![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet dat het niet meer is dan een eerste indruk, maar die site lijkt me te kaderen in het opbod in de USA tussen 'woke' en anti-woke, waarbij die laatste groep ook al gauw een karikatuur presenteert van wat een echte levende orde zou moeten zijn. Je merkt in dat manifest dat ze voorstellen de haat toenemen naarmate je verderleest. Dat impliceert dat ze wellicht niet de aristocraten zijn die kunnen voorgaan in 'virtue', tenminste niet als die 'virtue' gedacht wordt in functie van synergetisch mimetisme, van emulatie in het 'elkaar en de dingen doen leven' dat de symmetrie van het conflict moet vervangen en de verhulling van die symmetrie achter 'de orde' die men zou vestigen 'indien wij winnen' (wat neerkomt op een zoveelste zondebokepisode). Het is ressentiment dat zijn eigen overwinning droomt.
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen aristocratisch communisme. Al moet gezegd zijn dat bv. Tito niet Stalin was.
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een emergent aristocratisch communisme.
![]()
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien is het voor een groot stuk een site die interessante boekbesprekingen houdt. Carl Schmitt komt nu uitgebreid aan bod en diens politieke theorie dat de echte leider(s) diegene zijn die "de uitzondering" kunnen maken. Ik kan het hier niet verder bespreken, en de interesse naar de ideeën is los van de motivatie erachter.
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja en nee. Emergent in hoe het zich praktisch realiseert, hoe het ingang vindt. De theorie erachter vergt natuurlijk wel een metavisie die niet te reduceren is tot lagere componenten; dat is eigen aan initiatieke kennis: de toename van het inzicht veronderstelt én verwekt, in een wederzijdse feedbackloop, een groei van de drager van dat inzicht. Tenzij je net die groei ook 'emergent' noemt, maar dan 'emergent' in een hardere zin: het resultaat valt niet meer louter te bezien als een compositum van lagere krachten/informatie.
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef dan eens een voorbeeld van een volgens u "antisemitische en racistische uitspraak of tweet" van Baudet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Rittenhouse heeft 3 crimineel veroordeelde blanken, in wettige zelfverdediging neergeschoten, en toch zijn er gekken, zelfs na filmisch bewijs voor een rechtbank, die beweren dat het 4 zachtaardige BLM negers waren. Waarom vraagt U nu nog naar "bewijs?" Dat stadium zijn we al LANG voorbij.
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten protestanten in België dan ook voor hun leven vrezen, omdat er een paar eeuwen geleden hier een klopjacht werd ingezet tegen het toen opkomende protestantisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je kan m.i. de motivatie niet scheiden van de inhoud. Ze identificeren de chaos met woke, feminisme, links... en hoewel dat niet geheel onterecht is (in de zin dat dat symptomen ervan zijn), is het natuurlijk een illusie dat je 'met harde hand' dat kan wegkeren en plots het tegendeel ervan realiseren, tenzij dat een tegendeel is dat op zichzelf ook weinig interessant is. Ze hebben het in dat manifest dat ik snel doorlas over mensen 'misprijzen' als ze globalistisch denken en zo. Dat is 'partijpolitiek' he, binnen een bredere invulling van die term, en vriend-versus-vijanddenken (ook belangrijk bij Schmitt), maar dus geen ethische rationaliteit die - zonder daarom naïef of 'pacifistisch' te zijn - althans qua visie én motivatie het conflict transcendeert en de orde wil vestigen op basis van die transcendentie in plaats van de oude transcendentie van het 'winnen' in een lagere betekenis (waarbij de verliezers met 'de chaos' worden geïdentificeerd). Vergeet niet dat die woke-mensen het trouwens omgekeerd zien he: die ervaren ZICHZELF als moreel superieur en net zulke rechtse tendensen als chaoskrachten.
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar gaat voor sommigen wel attractiviteit van uit (zeker als men ook de diepte van het inzicht 'aanvoelt'), in combinatie met een mooi uiterlijk. Maar dat is dus niet de motivatie.
![]()
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 december 2021 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maarja, we moeten iphones en semiconductors hebben, sssst ![]() Laatst gewijzigd door betabyte : 16 december 2021 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel,ik zie dat Mr Baudet van het nederlandse FvD vermeld staat in de titel...
In Nederland is ondertussen de nieuwe regeringsverklaring (enfin) afgeleverd aan de leden van de 2de Kamer. Zelfs Coronabestrijding zit daar ergens in.... Maar ziehier de (korte) kommentaar van Mr Baudet hierover... Ik had het niet verwacht het te moeten vaststellen gezien het FvD niet speciaal mijn soort partij zou zijn maar dit: heerlijk... https://www.youtube.com/watch?v=SJFYn1Ua2gY en boenk erop...evengoed voor ons in Belgie....een democraat heeft dat dan maar te aanvaarden hé? |
![]() |
![]() |