![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Ik heb daar reeds op geantwoord dat dit een idioot en irrelevant voorbeeld is. Daar is immers quasi geen verkeer. Feit is dat verschillen tussen gewesten tot misverstanden kunnen leiden en dus tot gevaarlijke toestanden in het verkeer. Ik dacht dat u gaf om verkeersdoden, maar ik heb me blijkbaar vergist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn het juist jullie die er hier een soep van maken. Kijk de laatste 10 berichten van "Hans1" eens na en je begrijpt wat ik bedoel. Dommer kan het niet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zien we weer hetzelfde: eerst werpt Hans I le Grand me voor de voeten dat ik niet inga op z'n vragen om dan in bovenstaand bericht te stellen dat hij "reeds geantwoord" heeft op mijn opwerpingen die ik plaatste als wederwoord op z'n eerst geuite stelling. Wie volgt nog dergelijke kronkelredeneringen? Trouwens, o doorluchtige Voorzitter-voor-het-Leven, wat is er idioot aan die voorbeelden? Dat u blijkbaar niets afweet wat er buiten Brussel gebeurt, illustreert uw antwoord zo treffend. De Frans-Vlaamse Weg die Frankrijk verbindt met de ring van Poperinge is een heel druk bereden weg. Maar laten we misschien wat duidelijkere voorbeelden nemen: de grensovergang bij Rekkem. Altijd is er daar heel veel verkeer. Nochtans heb ik nog nooit gehoord over problemen die zouden ontstaan zijn door de plotse wissel - bij de grens - van verkeersreglementering. U blijft maar herhalen dat er misverstanden kunnen leiden. Welke dan wel? Zijn er dan misverstanden wanneer mensen met Belgische nummerplaat bij Rekkem de grens oversteken? En kampen de Fransen met grote misverstanden wanneer ze langs de grote invalswegen naar Moeskroen rijden? Neen, natuurlijk niet. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 26 april 2005 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van enig verkeer tussen Zelzate en Terneuzen heeft de opperbubbel natuurlijk nog nooit gehoord, natuurlijk... "Quasi geen verkeer". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan trouwens een parallel trekken met het gebrek aan taalkennis van sommige Nederlandstalige en Franstalige ambulanciers. En dan hoor je de flaminganten in één keer weer wel. Twee maten en twee gewichten. Weer eens. Alle logica is zoek bij jullie, blijkbaar. Ik hou niet van misverstanden. Jullie wel blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies wat weinig vertrouwen in uw 'Belgen' eh?
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
misschien kunnen we ze eens vlaanderen onafhankelijk is onderbrengen in de zoo van antwerpen... dan lezen we binnen 20 jaar op de voorpagina van de krant : "er is een belgenbaby geboren in antwerpen : papa yann en mama kim stellen het goed, alsook de kleine leopold"
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woon op de grens met Nederland en ondervind helemaal geen hinder bij het overschrijden van de grens. Alleen de hoogte van een eventuele boete kan wel eens verschillen. Ook komt de opbrengst van die boete ten goede aan het land waar het misdrijf gepleegd werd, iets wat in onze gewesten niet het geval is.. Laatst gewijzigd door Bobke : 27 april 2005 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Twee op drie Vlamingen wil dat Vlaanderen meer bevoegdheden krijgt (zie peiling). Een op drie stemt op separatische partijen. Nog eens 40 pct stemt op confederlistische partijen. Dat zijn de feiten, de rest zijn bespiegelingen van mensen die zich niet kunnen neerleggen bij de wil van de burger. Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 27 april 2005 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zijn nauwelijks partijen die niet-separatistische standpunten innemen, zij die wel voor belgië zijn worden doodgezwegen. Hoe wil je dan dat mensen , ondanks het feit dat ze niet voor het separatisme zijn er niet op stemmen? Als je morgen alleen wit brood verkoopt zal iedereen wit brood kopen omdat men nu eenmaal moet eten. Dat wil echter niet zeggen dat alle mensen graag wit brood willen eten. Dát zijn feiten!
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ze vertikken het, A. Dat is een feit. Citaat:
Heb je een probleem met de kiezer? Los dan je probleem op, in plaats van de maatschappij met je probleem op te zadelen. Egidius |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Gouverneur
|
![]() Man, je vertikt het ook maar om even los te komen van je eigen hersenschimmen hé. Heb je nog nooit gehoord van gewenning? Of van de beinvloeding van mensen via televisie? Is dat soms nog niet doorgedrongen bij jou. Snap je dan niet dat als je van televisie en radio geweerd wordt, mensen je niet kennen. En dat mensen niet stemmen op iets wat ze niet kennen. Ook dat zijn feiten. Ik heb geen probleem met de kiezer. Als mensen iets niet kennen omdat ze er nooit van gehoord hebben dan is het hun probleem niet maar wel de fout van hij die info dient te verstrekken (= doelstelling van media bij mijn weten) Het is verdomd net wel een probleem van de maatschappij dat er zo selectief omgegaan wordt met de verschillende meningen.
Om even op het culinaire verder te gaan. Als je nog nooit een bepaald gerecht gegeten hebt omdat je het niet kent dan wil dat nog niet zeggen dat je het wel kent. Je kan het niet kennen en het daarom nog nooit geproefd (= er voor gekozen) hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en vergeet niet dat een partij zelfs niet electoraal vertegenwoordigd moet zijn om enige druk te kunnen uitoefenen, kijk maar naar de fietsersbeweging waaruit agalev is voortgevloeid. daar komt dan nog bij dat indien jullie wel ergens vertegenwoordigd zijn jullie je hopeloos belachelijk maken, ik herinner mij bijvoorbeeld nog dat debat met bruno yammine waarin zelfs de belgicistische moderator hem waarschuwde dat indien hij zich niet als een volwassene kon gedragen hij het debat mocht verlaten. wees realistisch, jullie hebben geen electorale aanhang, geen goede partijwerking, en zelfs bijna geen militanten een zielig zootje dus
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
PS : hoe komt het eigenlijk dat jullie, ondanks jullie ruim 1000 leden (dixit bob vangeel), er in een grote provincie als antwerpen niet eens in slagen meer dan 6 mensen te vinden die op een bub lijst willen staan
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |