Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2006, 17:59   #121
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Er moet me nog iets van het hart.
Ik heb ook een torenhoog probleem met mensen die vb een uitkering krijgen, of zogezegd onder de armoedegrens zitten, of leefloon trekken, en die hun geld opdoen aan verkeerde dingen. Ik weet dat het mijn zaken niet zijn.
Maar ik zie soms vaders met gsm en niet van de goedkoopste, én een auto nu geen mercedes maar echt heeeel deftige auto's, zelf ook heel degelijke kleding aan. En voor de kinderen komen ze dan bij ons in de zeeman grabbelen in de bak met afgeprijsde shirts met een klein mankementje aan voor 0.50-1euro, die kinderen met echt afgeleefde schoenen waaraan je duidelijk kan zien dat ze van broer op broer op zus op broer op zus zijn doorgegeven.
Ze trekken dan mss kindergeld maar ik geloof nooit dat dat gebruikt wordt voor de kinderen. Waarvoor dat het dan wel wordt gebruikt geen idee, voor meneer zijn gsm wss. In mijn ogen komt dat over als volgt: zoveel mogelijk kinderen op de wereld dan hebben we veel kindergeld, dus meer inkomen, en er is toch geen kat die controleert waar wij dat geld aan besteden.

Ik kan daar echt niet tegen, die kinderen worden in mijn ogen soms echt tekort gedaan. Mijn moederhart kan daar niet goed tegen, soms denk ik dan: ik heb thuis nog een paar schoentjes van mijn zoontje die hij nooit heeft gedragen, anders breng ik die eens mee. Maar aan de andere kant denk ik: nee, als we zo moeten beginnen waar eindigt het dan.
Hier wordt kindergeld besteedt aan mijn twee kleine koters. Flesvoeding, fruitpap, groentepap, pampers, kleertjes voor de jongsten, warm eten, fruit, boterhammen, pampers en kleertjes voor den oudsten. Af en toe een speelgoedje en als er over is gaat het helft om helf op hun boekje. Ik zou echt een torenhoog schuldgevoel hebben moest ik mijn kinderen behandelen zoals hogergenoemden.
Mijn kindergeld is wel omhoog gegaan op de moment dat ik alleenstaande werd, maar dat was voor de jongste 16euro, en voor de oudste 16,48euro.
Niet om over naar huis te schrijven, maar alles is welkom
Maar iemand die in mijn situatie gaat doppen zal wel meer ontvangen dan dat ik heb.
Ik zal het eens gaan uitrekenen op de site van t kindergeld

Laatst gewijzigd door Veerle23 : 19 oktober 2006 om 18:01.
Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 18:12   #122
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Als werknemer: 224,02euro (maar dat moet ik eens informeren aangezien ik 219,64euro krijg)

Leefloner: 288,83

Dopper: 288,83

Pff een mens zou op de duur voor minder gaan doppen

Maar goed met klagen schiet men niets op. Wij komen goed rond en ik ga gelukkig graag gaan werken, toffe collega's, sociaal contact
Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 19:33   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Misschien is dat enkel een veronderstelling die niet gestaafd is met bewijzen.
In plaats van te kijken met wat ze met hun weinige geld doen, wat niemands zaken zijn, kunnen we focussen om deze mensen uit de armoede te halen?
En via gezinsherenigingen enz enz de rest van de "arme" wereld? Het leven kan toch simpel zijn...
En wie, en hoe zal men dat blijven betalen? En wie van de "echte" Belgen zal de pineut zijn van dat hele gedoe?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 16:08   #124
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Misschien kunnen we die mensen uit hun lijden verlossen en ze terugsturen naar hun landen van herkomst ?
U bent blijkbaar iemand die "freedom of speech" belangrijk vindt (= politiek correct), maar die fascistische oplossingen voorstaat als het gaat om armoedebeleid.

Hoe dacht u die massadeportatie te organiseren?

Met beestenwagens of vrachtvliegtuigen?
Oud 20 oktober 2006, 16:13   #125
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Met beestenwagens of vrachtvliegtuigen?
Nou, blijkbaar hebben de mensen er zelf geen moeite mee, gezien dat hun reismiddel in de heenweg was.
Oud 20 oktober 2006, 16:18   #126
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=AEvanLoon;2097108]U bent blijkbaar iemand die "freedom of speech" belangrijk vindt (= politiek correct), maar die fascistische oplossingen voorstaat als het gaat om armoedebeleid.

Hoe dacht u die massadeportatie te organiseren?

Met beestenwagens of vrachtvliegtuigen?[/quote]met gewone treinen.Treinen met vensters, stoelen en banken, wc's,een lunchpakket drie keer per dag, water en klimatisatie...En vanaf Gibraltar met het schip, tot aan de Afrikaanse kust.Daar worden ze afgezet.Ciao.
Aziaten met de trein tot aan de Turkse grens.Daar worden ze afgezet.Ciao.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 16:26   #127
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ik vind het leefloon toch ook te interpreteren zoals je wil hoor.
Ik snap niet dat die uitkeringen nogmaals omhoog gaan
Ik ga werken (4dagen van 9uur per week). Ik verdien pakweg 1000euro. Ik heb geen diploma, enkel een getuigschrift behaald vroeger.
Ik heb hiermee twee kinderen te onderhouden. Ik betaal maandelijks voor hen 320euro voor opvang, dus ik hou 680euro over om van te leven, wat minder dan een doorsnee leefloon is (of zal niet veel schelen.)
Vanzelfsprekend heb ik dus geen wagen aangezien die niet op lucht rijden.
Ik heb ook geen gsm, van mezelf ook geen internet maar mijn onderbuur wel, en daar kan ik gebruik van maken). Ik woon in een klein appartement, ik heb wel tv en kabel, maar geen video, dvd, playstation, mp3speler, walkman of discman, mijn kinderen hebben dit ook niet.
Ik heb hier persoonlijk geen problemen mee, aangezien ik alles heb wat mij gelukkig maakt en ik hoef geen honger te lijden.

Als ik dan hoor dat mensen die thuis zitten en niet eens de moeite doen om werk te zoeken verdorie meer krijgen dan ik verdien wordt ik wel pissig.
Ik zou ook kunnen zeggen ik stop met werken en ga van de dop leven, als alleenwonende met 2kids zou ik meer dan 1000euro krijgen, en nog beter daar hoeft dan geen kinderopvang vanaf. Ik zou mezelf dan zelfs bepaalde luxes kunnen permitteren. Mijn kindergeld zou omhoog gaan want ik ben dan immers uitkeringsgerechtigd, en ik moet van die uitkering ook geen belastingen betalen.

Waarom ga ik werken, omdat ik het mijn plicht vind om als inwoner van dit land mee af te dragen aan de sociale kas onder andere om behoevenden te kunnen helpen.
Behoevenden wel te verstaan, geen profiteurs die van mijn geld een uitkering ontvangen die hoger ligt dan mijn loon
Ik vind het helemaal oneerlijk, en omgekeerde discriminatie!
U verdient werkelijk bijzonder weinig.
Het gewaarborgd minimummaandloon bedraagt momenteel 1234,20 euro.

Ik veronderstel dat die "pakweg 1000 euro" uw nettoloon is?

Ik hoop voor u dat de vakbonden erin slagen het wettelijk minimumloon gevoelig op te trekken.

Maar laat u niet te snel wijsmaken dat een werkloze netto meer verdient dan u zelf.

De maximumuitkering is 40,24 euro per (werk)dag.
Stel dat er 26 werkdagen in een maand zijn (incl. zaterdagen), dan ontvangt een volledig uitkeringsgechtigd werkloos gezinshoofd hoogstens 1046,24 euro bruto per maand (en die heeft geen vakantiegeld en geen eindejaarspremie, wat u waarschijnlijk wel hebt - zoniet, moet u dringend een andere baas gaan zoeken of naar de arbeidsrechtbank stappen).

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 20 oktober 2006 om 16:27.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 16:31   #128
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nou, blijkbaar hebben de mensen er zelf geen moeite mee, gezien dat hun reismiddel in de heenweg was.
Ik had kunnen vermoeden dat de Grote Liberaal van dit forum in de grond en als het erop aankomt een cynische onmens is.

Bedankt voor uw openhartigheid.
Oud 20 oktober 2006, 16:39   #129
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had kunnen vermoeden dat de Grote Liberaal van dit forum in de grond en als het erop aankomt een cynische onmens is.

Bedankt voor uw openhartigheid.
De Grote Liberaal is ook voor vrije migratie. Zuig daar eens een puntje aan.
Oud 20 oktober 2006, 21:08   #130
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En verscheidene libertarische auteurs uitten zeer zware kritiek op het feit dat vroeger land van de indianen (waar ook ter wereld) werd afgenomen.
Is dit dan misschien een "dwaling" van één van uw verlichte geesten, of is het een geschilpunt tussen de Objectivisten en uw clubje ?

http://www.objectivistcenter.org/cth...Americans.aspx

De waarheid verdraaien en in de plooien van uw groot gelijk strijken is en blijft haar geweld aandoen hoor.

En dan dit nog: niemand is gebaat bij een "nuleconomie". Een sociaal gecorrigeerde markteconomie is de enige waarborg op welvaart én vrede voor een zo groot mogelijk aantal mensen. Slechts mensen die lijden aan een pathologische geldhonger willen die sociale component ten allen prijzen kapot krijgen.
Helaas lijken steeds meer jongeren vandaag in dat bedje ziek te zijn.
Oud 20 oktober 2006, 21:13   #131
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Is dit dan misschien een "dwaling" van één van uw verlichte geesten, of is het een geschilpunt tussen de Objectivisten en uw clubje ?

http://www.objectivistcenter.org/cth...Americans.aspx

De waarheid verdraaien en in de plooien van uw groot gelijk strijken is en blijft haar geweld aandoen hoor.

En dan dit nog: niemand is gebaat bij een "nuleconomie". Een sociaal gecorrigeerde markteconomie is de enige waarborg op welvaart én vrede voor een zo groot mogelijk aantal mensen. Slechts mensen die lijden aan een pathologische geldhonger willen die sociale component ten allen prijzen kapot krijgen.
Helaas lijken steeds meer jongeren vandaag in dat bedje ziek te zijn.
Ik moet toch een aantal zaken opmerken:

1) Ik meen niet dat het Objectivist Center een probleem met ons heeft. Dat is het Ayn Rand Institute. Wij zijn nu net één van de grootste meningsverschillen tussen de twee. Het verschil tussen Branden en Peikoff, voornamelijk. Wat die mensen van het OC en ARI doen, moeten zij maar weten. Ik kan me niet bezighouden met mensen die in plaats van een politieke filosofie een aloverheersende sekte willen propaganderen.
2) Ik heb helemaal geen geldhonger. Ik wil een bescheiden huisje in een rustige provinciestad in Zuid-Afrika, een vrouw om lief te hebben en lange wandelingen aan het strand.
Oud 22 oktober 2006, 12:43   #132
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U verdient werkelijk bijzonder weinig.
Het gewaarborgd minimummaandloon bedraagt momenteel 1234,20 euro.

Ik veronderstel dat die "pakweg 1000 euro" uw nettoloon is?

Ik hoop voor u dat de vakbonden erin slagen het wettelijk minimumloon gevoelig op te trekken.

Maar laat u niet te snel wijsmaken dat een werkloze netto meer verdient dan u zelf.

De maximumuitkering is 40,24 euro per (werk)dag.
Stel dat er 26 werkdagen in een maand zijn (incl. zaterdagen), dan ontvangt een volledig uitkeringsgechtigd werkloos gezinshoofd hoogstens 1046,24 euro bruto per maand (en die heeft geen vakantiegeld en geen eindejaarspremie, wat u waarschijnlijk wel hebt - zoniet, moet u dringend een andere baas gaan zoeken of naar de arbeidsrechtbank stappen).
ik begrijp de frustratie wel..
je hebt beide ongeveer evenveel maar
1) de ene moet ervoor werken en de ander niet;
2) kinderopvang is niet goedkoop..

het kan ook zijn dat er een groter verschil is in inkomen, maar dat je, om dat inkomen te kunnen bekomen, over een wagen moet beschikken.. die wagen soupeert dan je meerinkomsten op..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 21:21   #133
Dalai Lama
Burger

Standaard

waar ik werk staat er een bus waar de aanvragen voor de studiebeursen in gedeponeerd worden. negentig procent en dan overdrijf ik niet, van die aanvragen komt van ouders van allochtone origine. Je zou begod nog beginnen te denken dat die gasten serieus studeren. Doch zijn er maar weinig die hun studies afwerken, laat staan een diploma hebben. Of wordt die studiebeurs misschien voor iets anders wordt gebruikt, waarschijnlijk wel. Voor die mannen is da niet meer dan een extra inkomen, bovenop hun dop en hun kindergeld en al de andere extralegale voordelen die zij genieten. Die zijn hier niet om te intigreren, maar om te profiteren.

Laatst gewijzigd door Dalai Lama : 22 oktober 2006 om 21:22.
Dalai Lama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 21:38   #134
Bredenaar
Vreemdeling

Bredenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dalai Lama Bekijk bericht
waar ik werk staat er een bus waar de aanvragen voor de studiebeursen in gedeponeerd worden. negentig procent en dan overdrijf ik niet, van die aanvragen komt van ouders van allochtone origine. Je zou begod nog beginnen te denken dat die gasten serieus studeren. Doch zijn er maar weinig die hun studies afwerken, laat staan een diploma hebben. Of wordt die studiebeurs misschien voor iets anders wordt gebruikt, waarschijnlijk wel. Voor die mannen is da niet meer dan een extra inkomen, bovenop hun dop en hun kindergeld en al de andere extralegale voordelen die zij genieten. Die zijn hier niet om te intigreren, maar om te profiteren.
Ik zal voor uwe verjaardag ook een aanvraag in de bus komen steken, goed . Maar als je gelijk hebt, heb je gelijk
Vlaamse groetjes uit Bredene

Laatst gewijzigd door Bredenaar : 22 oktober 2006 om 21:51.
Bredenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 21:49   #135
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Right. Ik zag verleden week ook zo'n affiche hangen ergens op de Ninoofse steenweg, tussen Roosdaal en Dilbeek. Wat dat ding daar hing te doen, was me een raadsel. Of toch weer niet ; het moet zijn dat 'ze' hun weg al gevonden hebben naar de ocmw's op 'den buiten'.
Die weg wordt gewezen door de OCMW's in de grootsteden mijn beste.
Deze kunnen de druk niet meer aan en hebben blijkbaar een 'werkend' spreidingsplan uitgedokterd (bron : goed bevriend met OCMW voorzitter in mijn gemeente - CD&V'er).
In mijn gemeente zit het OCMW vol met allochtonen (en zelfs personen die niet in mijn gemeente wonen)...en deze mensen zijn meestal doorgestuurd door andere OCMW's van't stad.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 22:45   #136
Dalai Lama
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bredenaar Bekijk bericht
Ik zal voor uwe verjaardag ook een aanvraag in de bus komen steken, goed . Maar als je gelijk hebt, heb je gelijk
Vlaamse groetjes uit Bredene
voor mij nen dikke vette check anders kom je er ni in.
Oud 23 oktober 2006, 01:53   #137
Dalai Lama
Burger

Standaard

ja, als de helft van de allochtonen in en rond het Brusselse onder de armoedegrens leeft - waar ik toch mijn tijfels bij heb - dan hebben ze dat vooral aan zichzelf te danken.

als men ziet dat veel allochtonen kinderen van kleins af aan tot in de vroege uurtjes op straat rondhangen met goedkeuring van hun ouders, dat men meer spijbelt dan dat men naar school gaat waardoor men uiteindelijk in het beroeps terecht komt, dat vele zo hun diploma niet halen en zich liever in de criminaliteit storten, dan moet je niet verwonderd zijn dat je in het professionele leven niet aan de bak komt.

En dit geldt niet alleen voor de allochtone medemens. Mijn ex heeft haar studies ook niet afgemaakt. Ook zij komt in deze maatschappij zonder diploma niet aan de bak.

De opvoeding en de ingesteldheid van het individu speelt in deze een grote rol. Maar daar knelt het schoentje nu juist. De allochtone ouders laten hun kinderen veel te veel en te lang aan hun lot over. De kinderen worden zelden waarden en normen aangeleerd, laat staan dat er grenzen worden getrokken. Rechten en plichten kennen ze niet, ook al omdat de ouders ook hier in gebreken zijn gebleven.

Als vader zijn verantwoordelijk niet opneemt, zijn kinderen enkel als bron van inkomsten ziet en moeder - minderwaardig als ze is - niets te zeggen heeft in het islamitische huishouden, dan moet je niet verschieten dat die bengels eer ze puber zijn, een losgeslagen bende criminelen zijn.

Laatst gewijzigd door Dalai Lama : 23 oktober 2006 om 02:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be