![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ondanks die "beschaving" is er anno 2022 van de Keltische talen niet veel meer over. Een enkele grijsaard spreekt nog Bretoens in Noord-Frankrijk... en dan in Ierland en Wales nog een beetje. De Germaanse en Romaanse talen daarentegen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() U gebruikt "Belgae" en "Kelten" alsof het één en hetzelfde is. Maar de Belgae bestonden uit Keltische en Germaanse stammen (of een mengelmoes van beiden). In het noorden hoofdzakelijk Germaanse stammen bovendien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die frieten kwamen/komen bij de Belgae niet uit de muur. Verbasterde Germaanse muur ofni.
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo. Geen enkele Belgae zou ooit zoiets eten. Meer noch, het zou ongetwijfeld aanleiding gegeven hebben tot oorlog met die Batavieren. De Belgae hadden nogal een kort lontje, en waren héél precies als het ging over voedsel en drank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kern van de zaak is dat Nederlanders (Hollanders) zelfs geen lekkere frieten kunnen bakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel plaatsvervangende schande voor die zeebaars. Hoe kun je in godsbaal zult ee, goed basisproduct verkloten ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 november 2022 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten dus onze plan trekken met Tacitus, Suetonius en Julius Caesar als primaire bronnen. En via hen weten we dat de Batavieren notoire collaborateurs waren met Rome. Dat ze zelfs elite eenheden leverden aan Rome. Moeilijk voor te stellen dat de Belgae daar een hartelijke vriendschap voor voelden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cultural appropriation heeft soms ook zijn voordelen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
is Ambiorix wel gevlucht naar 't land van Hitlerovix... zoals (ahum) 't ne traditionele Vlomse legionair betaamt ??? ![]()
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wie?
![]() |
#135 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Weet u zeker dat u in Zeeland was... en niet ergens aan de West-Vlaamse kust?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge hebt een halfuur om je eigen schrijfsels te herlezen en fouten te remediëren. (Elementaire basis voor elk typisch orthografisch 'meester, hij doet het weer' instinct, dacht ik?) Soit, 't is TGIF vandaag. Jezelf niet bezatten, hè.
![]() |
![]() |
#138 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Over de Eburonen is ook nog veel discussie onder historici. En dan niet eens alleen over het leefgebied (zuidoost-Nederland en Belgisch Limburg), maar ook over of de Eburonen een Keltische of Germaanse stam waren. Good old Julius bijvoorbeeld rekende hen tot de Germanen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met die kritiek ben ik het ook niet eens... In Zeeland kun je echt heel lekker eten. Er is vééél meer rommel aan de Belgische kust dan bij onze buren inzake restauratie. En dan bedoel ik gewone betaalbare restaurants.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |