![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: sociale uitkeringen etc... | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 66,67% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
11 | 33,33% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1] *Interactie is circulair. Bijgevolg is het niet altijd eenduidig te zeggen dat A schuld heeft en B niet. Dus dat concept zou je gerust verder mogen verfijnen, maar dat lijkt me meer in een cursus dader- en slachtofferpsychologie te passen dan op een internetforum. [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 11 augustus 2005 om 08:13. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk geeft ge toe wat ik wilde aantonen, de agressor is niet altijd de dader. Geweld is nooit goed te keuren maar ge kunt iemand wel het bloed van onder de nagels halen. Dat een minder evenwichtig persoon dan door het lint gaat en zijn spierkracht gebruikt….. Ik kan mij zelfs voorstellen dat dergelijke praktijken misbruikt worden. Citaat:
. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste de ongelijke verdeling tussen mishandelde mannen en mishandelde vrouwen (waarmee ik niet de ernst van de problemen van mishandelde mannen wil minimaliseren, maar wel de verspreidheid ervan - het is nu eenmaal een feit). Ten tweede het feit dat het voor mannen veel moeilijker is om met die mishandeling naar buiten te komen. 'Wat voor een watje ben ik wel niet dat ik me laat mishandelen' en dat soort onterechte dingen. Mishandeling van mannen is een zwaar taboe, en veel meer mannen dan vrouwen (verhoudingsgewijs dan) blijven in die situatie hangen ipv de moed samen te rapen en op te stappen. Er zijn trouwens centra specifiek voor thuisloze mannen, en naar verluid zijn die goed bezet. [size=1] (tussendoor: eigenlijk vind ik dat die centra sowieso onderverdeeld moeten zijn naar geslacht - en gemengde centra voor crisisopvang van gezinnen. Ik heb in de praktijk enkel nog maar bij jongeren gestaan, en mishandelde meisjes samensteken met agressieve jongens geeft bijzonder onaangename effecten voor die meisjes, zo heb ik helaas mogen observeren. Ik kan me voorstellen dat het voor mishandelde mannen en vrouwen gelijkaardig is)[/size] Citaat:
Tuurlijk komt dat voor ![]() Intrafamiliaal geweld is sowieso iets complex. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Luk Vandam : 11 augustus 2005 om 16:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als de staat wil helpen, dan heeft dat iets tragisch vind ik. Het bestaan van de sociale zekerheid vernietigt bijvoorbeeld jobs, zodat een stuk van de doppers eigenlijk wél werk zou hebben zonder SZ.
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ja percalion, zonder SZ zou het leven veel mooier zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet U ondertussen al hoeveel dat leefloon zou moeten bedragen en kunt U garanderen dat alle 'sociale' problemen dan opgelost zijn?... Komt nu eens af met concrete voorstellen... ![]() Vertellen dat iedereen recht heeft op een inkomen om zonder meer een normaal, gezond en gelukkig leven te kunnen leiden, dat kan zelfs een spitsmuis... Daarvoor moet men zelfs geen koud water kunnen uitvinden... Maar hoe ziet U dat 'werken' in de praktijk... dus in het dagdagelijkse leven? Of weet U het niet?... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 11 augustus 2005 om 17:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik garandeer je dat alle sociale problemen dan zullen opgelost zijn. Alleen asocialen zullen dan nog sociale problemen kennen ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunt U even uitleggen wat U onder basisinkomen verstaat, hoeveel dat momenteel 'zou' moeten bedragen, hoe dat praktisch dient gerealiseerd en of daarmee de meeste 'sociale problemen' opgelost zijn... En wie dat gaat betalen indien een zeer groot gedeelte van de inwoners tevreden zou zijn met dat basisinkomen en derhalve zich niet wenst te 'activeren'? Ziet U dat basisinkomen ook als een soort billijke herverdeling van het recht op het gebruik en verwerpt U ook het privé-bzit? Binnen welke termijn acht U het m.i. onverwezenlijkbare verwezenlijkbaar? Indien U het hierover al dikwijls, tot vervelens toe, uitgebreid hebt gehad, dient U op deze post uiteraard niet te reageren...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 11 augustus 2005 om 20:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar tja, U voelt U ook een liberaaal... Citaat:
![]() U heeft het daar inderdaad al tot vervelens toe over gehad... maar nog nooit concreet... ![]() ![]() Citaat:
Dat asocialen nog sociale problemen zullen kennen, dat zal alleszins m.i. de enige zekerheid zijn die U kunt geven ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Rechts is altijd voor de haves en tegen de havenots. Daarom zeggen ze nooit waar het hen om gaat op economisch vlak en hebben ze sprookjes over Islam en bruintjes nodig om daar de aandacht van af te leggen. De redenering is: dat is bijzaak, dat we in je zakken zitten: als de bruintjes, de joden, de zigeuners enz;.. maar oprotten. Een klassieke oplichterstruc: de aandacht afleiden en terwijl de zakken rollen. Het werkt hier prima! Ze zeggen NIETS over sociale zaken, belastingen, pensioenen. ALs je ze vraagt, zoals aan mijn vriendje FDW, hoe ze de veroudering tegengaan (in een serieus politiek magazine) dan antwoord dit genie in de demografie: "KINDJES MAKEN". [size=5]Eigen Uilen Eerst[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker dat hij niet antwoordde “vergassen” ? Zeg nu zelf, kent ge een andere manier om veroudering tegen te gaan? Tenzij ge natuurlijk in een levenselixir gelooft . Ik kan het u aan een vriendenprijsje leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Terwijl alle partijen zich het hoofd breken hoe de problematiek van de veroudering tegen te gaan antwoord het geliefde hoofd van een partij, de grote goeroe die alles beter weet en constant spot met alle andere partijen: KINDJES MAKEN. Indien u denkt dat dit inderdaad de oplossing is van het verouderingsprobleem in de economie, van de vergrijzing en van de topzware bevolkinspiramide dan bent u een geretardeerde, maar dat is niet erg. Indien een grote Goeroe dit zegt: hij is dan een snul. Heb je er al eens over na gedacht hoelang, aangenomen dat men kweekgeld heeft en geeft, het duurt voor onze boelekes aan de veroudering iets gaan kunnen doen? Terwijl demografen, vakbonden, alle geleerden zich de haren uitrukken antwoord mijnheer Dewinter in VIlla politica: KINDJES MAKEN. Meer poepen! [size=5]Eigen Snullen Eerst![/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw hoofd breken helpt niet, ge moet met oplossingen voor de pinnen komen Vertel ons eens wat alle partijen samen al aan oplossingen bedacht hebben. Kindjes maken zal de gevolgen niet milderen maar migranten aantrekken nog minder. Ook pensioenkassen leegmaken en dubbel boeken helpt niet op lange termijn. De hogere productiviteit door automatisering kan het effect deels wel oplossen maar de bevolking nog laten aangroeien, op welke manier ook, maakt het probleem nog erger. Nooit gehoord van jeugdwerkloosheid en reorganisaties (brugpensioenen) zeker ? Laar ons eens zien dat ge meer kunt dan schelden en boor ons eens die studie door de neus waar de oplossing instaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat ge ergens een klokje hebt horen luiden. Ik vrees dat de klepeltjes door serieuze economen en politici wel zullen gevonden vonden, tenminste als die er zijn zonder immigratie want de VB-ers zitten zo te duwen tegen de oplossing aan dat de serieuze mensen op de duur beginnen toe te geven, wat ik flauw vindt. Maar dat jij dat niet weet hangen, dat klepeltje: shiche. Maar de GROTE LEIDER weet het niet. Waarom zijn jullie eigenlijk zo dol op een partij die niet zegt? DIe geen enkele oplossing heeft? Die alleen maar stookt en alles op 4 procent van de bevolking steekt en op 4 procent transfers? Ridicuul toch? geloof je me weer niet? Wat is de oplossing van het blok of haar houding rond -vergrijzing - de nato - de belastingen - de sociale bijdragen - de dop - de ziekenzorg - de internationale politiek - de kernwapens - de vakbonden - het katholieke onderwijs? - de ziekenkassen Waar staat dat in haar programma concreet uitgelegd, met cijfers, met prognoses, met analyses, met een visie? Is "bruinen weg" iets dat ALLES oplost? 4 procent wet ! [size=5]Eigen Niets Eerst![/size] [edit][size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 augustus 2005 om 00:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij die zo belezen bent moet mij, achterlijke duts, toch in eenvoudige bewoordingen kunnen inlichten welke oplossingen de andere partijen voorstellen. Dus wat is de oplossing van de andere partijen rond; -vergrijzing - de nato - de belastingen - de sociale bijdragen - de dop - de ziekenzorg - de internationale politiek - de kernwapens - de vakbonden - het katholieke onderwijs? - de ziekenkassen Is meer bruinen iets dat alles oplost ? [size=6]Alles gratis[/size] |
|
![]() |
![]() |