![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie dat de mods, overigens terecht alle post over NSV die andere topics kaapten in een apart topic gezet hebben.
Zou het nu ook mogelijk zijn om al het of topic gezwam ( dat van mezelf in weerwoord op het gezwam inclusief ) uit volgende twee topics http://forum.politics.be/showthread.php?t=53332 http://forum.politics.be/showthread.php?t=52209 hier bij elkaar te brengen zodat het daar terug ontopic kan gaan ? met dank bij voorbaat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat dat hier een topic over superman, batman en de hulk ging worden.
![]() Maar ik vind wel dat ge gelijk hebt, tenzij de betrokken schrijvers/boekjeshelden natuurlijk on-topic aangehaald worden. Wat hier zelden het geval is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
1. Je kiest er principieel voor om niet te werken (wil niet werken) 2. Je bent actief in allerlei VZW's, en dat schijnt vrij boeiend te zijn. Ergo, zeg ik : chapeau capitalisme als dat "het kind van de rekening is". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() In een boek van Alain Badiou-de ethiek lees ik dat er 2 wereldbeelden bestaan of het mogelijk invullen van een ethiek van het bestaan,die zijn:humanitaire individualisme en collectieve emancipatie.
Bij het humanitaire individualisme ontwaar ik een soort clientelisme en meer,een poging om het individu te individualiseren in een humanisme saus om hem/haar de waan mee te geven van belangrijkheid of ander gezegd,egocentrisme. Weten jullie daar meer over of is het een compleet nieuwe benadering?
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een half uur heb ik daar moeten insteken, in dat gezwam ![]() Alles staat op chronologische volgorde, dus de drie draden zijn door elkaar verweven, zoek het hier verder maar zelf uit want ik ga me daar niet ook nog es mee bezighouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeven bladzijden, alstublieft.
![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() en groot gelijk dat ge u met de chronologie van dat gezwam niet verder gaat bezighouden zelle ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() volgens mij zal je trouwens thomas khun en ook heidegger hierin moeten consulteren hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Wie zijn geschiedenis niet kent, zal onherroepelijk dezelfde fouten maken. Misschien toch eens een boekje lezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister
|
![]() Ik sluit mij daarbij aan maar toch is het zo dat de praktijk ook belangrijk is en de vermenging van de litteraire informatie en de praktijk een geheel vormen.
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht dat dat uiteindelijk ook het doel van het marxisme was: de theorie van de praxis.
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() zolang die theorie nog van toepassing is op de praxis van de draad. zelden het geval hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() praktijk is de basis guerin, theorie en literatuur kan die basis aanvullen, inspireren enz.
praktijk kan zonder theorie maar theorie is waardeloos zonder praktijk wanneer je praktijk doet dan leer je ook uit fouten, je toetst de theorie aan de praktijk waardoor je de theorie kan bijsturen. Zo is de theorie dan dynamisch en vrij ipv statisch en dogmatisch. zo leerde de praktijk mij bvb dat collectivisme op marxistische leest heel mooi is in theorie doch in de praktijk niet werkt ( noem me één gemeenschap waar het werkt ) en anderzijds dat het op zijn indisch bvb wel werkt. Er zijn duizenden collectivistische gemeenschappen in india en dit al gedurende duizenden jaren. het meest grootschalige voorbeeld daarvan is http://www.auroville.org/ andere collectivistische gemeenschappen die in de praktijk effectief werken zijn bvb de amisch en ook bij de natuurvolkeren kunnen we inspiratie halen ( daarover lees ik dan bvb veel liever boeken ipv van hansworsten die op obscure brusselse zolderkamertjes theorieen uit hun duim zaten te zuigen waarvan in de praktijk reeds lang is gebleken ( cfr ussr) dat ze niet werken.)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() en idd indien marx of eender welke andere theoreticus een antwoord heeft op de vraagstellingen in die andere twee topics of indien er vanuit hun theorieen een antwoord geextrapoleerd kan worden dan ben ik nog steeds benieuwd deze antwoorden te vernemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() wat ook veel interessanter is om collectivisme te bestuderen is bvb eens een tijdje leven onder marokanen of ook wel joden.
zij zijn eigenlijk echt collectivistisch - ze lenen mekaar bvb geld om huizen te kopen en winkels te openen en dit puur op basis van vertrouwen. ( er wordt niks op papier gezet bij de transacties ) ik denk dat dat trouwens is wat guerin bedoelt met collectieve emancipatie. Door hun spontane onderlinge solidariteit ( collectivisme ) steken ze het kapitalisme de loef ahw af.( de banken verdienen immers niets aan hen omdat ze mekaar geld lenen ) Deze onderlinge solidariteit is ook mogelijk omdat deze mensen een gemeenschappelijke culturele basis hebben het komt er voor ons op neer denk ik om een tot een internationalistisch ( cultuuroverstijgend ) collectivisme te komen. In auroville is men daar in geslaagd. Er leven zowel christenen als hindoes als boeddhisten als moslims als atheisten in een collectieve gemeenschap (eenheid in veelheid ) samen. lees dus mss eens de boeken van sri aurobindo of nog veel beter breng eens een bezoek aan auroville en leef er een tijdje in collectivisme mee een maand daar meeleven gaat meer inzicht verschaffen dan 100 boeken lezen van marx.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() ook moet er iets gezegd worden over politiek in deze
in india bvb moedigd de overheid het collectivisme aan ( wat ook weer iets heel anders is dan het op zijn marxistisch opleggen ) zo heeft de overheid in pondicherry waar auroville gevestigd is het onderwijs bvb aan auroville uitbesteed. in belgie wordt collectivisme ontmoedigd - mensen die van een uitkering leven bvb worden daarvoor immers gestraft doordat de uitkering van samenwoners ongeveer halveert. willen we het spontaan kleinschalig collectivisme een kans geven dan moet er dus eerst een politieke strijd gevoerd worden tegen dit ontmoedigingsbeleid tengevolge waarvan de strijd van allen tegen allen ( ieder voor zich maatschappij ) in onze maatschappij ten voordele van de kapitalisten wordt geconsolideerd. een praktisch voorbeeld van hoe men het collectivisme in belgie zou kunnen aanmoedigen is bvb meer middelen uit de kas van de gezondheidszorg te geven aan bvb geneeskunde voor het volk. Maar ik denk bvb ook aan lets, voedselcollectieven, sociale restaurants en andere collectieve particuliere non profit initiatieven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 10:41. |
![]() |
![]() |