een een paar Sinovax om naar China te gaan. Ik heb er mijn goesting van. Ik wil mijn leven terug.
Met Pfizer heb je toch een veel betere bescherming ? Of is het zo dat China gemakkelijker is als je Sinovax kreeg ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 06:17   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toen men maanden geleden beslissingen bij ons moest nemen kon men moeilijk voorzien wat voor beslissingen en belemmeringen de VS NU zou nemen.
Doordat blijkbaar elk land verschillende beslissingen neemt, is het nu een ware chaos voor mensen die willen (of moeten voor hun job) reizen.
Die chaos is het natuurlijke gevolg van het totaal irrationele gedrag waarop al die uiterst liberticide zottigheden zijn gebaseerd, en wat mensen zoals jij niet willen begrijpen, is dat - in tegenstelling tot uw illusie dat als we daar nu allemaal braaf snel en massief aan meewerken de waanzin gerationaliseerd kan worden en dus voorbij kan gaan - uw medewerking aan die gekte dat juist mutueel versterkt en tot ongekende hoogtes gaat opstuwen.

Immers, het feit dat we pasjes hebben in Europa versterkt het argument om er te hebben in de USA en omgekeerd. En aangezien die pasjes op waanzinnige concepten gebaseerd zijn, en waanzin, in tegenstelling tot rationaliteit, elke richting uitgaat, maakt dat de kakofonie enkel maar erger.

Het is totaal zoals met religies: het gegeven dat men in een land een staatsreligie heeft, maakt het argument om er in een ander land een in te voeren, gewoon sterker. Maar nergens gaat men komen tot dezelfde religie, en uiteindelijk komen daar godsdienst oorlogen van.

Zeggen "laten we allemaal snel naar de kerk gaan, en die afvallige atheisten zodanig pesten dat die uiteindelijk mee in de kerk gedwongen worden, zodat we van die godsdienstgekte snel af zijn" is geen winnende strategie, en dat merk je nu.

Maar ergens heb ik Schadenfreude als ik zie dat al die roepers van weleer nu zelf last beginnen te hebben van de waanzin die ze - toen ze dachten dat het tegen anderen ging - mee hebben gepropageerd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 oktober 2021 om 06:18.
Oud 16 oktober 2021, 07:51   #131
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met Pfizer heb je toch een veel betere bescherming ? Of is het zo dat China gemakkelijker is als je Sinovax kreeg ?
In China is daar nog geen beslissing over gevallen. De huidige regels zijn dat je 2 of 3 weken in quarantaine moet gevaccineerd of niet. Men wordt verplicht in een hotel gezet en is gevangen in zijn kamer voor die periode (leuk als het een kamer is zonder vensters).Zoals in het gevang tokt iemand op de deur om de maaltijden te brengen en zet de plateau op de grond. Pas als die weg is kan men de deur openen en de plateau nemen.
Met andere Aziatische landen is het een identieke procedure, soms "maar" een week quarantaine. Maar daar kan wel geeist worden dat je gevaccineerd bent.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 08:07   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In China is daar nog geen beslissing over gevallen. De huidige regels zijn dat je 2 of 3 weken in quarantaine moet gevaccineerd of niet. Men wordt verplicht in een hotel gezet en is gevangen in zijn kamer voor die periode (leuk als het een kamer is zonder vensters).Zoals in het gevang tokt iemand op de deur om de maaltijden te brengen en zet de plateau op de grond. Pas als die weg is kan men de deur openen en de plateau nemen.
Met andere Aziatische landen is het een identieke procedure, soms "maar" een week quarantaine. Maar daar kan wel geeist worden dat je gevaccineerd bent.
Dat is dan ook de enige manier om het "buiten" te houden, als je bovendien geen pas-droit hebt of geen klandestiene lekken. En dan moet je dat voor de komende 50 jaar of zo doen he.
Oud 16 oktober 2021, 08:08   #133
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Betere bescherming" wat dat ook moge betekenen.
In mijn geval geen verschil voor full Jabs van welk merk ook (Pfizer hier). Ik kan zonder problemen België binnen (mits veel ingewikkelder gemaakte reistrip dan vroeger) maar heb dan 3 weken quarantine hotel-jail aan de Schoof zijn kloten bij terugkomst thuis. !

Not amused: -behoudens extreem urgente reden- blijf ik hier mijn weinige $$ liever spenderen aan goede drank, lekker eten en dito vrouw.
Oud 16 oktober 2021, 08:24   #134
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
De derde prik is zover ik hoor in ieder geval een Pfizer. Zo niet laat ik tegen betaling er mij twee zetten en als het moet ook een een paar Sinovax om naar China te gaan. Ik heb er mijn goesting van. Ik wil mijn leven terug.
Je zal er sowieso 2 moeten laten zetten denk ik.

Maar hoeveel je er ook zal laten zetten, uw leven komt nooit meer terug. De spuiten hebben immers geen enkele invloed op de waanzin van de politiek.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 08:26   #135
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://twitter.com/i/status/1447950635488399366
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 08:29   #136
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Betere bescherming" wat dat ook moge betekenen.
In mijn geval geen verschil voor full Jabs van welk merk ook (Pfizer hier). Ik kan zonder problemen België binnen (mits veel ingewikkelder gemaakte reistrip dan vroeger) maar heb dan 3 weken quarantine hotel-jail aan de Schoof zijn kloten bij terugkomst thuis. !

Not amused: -behoudens extreem urgente reden- blijf ik hier mijn weinige $$ liever spenderen aan goede drank, lekker eten en dito vrouw.
Zelfs met de groeiende Chinese inmenging blijft HK wel een aangename stad. Er zijn slechter plaatsen.
Oud 16 oktober 2021, 08:32   #137
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Voor sommige hun geheugen op te frissen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 08:40   #138
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs met de groeiende Chinese inmenging blijft HK wel een aangename stad. Er zijn slechter plaatsen.
Ik waardeer het elke dag nog een beetje meer hier.
Zeker wanneer ik dat verouderd en puur gepolariseerd gezeik uit westerse en 'democratische' (HA!) al dan niet Europese landstreken aanhoor.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 16 oktober 2021 om 08:42.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 08:42   #139
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Kraaien (eksters) en zigeuners zijn dieven en bullies.

Als gij een paske nodig hebt om te reizen dan is dat uw probleem.

Val er een ander niet mee lastig! Thanks bullie!
Uw niveau kan dus nog lager, na middernacht (12u06) als ge gezopen hebt waarschijnlijk.
Oud 16 oktober 2021, 08:55   #140
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik waardeer het elke dag nog een beetje meer hier.
Zeker wanneer ik dat verouderd en puur gepolariseerd gezeik uit westerse en 'democratische' (HA!) al dan niet Europese landstreken aanhoor.
Stockholmsyndroom.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be