![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NVA'er is weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door malinois : 13 juli 2006 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het bestaan van Ambiorix is hoogstens belangrijk voor de romantische geschiedschrijvers van Tongeren en het Gallische Belgica.
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, toen de oudste bronnen die Jezus vermelden werden geschreven, was het christendom nog niet zo'n grote religie.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Zonder homohuwelijk (of andere vorm van wettelijke partnerregeling) genieten homo- en lesbische koppels geen enkele wettelijke bescherming op vlak van erf-, fiscaal, sociaal, vermogen en familiaal recht. Ongehuwd samenwonende hetero's ook niet, maar die kunnen wel kiezen om al dan niet te huwen... M.a.w. stel dat ik jaren samen woon met mijn partner maar we kunnen niet huwen of een andere wettelijke partnerregeling sluiten. Dan zijn we wettelijk vreemden van elkaar. Als mijn partner een ernstig ongeluk krijgt dan zal de politie mij niet waarschuwen, want ik ben geen familie. Om dezelfde reden kan ik mijn partner niet bezoeken in de intensive care, of beslissingen nemen over medische zorgen of in het ergste geval over de begrafenis. Zonder testament loop ik zelfs het risico een groot deel van het gemeenschappelijk vermogen en zelfs het dak boven mijn hoofd te verliezen. Zelfs met een testament kan mijn "schoonfamilie" het nog steeds aan vechten, want ik ben wettelijk gezien een vreemde van mijn overleden partner... Door zomaar te pleiten tegen het homohuwelijk, partnerregelingen of samenlevingscontracten houdt de Katholieke Kerk geen rekening met de vreselijke gevolgen van het ontbreken van zo'n wettelijke bescherming. 3) De paus is toch enkel paus van de katholieken? Als 2 niet katholieke mannen willen huwen met elkaar, dan moet hij daar toch geen commentaar op geven of proberen die wet te verhinderen. Hij mag wel vragen aan de katholieken om geen burgerlijk huwelijk te sluiten met iemand van hetzelfde geslacht, maar dit recht ook willen ontzeggen aan niet-katholieken (en zijn invloed te misbruiken om homohuwelijk proberen tegen te houden) is wel degelijk een overtreding van mijn godsdienstvrijheid, want hij zegt dat ik moet leven volgens zijn antihomoregels, terwijl ik niet katholiek ben...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast gaat het hier om een ethisch standpunt en dergelijke standpunten zijn meestal niet gebaseerd op wetenschappelijke grond. Net zoals bvb. het standpunt tegen de doodstraf niet op wetenschappelijke grond is gebaseerd. Citaat:
Citaat:
Het is hier trouwens belangrijk te onthouden dat de kerk geen burgerlijke wetten kan afkondigen. Indien er in een bepaald land geen burgerlijk homohuwelijk mogelijk is, is dat de schuld van de burgerlijke instanties. Citaat:
Als 2 niet-katholieke mannen met elkaar huwen is dat voor de katholieke kerk evenzeer een zonde als wanneer 2 katholieke mannen dat doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie weet heeft God wel holebi's geschapen om te kijken of zijn volgelingen wel zo verdraagzaam zijn als ze zelf beweren te zijn? Zijn wegen zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk... 2) Als holebi-koppels het huwelijk niet nodig hebben om trouw te zijn (wat dus inderdaad klopt) waarom dat pleiten voor het (hetero-)huwelijk als HIV-preventiemiddel. Pleiten voor trouw aan je partner is dat toch veel beter en dan wordt iedereen beschermd, niet enkel de hetero's... 3) De vreselijke gevolgen zijn nooit een keuze, niemand die van zijn partner houdt kiest er voor dat zijn partner om komt bij een ongeluk of voor de vreselijke gevolgen van zo'n ongeluk. Wie het tegendeel beweert is een onmens. Niemand verplicht u om een heteroseksuele relatie aan te gaan, maar als u zo'n relatie aan gaat en uw partner komt om, dan zal er niemand zeggen dat de vreselijke gevolgen daarvan jouw eigen keuze zijn. Maar hetero's kunnen de mogelijke vreselijke gevolgen enigzins op materieel vlak beperken, holebi's (buiten Scandinaviê, UK, Nederland, België en Spanje) niet. Ik heb altijd geleerd dat God een god van liefde is, en dat alle liefde van Hem komt. Als mijn partner en ik een langdurig engagement van liefde, wederzijdse steun en bijstand in goede en kwade dagen aan gaan, dan zie ik niet in wat daar verkeerd aan is, of wat onze relatie en gevoelens voor elkaar minderwaardig maakt aan de relatie tussen mijn broer en zijn vriendin (mijn familie beschouwt mijn partner en de partner van mijn broer gelukkig wel als even zeer deel uit makend van de familie). U en de katholieke kerk heeft gewoon een manifest gebrek aan inlevingsvermogen en respect voor de oprechte gevoelens van liefde en trouw die partners van hetzelfde geslacht voor elkaar hebben. Wie zich weigert in te leven in de situatie of gevoelens van een ander kan niet functioneren in een beschaafde samenleving. 4) Inderdaad, de kerk maakt geen burgerlijk wetten maar probeert ze wel te beïnvloeden. De landen waar holebi's geen gelijke rechten hebben (of waar ze zelfs vervolgd en vermoord worden) zijn niet toevallig landen waar godsdienst een grote invloed heeft (een invloed die de godsdiensten maar al te graag misbruiken voor hun eigen homofobe agenda). 5) De kerk pleit inderdaad tegen discriminatie op vlak van huidskleur, maar pleit voor discriminatie op vlak van seksuele geaardheid. Ik vind het goed dat de kerk pleit tegen het opzettelijk schade berokkenen aan anderen (zoals de doodstraf, geweld, discriminatie, kindermishandeling, enz...), maar op bepaalde vlakken pleit ze juist om bepaalde groepen in de samenleving wel opzettelijk schade te berokkenen, en dat past niet voor een godsdienst die zichzelf op werpt als de godsdienst van liefde en verdraagzaamheid.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 23 juli 2006 om 03:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer u voorbeelden uit Leviticus aanhaalt om voorschriften aan te tonen die in onze tijd absurd lijken, vergeet u dat de Bijbel veel meer is dan dat ene boek. In het Oude Testament alleen al wordt Leviticus aangevuld met 47 andere boeken, terwijl het Nieuwe Testament nog eens voor een verdere en uiterst belangrijke aanvulling zorgt. Het is bovendien fout om de Bijbel te lezen als een handboek met daarin een kant en klaar voorschrift over alle mogelijke ethische problemen. Waar wordt beweerd dat God niet wil dat er holebi's zijn? Ik kan me niet herinneren dat ik dat hier of ergens anders gelezen heb. Ik ben benieuwd naar het wetenschappelijk onderzoek dat vaststelt dat homoseksualiteit bij iedere diersoort voorkomt. Kunt u mij zeggen waar ik daar meer over kan vinden? Citaat:
Wie de leer van de rooms-katholieke leer volgt, heeft geen geslachtsgemeenschap buiten het huwelijk. Dus waarom zou de Kerk, om hiv-besmetting tegen te gaan, pleiten voor trouw aan partners buiten het huwelijk? Citaat:
Wat ik wilde zeggen is dat men op voorhand weet wat de wettelijke gevolgen zijn van een homoseksuele relatie. Maar dat heeft mijns inziens meer te maken met burgerlijke wetgeving dan met de rooms-katholieke kerk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is fout om te denken dat naastenliefde en verdraagzaamheid betekent dat men iedereen zomaar moet laten doen en alles moet toestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze hebben bijvoorbeeld het grootste deel van het onderwijs in handen, hoewel er nog maar 10% of minder praktiserende katholieken zijn. De paus wilt uiteraard dat de katholieke scholen niet langer toelaten dat ongehuwd samenwonenden er les geven. Maar gelukkig hebben de huidige katholieke leiders in België geen zin om het conservatisme van hun paus in al zijn extremiteiten te volgen. Maar zal de paus die dissidentie nog lang dulden?
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar staat er dat de paus dat wil?
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat er honderden voorbeelden zijn van historici die om ideologische redenen de ware en als waarheid geïnterpreteerde feiten en veronderstellingen die hun ter beschikking staan min of meer gemanipuleerd hebben en als een objectieve geschiedenisbenadering hebben gepresenteerd.
Zo zijn er in praktisch elk land historici die van hun nationale geschiedenis een dweperige mythe gemaakt hebben en waarvan achteraf bleek dat er heel wat manipulatie aan te pas kwam. Een beroemd voorbeeld, als we ons tot onze eigen vaderlandse geschiedenis beperken, is Henri Pirenne die in 1900-1932 zijn Histoire de Belgique in 7 delen uitgaf, een werk dat België voorstelt als het ultieme product van een eeuwenlange beschavingsgeschiedenis van een volk dat in die glorierijke staat eindelijk zijn eenheid en lotsbestemming gevonden had. Daarnaast bestaan er vele andere benaderingen van diezelfde feiten en gelijkaardige veronderstellingen, die een bijna tegenovergesteld verhaal opleveren. Denk maar aan de tegenstrijdige geschiedenisverhalen die door Vlaams-nationalisten, Waals-nationalisten en Groot-Nederlanders met veel vuur geschreven werden. Lees hierover bijvoorbeeld de geschriften van prof. dr. Lode Wils: Vlaanderen, België, Groot-Nederland. Mythe en geschiedenis (1994).
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
Gouverneur
|
![]() Als de paus vindt dat ongehuwd samenwonenden slechte katholieken zijn, geeft hij hiermee een stevig instrument aan katholieke machtsdragers - voor zover zij zich door de ideeën van de paus willen laten leiden, wat in België momenteel gelukkig niet voor 100% het geval is, maar ik vrees dat dit een tijdelijke toestand is -om "slechte katholieken" onder druk te zetten. Zoals dat in het recente verleden nog courant gebeurde. Vraag dat maar aan de vele leraren en leraressen die in het Vlaams katholiek onderwijs ontslagen werden omdat hun huwelijk op een scheiding uitliep.