Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2006, 10:49   #121
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het probleem bij een echtscheiding is dat mannen zich te veel laten doen en dat vrouwen denken dat ze alles mogen.
Politics is in de eerste plaats een mannenfroum, niet vreemd dus dat hier vooral stemmen opgaan over vrouwen die smerige bloedzuigers zijn en mannen die daar het slachtoffer van zijn.

Ik zal niet ontkennen dat dat soms idd wel zo is en ik vind het maar triest dat Duiveltje zo'n groot deel van zijn loon moet afstaan. Dat vind ik gewoon onmenselijk en ik zou zoiets dan ook nooit of te nimmer eisen van mijn ex.

Het omgekeerde komt echter nog veel vaker voor. Vrouwen die na de scheiding helemaal alleen staan voor de opvoeding van hun kinderen, die zelden of nooit alimentatie krijgen en daardoor samen met hun kinderen in de armoede terecht komen. Ik ken er meer in die situatie dan ik op mijn twee handen kan tellen. Ik ken heel wat trieste maar ook moedige verhalen van vrouwen die zichzelf alles ontzeggen om toch maar een maaltijd aan hun kinderen te geven, om ze te laten meegaan op schoolreis,... Dan krijg ik het een beetje moeilijk als hier door sommigen gedaan wordt alsof vrouwen heel vaak bloedzuigers zijn die hun ex willen kaal plukken om vervolgens met dat geld de bloemetjes te gaan buiten zetten. Wat kan men in hemelsnaam doen met 125 euro, als je die al krijgt? Al eens berekend hoeveel een kind kost???

Hier nog even een artikel met de cijfers hoe veel vrouwen in de shit terecht komen na een scheiding.

Citaat:
BRUSSEL - Eén onderhoudsplichtige op de vijf betaalt nooit alimentatie. Dat blijkt uit cijfers van het Platform Alimentatiefonds, dat twintig vrouwenorganisaties groepeert. Het bericht staat vandaag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

Er zijn in ons land naar schatting 120.000 alleenstaande moeders en vaders met één of meer kinderen die recht hebben op een vergoeding.

Het aantal onderhoudsplichtigen dat niet tijdig betaalt, neemt echter toe. Elf procent doet dat maar gedeeltelijk, acht procent af en toe en achttien procent nooit, stelt CD&V-kamerlid Nahima Lanjri. ,,Er zijn heel wat éénoudergezinnen die afhankelijk zijn van dat onderhoudsgeld. Op dit moment zit vijf procent van de bevolking onder de armoedegrens. Als die alimentatie achterwege blijft, zou dat kunnen verdubbelen tot elf procent'', aldus Lanjri.

Wie het onderhoudsgeld waar hij of zij recht op heeft niet krijgt, kan een aanvraag indienen bij de Dienst voor Alimentatievordering (DAVO). Maar die dienst blijkt nog steeds niet goed te werken. ,,De dienst is nog altijd niet voldoende bekend bij het grote publiek'', luidt het. In twee jaar tijd hebben zich 9.716 onderhoudsgerechtigden aangemeld, een pak minder dan de vooropgestelde 100.000.

Minister van Financiën Didier Reynders (MR) gaf dinsdag toe dat de beloofde commissie, die de DAVO moet evalueren, nog altijd niet is geïnstalleerd. Dat zou pas voor juni zijn.

Bron: De Standaard
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:05   #122
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Politics is in de eerste plaats een mannenfroum, niet vreemd dus dat hier vooral stemmen opgaan over vrouwen die smerige bloedzuigers zijn en mannen die daar het slachtoffer van zijn.

Ik zal niet ontkennen dat dat soms idd wel zo is en ik vind het maar triest dat Duiveltje zo'n groot deel van zijn loon moet afstaan. Dat vind ik gewoon onmenselijk en ik zou zoiets dan ook nooit of te nimmer eisen van mijn ex.

Het omgekeerde komt echter nog veel vaker voor. Vrouwen die na de scheiding helemaal alleen staan voor de opvoeding van hun kinderen, die zelden of nooit alimentatie krijgen en daardoor samen met hun kinderen in de armoede terecht komen. Ik ken er meer in die situatie dan ik op mijn twee handen kan tellen. Ik ken heel wat trieste maar ook moedige verhalen van vrouwen die zichzelf alles ontzeggen om toch maar een maaltijd aan hun kinderen te geven, om ze te laten meegaan op schoolreis,... Dan krijg ik het een beetje moeilijk als hier door sommigen gedaan wordt alsof vrouwen heel vaak bloedzuigers zijn die hun ex willen kaal plukken om vervolgens met dat geld de bloemetjes te gaan buiten zetten. Wat kan men in hemelsnaam doen met 125 euro, als je die al krijgt? Al eens berekend hoeveel een kind kost???

Hier nog even een artikel met de cijfers hoe veel vrouwen in de shit terecht komen na een scheiding.

EN DEBBY JE WEET OOK WEL HOEVEEL IK MIJN DOCHTER TE ZIEN KRIJG Hé
BETALEN WEL MAAR DE REST???????????????????
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:08   #123
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Debby,

Ik zeg niet dat men geen onderhoudsgeld moet betalen als men daar door de rechtbank toe verplicht word.
Maar,

het doorsnee inkomen in Belgie is 1300€ per maand voor een alleenstaande.
trek daar 300€ huishuur af. dan nog 200€ stroom en gas. en dan nogeens 500€ onderhoudsgeld en dan nogeens de bijkomende kosten voor medische verzorg en school en hobby en uitstapjes.

Verwonderd mij niets dat er steeds meer mannen zijn die niet meer betalen en ik ben nog even zeer verwonderd dat er steeds meer mannen zijn die hun ex een kogel door de kop jagen.

Zij zijn in de meeste gevallen alles kwijt, krijgen vaak hun kinderen niet meer te zien en worden door hun ex de rest van hun leven als geldezel gebruikt.

Hier in de straat wonen 4 alleen staande moeders. En ik kan je verzekeren dat zij echt niet moeten kijken op een € terwijl ik weet dat 3 van die hun ex-mannen zelfs geen auto kunnen betalen om te gaan werken en dit met de fiets moeten doen.

En ik zeg idd ook niet dat het omgekeerde niet gebeurd. maar de vrouw word nog veel te veel als het slachtoffer behandel en de man als de misdader.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:17   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Jantje, als die alleenstaande mannen dan gemiddeld 1300 euro verdienen, hoeveel verdienen die alleenstaande moeders-met-kroost dan gemiddeld?

Die hoeven volgens U blijkbaar geen huur (voor een groter appartement/huis) te betalen, geen kleding voor twee of meer personen, geen extra voeding en geen extra dokterskosten betalen? Nee, die leven bij de gratie van de heilige geest zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 11:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:21   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Duvel,

stap dan naar het vredegerecht.
Het verhinderen van het omgangsrecht en het niet nakomen van een gerechtelijk vonnis is strafbaar en daar staan gevangenisstraffen, boetes en schadervergoedingen op.

Oud 28 september 2006, 11:22   #126
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Jantje, als die alleenstaande mannen dan gemiddeld 1300 euro verdienen, hoeveel verdienen die alleenstaande moeders-met-kroost dan gemiddeld?

Die hoeven volgens U blijkbaar geen huur (voor een groter appartement/huis) te betalen, geen kleding voor twee of meer personen, geen extra voeding en geen extra dokterskosten betalen? Nee, die leven bij de gratie van de heilige geest zeker?
Idd, ze blijken te vergeten dat die alimentatie gewoon een bijdrage is in de kosten van het kind. Ik heb drie kinderen en kan je verzekeren dat het héél wat kost, de voeding, kleding, schoenen, school, dokterskosten, medicijnen,.... Nu ja, ik heb de "pech" dat ik niet zo'n harde ben die de van de vader geld eist. Ik zou nog liever zelf hongeren dan te moeten smeken om geld. Als ze het zelf niet inzien hoeft het voor mij niet. Dan zijn het gewoon waardeloze vaders.
Oud 28 september 2006, 11:23   #127
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Das ook heel juist van u,als ik 1300euro moest verdienen zou ik graag die 300+euro willen betalen voor mijn dochter,maar het wordt erger als je maar 1000euro verdient hé
Oud 28 september 2006, 11:26   #128
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, dat is echt wel héél smerig! Kon men maar gewoon al de rotvrouwen koppelen aan de rotmannen, zou meteen veel opgelost zijn. Ik krijg geen cent voor mijn drie kinderen maar zou ze nooit verhinderen om contact te hebben met hun vader. Raar toch, blijkbaar is het vaak zo dat één van de twee een rotkarakter heeft. Ik begrijp het ook niet, als men om zijn kinderen geeft dan wil men toch gewoon het beste voor ze zou je denken? Waarom doen sommigen toch zo vreselijk moeilijk?
Oud 28 september 2006, 11:27   #129
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, ze blijken te vergeten dat die alimentatie gewoon een bijdrage is in de kosten van het kind. Ik heb drie kinderen en kan je verzekeren dat het héél wat kost, de voeding, kleding, schoenen, school, dokterskosten, medicijnen,.... Nu ja, ik heb de "pech" dat ik niet zo'n harde ben die de van de vader geld eist. Ik zou nog liever zelf hongeren dan te moeten smeken om geld. Als ze het zelf niet inzien hoeft het voor mij niet. Dan zijn het gewoon waardeloze vaders.
Idd Debbie daar heb je groot gelijk in,en vader moet ook maar eens opkomen voor zijn kinderen hé
En als het bezoeksrecht dan nog normaal verloopt vind ik dit ook heel normaal hoor
Oud 28 september 2006, 11:30   #130
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Das ook heel juist van u,als ik 1300euro moest verdienen zou ik graag die 300+euro willen betalen voor mijn dochter,maar het wordt erger als je maar 1000euro verdient hé
Ik vraag slechts 125 euro per maand voor mijn jongste maar krijg helemaal niets. Hij zegt dat hij geen geld heeft, dat hij financiele problemen heeft. Ik niet zeker, pffff. Hij heeft dan nog een fulltime job moet je weten.

Dan moet ik het al gaan afdwingen via de vrederechter, ook maar triest hoor. Ik zou willen dat hij als vader inziet dat het belangrijk is voor ons kind. Zelfs het feit dat ik geen kleertjes voor hem kan kopen laat hem koud.
Oud 28 september 2006, 11:31   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb alle begrip voor uw situatie, maar bekijk nog eens mijn post 92 in deze draad.

Het is niet door de hete aardappel door te schuiven naar de moeder van uw dochtertje dat het financieel probleem wordt opgelost.

Tenzij U het ook doodnormaal zou vinden dat uw ex-vrouw - bij gebrek aan onderhoudsgeld door de vader bijgelegd - ook maar beslist dat het kind dan maar geen eten meer moet krijgen of geen winterkleding, omdat ze het zich niet kan permitteren van haar 1000 euro?

Toch raar dat men - zelfs op de rechtbanken - deze redenering nooit helemaal doortrekt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:33   #132
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Duvel,

stap dan naar het vredegerecht.
Het verhinderen van het omgangsrecht en het niet nakomen van een gerechtelijk vonnis is strafbaar en daar staan gevangenisstraffen, boetes en schadervergoedingen op.

Zal mij tientallen PV's die ik heb laten opstellen eens laten zien hé,mij drie uitspraken van het vredegerecht ook
Mij klachten bij de ombutsman van Antwerpen
Ik vecht wel voor mijn kinderen hoor
Mijne zoon zie ik om de twee dagen maar die is dan ook al 25 jaar hé
Oud 28 september 2006, 11:38   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

die moeder, per tenlaste kind van af het tweede +/-150€ per maand meer loon wegens minder belastingen tot men geen belastingen meer betaald. plus kindergeld.
1Ste kind +/-80€, 2de +/- 160€ en vanaf het derde kind +/-230€ per maand plus leeftijdstoeslagen en opleidingskosten en medische verzorging moet altijd door beiden betaald worden.

Wat er op neerkomt dat de ouder waar de kinderen verblijven voor het tweede kind 310€ hebben en vanaf het derde 380€ zonder leeftijdtoeslagen en dan vaak nog een onderhoudgeld van minstens 200€ per kind per maand. Wat neerkomt op meer dan 500€ per maand per kind en dit enkel voor de gewone levenskosten, want de andere kosten mogen zij voor de helft nogeens doorgeven aan de andere ouder. Hoewel die dan vaak toch niet de helft van studiebeuren en terugbetalingen niet ziet.

Oud 28 september 2006, 11:43   #134
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ja, ik heb de "pech" dat ik niet zo'n harde ben die de van de vader geld eist. Ik zou nog liever zelf hongeren dan te moeten smeken om geld.
Dat is dus wat ik altijd wil zeggen hé Debbie
De bron naar armoede toe,want dat kun je doortrekken op veel andere domeinen ook hé
Oud 28 september 2006, 11:43   #135
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal mij tientallen PV's die ik heb laten opstellen eens laten zien hé,mij drie uitspraken van het vredegerecht ook
Mij klachten bij de ombutsman van Antwerpen
Ik vecht wel voor mijn kinderen hoor
Mijne zoon zie ik om de twee dagen maar die is dan ook al 25 jaar hé
Je moet dus een klacht neerleggen wegens minachting voor een gerechtelijke uitspraak en negeren van gerechtelijk vonnissen.
En dan je pv gebruiken als ondersteuning van je klachten.
Het hangt er echt van af hoe jij je klacht formuleerd om ze in je voordeel of nadeel te laten draaien. En jij moet dus zorgen dat de rechter van in het begin tegen haar is omdat zij zijn gezag niet aanvaard en respecteerd.
Oud 28 september 2006, 11:44   #136
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb alle begrip voor uw situatie, maar bekijk nog eens mijn post 92 in deze draad.

Het is niet door de hete aardappel door te schuiven naar de moeder van uw dochtertje dat het financieel probleem wordt opgelost.

Tenzij U het ook doodnormaal zou vinden dat uw ex-vrouw - bij gebrek aan onderhoudsgeld door de vader bijgelegd - ook maar beslist dat het kind dan maar geen eten meer moet krijgen of geen winterkleding, omdat ze het zich niet kan permitteren van haar 1000 euro?

Toch raar dat men - zelfs op de rechtbanken - deze redenering nooit helemaal doortrekt.
Dat is het trieste hé, men vindt het vanzelfsprekend dat een moeder hoe dan ook voor haar kinderen zorgt. Een vader heeft die plicht niet. Van een vader accepteerd men dat die ergens kinderen heeft maar intussen gewoon zijn eigen leven verder zet. Voor alleenstaande moeders schiet er niet veel meer over. Een avondje weg? Een keer uitslapen? een keer ziek mogen zijn? .... Vergeet het. Dag en nacht moet ze klaar staan voor haar kinderen. Het is zelfs zo dat vaders soms hun kind niet willen ophalen tijdens hun weekend omdat het kind ziek is.
Ze voelen zich vaak in de eerste plaats baby-sitter. Als papa ziek is komt hij de kids niet halen, als mama ziek is heeft ze gewoon dikke pech en moet ze zich maar zien te redden. Ze moet kleertjes mee geven en als de kleine eens in zijn broek gekakt heeft dan krijgt ze die kakbroek terug in een zakje, papa kan dat immers niet uitwassen.

Soms was ik ook liever een man geweest, gewoon omwille van de vrijheid.

Ik weet dat Duiveltje heel anders is, hij is een vader die echt om zijn kinderen geeft en die graag zijn deel wil doen in de opvoeding. Echt wel erg dat zijn ex zo dwars ligt. Ik hoop echt dat er binnenkort een einde komt aan zijn problemen. Had ik maar zo'n ex.

Laatst gewijzigd door debbie : 28 september 2006 om 11:45.
Oud 28 september 2006, 11:47   #137
eno2
Banneling

Standaard

Om te scheiden moet je rijk zijn, zei mijn ex.
En dat klopt.
Zij is rijk.
Moraal: scheid van en rijke vrouw, dan moet je geen onderhoudsgeld betalen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:48   #138
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, mijn ex en ik hebben twee kinderen van 4 en 6 jaar. Ik betaal maandelijks €234 en de ex krijgt ongeveer evenveel kinderbijslag. Als zij zelf dan nog evenveel bijdraagt aan eten en allerhande andere kosten voor de kinderen, dan heeft zij voor die kinderen een totaal maandelijks bedrag van €702 ter beschikking. Ze houdt dan nog ongeveer €1000 over van haar nettoloon voor de huur en de andere rekeningen... Je gaat mij toch niet vertellen dat je daar niks mee kan aanvangen?

Laatst gewijzigd door Djiezes : 28 september 2006 om 11:48.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:52   #139
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
die moeder, per tenlaste kind van af het tweede +/-150€ per maand meer loon wegens minder belastingen tot men geen belastingen meer betaald. plus kindergeld.
1Ste kind +/-80€, 2de +/- 160€ en vanaf het derde kind +/-230€ per maand plus leeftijdstoeslagen en opleidingskosten en medische verzorging moet altijd door beiden betaald worden.

Wat er op neerkomt dat de ouder waar de kinderen verblijven voor het tweede kind 310€ hebben en vanaf het derde 380€ zonder leeftijdtoeslagen en dan vaak nog een onderhoudgeld van minstens 200€ per kind per maand. Wat neerkomt op meer dan 500€ per maand per kind en dit enkel voor de gewone levenskosten, want de andere kosten mogen zij voor de helft nogeens doorgeven aan de andere ouder. Hoewel die dan vaak toch niet de helft van studiebeuren en terugbetalingen niet ziet.

Dan vergeet je wel één ding. Veel alleenstaande moeders werken niet of slecht deeltijds. Je moet maar eens proberen fulltime te werken als je er alleen voor staat met kinderen. Dat is echt wel gekkenwerk.

Verder vind ik wel dat men bij het bepalen van hetalimentatie-bedrag rekening moet houden met het inkomen van beide partijen. Het gaat niet op dat de één er rijker van wordt terwijl de ander in de shit terecht komt.
Oud 28 september 2006, 11:52   #140
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Kijk, mijn ex en ik hebben twee kinderen van 4 en 6 jaar. Ik betaal maandelijks €234 en de ex krijgt ongeveer evenveel kinderbijslag. Als zij zelf dan nog evenveel bijdraagt aan eten en allerhande andere kosten voor de kinderen, dan heeft zij voor die kinderen een totaal maandelijks bedrag van €702 ter beschikking. Ze houdt dan nog ongeveer €1000 over van haar nettoloon voor de huur en de andere rekeningen... Je gaat mij toch niet vertellen dat je daar niks mee kan aanvangen?
Moet jij dan geen school en dokterskosten afzonderlijk betalen bovenop die 234 euro?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be