![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Heeft u enig idee hoe moeilijk het is om een bestuur bijeen te krijgen van een internationaal bedrijf als GM? Misschien eens twee keer nadenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als men vraagt ze rechtspersoonlijkheid te nemen dan zijn ze niet thuis, ze zitten nochtans in de nationale bank en zouden beter moeten weten. Kortom vakbond , blijf bij uw leest, stel reële eisen en doe waarom de mensen u betalen. De vakbonden zijn gewoon nationale instituties geworden net als het koningshuis en graaiend in de nationale vetpot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beslissing is al reeds genomen in Duitsland. Ik neem aan dat in Vorst de ondernemingsraad bij elkaar roepen niet zo moeilijk is. De vakbonden zullen zich vermoed ik wel kunnen vrijmaken en dan is er enkel nog één iemand van de directie nodig. Er zal wel iemand zijn zeker die de maandag of dinsdag werkt van de directie in Vorst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Want daar zit het laaggeschoold gepeupel niet zo te mekkeren als hier. Spijtig dat er van die schijtlaarzen zijn die nu zo stom zijn om nog te staken ook. Dan hadden ze in hun jeugd maar wat langer op de schoolbanken moeten blijven, dan stonden zij misschien aan de andere zijde van de onderhandelingstafel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uw rechten bevinden zich in een economisch systeem, als het slecht gaat met dat economisch systeem kan dat ook uw "rechten" niet meer financieren en dan hebben we 2 keuzes, ofwel worden uw "rechten" aangepast, ofwel sluiten we den boel of gooien we u buiten. Dat is de realiteit, tov, van de "realiteit" van de vakbonden. Wat het grote probleem is, dat de werknemer flexibel moet zijn, de klant flexibel moet zijn (hij krijgt al die kosten doorgerekend) maar dat de staat wel mag blijven voortdoen de mensen uit te persen, en daar ligt het probleem. Om al die prestigeprojectjes, sociale profiteurs, snoepreisjes etc te betalen, is er geld van doen, en dat geld halen ze bij u en mij, taxen op auto's, inschrijvingstaxen, belastingen, btw , belastingen op arbeid, dan gaan ze zich ook nog eens moeien, met het al of niet aannemen van allochtonen, quota's voor madammen, en allochtonen, regels van hier en van ginder. ... en dan verschiete gij ervan dat dien Duits zegt, met ons kloten hebben ze lang genoeg gespeeld, ... Zegt dat ze Vorst nog lang opengehouden hebben en dat zal inderdaad voor een groot deel aan de werkwillige bekwame arbeiders gelegen hebben. Die net zoals in GM en Volvo en vroeger Renault kwaliteitsproducten afleverden. Maar nu met open grenzen, dalende productie en verschuiving van de markt naar het oosten, ... bye bye belziek, ... en 't zullen de eerste nie zijn en zeker ook nie de laatste. En hopelijk voor die mensen willen die Duitsers nog een deel van 't fabriek openhouden, dat er toch nog een deel aan het werk kunnen blijven, maar arbeid is te duur gemaakt in den belziek. Als je niet als persoon, extreem veel geld kunt omzetten in een dag, of als support dient voor iemand die zoiets doet, dan is uw jobke bedreigt naar een lage loonland, of ge moet te doen hebben met een brave baas of een job hebben die onmisbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Loonkosten vormen minder dan 7% uit van de totale productiekosten van een wagen in Vorst. Mochten we in uw "realteit" leven dan leefden we nog altijd in een feodaal stelsel.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 november 2006 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Idem dito. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Met uw voorstellen rond "elk iets dat ik heb gemaakt, moet ik kunnen kopen", zou er al helemaal niets geproduceerd worden - wees blij dat verstandige mensen het systeem anders en beter hebben rechtsgetrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hun ontslagpremie zal wel hoger ligger maar wat ben je met managers van een autofabriek als ge geen fabriek meer hebt. Een aantal zullen misschien elders binnen de groep aan de slag kunnen maar diegenen met een Vorst stempel op hun kop kunnen het ook vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is het dan ook niet wenselijk dat wij ook ons gedrag aanpassen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad het zijn weeral de flikken die in eerste lijn zullen staan. Terwijl de burgers samen met de flikken geen schuld dragen aan het ganse. En Verhofstadt nog altijd geen gevoel tot ontslag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ken trouwens niet veel managers en ingenieurs die een vakbond nodig hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, had die CEO morgen out of the blue komen zeggen, 75 % van't fabriek gaat dicht, overmorgen, dan waren de reacties er ook naar geweest... Trouwens als ik zo'n fabriek moet toedoen, dan ga ik een jaar of 3 op voorhand geen investeringen meer doen, en begin ik met machines, etc te verhuizen, andere toeleveranciers te zoeken of de logistiek daarvoor te regelen, kwestie ge weet dat ze gaan staken, dus dat ge nie in uw eigen vlees snijd. Wat 2 betreft, een staking komt inderdaad goedkoper uit, maar het bewijst wel dat een deel van uw arbeiders, hoe zou ik het zeggen, onbetrouwbaar, zijn, niet loyaal, ? Misschien zijn ze dat wel, maar stakingen zijn te vermijden, probeer eerst op een deftige manier een oplosing te zoeken. Neem nu dien bedrijfsspion bij Ford, ze hadden daar ook den band weer een uur of 2 kunnen platleggen, voor dat ontslag, gelukkig dat ze hun verstand gebruikt, hebben... en het niet gedaan hebben. Pas op, ge hebt het recht om te staken, en soms kan dat inderdaad noodzakkelijk zijn, ik heb dat argument zelf ook al gebruikt, zonder ne vakbond achter mij tenandere. De personeelschef, rechtstreeks duidelijk gemaakt dat het probleem moest opgelost worden, of... Soms moet ge inderdaad eens chanteren, maar het heeft meer effect als ze dat niet gewoon zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is ook naiëf om te denken dat bedrijven geen rekening houden met de 'sterkte' van de vakbond als er moet geïnvesteerd worden in dat gebied (Belgenland dus) Een bedrijf heeft ook graag zekerheid in het politieke landschap, het is altijd handger om één minister in je zak te hebben dan wanneer je een stuk of 5 onderling ruzieënde 'bevoegde' ministers op een lijn moet krijgen ![]() De (wan)toestand met de loonlast behoefd geen uitleg denk ik ... Om deze zaken te 'compenceren' moet de regering al met heel wat geld (wat er niet is) over de brug komen om meneer Volkswagen gunstig te stellen vrees ik. De informatiestop en terughoudenheid van de vakbond doet vermoeden dat deze (chantage)onderhandelingen volop aan de gang zijn. Gelukkig werk ik niet in deze fabriek maar persoonlijk zou ik het werk niet neergelegd hebben .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men had Electrabel ook beter in Belgische handen gehouden hoeveel werkplaatsen gaan daar achtereen sneuvelen? |
|
![]() |
![]() |