Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2003, 14:10   #121
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Als je uw vinger snijdt mag je zoveel blowen als je wil, de pijn zal niet weggaan.
Eigen onderzoek?
Ja, ik heb het getest op mijn broer
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 14:12   #122
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trans Am
Citaat:
Heroine helpt bij elk van de bovende gevallen ook, en nog een pak beter.

Als ik trouwens jeuk heb, dan krab ik gewoon eens, dat gaat veel sneller dan een toeter rollen.
Heroïne is een harddrug en werkt sterk verslavend. Dan zal u misschien wel geen pijnen voelen en ook andere kwalen zullen verdwijnen, maar u zit dan in een straatje zonder einde. Cannabis daarentegen is NIET verslavend en maakt uw lichaam niet kapot.

Ik wou dat ik voor mijn pijnen en spasmen te laten verdwijnen ook is kon krabben. Dat zou pas simpel zijn, maar de realiteit is wel anders.

Wie tegen het medicinaal gebruik van cannabis is, is een egoïst vind ik.
Het is volgens mij bullshit dat er geen alternatieven zouden zijn voor medicinaal gebruik van Cannabis.

Wie cannabis rookt is een egoïst vind ik. Eerst wat zitten lamzakken omdat ge te 'stoned' bent, om dan na jarenlang abuus voor uw lichaam als je hulp nodig hebt, naar de sociale zekerheid te gaan janken dat ge een slachtoffer zijt. De voordelen wegen volgens mij niet op tegen de nadelen.
Oud 16 oktober 2003, 14:18   #123
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als ik trouwens jeuk heb, dan krab ik gewoon eens, dat gaat veel sneller dan een toeter rollen.
Heroïne is een harddrug en werkt sterk verslavend. Dan zal u misschien wel geen pijnen voelen en ook andere kwalen zullen verdwijnen, maar u zit dan in een straatje zonder einde. Cannabis daarentegen is NIET verslavend en maakt uw lichaam niet kapot.

Ik wou dat ik voor mijn pijnen en spasmen te laten verdwijnen ook is kon krabben. Dat zou pas simpel zijn, maar de realiteit is wel anders.

Dit haal ik van de site van de federale politie: www.fedpol.be

Effecten op korte termijn
Cannabis is een middel met kalmerende werking. De effecten verschillen naargelang de kwaliteit, de gebruikte hoeveelheid, de aard en de ervaring in het gebruik van het individu (de gebruiker). Het doel van het gebruik is om "high" of "stoned" te worden. Effecten op korte termijn zijn o.a. een lacherige, euforische toestand (high zijn), met versterkte intensiteit van de waarneming en een verminderd realiteitsbesef. Soms kunnen plotse angstgevoelens en misselijkheid optreden. De gevoelens die bij de gebruikers leven op het ogenblik van de inname (bepaald door omgevingen persoonlijkheidsfactoren), worden meestal versterkt.

Effecten op lange termijn
Of er sprake is van lichamelijke en/of psychische schadelijkheid, is niet met zekerheid aangetoond. De Amerikaanse toxicoloog Dr. Steven Lemer stelde echter vast dat het werkzame gedeelte van de cannabis, het T.H.C. (Tetrahydrocannabinol) door het lichaam slechts moeilijk en langzaam wordt afgebroken en bijgevolg schadelijke effecten voor het lichaam kan hebben.

Dit T.H.C. is 70 maal sterker dan nicotine waarvan de negatieve effecten voor het lichaam gekend zijn. De problemen van dit product situeren zich vooral op psychosociaal vlak. Bovendien ontstaat er een verhoogd risico op amotivationeel syndroom, een soort apathie.

Verslaving
Een psychische afhankelijkheid is mogelijk en kan men bijvoorbeeld vergelijken met die van de nicotineroker.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 14:29   #124
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het is volgens mij bullshit dat er geen alternatieven zouden zijn voor medicinaal gebruik van Cannabis.

Wie cannabis rookt is een egoïst vind ik. Eerst wat zitten lamzakken omdat ge te 'stoned' bent, om dan na jarenlang abuus voor uw lichaam als je hulp nodig hebt, naar de sociale zekerheid te gaan janken dat ge een slachtoffer zijt. De voordelen wegen volgens mij niet op tegen de nadelen.
Zoveel probleemgevallen zijn er niet hoor. 1 op 3 amerikanen hebben lifetime experience met cannabis (ivm 1 op 10 in België). Al veel lamzakken zien rondlopen daar?

Een vraag: Binnen jou redenering moeten mensen die verlamd raken door van een paard te vallen bij hobbypaardrrijden ook niets verwachten van het ziekenfonds? Ze hebben er immers zelf voor gekozen paard te rijden, en de risico's bij paardrijden zijn bekend? Juist?
Oud 16 oktober 2003, 14:30   #125
Trans Am
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Alternatieven.... Hoe komt het dan dat ik na 17 jaar paraplegie en over al deze jaren verschillende dokters graadpleegd heb om mijn cronische pijnen te bestrijden, geen verlossing gekregen heb. Ik ben zelfs naar een kruidendokter geweest, die mij - volgens hem - zeker ging helpen, maar na enkele weken, waarbij zelfs de dokter op een Europees concres van 'pijnbestrijding' zijn collega's over mijn geval (cronische pijnen bij paraplegie) om raad gevraagd had, mij daarna enkel kon meedelen dat hij mij niet kon helpen.

Lamzakken ?? Ik ben voorzitter van een vereniging met 500 leden, onderhoud onze website met forum en geef om de twee maanden een nieuwsbrief uit. Lamzakken is er zeker niet bij. En ik zal zeker niet gaan janken... Ik heb in die 17 jaar genoeg afgezien (gejankt) en nu dat ik een verzachting in cannabis gevonden heb, neemt niemand dat mij meer af.. Sorry !
Trans Am is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 15:40   #126
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Als CVS- en fibromyalgiepatiënt weet ik wat spierpijn en stramme spieren is. Een vriend die om medicinale redenen cannabis gebruikt heeft mij eens cannabisthee leren zetten. Voorlopig is het enige effect op mij: slaperigheid, de pijn wordt niet meer belangrijk, loom verzadigd gevoel.

Toch blijf ik huiverig tegenover cannabis staan, aangezien mijn stiefzuster door het gebruik van softdrugs in de "scène" is gerold en nu hopeloos verloren is. Weer zo'n familiedramake... Ik hou het voorlopig op mijn dure medicijnen met hun bijwerkingen. Vermoedelijk ben ik lichamelijk verslaafd aan twee ervan omdat ik ze al meer dan een jaar slik.

Pijn is een vreselijke toestand waar je alles voor probeert om eruit te geraken. Maar ik wil wel eerst weten welke prijs ik ervoor betaal en of ik wel de controle over mezelf kan behouden. Mijn huidige medicijnen versuffen me en dat maakt mijn levenspartner heel nerveus, hij vergelijkt mijn onvermogen om 100 % helder te zijn met "het uitdoven van een felbrandende kaars". Cannabis zou een oplossing kunnen zijn maar net zoals ik niet graag dronken word omdat ik dan mijn zelfcontrole verlies word ik ook niet graag high.

Als we alleen maar de constante pijn konden wegnemen............
Oud 16 oktober 2003, 16:11   #127
giserke
Banneling

Standaard

Men begint hier het gebruik van cannabis voor ontspannende vrijetijds doeleinden de verdraaien met het medicaal gebruik ervan! Als bepaalde ernstige ziekten kunnen verligt worden door gebruik van cannabis heb ik daar geen probleem mee. Dan is cannabis een medicijn, maar danmoet het als een medicijn behandeld worden. Dus niet als men geen ziekte heeft!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 17:08   #128
Mohawk
Burger

Standaard

'n verre maats van me is gepakt met dealen 'n paar dagen geleden,
nou ja eige schuld dikke bult, nou heeft de pipipolitie
hem 'n contactverbod met mij aangesmeerd, alleen met mij!!!!
om je vierkant te bescheuren! lang geleden dat ik zo gelachen heb,
ik woon over die kerel en zeg er soms goeiedag tegen en hoe gaat 't,
haha... nou ja niet erg an hem had je toch niks, asociaal egoistje
maja thumbs up voor de politie!!! hip hip hoiiii!
waarschijnlijk 'n zaak van staatsveiligheid ofzo haha sukkels

edit: babeth, dat je zus zoals jij zegt "in de scene is gerold" kan dit niet komen omdat ze in 'n milieu terechtkwam waar veel geexperimeenteerd werd met drugs, 'n soort uitgaansmilieu etc...? kopen van straatdealertjes en dies meer? Ik ben van mening ( dit is ook al bewezen, echte bewijzen voot de stepping stone theorie bestaan er niet, behalve dan gegoochel met statistiek... (een gelijkaardige stelling: 30% van de verkeersongevallen word veroorzaakt door mensen onder invloed, 70% door nuchtere mensen==> haal al die nuchtere maniakken van de weg! deze heeft evenveel zin voor realiteit als SS-theorie...)
dat wiet op zich je niet doet snakken naar meer, 't is meer de sociale setting errond...
een percentage van de paar gevallen die in die marginale setting vertoeven worden idd junks...
of mensen met de verkeerde mentale instelling...
dit is mijn mening samengesteld uit mijn ervaringen tot nu toe,
ik velde hier geen oordeel over je zus, de uitzondering bevestigt...

als je dan zulk een hinder ondervind van de medicijnen die je moet nemen zou je wel eens kunnen overwegen om het te proberen,
maar je moet er zelf wel zeker van zijn, als je bang bent, is't niet echt heel leuk... als je 't probeert kan het ook dat de eerste soort je niet direct ligt, bepaalde wiet geeft 'n zware body high, het zogeheten stoned zijn meer bij zogeheten indica's,
andere geven je 'n echte high (sativa planten), niet in de zin van sterker, meer in de zin van... anders, 't lijkt alsof de high in je hoofd zit, je word er creatiever van, bekijkt dingen uit 'n ander standpunt,
het is trouwens niet echt waar dat als je rookt je geen besef hebt van de realiteit, dat gebeurt wel bij beginnende gebruikers, of als je teveel gebruikt... maar ja...zo is dat met alles...

In nederland is ook een stichting genaamd PMM
St Patientenbelangen Medicinale Marihuana
http://www.mediwiet.demon.nl/indexNL.html
bij deze stichting kan men kwalitatieve mediwiet halen, maar ik weet niet veel over de voorwaarden...
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 17:42   #129
Babeth
Gouverneur

Standaard

Giserke, als het voor mij al heel moeilijk is om fysiek medisch "op de klassieke manier door foto's en labtesten" te bewijzen dat ik pijn lijd en daardoor chronisch ziek ben, hoe gemakkelijk is het dan wel niet voor een probleemgeval om pijn te veinzen zodat deze een voorschrift voor cannabis kan krijgen ?
Het is een schandvlek dat mensen die aan het chronisch vermoeidheids syndroom lijden met zich meedragen... er zijn wel degelijk profiteurs die doen alsof ze die ziekte hebben en zolang men niet kan "bewijzen" dat er iets mis is...
Oud 16 oktober 2003, 17:56   #130
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het moet gezegd, je hebt polemisch talent.
Heel knap ook, hoe je hier je liberale economische visie naadloos mixt met je conservatieve opvattingen op moreel vlak.
Groetjes van een niet-lamzakkende blower met neo-liberale neigingen.
Oud 16 oktober 2003, 20:43   #131
vdz
Vreemdeling

Standaard

Kijk iedereen die beweert, dat iemand die cannabis gebruikt voor medische redenen, zot isd en zijn lichaam kapot maakt. Awel, ik ben een parkinson patient en gebruik ook cannabis voor medische doeleinde. Ik had geen leven meer daarvoor, ik was een plant die in zijn bed lag. Mijn omgeving, vooral mijn vrouw, gingen daaraan kapot. Toch luik om iemand zien af te zien en niets te kunnen doen. En die zever over dat high zijn. Ik was met de gewone chemische medicatie helemaal niet op deze aarde. En zeg mij één medicatie die geen nadelen heeft. Maak je dan niet druk omdat cannabis gebruik ook mischien een nadeel heeft. In mijn omgeving, is iedereen er mee eens dat de manier hoe ik nu leef, belmangrijker is dan over 20-40 jaar. Dat kan mischien hard klinken maar liever 10 jaar eerder dood en nog iets van je leven hebben, dan niet te kunnen leven, je vrouw kapot maken, enz. Je moet het zelf meemaken voordat je een oordeel kunt vellen over iemand
vdz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 21:01   #132
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad Tomb, shame on you! Gun de mensen het recht om zichzelf de verdoemenis in te helpen! Maar alé, mochten de mensen volledig voor zichzelf dienen op te draaien in plaats van te kunnen terugvallen op de sociale zekerheid zouden uw problemen met het gebruik van drugs al heel wat minder zijn waarschijnlijk hé!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 21:17   #133
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Inderdaad Tomb, shame on you! Gun de mensen het recht om zichzelf de verdoemenis in te helpen! Maar alé, mochten de mensen volledig voor zichzelf dienen op te draaien in plaats van te kunnen terugvallen op de sociale zekerheid zouden uw problemen met het gebruik van drugs al heel wat minder zijn waarschijnlijk hé!?
Betaal jij alles zelf als je geblesseerd raakt bij een sportactiviteit?
Oud 16 oktober 2003, 21:35   #134
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Betaal jij alles zelf als je geblesseerd raakt bij een sportactiviteit?
Ik ging eventjes uit van een utopisch wereldbeeld dejohan Als het van mij zou afhangen dan zou ik inderdaad alles zelf betalen wanneer ik geblesseerd zou raken als gevolg van een sportactiviteit.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 21:38   #135
vdz
Vreemdeling

Standaard

Ze denk je alleen dat cannabis kwaad kan, kijk een bij de gewone geneesmiddelen die zo op voorschrift te krijgen zijn. Denk je dat deze gevolgen niets kosten. Ik denk een middel dat helpt minder kost dan de andere.
Oud 16 oktober 2003, 22:00   #136
Trans Am
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdz
Ik was met de gewone chemische medicatie helemaal niet op deze aarde. En zeg mij één medicatie die geen nadelen heeft. Maak je dan niet druk omdat cannabis gebruik ook mischien een nadeel heeft.
Ik heb eens medicatie gekregen voor mijn cronische pijn.... resultaat ... Ik zag mijn TV twee ..drie keer staan en was kotsmisselijk. Ik melde dit bij de doker (het was nog tijdens mijn revalidatie in het hospitaal) en deze zei tegen zijn assistent "schrijf dat is op ... voor de nevensverschijnselen aan te vullen". Je weet wel... hetgeen ze op de bijsluiter vermelden. Mijn huisdokter vertelde me achteraf dat ze me hoogstwaarschijnlijk een medicijn gegeven hadden, dat zich nog in een proefperiode bevond.
Al een geluk dat het 'doodskoppeke' op het doosje niet naar mij verwees.
Mijn pijn daarentegen werd niet in het minste verzacht... integendeel.

Als het algemeen geweten is in de medische wereld dat cannabis helpt bij cronische pijnen en allerhande andere kwalen, waarom doen ze daar dan zo moeilijk over. Dat versta ik niet... Er kunnen zoveel mensen mee geholpen worden zoals je bv. kan lezen in de posting van "vdz"
Trans Am is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 22:10   #137
vdz
Vreemdeling

Standaard

Je hebt gelijk, maar in belgië, is het niet de patient die telt, maar het geld. Hiermee bedoel ik dat de geneesheren niet willen weten van natuurlijke producten, omdat dit tegen de chemische mediceinen industrie is ( dus tegen het grote geld). Ikz eg ze steken u liever vol met legale drugs zoals valium, rohipnol, enz. Wat meer negatieve reacties hebben dan cannabis
Oud 16 oktober 2003, 23:20   #138
Mohawk
Burger

Standaard

voila, in belgie moet je niet noodzakelijk 'n punt hebben
zolang d'r maar geld in 't spel is wint dat 't

\../ Anarchy \../
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 23:37   #139
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Cannabis zou een oplossing kunnen zijn maar net zoals ik niet graag dronken word omdat ik dan mijn zelfcontrole verlies word ik ook niet graag high.

Niet dat ik je in een bepaalde richting wil duwen, maar ik kan u wel vertellen dat die "zelfcontrole verliezen bij een high", van tijdelijke aard is. Ik vind persoonlijk dat "zelfcontrole verliezen" een nogal ongelukkige formulering, maar soit daar gaat het niet over.
De ervaringen(lachkicks, optische effecten, enz..) bij cannabisgebruik gedurende de eerste periode( 6-12 weken) verschillen enorm met wat daarna komt. Ik kan het misschien vergelijken met het draaierig worden van de eertse sigaretten, wat nadien verdwijnt. Er treed een soort gewenning op. Hoe je vanaf d�*n cannabisgebruik ervaart verschilt uiteraard van persoon tot persoon. In ieder geval zal je, in tegenstelling tot dronken zijn, wel degelijk "controle hebben over jezelf".
Aan mij bvb zou jij niet eens merken dat ik gerookt heb. Nu ja, ik rook dan ook al zéér lang.
Anyway, ik wens je ieder geval spoedig beterschap toe.
Oud 17 oktober 2003, 13:18   #140
Babeth
Gouverneur

Standaard

Als je eens een beetje googlelt dan kom je interessante dingen te weten. Zoals het feit dat de cannabis sativa in de 19de eeuw zeer bekend en geliefd was bij artsen in onder andere de USA en Europa omdat het heel veel kwaaltjes kon verlichten en weinig mensen er slechte reacties op hadden. Pas later is men beginnen hameren op verslavende effecten. Op deze website: http://www.thecompassionclub.org/lib...rbmedhist.html staat interessante uitleg, waarbij ik vooral het volgende citaat van belang vind:
Citaat:
"It could almost be said that physicians of a century ago knew more about cannabis than contemporary physicians do; certainly they were more interested in exploring its therapeutic potential. "
Omdat het een verboden drug is zijn de wetenschappers minder geneigd het te onderzoeken op therapeutische eigenschappen terwijl morfine en andere opiaten chemisch worden nagemaakt en toegepast in de moderne medicijnen.
Misschien heeft een vooruitstrevende wetenschapper wel de cannabis in de tuin van de Gentse universiteit geplant ? Een goede botanicus houdt toch ook een verzameling giftige planten bij ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be