![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Ik geloof dat GEEN ENKELE partij de belangen van de Vlamingen verdedigt
We hebben nood aan een nieuwe... Onbesproken en met realiteitszin . |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Dat hangt er natuurlijk vanaf wat jij verstaat onder de belangen van de Vlamingen. Ik wil een partij die de belangen van iedereen hier verdedigt en die alle iwoners gelijke kansen geeft. En dat doet in ieder geval het VB niet. En voor alle duidelijkheid: ik kan mij in geen enkele partij echt terugvinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
|
![]() Citaat:
[quote=Stefanie;1723629] "Onverdraagzaamheid" is trouwens zo'n onnozel woord in deze context. Het hoort volgens mij niet goed thuis in deze discussie. Het gaat immers helemaal niet over "verdragen", maar om het feit dat de Vlaming zijn belangen niet zou mogen verdedigen en er bijgevolg dreigt op achteruit te gaan. Maar Vlamingen mogen wel degelijk hun eigen belangen verdedigen en zelfs tot in het absurde. Marktkramers die zowel in Wallonië als in Vlaanderen op de markt staan mogen zelfs al geen Franse opschriften meer hebben als ze in een bepaalde Vlaamse gemeente op de markt staan. En dat heeft alles met onverdraagzaamheid te maken. Dat je in zo'n geval twee-talige opschriften eist lijkt me redelijk, maar het verbieden van de Franse opschriften is gewoon belachelijk. Om nog maar te zwijgen over de onverdraagzaamheid naar vreemdelingen in het kader van het verdedigen van de Vlaamse belangen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Reactie op post van Boadicea waaruit ik niet op de gebruikelijke manier kon citeren (tekst van Bodicea rood en tussen haakjes):
"Compleet fout. Ik spreek over een extremistische groep moslims die mijn buurt met geweld probeert in te nemen." Dat was nochthans helemaal niet duidelijk in je oorspronkelijke post. Maar ik ben blij te horen dat je dus enkel een probleem hebt met extremistische moslims. De meeste moslims zijn dat gelukkig niet. "Door mensen als u heb ik het opgegeven naar de politie te stappen. Ik ben vorige week nog aangevallen door een bende schorremorrie, die hun gezichten bedekten met palestijnse sjaals. Ze hebben me bont en blauw geschopt en zijn gaan lopen toen er een auto aankwam. Een van hen had een mes bij en ze hebben gedreigt dat ik er de volgende keer aanga, als ik niet opkras uit HUN buurt, terwijl ik er al heel mijn leven opgegroeid ben. Omdat ik de daders niet kan identificeren en ik al genoeg op het bureau gezeten heb voor dergelijke feiten, geef ik het op. Telkens komt er niets van. Ondertussen zie ik maar weer eens bont en blauw. Volgens mijn man moet ik aangifte doen, maar ik zie het niet meer zitten. Vandaar dat ik inderdaad enige gereserveerdheid heb tegenover een bepaalde groep moslims. Maar ik ga er niet van uit dat deze gekken representatief zijn voor hun geloof. Toch kijk ik uit mijn doppen, als ik een hoek passeer." Je wordt aangevallen en wil dit niet gaan aangeven bij de politie omdat je de daders niet kan identificeren en de kans dus bestaat dat de politie die ook niet zal kunnen identificeren. Maar als je het niet aangeeft, gebeurt er natuurlijk zeker niets. En de politie kan alleen maar proberen de daders te identificeren, meer kunnen ze toch niet doen? En wat heb ik er in godsnaam mee te maken dat jij het hebt opgegeven om naar de politie te stappen? "Ik zeg nergens dat H.V.T. niet uit racisme handelde. Anderzijds geloof ik nooit dat enkel een afkeer voor bepaalde mensen tot zulk een drama kan leiden. Vandaar dat ik aan de geestelijke gezondheidstoestand en de eventuele toerekeningsvatbaarheid van deze persoon twijfel, maar dat is aan de gerechtspsychiater om te oordelen en diens visie heb ik nog niet gehoord." Ik ben blij dat we het er in ieder geval over eens zijn dat HVT racitische motieven had, want dat valt inderdaad niet te ontkennen. En voor de rest moeten we inderdaad de conclusies van het gerecht afwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 mei 2006 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is in dit landje in dezelfde mate 'natuurlijk' als het 'onnatuurlijk' is wanneer een autochtone met ontbloot hoofd een moskee op autochtone bodem binnenstapt. De twee maten en gewichten, weet je ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens Knuppel, kan jij je onderstaande opmerking ook eens toelichten? En ook waarom dat een reactie was op mijn bijhorende post? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekend : ja - Cynisch : nee De realiteit heeft jouw cynisme al ingehaald. Een voorbeeldje : De islamitische hetze tegen de tekenaars van de Mohammed-cartoons in het Deense weekblad Jyllands-Posten is een beetje uit de actualiteit verdwenen, maar de terreur duurt nog steeds voort. De twaalf cartoontekenaars moeten nog steeds dag en nacht door de politie bewaakt worden. Telkens ze beginnen te hopen dat de islamitische razernij een beetje geluwd is, wakkeren fanatici in één of ander moslimland het vuur opnieuw aan. Flemming Rose, de cultuurredacteur die het initiatief nam tot die cartoonwedstrijd, voelt zich als iemand die de doodstraf heeft gekregen, en alleen nog op zijn executie kan wachten. Hij overweegt nu zich tijdelijk met zijn familie in de Verenigde Staten te vestigen. Voor vele tekenaars, schrijvers en journalisten zal dat een afschrikwekkend voorbeeld zijn. Zij zullen niet meer vrijuit grappen durven maken over moslims, of kritiek durven leveren op de islam. Dat “Rushdie-effect” zal leiden tot steeds meer zelfcensuur. De persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting zullen op papier altijd wel blijven bestaan. Maar in praktijk zullen ze steeds verder uitgehold worden. Ze zullen lege hulzen worden. Vrijheden die niet meer uitgeoefend kunnen worden. Vrijheden waar onze kinderen en kleinkinderen misschien alleen nog met heimwee aan zullen kunnen terugdenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Zeg, zijn jullie echt dom ofzo. Ik legde gewoon de taktiek van het VB bloot. Het VB stelde bijna 20 jaar geleden al dat als je niet op hen zou stemmen er binnen korte termijn zeker en vast een moslimburgemeester in Antwerpen zou komen (vandaar het woord natuurlijk in mijn zin: voor het VB was dat "natuurlijk") die dan volgens hen zeker en vast ook nog eens volgens moslimtradities zou willen worden ingehuldigd. Vandaag roepen ze dat nog altijd. Dat is zo'n beetje als de getuigen van Jehova die telkens weer de datum voor hun voorspelde einde van de wereld moeten veranderen wegens voorbijgestreefd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- in Brusselse scholen werden de middagmalen vervangen door halal-maaltijden - islamitische fitnesszaken met gescheiden uurrooster in functie van het geslacht - gescheiden zwemsessies voor integratieonwllige moslima's Nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hen dat nog nooit horen roepen en dergelijke zaken heb ik van hen nog nooit gelezen. [SIZE=1]Misschien hoor jij wel stemmetjes. De pedofiele karavaanrover Mohammed leed ook aan dat euvel en je ziet wat er van gekomen is.[/SIZE] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Een link naar iets wat je hoort is een contradictio in terminis, maar dit terzijde. Het VB zegt nog steeds dat als zij niet mee aan de macht komen, dat de Vlamingen dan binnenkort in de minderheid zullen zijn. Ook Stefanie denkt dit blijkbaar en mijn post was in eerste instantie een reactie op haar uitspraak dat de Vlamingen binnen enkele decenia in de minderheid zouden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |