![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet ontwikkelingshulp aan Afrika afgeschaft worden? | |||
Ja, zo snel mogelijk |
![]() ![]() ![]() |
20 | 46,51% |
Neen, het mag zelfs verhoogd worden |
![]() ![]() ![]() |
23 | 53,49% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
straf (en vooral ongeloofwaardig)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 6 juni 2005 om 11:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De emotionele band met mijn eigen kinderen is niet dezelfde als de emotionele band met mijn landgenoten. Een juiste vergelijking zou zijn: er verdrinken twee mensen die ik niet ken, één, buitenlander en één vlaming.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Meia noite : 6 juni 2005 om 11:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet andere mensen hun mening leren respecteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) Ben je nu echt zo getraumatiseerd door 'Eigen Volk Eerst'? Ik zei dus als mijn eigen volk in bittere armoede leeft en mij nodig heeft, dat ik verkies om te gaan helpen, liever dan mijn geluk te zoeken elders. Dat laatste zou ik ervaren als schuldig verzuim. Een mens is natuurlijk een mens. Ik heb een jaar lang voor mijn oude moeder gezorgd. Het was niet eenvoudig, ik zou het voor niemand anders kunnen opbrengen. Ik heb dat dus gedaan omdat het mijn moeder is. En die eenvoudige logika zou jij dus niet begrijpen, omdat een moeder een moeder is!? Wordt eens wakker. Mag ik eraan toevoegen dat ik heel wat mensen help in landen waar de nood zeer hoog is. Ik heb een pleegdochter in Cambodja 3) Ontwikkelingshulp is voor mij meer dan een economische onderneming, met name menselijke betrokkenheid en dus naasteliefde. Of is dat in deze moderne tijden een beladen woord? 4) niet akkoord. Ik heb er duidelijk wèl een probleem mee de beste opgeleide krachten te onttrekken aan ontwikkelingslanden die, maar dat is bijzaak, dan ook nog hier moeilijk aan de bak komen. Ik zoek vergeefs een rationeel argument om te zeggen: geen problemen met die braindrain. En dan nog uit landen in grote nood. De wereld op zijn kop.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door luc broes : 6 juni 2005 om 11:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja ik ben egoistisch maar so what ? Ik ben ZO; ik ben ook een mens en heb eigen mening |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Gouverneur
|
![]() De ontwikkelingshulp moet niet afgeschaft of verhoogd worden(ik stem dus niet). Maar totaal anders aangepakt worden.
1)Geen voedseldumpings organiseren in Afrikaanse landen, maar de plaatselijke landbouwers helpen om zelf te produceren waardoor de plaatselijke economie op gang wordt getrokken. 2)Beter controle van het verbod op import van Diamant-Kobalt uit conflictgebieden. 3)Ontwikkelingshulp onafhankelijk maken van de lokale politici.
![]() |
#128 | |||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door woffer : 6 juni 2005 om 11:48. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk moet dat afgeschaft worde!!
Ieder voor zich en God voor allen !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2) Dat je je eigen moeder verzorgt kan ik zeker wel begrijpen. Ik zeg trouwens ook dat het eigen volk niet vergeten mag worden, maar ik snap niet waarom zij een voorkeur zouden moeten krijgen in de hulp. Bovendien mag je dit niet op het individuele niveau trekken, één mens kan idd maar een beprkt aantal mensen helpen (jij in casu je moeder), maar een overheid hoeft geen of-of keuze te maken. 3) Mja, met naastenliefde versta ik acties als geldinzamelingen in de kerken enzo. Met alle respect voor de goede bedoelingen daarvan, maar dat helpt de derde wereld geen stap vooruit op lange termijn 4)Ik vind die brain-drain persoonlijk ook heel jammer, maar als het de persoonlijke keuze is van die mens om hier te willen blijven heb ik daar niks tegen in te brengen vind ik. Persoonlijke vrijheid enzo.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Banneling
|
![]() Volgens mij moet men die ontwikkelingshulp geven aan het Vierde Wereld Syndicaat... Dan zijn we zeker dat het goed wordt besteed... Die hebben immers ervaringsdeskundigen...[edit]
Laatst gewijzigd door Chipie : 6 juni 2005 om 11:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als daar een sterke economie zou staan, wordt de hele wereld daar beter van. Vraag dat maar aan gelijk welke econoom. Dat ze meer olie zouden gaan verbruiken is ook al dwaas. Net omdat de infrastructuur die er nu aanwezig is praktisch van nul moet opgebouwd worden, kan daar direct gestart worden (en daar zijn ze ook mee bezig�* met propere energie, milieuvriendelijk enzo. Duurzame ontwikkeling en ontwikkelingssamenwerking gaan hand in hand. Zeg eens, heeft u eigenlijk ooit al iets gelezen op academisch niveau over ontwikkelingssamenwerking? Ik vermoed van niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Bij (ontwikkeling)hulp is spijtig genoeg teveel de reflex om dezelfde fouten daar opnieuw te begaan. Alhoewel de 'witte olifanten' toch al veel minder talrijk zijn dan in het verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe dat bij jou werkt, maar ik help meer met personen waarbij ik me meer betrokken voel. En met een samenleving zal dat ook wel zo zijn. We voelden ons allemaal erg verbonden met de Tsoenami-slachtoffers, en minder met sommige honderdduizende uitgehongerden in Afrika. De hulp was evenredig. Elk individu en ook de overheid maakt natuurlijk wèl een keuze. Een omhaling om alle problemen op te lossen zal niet hetzelfde teweeg brengen als die omhaling voor de Tsunami. 3)Ja, dat klinkt heel modern en vooruitstrevend. Naastenliefde en Kerken, kan het achterlijker. Dat die Damiaan of hoe heet hij ook weer, ook maar iets zou verwezenlijkt hebben is reine zinsbegoocheling. 4) Er zijn meer Senegalese dokters in Parijs dan in Senegal, waar mensen creperen zonder hulp. En dat alles uit respect voor de persoonlijke vrijheid!Eigen Volk Eerst vinden sommigen onmenselijk. Maar Eigen Ik Eerst dat is heilig om wille van de persoonlijke vrijheid enzo . Daar heb ik zeer veel tegen in te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door luc broes : 6 juni 2005 om 13:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je bent duidelijk nog nooit in Afrika geweest.
![]() |
![]() |
#139 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.ethiopianhistory.com/pre-aksum/geez.html[edit] [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 6 juni 2005 om 13:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Gouverneur
|
![]() Alleen Afrika kan Afrika helpen. Gelijk welke westerse inmenging heeft een omgekeerd effect. 'k zeg niet dat het ons geweten niks zou aandoen, maar dat is wel de realiteit.
|
![]() |
![]() |