![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar politiek is er wél een probleem. In het politiek debat verliest men vaste grond onder de voet, wanneer men een wet gaat bekampen die men zelf heeft gebruikt. Daarnaast treedt ook een psychologisch mechanisme in werking. Wanneer men een daad stelt, gaat men achteraf de neiging vertonen om die daad te rationaliseren. Wanneer men zich beroept op een wet die men eigenlijk verwerpelijk acht, zal men achteraf geneigd zijn om die wet niet meer zo verwerpelijk te vinden. Dit is een fundamenteel ideologisch conflict en het is hier een kwestie van politieke valstrikken te vermijden, en van denken in de diepte. Op termijn is consequent en contradictievrij denken van levensbelang.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben de voorvechters van "nee" geen probleem om tegen hun eigen mening in te gaan als het in hun kraampje past. Misschien moeten Sociaal-democraten een aparte clausule laten opnemen in het arbeidsrecht. Het VB hoeft dat niet aangezien het arbeidsrecht het niet toelaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom er eerlijk voor uit dat ik af en toe een beetje machiavellistisch handel. Dat lijkt me op korte en middellange termijn profijtiger dan steeds in de hoek te kruipen waar de slagen vallen. If you cannot beat them, join them. Heldendom en idealisme is niet aan mij besteed. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik echter zie op welke manier père Belgique 'zijn' volk al sinds 1830 aan zich bindt, dan kan ik alleen maar besluiten dat dit ook zonder antidiscriminatiewet prima gelukt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt mij perfect mogelijk te ijveren voor het afschaffen van de maximum snelheid op autowegen en in afwachting aan te klagen dat de voorstanders van die maximum snelheid zich er zelf niet aan houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() Het kan mij geen fluit schelen aangezien ze er zelf voor gekozen heeft om bij het VB te gaan. Wie zich brandt moet op de blaren zitten, vooral als ze overal als token gaat opdraven.
Racisme kan mij wel schelen, aangezien mensen er zelf niet voor kiezen om Marokkaans of Turks te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat ik eigenlijk mis om het verhaal te kaderen, is de wetenschap of deze dame vroeger al op één of andere VLD lijst gestaan heeft.
Sommige neringdoeners willen naar buiten toe politiek "neutraal" overkomen. Ledenlijsten worden niet gepubliceerd. Als je op een lijst gaat staan weet iedereen je politieke voorkeur. Mochten de werkgevers zelf publiek kleur bekennen, dan gaat deze redenering uiteraard niet op, en kan het net andersom gezien worden, dat werkgevers die wel militeren voor andere partijen, geen andersdenkenden als medewerker willen. Persoonlijk ben ik van slager gewisseld, na shokkerende uitspraken van een winkeljuffrouw tegen andere klanten over allochtonen, zonder enige vorm van bewijsvoering, gewoon haatzaaierij. Ik heb dat de slager (die achteraan werkt) verteld, en ben pas teruggegaan toen de dame in kwestie er niet meer werkte. Dus aan mijn eigen ken ik een ander. Ik kan de werkgevers begrijpen, die bezorgd zijn over hun klantenbestand. Politieke overtuiging is een privé zaak (lidmaatschap), maar als je er openlijk voor uit komt, door je taalgebruik met de klanten (wat niet bewezen is maar een risico vormt), of door te kandideren, dan is het privé er toch wel van af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voila de inconsequentie van rechts! Laatst gewijzigd door Casca : 4 juni 2006 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik neem aan dat het u ook geen fluit zou kunnen schelen als de rollen moesten omgedraait zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd dat dit citaat nog niet op de website van het VB staat en er in iedere brievenbus van het land nog geen brief is toegekomen om dit gigantisch maatschappelijk probleem aan te kaarten. Over berufsverbot gesproken. Het enige dat ik ken is in Duitsland na de 2de wereldoorlog ingesteld tegen...communisten en voor de 2de wereldoorlog tegen joden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ofwel ben je tegen discriminatie obv politieke overtuiging, ofwel ben je ervoor. Een tussenin in deze is wel degelijk inconsequentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#139 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft Aisha, waar werktte ze? Da'k weet waar 'k niet meer moet gaan in Lokeren. Wat ge ook verkeerd doet, is aanwerven vergelijken met ontslaan. Beide zaken zijn namelijk nogal verschillend.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een bijkomend bewijs hiervan is, is dat links pas na een klacht ook politieke discriminatie aan de anti-discriminatiewet heeft toegevoegd. Men was dus van plan dit te tolereren. Nu zal trouwens blijken of deze wet op dit punt ook id praktijk werkt....Ik ben benieuwd ![]() |
|
![]() |
![]() |