![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal niet ontkennen dat dat soms idd wel zo is en ik vind het maar triest dat Duiveltje zo'n groot deel van zijn loon moet afstaan. Dat vind ik gewoon onmenselijk en ik zou zoiets dan ook nooit of te nimmer eisen van mijn ex. Het omgekeerde komt echter nog veel vaker voor. Vrouwen die na de scheiding helemaal alleen staan voor de opvoeding van hun kinderen, die zelden of nooit alimentatie krijgen en daardoor samen met hun kinderen in de armoede terecht komen. Ik ken er meer in die situatie dan ik op mijn twee handen kan tellen. Ik ken heel wat trieste maar ook moedige verhalen van vrouwen die zichzelf alles ontzeggen om toch maar een maaltijd aan hun kinderen te geven, om ze te laten meegaan op schoolreis,... Dan krijg ik het een beetje moeilijk als hier door sommigen gedaan wordt alsof vrouwen heel vaak bloedzuigers zijn die hun ex willen kaal plukken om vervolgens met dat geld de bloemetjes te gaan buiten zetten. Wat kan men in hemelsnaam doen met 125 euro, als je die al krijgt? Al eens berekend hoeveel een kind kost??? Hier nog even een artikel met de cijfers hoe veel vrouwen in de shit terecht komen na een scheiding. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EN DEBBY JE WEET OOK WEL HOEVEEL IK MIJN DOCHTER TE ZIEN KRIJG Hé ![]() BETALEN WEL MAAR DE REST??????????????????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Debby,
Ik zeg niet dat men geen onderhoudsgeld moet betalen als men daar door de rechtbank toe verplicht word. Maar, het doorsnee inkomen in Belgie is 1300€ per maand voor een alleenstaande. trek daar 300€ huishuur af. dan nog 200€ stroom en gas. en dan nogeens 500€ onderhoudsgeld en dan nogeens de bijkomende kosten voor medische verzorg en school en hobby en uitstapjes. Verwonderd mij niets dat er steeds meer mannen zijn die niet meer betalen en ik ben nog even zeer verwonderd dat er steeds meer mannen zijn die hun ex een kogel door de kop jagen. Zij zijn in de meeste gevallen alles kwijt, krijgen vaak hun kinderen niet meer te zien en worden door hun ex de rest van hun leven als geldezel gebruikt. Hier in de straat wonen 4 alleen staande moeders. En ik kan je verzekeren dat zij echt niet moeten kijken op een € terwijl ik weet dat 3 van die hun ex-mannen zelfs geen auto kunnen betalen om te gaan werken en dit met de fiets moeten doen. En ik zeg idd ook niet dat het omgekeerde niet gebeurd. maar de vrouw word nog veel te veel als het slachtoffer behandel en de man als de misdader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jantje, als die alleenstaande mannen dan gemiddeld 1300 euro verdienen, hoeveel verdienen die alleenstaande moeders-met-kroost dan gemiddeld?
Die hoeven volgens U blijkbaar geen huur (voor een groter appartement/huis) te betalen, geen kleding voor twee of meer personen, geen extra voeding en geen extra dokterskosten betalen? Nee, die leven bij de gratie van de heilige geest zeker? Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Ja, dat is echt wel héél smerig! Kon men maar gewoon al de rotvrouwen koppelen aan de rotmannen, zou meteen veel opgelost zijn. Ik krijg geen cent voor mijn drie kinderen maar zou ze nooit verhinderen om contact te hebben met hun vader. Raar toch, blijkbaar is het vaak zo dat één van de twee een rotkarakter heeft. Ik begrijp het ook niet, als men om zijn kinderen geeft dan wil men toch gewoon het beste voor ze zou je denken? Waarom doen sommigen toch zo vreselijk moeilijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het bezoeksrecht dan nog normaal verloopt vind ik dit ook heel normaal hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan moet ik het al gaan afdwingen via de vrederechter, ook maar triest hoor. Ik zou willen dat hij als vader inziet dat het belangrijk is voor ons kind. Zelfs het feit dat ik geen kleertjes voor hem kan kopen laat hem koud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet door de hete aardappel door te schuiven naar de moeder van uw dochtertje dat het financieel probleem wordt opgelost. Tenzij U het ook doodnormaal zou vinden dat uw ex-vrouw - bij gebrek aan onderhoudsgeld door de vader bijgelegd - ook maar beslist dat het kind dan maar geen eten meer moet krijgen of geen winterkleding, omdat ze het zich niet kan permitteren van haar 1000 euro? Toch raar dat men - zelfs op de rechtbanken - deze redenering nooit helemaal doortrekt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij klachten bij de ombutsman van Antwerpen Ik vecht wel voor mijn kinderen hoor Mijne zoon zie ik om de twee dagen maar die is dan ook al 25 jaar hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bron naar armoede toe,want dat kun je doortrekken op veel andere domeinen ook hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze voelen zich vaak in de eerste plaats baby-sitter. Als papa ziek is komt hij de kids niet halen, als mama ziek is heeft ze gewoon dikke pech en moet ze zich maar zien te redden. Ze moet kleertjes mee geven en als de kleine eens in zijn broek gekakt heeft dan krijgt ze die kakbroek terug in een zakje, papa kan dat immers niet uitwassen. ![]() Soms was ik ook liever een man geweest, gewoon omwille van de vrijheid. Ik weet dat Duiveltje heel anders is, hij is een vader die echt om zijn kinderen geeft en die graag zijn deel wil doen in de opvoeding. Echt wel erg dat zijn ex zo dwars ligt. Ik hoop echt dat er binnenkort een einde komt aan zijn problemen. Had ik maar zo'n ex. Laatst gewijzigd door debbie : 28 september 2006 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Om te scheiden moet je rijk zijn, zei mijn ex.
En dat klopt. Zij is rijk. Moraal: scheid van en rijke vrouw, dan moet je geen onderhoudsgeld betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Djiezes : 28 september 2006 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder vind ik wel dat men bij het bepalen van hetalimentatie-bedrag rekening moet houden met het inkomen van beide partijen. Het gaat niet op dat de één er rijker van wordt terwijl de ander in de shit terecht komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |