![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementslid
|
![]() Ja, stap-voor-stap ...
Maar de eerste stap zal nooit komen ... dus voor de volgende stappen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementslid
|
![]() Allez, Vlaanderen is wel een stapje verder : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=sn2e2qfo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijk de gestage evolutie van het Belgisch politiek en staatkundig bestel niet op een termijn van enkele jaren, nietwaar. Of hebt u misschien nog niet gemerkt dat hetgeen nog niet eens zo lang geleden met onder andere de Volksunie als een zeer minoritair clubje flaminganten werd gezien, inmiddels in de breedte en diepte in zowat alle lagen van de Vlaamse politiek is doorgedrongen ? Zij die dit slechts als een zeer tijdelijk fenomeen van voorbijgaande aard zien, getuigen van politieke blindheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat laat onverlet dat ik persoonlijk daar wel ja op zou zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Als de ene blinde de andere leidt, ..." Arm Wallonië. Arm Vlaanderen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u gelijk hebt als u stelt dat Nederland eerst grondig met zichzelf zou overleggen. Het is en blijft mijn stellige overtuiging dat dit in Frankrijk ten aanzien van een mogelijke vraag vanuit Wallonië niet anders zou zijn. Maar het is evenzeer mijn stellige overtuiging dat zowel Nederland als Frankrijk in voorkomend geval na wat gepalaver en wat voorwaarden stellen uiteindelijk ja zouden zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wil u allen eens inbeelden wat een bevrijding het ware indien zowel Wallonië als Vlaanderen niet meer staatkundig aan elkaar gebonden en verplicht zouden zijn, maar een eigen koers zouden kunnen uitzetten en zich zouden kunnen ontplooien als weliswaar kleine, maar onafhankelijke staten. Trek van de gehele som der Belgische problemen eens de communautaire twisten, kaakslagen, frustraties en opgeblazen wrijvingjes af, en u ziet meteen dat het in een vrij Vlaanderen en zelfs in een min of meer vrij (want door Frankrijk geholpen) Wallonië eigenlijk nog niet zo slecht leven zou zijn. Ik wens het u allen oprecht toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tijd toen de pastoors vanop de preekstoel hun parochianen luidruchtig inpeperden dat al diegenen die daarvoor durfden te stemmen zichzelf onverwijld een éénrichtingsticketje richting hel bezorgden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
uiteraard is dit alles strikt hypothetisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog, ik wens het mezelf en mijn vrienden ook toe, en als het ooit zo ver komt en ik word hier de baas, krijgt u prompt een ere-consulaat. I won't take no for an answer ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |