![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Armoededrempels, meneer? Maar dat bestaat niet...En dat moet ook niet bestaan. Dan hoeven we er niet over te struikelen.
Hetzelfde voor vermogenskadasters. Wie niet weet niet deert. Straks zitten we anders met een ASW aan ons been. Een algemene sociale bijdrage op het kapitaal en op financiële producten! Terwijl de lonen daarvan ontlast worden. Stel je voor! Nu vraag ik je... En vervolgens schaffen ze het bankgeheim af. Waar zitten we dan? Niet meer in het buitenland... |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik liet me inspireren door de huidige campagne van het ABVV ten gunste van werklozen. Tenslotte betalen we ook lidgeld en het ABVV moet toch af en toe gezien worden als iets doende in het voordeel van hun leden. Wie zou er ander iets doen, behalve de vakbonden? De werklozen, die zie je nooit protesteren. Zoals in mijn vroegere werkkring de taxichauffeurs ook niet. Ik kom toevallig altijd in kringen terecht waar je verondersteld bent je stilletjes en zonder protest te laten afslachten... Laatst gewijzigd door eno2 : 13 september 2006 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Er zijn zelfs topverkopers, die zich laten/lieten slachten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Nu ben ik wel niet voor één muizengat te vangen, toegegeven..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste tijd heb ik mij een beetje buitensporig gedragen, in mijn consumptie-patroon. Met mijn netto 1O Eurootjes per dag (na huur en energie), ben ik nu al een paar maand bezig beleg te eten op mijn boterhammen, na meer dan vijftien jaar volgens een recept van de grote Catalaanse schrijver Pla geroosterd brood bestreken met look te hebben verorberd. Dat kost mij elke dag 2,5 Euro extra. Ook nam ik nu regelmatig druiven mee uit de Colruyt of Aldi. Ook dat is voor mij veel te luxueus. En zeker nu ik uitgedreven word naar een duurder appartement, zal ik die overdreven luxe terug moeten laten vallen... Ik hoop dat het maar over een tijdelijke verslapping ging van mijn streng ende frugaal dieet onder de armoededrempel, veroorzaakt door de stress van de gedwongen verhuis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Leeflonen en pensioenen werden in 2004 in Raversijde met 4% verhoogd (gespreid over vier jaar).
Voor de werklozen: niets. De laatste decennia is het aandeel van de werkloosheidsuitkeringen tegenover het loon afgenomen van 44% naar 24%... De uitkeringen moeten welvaartsvast gemaakt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg maar iets hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het huidige systeem van passieve uitkeringen blijft u daarentegen ter plaatse trappelen zonder veel toekomstperspectieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wellicht kan je inspirtatie vinden bij Ram Bahadur Bamjan om je financieel gerelateerd stress- en voedselprobleempje op te lossen. good luck Laatst gewijzigd door Havana : 25 september 2006 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn spirituele praktijk bevat geen zittende meditatie meer (alhoewel ik dat in mijn vormingsperiode gedurende een vijftal jaar gepratikeerd heb). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zit je dan te zeiken over een te laag leefloon, eno?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord over empathie met mensen die het moeilijker hebben? Nee, waarschijnlijk niet, nee. Zorgen dat uitkeringstrekkers als volleerde asceten gaan leven, dat is meer jouw gebaande pad. Maw de prostatische welvaartprostaat... Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2006 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() De regering gaat iets doen aan de huisvesting van de allerarmsten, blijkt tijdens het opstellen van een begroting met een klein overschot (1 miljard).
Ik vind dat ze dat klein overschot aan de allerarmsten mogen besteden, maar dat zal wel een te cynisch verzoek zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Helaas geven ze daar geen superbonussen voor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem nu mijn bedrag: tien euro per dag. |
|
![]() |
![]() |