![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 Iedereen krijgt evenveel land 2 Iedereen krijgt alle toegang tot natuurlijke rijkdommen, zelfs al liggen die op het land van een ander (daar begint het ![]() 3 Daarbovenop krijg je een basisloon --> Conclusio final: als je hard werkt, heb je meer, want de ene heeft maar een basisloon en is te lui om voor meer te gaan werken, maar jij, slimmerd die je bent, bent op diens land al het goud gaan opgraven. --> Conclusio terminal: dat systeem verschilt dus in niets van het onze, behalve dat men die hardwerkende mensen wat wil pesten door ze het niet te gunnen meer land te kopen. :cymbaal:
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#123 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jij vind het natuurlijk wél rechtvaardig dat een kleine kliek bijna exclussief alle natuurlijke hulpbronnen bezit en hierdoor de niet bezitters tot (loon)slavernij drijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Conclusio terminal: Leer eens [SIZE=3]begrijpend [/SIZE]lezen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nemen we als voorbeeld olie. Hoe ziet J Locke dat dan ? Iedereen zijn eigen jaknikkertje, raffinaderij en pijpleiding ? Eigenlijk zouden we geen olie mogen verbruiken want ooit zal ze dan opgeraken en hebben we dat natuurlijk erfdeel van onze nakomelingen opgesoupeerd. Onze voornaamste plicht is het om onze nakomelingen de nodige kennis en productiemiddelen na te laten om nieuwe grondstoffen aan te boren. Niemand ligt er nog wakker van dat onze voorouders turfvoorraden opgebruikt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() lombas het is een illusie dat je land letterlijk kan bezitten (gebruiken in ruil voor pacht aan de eigenaar (= iedereen ) kan echter wel ) . het enige dat je volgens een echt liberaal kan bezitten dat is de vrucht van je eigen arbeid ( plus een deel van de betaalde pacht evengroot als dat jij een deel bent van iedereen ).
1hand er zijn hier en daar politici die ons hier en daar steunen en sommige ideen van sommige politici steunen we zelf ook( bvb het idee van van de bosche om beperkingen op te leggen in het aantal zwarte lijsten voor zg wanbetalers ) . ongeacht bij welke partij ze behoren - het gaat ons louter om hun ideeen en niet over de persoon. bovendien is het onze ultieme bedoeling als vws om armen zelf in de politiek te krijgen, zoals ook de allochtonen lobby dat met succes gedaan heeft. Het meest ideale zou zijn dat er binnen een paar jaar dus in elke partij minstens een arme op de lijsten zou worden gezet. ( ja ook het VB) verder nog over je verwijzing naar de grauwe die zegt dat er een wereldregering nodig is om het milieuprobleem op te lossen. Wel volgens mij heeft ie gelijk en ik voeg er aan toe dat zo ook het armoedeprobleem kan opgelost worden. onze rijke landbouwgronden en de arabische oliebronnen en de angolese diamantmijnen zouden zodoende door die wereldregering verhuurt kunnen worden ter exploitatie en de opbrengsten ervan kunnen dan verdeeld worden in een basisinkomen onder de inwoners van de planeet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() jammer dat je
1. blijkbaar de symboliek niet vat. 2. niet democratisch mijn eigen keuze als arme kan respecteren. voor ons is het bovendien alleen maar belangrijk dat de armen niet afhaken. de steun van de lsp zou handig kunnen zijn doch is verre van noodzakelijk.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
2) Maar wat je daar schreef was dermate onzinnig dat verdere commentaar overbodig was. Sorry. Misschien moet er toch eens voor eigen deur geveegd worden. Want ik zag maar weinig symbolisch aan wat je schreef. En, zoals 1Handclapping ook schreef: je zet er meer stappen achteruit mee dan vooruit. Uiteindelijk krijg je situaties waarin de BUB, met de fratsen van Yann, in verzeild is geraakt. Niemand weet meer wanneer iets gemeend is of niet. 3) je democratisch recht om te zeggen wat je denkt, dat behoud je (nuja, alle bedenkingen over wat dat betekent binnen een burgerlijk regime ![]() En als het symbolische was, misschien eens uw symboliek herdenken. Blijkbaar zijt ge hier en daar ferm misbegrepen.
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
wat mij persoonlijk betreft zou ik indien mogelijk echter nog steeds kiezen voor het natuurlijk erfdeel zelf ( grond dus bvb oa ) boven de compensatie ( het onvoorwaardelijk basisinkomen) doch nogmaals dit is een louter persoonlijke keuze. ik geef je wel gelijk verder dat het eens tijd wordt dat we aangaande het natuurlijk erfdeel duidelijkheid scheppen naar buiten toe ( want intern is die duidelijkheid er wel degelijk ) . Op het einde van deze maand komen we bijeen en dit punt staat dan ook op nr 1 van het agenda.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
vanaf het moment dat het over armoede gaat schijnen deze klassieke tegenstellingen gans anders te worden. men zou ook kunnen spreken van een andere ( derde ) links rechts as ( sociaal- asociaal) . en dat is toch wel een merkwaardig verschijnsel. merkwaardig genoeg mijns inziens om er een tread over te starten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
soit. Citaat:
Van de rechterzijde (ultraliberalen �* la Lombas eerst) zal je horen dat 'de werkenden' betalen voor de 'profiteurs'. Dat is pas een verdeel en heers. Want elke werkende loopt het risisco om op een dag zelf beroep te moeten doen op werkloosheidsuitkeringzen of leefloon. Maar dat is iets waar ze wijselijk aan voorbij gaan.
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
kijk maar eens naar ambiorix, carlgustaaf en idd ons duveltje382 - ze zijn wel voor het behoud van de SZ kijk anderzijds eens naar groentje-18 en cynicus ( de broederschap tegen het zg sociaal profitariaat tss deze twee blijf ik het meest frapant vinden.) ik ga nu ff twee links zoeken die dit duidelijk illustreren. dit is er al één http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=24 en hier is de andere http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=650 stof tot nadenken mijns inziens
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens een kijkje nemen waar armen samenhokken in derde wereldlanden zonder werken en vertel ons eens hoe proper het water daar wel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge denkt er gratis recht op te hebben omdat het uw natuurlijk erfgoed is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]()
![]() |
![]() |