Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2022, 19:23   #121
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Eeder gaf ik aan omwille van volgende redenen niet meer N-VA te stemmen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik ben nog steeds een flamingant, maar voor het eerst overweeg ik om niet meer op een Vlaams-nationalistische partij te stemmen.

Jarenlang stemde ik uitsluitend voor de N-VA. Ik was gecharmeerd door hun republikeinse gedachte en dit was m.i. ook de enige partij die een humaan gezicht gaf aan het Vlaams-nationalisme.

Ik herinner me nog heel goed hun electorale opmars ten tijde van de BHV-crisis nadat het kartel met de tsjeven werd opgeblazen.
Doch ben ik al meerdere malen ernstig teleurgesteld in de N-VA, en dit omwille van volgende redenen:

• Het stappen in een federale regering met de MR, waarbij het communautaire aspect – toch de core business - volledig naar de prullenbak werd verwezen in ruil voor regeringsdeelname.

• Het niet ogenblikkelijk tegenhouden van de achterlijke speculatietaks die destijds gefrustreerde ACW’ers en tsjeven doorgedrukt hebben. Deze taks heeft de liquiditeit van de beurs en meer bepaald small caps grondig ondermijnd. Tot overmaat van ramp waren meerwaarden gerealiseerd binnen 6 maand belastbaar, en verliezen niet aftrekbaar. Daardoor kon je bijvoorbeeld verlies gedraaid hebben, en toch belasting dienen te betalen wanneer je aandelen binnen de 6 maand had verkocht.

• De woonbonus werd door de Vlaamse Regering – waar de N-VA in zetelt - afgeschaft per 1 januari 2020. Dit stond in geen enkel verkiezingsprogramma. Het is verder verantwoordelijk voor een enorme discrepantie op fiscaal vlak tussen mensen die voor en na 2020 een eigen woning kochten. De lichte daling van de registratierechten weegt hier amper tegenop. Ook de prijzen van het vastgoed koelden zoals in politieke kringen geinsinueerd werd niet af, integendeel..
Voorlopig heb ik besloten het Vlaams Belang de voordeel van de twijfel te geven. Ik zal volgende keer dan ook voor de eerste maal in mijn leven voor hen stemmen.

België is sinds haar geboorte een failed state en vandaag de dag heeft de regering geen noemenswaardige slagkracht. Vivaldi is een aanfluiting van de democratie.

Er kan nog enkel nog een regering gevormd worden die maar in één taalgroep een meerderheid heeft, meestal de Franstalige.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 19:58   #122
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien wordt het tijd om het hokjesdenken links-rechts los te laten en de maatschappelijke thema's naar hun inhoudelijke waarde af te toetsen.
Je gaat er dus geen probleem meer van maken als het VB regelrechte Sossen thema’s overneemt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 20:00   #123
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voorlopig heb ik besloten het Vlaams Belang de voordeel van de twijfel te geven. Ik zal volgende keer dan ook voor de eerste maal in mijn leven voor hen stemmen.

België is sinds haar geboorte een failed state en vandaag de dag heeft de regering geen noemenswaardige slagkracht. Vivaldi is een aanfluiting van de democratie.

Er kan nog enkel nog een regering gevormd worden die maar in één taalgroep een meerderheid heeft, meestal de Franstalige.
Het VB is nog vele malen erger dan N-VA. Hier weet je dat er helemaal niets met uw stem zal gebeuren.
Oud 30 januari 2022, 20:02   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen slagkracht?
Moet je eens nagaan hoe vlug ze beslist hebben dat met die hoge energieprijzen, de bevolking dringend geholpen moet worden !!!
Dat was op drie seconden beslist. En sedertdien zijn ze onverdroten aan het werken om die beslissing te kunnen uitvoeren !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 20:22   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Idem, maar niet gaan stemmen is wel geen optie voor mij. Ik overweeg wel een stem op VB om de rest te kloten
Doen ! Niet twijfelen !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 21:03   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het VB is nog vele malen erger dan N-VA. Hier weet je dat er helemaal niets met uw stem zal gebeuren.
Jawel, de stem van DebianFox, net als de mijne, komt bij het Vlaams Belang terecht. Hoe meer, hoe beter. Eens breekt de kruik.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 21:25   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we zo zien wie er allemaal tegen is, dan kunnen we niet anders meer dan VB stemmen.

Vergeet maar niet dat tegen volgende kiezing iedereen een paar afrekeningen van de energie heeft gehad.
Vergeet maar niet dat alles duurder wordt en dat heel veel mensen in problemen gaan komen.
Vergeet maar niet dat men de middenklasse aan het melken is, hun laatste kiezers.
Oud 30 januari 2022, 21:27   #128
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Een proteststem, het zou wel eens kunnen dat het VB daardoor de grote winnaar wordt waar men niet meer om heen kan.
Ja? Een meerderheid VB?
Oud 30 januari 2022, 22:29   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja? Een meerderheid VB?
Uiteraard.

Malcontenten & klaagzeikers : verenig U ==> stem volgende keer op het Blok !
Oud 30 januari 2022, 22:41   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard.

Als we zien hoe en door wie we de laatste veertig jaar werden bestuurd, is het niet zo moeilijk om "malcontent" te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 23:18   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard.

We nemen maar al te graag die twee geuzennamen op ons, beste Pandaman!
Oud 31 januari 2022, 00:00   #132
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als we zien hoe en door wie we de laatste veertig jaar werden bestuurd, is het niet zo moeilijk om "malcontent" te zijn.
De nagel op de kop !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 08:53   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
er is nog een andere partij, en aan de linkerkant is er ook een Vlaams-nationalistische partij in opstart (als ze echt van de grond geraakt en kan deelnemen).
Je hebt de NVA toch al.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 19:41   #134
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard.

Welke idioot doet zoiets hé.
Oud 31 januari 2022, 19:50   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke idioot doet zoiets hé.
U weet toch dat de strategie van het beledigen en stigmatiseren niet heeft geholpen. De Gucht heeft het met zijn "mestkevers" geprobeerd. Tevergeefs. Maak maar dezelfde fout!
Oud 31 januari 2022, 19:52   #136
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet toch dat de strategie van het beledigen en stigmatiseren niet heeft geholpen. De Gucht heeft het met zijn "mestkevers" geprobeerd. Tevergeefs. Maak maar dezelfde fout!
De Gucht had dus ongelijk?
Oud 31 januari 2022, 19:54   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Gucht had dus ongelijk?
Wat heeft De Gucht bereikt met zijn rondje beledigen? Al eerder geschreven: dit zijn nuttige idioten die alleen maar zuurstof geven aan het Vlaams Belang. Je overtuigt mensen heus niet om op een andere partij te stemmen door ze voortdurend te beledigen.
Oud 31 januari 2022, 19:56   #138
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke veronderstelde 'strategie' is dat dan wel die niet gewerkt heeft ? De term 'mestkevers' is voor Blokkers zowat 20 jaar een synoniem, al moet ik idd toegeven dat we de laatste jaren deze generieke term ietsje minder gebruiken, dat is een aandachtspunt !
Oud 31 januari 2022, 20:06   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke veronderstelde 'strategie' is dat dan wel die niet gewerkt heeft ? De term 'mestkevers' is voor Blokkers zowat 20 jaar een synoniem, al moet ik idd toegeven dat we de laatste jaren deze generieke term ietsje minder gebruiken, dat is een aandachtspunt !
Inderdaad, het wordt hoog tijd dat u de term weer wat zuurstof geeft, beste Pandaman!
Oud 31 januari 2022, 21:25   #140
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard.

De mensen gaan helemaal niet meer malcontent zijn, als volgende zomer Vivaldi gaat beslissen om met onmiddellijke ingang de btw op elektriciteit en gas te minderen naar 6 procent, en de accijnzen te verhogen zodat ge u blauw blijft betalen, en alle meerwinsten door de hogere belasting op energie lekker in de staatskas blijven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be