Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2022, 15:57   #121
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat kan allemaal goed zijn, maar ik vrees toch dat je onder Panda zijn beschrijving valt van iemand die niet gerechtigd is enige kritiek te uiten:
Was jij veel ouder dan 10 jaar ? Ik denk het niet he
Neen, ik was er van mijn drie jaar tot mijn acht jaar. Ik heb er twee kleuterklasjes en 1e en 2e studiejaar basis-onderwijs gehad in Roath Park School.
Oud 4 september 2022, 15:58   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, ik was er van mijn drie jaar tot mijn acht jaar. Ik heb er twee kleuterklasjes en 1e en 2e studiejaar basis-onderwijs gehad in Roath Park School.
Voila, jij was dus een klein kind, en in vergelijking met wat meneer Hitler gepresteerd heeft, ben jij, volgens Panda's oordeel, een nobody. Jij hebt dus helemaal geen oordelen te vellen over die meneer Hitler, nog veel minder dan die dame over meneer Verhofstadt. Zo zit Panda's logica in elkaar
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 16:00   #123
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is eigenlijk het toonbeeld van hoe de politiek een mens verandert. Hij was intellectueel prima bezig, en zijn Burgermanifest was heel goed. Wat je daar schrijft wist ik niet, maar hij had uiteraard ook gelijk. En dan begint uw politieke loopbaan, he, en moet je een "professioneel" van het vak worden. En hij is een van de meest "professionelen" van het vak die er waren. Zoals deze draad titel aangeeft.
Uiteraard, maar hij heeft er geen letter van uitgevoerd, of nog maar geprobeerd uit te voeren. Tijdens zijn oppositieperiode van de 90-ties had hij het ook elke keer dat hij het spreekgestoelte vd Kamer beklom, over referenda die broodnodig waren om de democratie te versterken. Eens premier, vloog ook dat in de prullemand. Heel zijn regeerperiode heeft hij zijn eigen ideologie verloochend en zijn kiezers bedrogen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 16:06   #124
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kerncentrales kunnen best in dichtbevolkte gebieden staan. Als er niks mee gebeurt, dan heeft het geen belang, en als ze een ongeluk hebben, worden dat nadien toch dunbevolkte gebieden en staan ze perfect daar waar je wilde.

Zalig.
Oud 4 september 2022, 16:09   #125
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, jij was dus een klein kind, en in vergelijking met wat meneer Hitler gepresteerd heeft, ben jij, volgens Panda's oordeel, een nobody. Jij hebt dus helemaal geen oordelen te vellen over die meneer Hitler, nog veel minder dan die dame over meneer Verhofstadt. Zo zit Panda's logica in elkaar
Tja, op die leeftijd had ik natuurlijk geen diepgaande gesprekken omtrent de Führer. Wat mij is bijgebleven zijn herinneringen. In 2008 ben ik er samen met mijn vrouw nog eens teruggekeerd. Alles was er nog: ons huis, de school, de kerk, het zeer mooie park waar ik als kleine jongen vol bewondering keek naar de zeer verzorgde "borders"...
Oud 4 september 2022, 16:36   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, op die leeftijd had ik natuurlijk geen diepgaande gesprekken omtrent de Führer. Wat mij is bijgebleven zijn herinneringen. In 2008 ben ik er samen met mijn vrouw nog eens teruggekeerd. Alles was er nog: ons huis, de school, de kerk, het zeer mooie park waar ik als kleine jongen vol bewondering keek naar de zeer verzorgde "borders"...
Je valt dus wel degelijk in de categorie mensen waarvan Panda's logica beweert dat jij geen oordeel te vellen hebt over meneer Hitler. En dan heb je die periode nog als kind gekend. Alle mensen die niet eens geboren waren, hebben dus - nog steeds volgens Panda's logica - HELEMAAL niks te oordelen over meneer Hitler. En zeker niet als ze niet tenminste vergelijkbare prestaties hebben neergezet, wat van de meesten onder ons het geval is: niemand heeft, zoals meneer Hitler, zelfs maar in de verste verte een wereldoorlog begonnen, dus wij zijn allemaal nobodies in vergelijking met meneer Hitler.

Wie vandaag de dag dus zijn muil opentrekt om gal te spuwen over meneer Hitler die zit - volgens Panda's denkwerk - in exact hetzelfde schuitje als die mevrouw die dingen durfde zeggen over meneer Verhofstadt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2022 om 16:38.
Oud 4 september 2022, 17:20   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het Panda, mijn verhaal is een afwijking van het thema van deze draad. Mea culpa...
Maar PatrickVe begon over Hitler en de verleiding om daar even op in te pikken was groot.
Quercus, no problem whatsoever. Mijn respect voor de veteranen uit de Grote Oorlog is immens, mijn dankbaarheid voor hun inzet is even groot. En als luchtvaart liefhebber heb ik een bijzondere affectie voor de eerste generatie jachtvliegtuigen uit WO I.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 00:16   #128
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kerncentrales kunnen best in dichtbevolkte gebieden staan. Als er niks mee gebeurt, dan heeft het geen belang, en als ze een ongeluk hebben, worden dat nadien toch dunbevolkte gebieden en staan ze perfect daar waar je wilde.

Alleen komt die best niet in uw achtertuin, neem ik aan....

En waar elk land desgevallend die dunbevolkte gebieden het liefst ziet is in het buitenland. Vandaar dat er zo veel kerncentrales dichtbij de landsgrenzen staan.
Het toppunt is toch wel de Franse kerncentrale van Chooz die een flink eind in "België" staat.
Dat zou toch moeten een diplomatieke rel veroorzaakt hebben destijds....
https://www.google.com/maps/dir/Catt...d51.737317!3e0

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 september 2022 om 00:22.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 07:31   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Het toppunt is toch wel de Franse kerncentrale van Chooz die een flink eind in "België" staat.
Dat was dan ook een samenwerking tussen Belgie en Frankrijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chooz_Nuclear_Power_Plant

Citaat:
The first reactor, Chooz A, was an early pressurized water reactor (PWR) design by Westinghouse, built and operated by French (EDF) and Belgian (SENA) grid operators.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 september 2022 om 07:32.
Oud 5 september 2022, 07:33   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Alleen komt die best niet in uw achtertuin, neem ik aan....
Aangezien ik in een instituut werk met een kernreactor, staat die dus eigenlijk wel in mijn achtertuin.
Oud 5 september 2022, 21:51   #131
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tijdens de jaren negentig, als oppositieleider van "Dehaene-Tobback", orakelde hij in de Kamer nochtans nog uit volle borst en in echte "Dewinter-stijl", dat de islam niet thuishoorde in Europa.
Eens zelf premier, moest hij dat natuurlijk terug inslikken, indien hij nog samen met de sossen en agalev/ecolo door één deur wou.
De nagel op de kop !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 22:18   #132
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

allee nog ne keer de konijnentand erbij sleuren, zou hij het koud hebben deze winter in Toscane.
'EU gooide olie op het vuur tijdens de revolutie in Kiev'
Citaat:
Het is morgen precies vijf jaar geleden dat Europarlementariër Hans Van Baalen (VVD) samen met zijn partijleider Guy Verhofstadt zijn steun uitsprak aan de pro-Europese betogers in de Oekraïense hoofdstad Kiev. "Toen er veel mensen werden doodgeschoten, belden mijn kennissen me. Ze suggereerden dat het schieten zou stoppen als er Westerlingen op het plein zouden zijn", aldus de liberaal. "Ik ben onmiddellijk gegaan."

Aangekomen op het Maidanplein zegt Verhofstadt tegen de menigte: "Er komt iedere week een nieuwe EU-delegatie hierheen tot jullie de strijd hebben gewonnen". Van Baalen vult hem aan: "We blijven bij jullie".

Het verbaasde hoogleraar internationale betrekkingen en veiligheid Rob de Wijk. "Als je in zo'n functie daarheen gaat en je uitspreekt, dan weet je gewoon dat je olie op het vuur gooit. Ik vind dat niet verstandig, want als het escaleert hou je het niet meer in de hand en dat is ook precies wat gebeurd is."

De EU-steun bevestigt de Russische uitleg dat er sprake was van buitenlandse inmenging, zegt de Russische buitenlandadviseur Andrey Kortunov. In zijn ogen werd Euromaidan-beweging bestuurd door de VS en de EU. "Stel je voor dat Russische politici in Parijs de gele hesjes zouden steunen. Dat zou het Elysée ook niet goedkeuren." Volgens Kortunov waren veel van de huidige spanningen voorkomen als de EU "delicater had opgetreden".
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 22:21   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Quercus, no problem whatsoever. Mijn respect voor de veteranen uit de Grote Oorlog is immens, mijn dankbaarheid voor hun inzet is even groot. En als luchtvaart liefhebber heb ik een bijzondere affectie voor de eerste generatie jachtvliegtuigen uit WO I.
Vooral voor de Sopwith Camel neem ik aan ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 06:58   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vooral voor de Sopwith Camel neem ik aan ?
Zonder enige twijfel.

Toptechniek.

Oud 6 september 2022, 07:47   #135
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

nee hij is geen schurk , is goed manager
Oud 6 september 2022, 07:54   #136
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Terwijl de gemeenten die hun aandelen verkochten onder de bevoegdheid vielen van een NVA/CD&V regering.
Migranten stemrecht, collectieve regularisatie, ontsporende begroting, ... is het die man die u verdedigt?
Oud 6 september 2022, 10:24   #137
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Migranten stemrecht, collectieve regularisatie, ontsporende begroting, ... is het die man die u verdedigt?
De kampioen van de regularisatie is Theo Francken.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 september 2022 om 10:25.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 10:31   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De kampioen van de regularisatie is Theo Francken.
Het principe is goed, de methode verkeerd. Men moet met blauwe bonen regulariseren. Nog een beetje werk eraan, maar het is normaal om niet alles van de eerste keer juist te krijgen he.
Oud 6 september 2022, 11:16   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het principe is goed, de methode verkeerd. Men moet met blauwe bonen regulariseren. Nog een beetje werk eraan, maar het is normaal om niet alles van de eerste keer juist te krijgen he.
Ik denk niet dat Theo dat ooit probeerde. Zijn opvolger ook niet trouwens.
Maar een reisbureau voor import van arabieren organiseren vanop Theo zijn kabinet was ook geen grote hulp.
Oud 6 september 2022, 12:34   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk niet dat Theo dat ooit probeerde. Zijn opvolger ook niet trouwens.
Maar een reisbureau voor import van arabieren organiseren vanop Theo zijn kabinet was ook geen grote hulp.
Het is altijd gemakkelijk om met een beginner te lachen he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be