![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou u aanraden om die paragraaf nog eens te herlezen, want net d�*t heb ik nergens beweerd. Bij nader inzien geef ik toe dat het misschien niet zo kristallijn was als ik wel zou willen. Mijn bedoeling was om het alternatief, of de "derde weg" zo u wil, te opperen. Met dank voor uw bemerking, Desiderius
![]() |
![]() |
#122 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
I Citaat:
Toen Fortuyn en consoorten plots begonnen te stoken werd er een polarisatie gecreëerd die een stukje minder leefbaar was dan onverschilligheid. Of is onverschilligheid erger dan haat? Citaat:
Oh, dat maakt u ervan? Nee, ik heb het over mensen die maar blijven volhouden dat er geen problemen bestaan, dat het allemaal uitvindsels zijn van het VB, dat de mensen dom en verzuurd zijn, racist, etc... Ik heb het over die hautaine houding waarmee u alles wat niet binnen uw krampachtige en foutieve analyses past klasseert onder het "niet bespreekbare, want racistisch". Ik heb het over de rol van grootinquisiteur die uw partij begint te spelen. Trouwens, wedden dat één dezer de Stalin van dienst kameraad Lambert tot een ietsje meer terughoudendheid zal aanmanen? Want je kan niet ongestraft blijven schieten in de eigen voeten...[/quote] |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
onverantwoord gedrag, ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
van sommige individuën, waar direct of indirect te lezen staat dat dit geloof of dat ras mag afzien en creperen ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de mens leert nooit, de bloedige geschiedenis blijft zich herhalen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu mag je mij toch wel eens uitleggen hoe het kleuren van een bolletje in het stemlokaal "onverantwoord gedrag" kan genoemd worden, o democratische verhevenheid.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Nierika;1511274]Nog steeds geen link gekregen, nu ja, hoeft eigenlijk niet ook hoor.
Zelfs wie niet met een bovenmaatse intelligentie werd begiftigd, zal meteen vatten, zonder de speech op zich zelfs maar te hebben gehoord, dat het hier een sneer richting media betreft omwille van de opgefokte toestanden rond Rob Klop Vereycken in de aanloop naar de vorige verkiezingen. Als dergelijk zaken uw apathisch bestaan al kunnen verrijken met bulderende lachsalvo's, dan is dat uw goed recht. Bulder gerust nog maar effe door, en knal maar niet in een mist van gelukzalige tranen tegen een paal aan. De zaken moeten echt slecht gaan, om hierrond al euforisch te wezen, zonder zelfs maar eerst een poging te wagen de essentie van de booschap te vatten. Onverklaarbare emotionele driftbuien, doorspekt met onverbloemde scheldproza, afgewisseld met periodes van onverteerbare frustratie en diepe wanhoop, gekruid met een flinke dosis agitatie, stemmingmakerij en misleiding, de combinatie die in de grofgebekte heer Eric Feremans de ultieme verpersoonlijking vindt. Egidius werpt een bedenking op, Egidius is zot. Desiderius werpt een bedenking op, Desiderius is zot, en zo gaat het maar onverdroten verder. Zelfs de meest gefrustreerde malloot zou uiteindelijk moeten gaan beseffen dat de onverdraagzaamheid die hij in naam meent te bestrijden uiteindelijk bij hem begint. Maar neen, vanachter de veilige beslotenheid van zijn PC in zijn ivoren toren, blijft deze would-be politicus onmacht etaleren in het verklaren van zijn denken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 18 januari 2006 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of anders gezegd: "de bloedige geschiedenis blijft zich herhalen ..." is een nietszeggende dooddoener...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Pelgrim, met alle respect, maar het wordt hoogdringend tijd dat men begint te beseffen dat het precies dat opgeheven vingertje is die de mensen zo beu zijn. Je reikt geen oplossing aan, het enige wat je op die manier doet is zelf stigmatiseren. Dat dit allang geen oplossing meer is, zou zelfs Eric Feremans moeten inzien. Er stemmen één miljoen mensen van vlees en bloed op het VB. Als je hen allemaal onwetendheid, opportunisme (hoezo?), te lui om na te denken en onverantwoord gedrag verwijt, dan schort er iets aan je mensenkennis.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=ericferemans;1511213]
Citaat:
En ik zeg je dus, dat het alleen al bij de Marokkanen om honderduizenden individuen gaat. Dus helemaal niet zo verwaarloosbaar...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() Wie is hier te lui om na te denken? Na 15 jaar onafgebroken groei zou je toch kunnen verwachten van een aartsvijand van het VB dat hij even verder zou denken dan zijn neus lang is. Hoe kan je genoegen blijven nemen met die opgewarmde clichés?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() [quote=Nierika;1512777]
Citaat:
Mijn punt: dat er geen enkele serieuze babbel uit je clubje verzuurden komt is natuurlijk saai. Indien ik jullie stijltje, soms met wat pep, ga aannemen komen er traantjes. Dank u voor het compliment! Vergeet niet: Wie door het zwaard leeft zal er door vergaan! Wie zijn gat verbrand moet op de blaren ritsen Wie een groot bakhuis heeft moet goed kunnen slikken Wie vuur eet schijt vonken Maar kom: you made my day (and a few more) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() [quote=Nierika;1512803]
Citaat:
Indien ik nu stel dat indien ALLE vreemdelingen op Spirit zouden stemmen deze partij nog niet aan de kiesdrempel komt: is dat dan niet gewoon logisch? Om het simpel te zeggen : 4 is kleiner dan 5... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Ik zie dat de heer Feremans op die bedenking nog steeds niet geantwoord heeft. Laat ik ze dus nog eens (ten derde male) neerzetten, in de hoop dat de heer Feremans ondertussen een tegenargument bedacht heeft:
U "moet" helemaal niemand subsidiëren, de belasting betalende burgers van dit land doen dit. Doet u maar niet alsof dat subsidiegeld van u of uw partijtje is, zodat u kan bepalen wie er recht op heeft en wie niet. Dat geld is van de burger die een stem uitgebracht, en krachtens die stem moet het automatisch doorgesluist worden aan de partij waarvoor het bedoeld is. Elke afwijking daarop is een poging om de democratische structuren te nekken, en de partijen die de soevereine burger verkiest te dwingen in de dwangbuisvisie van een kleine elite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=ericferemans;1513068]
Citaat:
Of... ja, natuurlijk, dit is weer zo'n afleidingsmanoeuvre om niet te moeten ingaan op de essentie van hetgeen ik stelde. Stom van me! Niet bijster slim van u!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=ericferemans;1513067]
Citaat:
Ik begin steeds meer te merken dat mijn etiket voor jou, namelijk dat van "stemmingmaker", zeker niet te zwaar weegt voor een volksmenner van jouw kaliber.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Ons belastingsgeld wordt inderdaad proportioneel verdeeld onder de partijen, naargelang hun aantal stemmen. Dit wil niet zeggen dat elke stem die men heeft een license to kill is. Dit wil gewoon zeggen dat indien men aan de voorwaarden van een democratie voldoet, bijvoorbeeld door de wetten te respecteren, men een toelage krijgt. Een minimum vereiste voor een politieke partij is bij ons dat deze binnen de legaliteit blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() [quote=Nierika;1514249]
Citaat:
"Ik daag je uit om de cijfers van de Marokkaanse overheid inzake Belgen van Marokkaanse origine hier te plaatsen. Het zijn er honderdduizenden." 4 procent van 10.000.000 is 400 000. Kan je dat dan niet zelf berekenen? Het is kleinder dan 5 procent Mijn redenering dat indien alle allochtonen op Spirit stemmen dit SPirit niet eens over de kiesdrempel helpt is dus toch correct... Ammmaaaiiii. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch zoveel nutteloze zetelsplakkers hebben. Spirit moet echt wel superdemocratisch zijn dat dit mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |