Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Antivaxers klagen Rousseau aan bij Unia. Gerechtvaardigd?
Ja 32 74,42%
Neen 10 23,26%
Het is de schuld van Groen! 1 2,33%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2022, 20:39   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus het systeem werkt.
Toch zijn er wel nogal vreemde wisselvalligheden. In mei diende een groep katholieken een klacht in, maar die werd verworpen. Wanneer er eind 2020 een gelijkaardige klacht komt van de Joodse gemeenschap wordt die aangenomen en werd de regeringsmaatregelen verbroken. Heel merkwaardig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 20:45   #122
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zeg nu wat ik al de hele tijd zeg : de beste weg is een algemene vaccinatie, of men die nu verkrijgt door verplichting, of door een zwaar veralgemeende 1G pas die men systematisch en OVERAL moet tonen om nog maar iets of eender wat te mogen doen is een technisch detail.

De Wappies moeten gewoon weg uit het sociale leven, laat ze maar thuis vegeteren.

Wel vind ik een pas géén middel dat de overheid volgens eigen inzichten zomaar kan activeren, bv voor de griep volgend jaar. En dat is waar een FVDB op alludeerde. Vooruit en PS gaan die richting uit, liberalen zijn uiteraard tegen en ik heb de voorzichtige indruk dat ook Groen en de tsjeven geen zin hebben om in dat carcan mee te stappen.

Als deze pandemie over is, moet de CST op de schop.
idd, fuck de wetenschap die aantoont dat natuurlijke immuniteit beter is dan vaccinale. we zijn nu al zo lang onwetenschappelijk bezig, waarom dat ineens veranderen
Oud 1 februari 2022, 20:46   #123
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Daar draait het om : de gecontroleerde zekerheid dat er geen ongewenste Wappies binnen geraken tussen de normale klanten.
zaterdag lekker gegeten in brussel. zonder cst
Oud 1 februari 2022, 20:47   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
idd, fuck de wetenschap die aantoont dat natuurlijke immuniteit beter is dan vaccinale. we zijn nu al zo lang onwetenschappelijk bezig, waarom dat ineens veranderen
En dan doen we ook lekker door met het CST, alhoewel er ondertussen niemand nog een reden kan geven waarmee aangetoond wordt dat het een sanitaire meerwaarde oplevert. Ideologisch doordoen. Net als indertijd tijdens de DDR, ook al stort de boel in. Koppig doordoen. Tegen alle redelijkheid in.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 20:59   #125
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Brussel zijn er nog maar weinig gelegenheden over waar men een Gesundheitspass vraagt. Hypochonders, smetvreeslijders en fascisten kunnen maar beter in hun dorp blijven.
Oud 1 februari 2022, 21:03   #126
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In Franstalig België hebben ze meer kloten aan hun lijf. Good for you.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 21:06   #127
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In Brussel zijn er nog maar weinig gelegenheden over waar men een Gesundheitspass vraagt. Hypochonders, smetvreeslijders en fascisten kunnen maar beter in hun dorp blijven.
Top !! Vlamingen zijn altijd slaafse gezagsgetrouwe schaapjes geweest.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 21:11   #128
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij niet. Het is Conner zijn vrijheid van meningsuiting.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220130_96439813
Stel dat we ergens in maart het voorbeeld van Denemarken volgen.
Wat gaat die kerel doen, afgaan als een gieter ? Zullen de sossen misnoegd zijn als bijvoorbeeld het CST wordt afgeschaft ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 21:23   #129
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Top !! Vlamingen zijn altijd slaafse gezagsgetrouwe schaapjes geweest.
Jep. Voor mij een argument - eigenlijk voor het eerst - om te bedanken voor een Vlaamse republiek. Ofwel België behouden in één of andere nieuwe vorm, ofwel meteen inlijven bij Nederland.
Oud 1 februari 2022, 21:28   #130
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch zijn er wel nogal vreemde wisselvalligheden. In mei diende een groep katholieken een klacht in, maar die werd verworpen. Wanneer er eind 2020 een gelijkaardige klacht komt van de Joodse gemeenschap wordt die aangenomen en werd de regeringsmaatregelen verbroken. Heel merkwaardig.
De klacht van de katholieken ken ik niet, maar alles hangt uiteraard af van de aard van de betwisting.
In het geval waar de Raad van State de klager gelijk gaf ging het (voor zover ik het mij herinner) over discriminatie tussen ‘erediensten’. Het gevolg was dat de regering besliste dat alle erediensten toegelaten werden met maximum 15 personen…of vergis ik mij en is dat een andere zaak?
IDF: 30000-40000 vrouwen en kinderen vermoord
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 21:34   #131
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Stel dat we ergens in maart het voorbeeld van Denemarken volgen.
Wat gaat die kerel doen, afgaan als een gieter ? Zullen de sossen misnoegd zijn als bijvoorbeeld het CST wordt afgeschaft ?
Rousseau is een partijvoorzitters en die geven hun mening. Hij is voor zover ik zie nogal consequent in zijn standpunten. Maar andere voorzitters hebben andere standpunten en die hebben de bal ook al wel misgeslagen. Daarover afrekenen is een interne zaak van de partijen.

Ik heb het in deze draad over de strafrechterlijke draagwijdte van zijn uitspraak.
Oud 1 februari 2022, 21:48   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het in deze draad over de strafrechterlijke draagwijdte van zijn uitspraak.
Ik denk dat er weinig tegen te beginnen is, strafrechtelijk.
In het buitenland slagen ze er zelfs in om 1G beleid te voeren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 22:48   #133
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de scheiding der machten niet totaal uitgehold zou zijn, dan dient die met zijn lelijke dure trui beschuldigd te worden van medische discriminatie, en het aanzetten tot medische discriminatie. En het staat effectief in het burgerlijk wetboek dat dat verboden is.
Dat 1g beleid gevoerd wordt zegt heel veel over hen die het voeren. Het zijn effectief communisten door regulering, cq. fascisten.
Oud 1 februari 2022, 23:01   #134
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg nu wat ik al de hele tijd zeg : de beste weg is een algemene vaccinatie, of men die nu verkrijgt door verplichting, of door een zwaar veralgemeende 1G pas die men systematisch en OVERAL moet tonen om nog maar iets of eender wat te mogen doen is een technisch detail.
Neen, dat is niet de beste weg. En dat is al tig maal aangetoond. Het wordt tijd dat u eens argumenten aanhaalt waarom algemene (verplichte) vaccinatie de beste weg zou zijn. Wij hebben hier in Vlaanderen (net zoals in sommige andere landen) een bijzonder hoge vaccinatie-graad behaald. Die paar procenten extra zouden een verwaarloosbaar verschil gemaakt hebben. Wat perfect aangetoond wordt door landen met een hogere vaccinatie-graad.

En verder zijn er nog wat technische details die niet pleiten voor vaccinatieplicht zoals de vrij snel uitgewerkte vaccins die besmettelijkheid niet in de kiem smoren en niet opgewassen blijken tegen varianten en dus behoorlijk snel verouderd zijn.. maar ach.. als we weldra allemaal ingespoten zijn tegen een virus dat ondertussen niet meer bestaat, helpt het misschien tegen een nakomelingske van dat virus eh.. wie weet..

Citaat:
Wel vind ik een pas géén middel dat de overheid volgens eigen inzichten zomaar kan activeren, bv voor de griep volgend jaar. En dat is waar een FVDB op alludeerde. Vooruit en PS gaan die richting uit, liberalen zijn uiteraard tegen en ik heb de voorzichtige indruk dat ook Groen en de tsjeven geen zin hebben om in dat carcan mee te stappen.

Als deze pandemie over is, moet de CST op de schop.
De liberalen zijn uiteraard tegen? LOL. Dat zijn windhanen bij uitstek.

Soit, heel tof dat jij vindt dat dit geen middel mag zijn dat de overheid naar eigen inzichten zomaar kan activeren.. want dat is exact de reden waarom ik mij niet laat vaccineren. Dit middel had mijn inziens nooit ingevoerd mogen worden. Maar covid heeft een ideaal moment geboden om dit systeem uit te testen in onze contreien.. om te zien of de bevolking hier gewillig aan mee zou werken.. en die test is met succes geslaagd. Jij en vele anderen werken er vrijwillig en met veel engagement aan mee. Ik niet, ik ben me bewust van de nadelen ervan, besef dat 't geen enkele sanitaire meerwaarde biedt; en ben er niet van overtuigd dat men dit systeem 'op de schop' zal doen eens covid ietwat onder controle is.

Ik zie in dit vrijgeleide-systeem teveel potentie en opportuniteiten voor overheden. In combinatie met globalisering en digitalisering van identiteitsgegevens en bank- en verzekeringsdingen en andere zaken. De investeringen in dit systeem zijn trouwens ook niet van de poes. En de wijze waarop dit systeem uitgebouwd en geïntegreerd wordt en de hele samenleving er langzaam maar zeker aan gewend raakt, spreekt boekdelen. Maar als gij wilt geloven dat het tijdelijk is, dan vind ik dat prima.. gij uw geloof en ik het mijne..

Edoch, het zou bijzonder dom zijn indien het beleid zo een mooi systeem niet verder uitbouwt. Nu, volgens patrickve zijn de meeste beleidsmakers nogal dom.. dus.. met wat geluk...
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 23:08   #135
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij niet. Het is Conner zijn vrijheid van meningsuiting.
ok, vrije meningsuiting

maar

hij is politicus die de vrijheid berooft van vele mensen, op basis van een methode die een averechts effect heeft, en dit zowel:
- medisch omdat een besmet persoon vrije doorgang heeft;
- sociaal omdat de bevolking in 2 groepen wordt verdeeld,
en ten spijt van alle tegenargumenten en bewijzen, hiervoor met alle middelen zelfs een wettelijk kader wilt scheppen tot invoering schandepas.

Wedden dat hij nadien zich zal beroepen op zijn parlementaire onschendbaarheid en/of 'wir haben es nicht gewusst'.

Er zijn vele andere gewone mensen die op basis van een quote op sociale media, een zware vervolging hebben gekregen.

noot
Ondertussen achter een rookgordijn in de vorm van een "barometer", is de schandepas nog steeds aanwezig.
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 1 februari 2022 om 23:13.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 23:51   #136
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 23:54   #137
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
ok, vrije meningsuiting

...
...
noot
Ondertussen achter een rookgordijn in de vorm van een "barometer", is de schandepas nog steeds aanwezig.
.
Dankzij die pas gaan wij ieder weekend lekker eten in een restaurant.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 23:57   #138
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig maar voor de antivaxers die op dit forum hun vrije mening mogen verkondigen.
Alhoewel ze niet mijn mening verkondigen ben ik tegen strafrechtelijke vervolging.
Oud 2 februari 2022, 00:06   #139
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dankzij die pas gaan wij ieder weekend lekker eten in een restaurant.

En iedereen besmetten ondertussen. Hoe edel van u.
Oud 2 februari 2022, 00:11   #140
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zij nu 31 forumleden die vinden dat Rousseau strafrechterlijk vervolgd moet worden omdat hij zegt dat hij pro vaccinatieplicht is.

Dat zijn dezelfden die eindeloos zitten te zagen over vrije meningsuiting.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 februari 2022 om 00:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be