Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2009, 11:51   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tijd noch goesting om gans deze draad te lezen.

Maar toch mijn gedacht even laten weten (of wat had je gedacht?).

Voor 'lichte gevallen van' pedofielen moet dringen fisieke kastrasie ingevoerd worden, dus alle begrip voor die mensen, want dat is erg. Maar nodig.

Voor zwaardere gevallen ook, maar daar mag iets meer bij zijn. Gesloten instellingen tot voor het allerzwaarste, de veearts-metode (mijnen hond is er heel zacht mee ingeslapen).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 12:14   #122
Jukes
Parlementslid

Standaard

Toch wel vreemd en fascinerend om vast te stellen hoe verschillend er wordt gereageerd op twee genetische defecten: pedofilie en homofilie.
Oud 14 november 2009, 13:37   #123
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Toch wel vreemd en fascinerend om vast te stellen hoe verschillend er wordt gereageerd op twee genetische defecten: pedofilie en homofilie.
Vrouw zijn, mucovicidose hebben, snel dronken worden, behaarde vingers hebben, luidruchtig zijn, weinig eten, rood worden indien kwaad, bang zijn in het donker, homo zijn, ... allemaal (deels) genetisch.

We zijn onze genen. En wat we daarvan vinden moeten we samen zien uit te zoeken. En blijkbaar vinden we homo's okee en pedofielen niet. Gelukkig hebben we daar ook goede redenen voor.

Laatst gewijzigd door Goldband : 14 november 2009 om 13:38.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 17:32   #124
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel vreemd dat sommigen niet het verschil zien tussen seksueel gedrag tussen instemmende volwassenen en seksueel contact tussen volwassenen en kinderen (die per definitie niet kunnen instemmen).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 17:39   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een koudegolf of een hittegolf, beide meteorologische fenomenen: toch wel vreemd en fassinerend hoe verschillend er op gereageerd wordt. (persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar dat fenomeen waarbij je meest kans hebt om blote wijven te zien te krijgen ...) (da's durven hé, in een draad over pedofilie, maar ik ben dan ook een mail sjoviistisch pig hé)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 22:31   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ben zelf nog een kind geweest, dank u. Als mijn vader was afgekomen met van die zweverige abracadabra als "het diepste van het menszijn" had ik eens mijn schouders opgehaald. Het zou ook weinig geloofwaardig zijn geweest voor iemand die alle afleveringen van de Pin-up Club op videocassette opnam.

Het empathisch vermogen van kinderen stimuleren lijkt me een stuk praktischer en efficiënter dan abstract gemoraliseer.
U heeft dus niet gelezen wat ik schrijf.

Citaat:
Kinderen zijn veel ontvankelijker dan u denkt (schijnbaar heeft u dus geen kinderen). Alleen kan men bepaalde zaken voor hen heel bevattelijk uit te leggen zonder daarom in moeilijke woorden te vervallen.
Ik heb immers wel kinderen en heb al meermaals over moraal e.d. gesproken. Niet in "zweverige abracadabra" maar wel in bewoordingen die zij kunnen begrijpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 07:54   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf nog een kind geweest, dank u. Als mijn vader was afgekomen met van die zweverige abracadabra als "het diepste van het menszijn" had ik eens mijn schouders opgehaald. Het zou ook weinig geloofwaardig zijn geweest voor iemand die alle afleveringen van de Pin-up Club op videocassette opnam.

Het empathisch vermogen van kinderen stimuleren lijkt me een stuk praktischer en efficiënter dan abstract gemoraliseer.
Dat deed bijna iedere gezonde vent tijdens de jaren 80 hoor,... Niemand had het gezien, maar ze kenden wel allemaal Wendy Van Wanten...

Eigenlijk was het hele gegeven, zijn tijd heel ver vooruit, wat totale verloedering, van het TV landschap betrof , waarom denkt ge dat ze dat opnamen...

Het was laat (toen gingen de mensen nog op tijd slapen. ) en om de minder interessante stukken door te spoelen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 08:24   #128
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf nog een kind geweest, dank u
Nee maar, wij allen ook.

Wat een toeval

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 03:08   #129
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat we nog niet precies weten wat iemand een pedofiel maakt (of een homofiel). Over homofilie zijn de meeste mensen het ondertussen eens dat het aangeboren / genetisch is en dat dit geen mentale keuze is die men maakt. Over pedofilie blijf je echter het grootste psycho-analytische gewauwel horen, dat ze een slechte jeugd hebben gehad, zelf misbrukt zijn als kind, een stoornis hebben op relationeel gebied, seksueel gefrustreerd zijn, een te hechte band met één van hun ouders hadden / hebben, zich per definitie niet goed in hun vel voelen, enz. Het is overigens nuttig eens wat vakliteratuur van 50 jaar geleden vast te nemen, daarin valt op dat men pedofilie en homofilie vaak onder hetzelfde classificeert en men spreekt stevast over een afwijking of seksuele geestesziekte. Net zoals bij homofilie werd over pedo's niet echt verwijtend gedaan, maar eerder medelijdend (in de trand van: 'ze zijn oprecht ziek en we moeten ze er vanaf helpen'). Ik stel mij luidop de vraag of iemand au fond vrijwillig voor een pedofiele ingesteldheid kiest: men zet er zich immers maatschappelijk mee buitenspel en men is gedoemd om dit heel z'n leven verborgen te houden, wil men niet - letterlijk bijna - gebrandmerkt worden.

Vind ik dan dat pedosekualiteit op gelijke hoogte moet worden geplaats met holebi's en gedoogd worden? Natuurlijk niet, zoals al veel is aangehaald betreft het eerste een machtsongelijke relatie, het tweede niet. Dat is het verschil. Pedofilie kan dus als zodanig niet maatschappelijk aanvaard worden en kan ook niet toegelaten zijn. Maar in plaats van mensen met pedofiele gevoelens onmiddellijk te willen ophangen of levend te verbranden, zouden we beter eens naar ze luisteren en hen proberen een compensatiestrategie voor te schotelen, zodat ze hun bedenkelijke fantasieën niet in de realiteit hoeven te beleven.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 11:39   #130
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het probleem is dat we nog niet precies weten wat iemand een pedofiel maakt (of een homofiel). Over homofilie zijn de meeste mensen het ondertussen eens dat het aangeboren / genetisch is en dat dit geen mentale keuze is die men maakt. Over pedofilie blijf je echter het grootste psycho-analytische gewauwel horen, dat ze een slechte jeugd hebben gehad, zelf misbrukt zijn als kind, een stoornis hebben op relationeel gebied, seksueel gefrustreerd zijn, een te hechte band met één van hun ouders hadden / hebben, zich per definitie niet goed in hun vel voelen, enz. Het is overigens nuttig eens wat vakliteratuur van 50 jaar geleden vast te nemen, daarin valt op dat men pedofilie en homofilie vaak onder hetzelfde classificeert en men spreekt stevast over een afwijking of seksuele geestesziekte. Net zoals bij homofilie werd over pedo's niet echt verwijtend gedaan, maar eerder medelijdend (in de trand van: 'ze zijn oprecht ziek en we moeten ze er vanaf helpen'). Ik stel mij luidop de vraag of iemand au fond vrijwillig voor een pedofiele ingesteldheid kiest: men zet er zich immers maatschappelijk mee buitenspel en men is gedoemd om dit heel z'n leven verborgen te houden, wil men niet - letterlijk bijna - gebrandmerkt worden.

Vind ik dan dat pedosekualiteit op gelijke hoogte moet worden geplaats met holebi's en gedoogd worden? Natuurlijk niet, zoals al veel is aangehaald betreft het eerste een machtsongelijke relatie, het tweede niet. Dat is het verschil. Pedofilie kan dus als zodanig niet maatschappelijk aanvaard worden en kan ook niet toegelaten zijn. Maar in plaats van mensen met pedofiele gevoelens onmiddellijk te willen ophangen of levend te verbranden, zouden we beter eens naar ze luisteren en hen proberen een compensatiestrategie voor te schotelen, zodat ze hun bedenkelijke fantasieën niet in de realiteit hoeven te beleven.
Je kruipt als hetro toch ook niet zomaar op gelijk wie als ge goesting hebt ?

Als Pedo (dan mag het nog echt een ziekte zijn) weet je toch ook dat ge van kinderen moet afblijven.

Ik denk dat er met een beetje fantasie wel compensatie mogelijk is, zonder daarbij aan een echt kind te moeten zitten... er zijn overigens nog wel meer afwijkingen, de meeste niet echt strafbaar, of het moet om openbare zedenschennis, necrofilie, kanibalisme of beestensex gaan.

Je kan het zo gek niet bedenken, of er zijn wel gekken die er heet van worden of het wel eens willen proberen. Moeten we die dan echt allemaal een alternatief gaan bieden of toelaten dat ze hun lusten kunnen botvieren.
Oud 17 november 2009, 11:43   #131
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In Nederland ijvert Martijn (www.martijn.org) al 20 jaar voor «de acceptatie van pedofiele relaties. Dit houdt in: het wederzijds als plezierig ervaren relaties tussen jongeren en ouderen waarbij eventueel seks in het spel is. Om dit te bereiken geeft MARTIJN het blad OK Magazine uit, beheert zij de website Martijn.org en staat zij mensen te woord die meer informatie wensen te verkrijgen over pedofilie en aanverwante onderwerpen. MARTIJN ijvert sowieso voor meer kinderrechten. Ook vindt zij dat er alleen bescherming geboden dient te worden aan kinderen wanneer deze bescherming ook ten bate is van die kinderen. De leden van MARTIJN hebben uiteenlopende bezigheden en visies over tal van onderwerpen. Wat zij echter gemeen hebben is het streven naar een vrije en menselijke samenleving als het gaat om relaties en seksualiteit. MARTIJN is uiteraard tegen dwangmatige en/of gemanipuleerde relaties tussen mensen. Zij staat voor eerlijkheid, openheid, lust en liefde. Zij raadt een ieder aan zich aan de wet te houden.

'MARTIJN is voor de objectieve, wetenschappelijk aantoonbare waarheid en tegen politieke terreur en discriminatie. De vereniging is een platform voor iedereen die tegenwicht wil bieden aan het dogma dat 'kinderen' en oudere minderjarigen geschaad worden door vriendschappen en liefdevolle intimiteit met oudere personen.'

'Als men een mening heeft die om emotionele redenen in de bevooroordeelde maatschappij niet populair is, kan het problematisch zijn om die mening te uiten. Men kan er bezwaar tegen hebben om naam en adres prijs te geven aan een krant. Op het internet willen providers zich in de regel niet inlaten met impopulair, maar nochtans legaal gedachtegoed. Televisiemakers houden pedofielen, andersdenkende seksuologen, etcetera, al jaren buiten beeld. En wat zijn de consequenties van een coming out tegenover familie of vrienden? Vrijheid van meningsuiting is voor kinderminnaars geen vanzelfsprekend bezit. De Vereniging MARTIJN doet hier iets aan door zelf publicaties uit te brengen.'» (einde citaat)

De vereniging werd onlangs geweigerd deel te nemen aan een homo-optocht. Hoe anders was het klimaat in de jaren '60, toen Astère Michel D'Hondt, openlijk pedofiel, bij een gerenommeerde uitgeverij als De Bezige Bij, zijn "God in Vlaanderen" uitgaf, een knappe, pedo-erotische roman over het alle harten stelende jongetje Tim. D'Hondt moest in de jaren '80 de wijk nemen naar Nederland, en nu, in 2003, schreeuwt men moord en brand om de minste lichamelijk omgang tussen volwassenen en kinderen (met de zaken Schafthuizen en Laenen als uitschieters). Kindermisbruik kan niet streng genoeg worden gestraft, maar wat met de niet-praktiserende of niet-misbruikende pedofiel, bij wie kinderen vaak geborgenheid zoeken? Acceptatie tot op welk niveau? Bestraffing, therapie: hoe en vanaf wanneer?

Postings als deze inspireren bij mij sympathie voor verplichte chemische castratie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 11:59   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Chemische... als ze hun pil "vergeten" pakken, helpt het ook niet,... gewoon hup spel af.
Oud 18 november 2009, 04:29   #133
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je kruipt als hetro toch ook niet zomaar op gelijk wie als ge goesting hebt ?

Als Pedo (dan mag het nog echt een ziekte zijn) weet je toch ook dat ge van kinderen moet afblijven.

Ik denk dat er met een beetje fantasie wel compensatie mogelijk is, zonder daarbij aan een echt kind te moeten zitten... er zijn overigens nog wel meer afwijkingen, de meeste niet echt strafbaar, of het moet om openbare zedenschennis, necrofilie, kanibalisme of beestensex gaan.

Je kan het zo gek niet bedenken, of er zijn wel gekken die er heet van worden of het wel eens willen proberen. Moeten we die dan echt allemaal een alternatief gaan bieden of toelaten dat ze hun lusten kunnen botvieren.
Uiteraard weet een pedo met zijn verstand dat hij van kinderen af moet blijven, maar dat neemt zijn seksuele drang nog niet weg. Juist daar is het hem om te doen. Velen proberen hun daden dan te minimaliseren door te beweren dat het kind ermee instemde of het er tenminste geen blijvende schade van ondervond.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 07:35   #134
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Er hoeft helemaal geen begrip te zijn voor dergelijke viezigheid. Pedo's verdienen maar 1 iets: de doodstraf. Ze verwoesten het leven en de normale ontwikkeling van kinderen. De liberalistische permissiviteit wil nu blijkbaar ook dergelijk gedrag stilletjes aan aanvaardbaar gaan maken. Dat een organisatie als Martijn in Nederland kan bestaan, toont aan dat dit land ernstig verziekt is.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 07:41   #135
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Hebben pedoseksuelen begrip voor kinderen?
Oud 18 november 2009, 08:51   #136
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Heeft iemand gisteren Louis Theroux' reportage gezien over een Californische bewaarplaats annex therapiecentrum voor seksuele delinquenten (waaronder pedoseksuelen)? Het was toch wel tamelijk verbijsterend: 70% werkt niet mee aan de therapie en wat zouden ze ook: hun kansen op een terugkeer in de maatschappij zijn nagenoeg nihil.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 09:50   #137
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat dan met de vroegrijpe 12 jarige?
Die zoeken maar een even vroegrijpe leeftijdsgenoot. [/slowreply]

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 november 2009 om 09:50.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 11:24   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me toch volkomen logisch, homo's zijn volwassenen en dat gaat dus over relaties tussen gelijken, pedofielen richten zich op kinderen, dus op ongelijken, en is om die reden totaal onaanvaardbaar
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 12:33   #139
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Er hoeft helemaal geen begrip te zijn voor dergelijke viezigheid. Pedo's verdienen maar 1 iets: de doodstraf. Ze verwoesten het leven en de normale ontwikkeling van kinderen. De liberalistische permissiviteit wil nu blijkbaar ook dergelijk gedrag stilletjes aan aanvaardbaar gaan maken. Dat een organisatie als Martijn in Nederland kan bestaan, toont aan dat dit land ernstig verziekt is.
Volledig juist! Maar zoals we intussen weten, zijn we in een maatschappij terecht gekomen waar het abnormale normaal is en het normale bij wijze van spreken abnormaal, vervelend en ouderwets. Waarde en normen zijn een belemmering voor een moderne samenleving die zich pc, (s)links en progressief noemt. Deze drie, zullen er ook ooit voor zorgen dat pedo's aanvaard zullen worden in de samenleving juist zoals homo's met de juiste politici op de juiste plek.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 12:46   #140
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat lijkt me toch volkomen logisch, homo's zijn volwassenen en dat gaat dus over relaties tussen gelijken, pedofielen richten zich op kinderen, dus op ongelijken, en is om die reden totaal onaanvaardbaar
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be