![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik er dan vanuit dat het huidige verwoede composteren in feite schadelijk is voor de opwarming van de aarde?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die groene klucht toch. Eerst mij met handen en tanden gaan uitleggen dat ik een ecological footprint heb van toch wel drie hectaren, dan van hun tak maken als ik er meer als 10x die hoeveelheid heb.
![]() |
#123 |
|
![]() De autoindustrie, die geeft geld uit aan producten waar vraag naar is, dat heeft geen reet met het milieu te maken, maar alles met gezonde marketing.
![]() |
#124 |
|
![]() Het is allemaal schadelijk, en alles past in hun kraam. Er moet immers niets aangetoond worden.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen vraag naar voertuigen op alternatieve energiedragers, er is zelfs bijna geen productie van alternatieve energiedragers. Er zijn zelfs bijna geen economische rendabele energiedragers. En toch word er op het huidige ogenblik door de autoindustrie massas geld uitgegeven voor de ontwikkeling van voertuigen op altenatieve energiedragers. En mooi kunde hun modelen toch niet echt noemen. http://www.ecn.nl/nwsbrf/article/0007.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Hola hola, je kan je footprint alleen verkleinen als je van je hectaren vruchtbaar landbouwareaal maakt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Ja, "ze" zoeken duidelijk steeds naar nieuwe problemen voor hun "oplossingen".
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er wordt precies gedaan alsof het hem enkel over CO2 gaat. Wat met VOC's, NOx, SO2, O3, halogene verbindingen, roetdeeltjes...? Kwamen die ook voor in de atmosfeer in 1100 n.C. misschien? Tuurlijk, misschien is de temperatuur vroeger hoger geweest, de CO2 waarden ook, maar wie kan op metingen van dergelijke termijn zeker zijn dat wat we nu meemaken een natuurlijk proces is? Wat als het nu niet zo is? Heeft al iemand de afgeleiden van de curves bekekend? Is de stijging ooit al zo fel geweest of was ze vroeger gespreid over een factor 10 aan jaren? Kunnen we dergelijke metingen van atmosfeercompositie van 1000 jaar geleden uberhaupt wel zo nauwkeurig voeren als we in real time kunnen? Wat doe je beter? Voorzorgen nemen of het blindelings afdoen als één groot complot om 'de gewone mens te pesten' en geld uit zijn zakken te kloppen? De sneeuwvelden op de alpen zien er nu op satellietbeelden X aantal procent zwarter uit dan 40 jaar geleden door roetvervuiling. Dat ligt aan de instelling van de camera zeker? Dat zijn dingen waar je niet omheen kunt, dat is gewoon zo. Is dat op zich al wenselijk? Is de ethiek van least interferencedan een drogreden voor milieubewustzijn? Misschien bezitten de sceptici hier dat intuïtief aanvoelen van een te verkiezen optie op het gebied van ecologische footprint niet, maar ik denk dat we beter eens verstandig beginnen omspringen met onze natuurlijke bronnen. Het is niet een kwestie van pessimistisch te zijn of niet, maar we weten niet wat het effect is, dus misschien is een beetje precaution toch wel op z'n plaats. Dergelijke niet-lineaire systemen vallen idd niet 100% zeker te voorspellen, maar...als hun variabelen bepaalde waarden aannemen, dan kun je er zeker van zijn dat je binnen de kortste keren in een irreversibele toestand terechtkomt, en dan? Wir haben es nicht gewusst?? Het is ook niet alleen een kwestie van de gevolgen op lange termijn. Ook de gezondheidsrisico's op korte termijn zijn duidelijk zichtbaar. Nu al zijn er meer aandoeningen van de luchtwegen door fijn stof en roetuitstoot. Je wordt voor de keuze gesteld: blijven vervuilen of een beetje moeite om dat niet te doen. Ik moet tot mijn spijt concluderen, gezien de reacties hier op het forum zijn jullie allemaal tamzakken, kortzichtige jan-met-de-petten die enkel denken aan hun pintje bier en sigaretje voor de plasma tv en hun uitgebouwde VW golf met extra knalpijp. Of zit ik verkeerd? Want het lijkt hier precies wel een oproep voor nog meer smog boven onze steden, nog meer stinkende auto's en nog minder ecologische gebieden om uw zondagswandelingen te doen. Ik heb me voorgenomen om hier enkele wetenschappelijke publicaties te posten. Want het lijkt mij dat de idee leeft dat de wetenschap niet op één lijn zou zitten. De meeste mensen met een bio-wetenschappelijke achtergrond, die ook maar iets afweten van de materie zijn volgens de skeptici hier 'groentjes' die enkel zouden drijven op ideologie en ongefundeerde data. Mh, ik dacht het niet, de meesten zien toch wel in dat heel wat processen in onze samenleving milieuvriendelijker kunnen en moeten. En dit zonder afbraak te doen aan de economische principes. Of wat dacht u van het craddle to craddle principe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Genehunter,
Het probleem is niet dat de skeptici niet willen aanvaarden dat er problemen zijn Het probleem is dat zij vinden dat je hen er niet mag mee lastig vallen. En je mag van hen gerust alles doen wat je wil om de vervuilingen tegen te gaan. Ik wil het zelfs nog groffer stellen, zij zullen de eerste zijn om mee te helpen om de vervuiling te stoppen. Als je morgen groenstroom op de markt brengt die goedkoper is dan hun kernenergie en je brengt een auto op de markt die in aanschaf goedkoper is en minder verbruikt en geen vervuiling geeft en waar de energiedrager goedkoper van is dan de huidige, wel dan zijn zij de eerst om over te schakelen. Zij geloven willen immers best aannemen dat er problemen zijn en dat die moeten opgelost worden en zij willen daar best bij helpen, zolang je hun luxe maar niet afneemt en van hun centen blijft. Want het is daar waar het hen om draaid en niets anders. Zij denken dat ze hun luxe gaan verliezen en dat je aan hun centen gaat zitten. Dat de echte groene jongens en meisjes vaak razend zijn op de overheden en milieugroeperingen voor hun daden en stommiteiten, wel dat beseffen zij zelfs niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voorzorgen nemen? Zoals Kyoto? Dump het. Als het werkelijk een probleem is, dan zijn rigoreuzere maatregelen nodig. Dan moet er alles aan gedaan worden om de menselijke invloed op de natuur uit te vlakken. Gedaan met de luchtvaart (grootste vervuiler, maar dat zal je in het rapport niet terugvinden), stop de ontbossing, de overbevissing, de overbevolking, enz. Niet vasthouden aan de halfsslachtige protocollen die nu uitgewerkt zijn, en waar enkele landen beter van worden, terwijl de derde wereld in de kou blijft staan. Citaat:
Of denk je dat het voldoende is dat het "rijke westen" uniforme maatregelen neemt, die volledig gecompenseerd worden door bv China of India? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Euhm ... kan u dat een beetje meer toelichten aub? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
(Het is niet de bedoeling dat dit in het rood staat maar dat gaat automatisch. ![]() Heb je mijn openingsposts gelezen? Men weet idd dat er natuurlijke cycli zijn in het klimaat. Nu echter ziet men echter dat de temperatuur verder stijgt dan er normalerwijze zou moeten gebeuren als het de cycli die het al eeuwenlang volgt zou moeten volgen. Maw: een cyclisch verloop is een periode uit een verloop dat steeds identiek terugkeert. Dit keer is het echter niet meer identiek maar is de temperatuurwaarde overschreden. Dat betekent dat er vandaag de dag een kleine klimaatsverandering bezig is. Maar de kennis van het feit dat onze CO2 uitstoot niet zal stijgen maar dat onze uitstoot in tegendeel hoe langer hoe meer wordt en dat landen met een ontzettend grote populatie als China en India in een economische groei zitten die een zo goed als exponentieel verloop kent geeft ons de wetenschap dat die kleine klimaatsverandering wel eens heel erg groot zou kunnen worden en niet gaat stoppen, zolang onze CO2-uitstoot niet stopt of niet drastisch afneemt. Daarvoor waarschuwen wetenschappers ons al decennialang. Omdat momenteel enkele hypothesen reeds zijn uitgekomen en de klimaatverandering meer en meer voelbaar is en mede door de kennis van bovenstaande, zijn er nu ook enkele politici die mee op de kar springen. Citaat:
En ik wou het hier zo objectief mogelijk houden, mag ik dus aub bronnen bij wat u schrijft? Citaat:
Daarom wou ik dus objectieve bronnen... Geldbelust -> bedoelt u zoals de Exxon die massa's dollars in wetenschappers heeft geïnvesteerd opdat ze rapporten zouden schrijven met wat vrolijker toekomstbeelden die deze van de 'doemdenkers' heel erg nuanceerden of zelfs tegenspraken?! Wat kiest u trouwens? Een doemdenker? Of iemand die de wereld naar de verdoemenis helpt? Citaat:
Vandaar dat het gaat om non-profit organisaties enzo. Alle wetenschappelijke feiten die op de eerste pagina's zijn aangehaald zijn hierbij met voldoende redelijke en objectieve argumenten ontkracht. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 november 2006 om 00:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() De groenen die het eens komen zeggen wat milieu betreft,lol.Ondertussen doen ze zelf niets anders dan met de wagen rond toeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Jammergenoeg heeft niet iedereen het geluk / de capaciteiten om grootgrondbezitter te zijn / worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |