Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 00:49   #121
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er is toch een belangrijk feit dat ge bent vergeten. Dat is dat het aantal misdaden begaan door allochtonen relevant hoger ligt dan dit begaan door autochtonen (de gevangenissen zitten nu eenmaal vol allochtonen, alhoewel deze procentueel dik in de minderheid zijn).
Ook belangrijk is het verschil dat door de gesubsidieerde media wordt gemaakt, als het een misdaad betreft gepleegd door een allochtoon, of deze gepleegd door een autochtoon (zeker als men deze laatste dan nog aan het vb kan linken).
Mijn beste Bob; ik denk dat mijn post duidelijk genoeg geen stellingname voor of tegen was. Ik volg de actualiteit goed genoeg om te weten wat er reilt en zeilt, ook in deze zaak, dus ik zie geen zaken over het hoofd. Ze waren enkel niet relevant in mijn boodschap.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:59   #122
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mensen zullen we hoogstwaarschijnlijk allemaal wel zijn, maar dat is noch voor jullie, noch voor de tegenpartij een excuus...
oh jawel hor. Mensen zouden geen mensen zijn als ze de schuld niet bij een ander zouden zoeken.
Oud 20 december 2006, 01:13   #123
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn beste Bob; ik denk dat mijn post duidelijk genoeg geen stellingname voor of tegen was. Ik volg de actualiteit goed genoeg om te weten wat er reilt en zeilt, ook in deze zaak, dus ik zie geen zaken over het hoofd. Ze waren enkel niet relevant in mijn boodschap.
Dus, daar we toch allemaal gelijk zijn, een cordon rond iedereen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 01:32   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Guido Demoor had niets misdaan Ge hebt het toch over dien enen zot die op een bus ne kleine wou wurgen omdat hem teveel lawaai maakte? Tis toch die spast waarover ge praat?

Ik heb meer te doen met die verdachte die waaarschijnlijk een lange straf te wachten door de schuld van uw martelaar.

Had demoor geen verschil gemaakt tussen de origine van jongeren (naar mijn mening zijn lawaai en jongeren één grote symbiose), dan had demoor nog geleefd en was er ook niets in de hand geweest. Maar ja 't zijn allochtonen, die mogen niet jong zijn en lawaai maken zoals onze vlaamse jongeren.
Wat voor smeerlapperij zit jij hier te bazelen ? Hoepel toch op kerel.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 01:35   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou volledig akkoord met u gaan moest het bij woorden zijn gebleven, maar de duidelijke moordpoging van Demoor maakt dit onmogelijk. Demoor wou zijn authoriteit met geweld doordrukken, wel hij heeft mogen ondervinden welke authoriteit een treinchauffeur op een bus geniet. Geen enkele!
Uiteraard. Moordpoging door Demoor...
Jouw type praatjes maken dat de mensen nog meer de pest aan jullie soort krijgen.
Oud 20 december 2006, 01:48   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hier gaan we weer, ze waren hem niet aan't doodschoppen. Demoor is niet gestorven aan bloeduitstortingen of dergelijke. Hij is aan elkaar gestort (mogelijk aan de gevolgen van de vechtpartij) En't zou echt wel een goeie comedy caper zijn. Uwe vriend wordt gewurgd en ge gaat de aanrander wat helpen.

Demoor had maar moeten doen wat iedereen doet op een bus, pasagier wezen. Indien je problemen hebt stap je naar de chaffeur als je het anders aanpakt moet je achteraf niet komen klagen.
Er zijn genoeg mensen in het land die regelmatig het openbaar vervoer moeten nemen... en dagelijks zien en ondervinden wat een bepaalde soort vreemdelingen er dagelijks uitspoken kwa gedrag, houding en taaltje...
Veel buschauffeurs durven al amper omkijken of vragen naar een vervoersbewijs want op bepaalde lijnen riskeren ze hun leven als een bepaald soort gespuis een strobreed in de weg krijgt gelegd...
En dat Demoor één van die gasten naar de keel greep was verkeerd, maar dat het ventje bijna gewurgd was, maak dat een ander wijs. En dat heel wat mensen dat gedoe van bepaalde kereltjes op bussen en elders zodanig beu zijn dat ze eens doorslaan, dat is héél goed te begrijpen!
Oud 20 december 2006, 02:12   #127
Bazilfunk
Minister

Standaard

vergeet niet het schuim van uwe mond te vegen he
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 08:37   #128
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blabla

Had demoor geen verschil gemaakt tussen de origine van jongeren (naar mijn mening zijn lawaai en jongeren één grote symbiose), dan had demoor nog geleefd en was er ook niets in de hand geweest. Maar ja 't zijn allochtonen, die mogen niet jong zijn en lawaai maken zoals onze vlaamse jongeren.
Je mist het punt. Het gaat niet om zelfverdediging. Iemand in groep tegen de grond smijten en doodstampen is gewoon moord.
Het gaat dus duidelijk over een groep moordenaars.
Oud 20 december 2006, 08:52   #129
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Als ik kijk op wikipdedia staat er dat FDW ook verantwoordelijk is. Ik beschouw u maar voor zo dom als u zich zelf wilt voordoen. Ik heb het woordenboekje niet meer nodig, ik heb aan wikipedia genoeg om mijn gelijk te halen
U bent een Idioot Bazilfunk.

Het idee van Wikipedia is om feiten en waarheden op het net te brengen. Geen leugens van kortzichtige politiek correcten.
En het veiligheidsmechanisme is redelijk solide; Indien er te kort op elkaar een verandering word aangebracht, omdat een idioot leugens plaatst, dan word een moderator gewaarschuwd. Deze zal het onderwerp blokkeren, en andere bronnen raadplegen of andere mensen aanspreken om het juiste antwoord/artikel te geven.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 december 2006 om 08:52.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 09:11   #130
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er is toch een belangrijk feit dat ge bent vergeten. Dat is dat het aantal misdaden begaan door allochtonen relevant hoger ligt dan dit begaan door autochtonen (de gevangenissen zitten nu eenmaal vol allochtonen, alhoewel deze procentueel dik in de minderheid zijn).
Dit is volkomen irelevant in deze discussie.

Citaat:
Ook belangrijk is het verschil dat door de gesubsidieerde media wordt gemaakt, als het een misdaad betreft gepleegd door een allochtoon, of deze gepleegd door een autochtoon (zeker als men deze laatste dan nog aan het vb kan linken).
Dit is ook volkomen irelevant in deze discussie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 10:05   #131
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit is volkomen irelevant in deze discussie.
Dit is ook volkomen irelevant in deze discussie.
...maar is destemin waar...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 10:31   #132
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
VERDACHTEN, Antoon en VOORLOPIG vrij in afwachting van het proces. En in de door jou zo bejubelde VS is dat dagelijkse kost, behalve dat die maatregel daar enkel geldt voor wie een borgsom kan betalen. De zwaarste criminelen "kopen" zich daar dus vrij. Rijke "criminelen" zijn ginds dus blijkbaar minder gevaarlijk dan arme.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 10:35   #133
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
oh jawel hor. Mensen zouden geen mensen zijn als ze de schuld niet bij een ander zouden zoeken.
Waarbij je dus toegeeft eigenlijk geen punt te hebben...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 17:19   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mist het punt. Het gaat niet om zelfverdediging. Iemand in groep tegen de grond smijten en doodstampen is gewoon moord.
(1) Het gebeurde niet "in groep", maar door twee leden van een groep; de rest keek toe.
(2) Hij werd niet "doodgestampt". Hij overleed later.

Ergo: geen moord.

Citaat:
Nee, daar gaat het dus duidelijk niet over.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 18:53   #135
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Waarbij je dus toegeeft eigenlijk geen punt te hebben...
Geen punt?

Mijn punt is dat ik blijkbaar niet dezelfde toon mag hanteren in de zaak Demoor als de toon die wordt aangeslagen moest guido zijn achternaam Bouazza zijn geweest.

Zelfs je origine bepaald voor onze facistische vrienden of je slachtoffer of dader bent.

Toen ik de eerste keer op dit forum kwam was ik geschokt van de taal die hier gehanteerd word om allochtonen zwart te maken. Nog gechoqueerder was ik toe ik las hoe men hier over dode allochtonen wordt gesproken. Dus ge kunt u niet voorstellen hoe hard ik geniet om diezelfde nu het schuim op hun bek te zien verschijnen wanneer ze de boomerang terug in hun gezicht mogen ontvangen?

Smakeloos? Integratie is toch het sleutelwoord?! Ik ben al goed geintegreerd op dit forum
Oud 21 december 2006, 10:24   #136
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
(1) Het gebeurde niet "in groep", maar door twee leden van een groep; de rest keek toe.
(2) Hij werd niet "doodgestampt". Hij overleed later.

Ergo: geen moord.

Nee, daar gaat het dus duidelijk niet over.
Wanneer je iemand tegen de grond stampt tot hij niet meer beweegt, aan de noodrem trekt om te vluchten, en het slachtoffer kort daarna overlijdt aan een hersenbloeding, dan heb je duidelijk een moord gepleegd.
Wanneer een aantal jongeren dat samen doen, dan gaat het om een groep moordenaars.

Niet meer, niet minder.

Het feit dat een van de moordenaars lid is van een thaiboksclub zal je helpen begrijpen dat het slachtoffer niet vanzelf is gevallen.
Oud 21 december 2006, 11:52   #137
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer je iemand tegen de grond stampt tot hij niet meer beweegt, aan de noodrem trekt om te vluchten, en het slachtoffer kort daarna overlijdt aan een hersenbloeding, dan heb je duidelijk een moord gepleegd.
Wanneer een aantal jongeren dat samen doen, dan gaat het om een groep moordenaars.

Niet meer, niet minder.

Het feit dat een van de moordenaars lid is van een thaiboksclub zal je helpen begrijpen dat het slachtoffer niet vanzelf is gevallen.
In afwachting vh proces met een eventuele veroordeling, zijn het nog altijd verdachten, tenzij je jezelf boven het gerecht plaatst. En ik herhaal het nog eens, in de door jou in de hemel geprezen VS komen dagelijks verdachten vrij in afwachting van hun proces (tenminste zij, die goed bij kas zitten en de borgsom kunnen betalen)
Oud 21 december 2006, 11:59   #138
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In afwachting vh proces met een eventuele veroordeling, zijn het nog altijd verdachten, tenzij je jezelf boven het gerecht plaatst. En ik herhaal het nog eens, in de door jou in de hemel geprezen VS komen dagelijks verdachten vrij in afwachting van hun proces (tenminste zij, die goed bij kas zitten en de borgsom kunnen betalen)
wat toch al een bijzonder sterke sellectiemethode is om alle low-life's er uit te halen , zo op t eerste gedacht hé

zeg Piet, maar als men hem nu vrijlaat ... waarom heeft men hem dan al die tijd vastgehouden ... één van de twee is toch een fameuze gaf hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 12:04   #139
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat toch al een bijzonder sterke sellectiemethode is om alle low-life's er uit te halen , zo op t eerste gedacht hé

zeg Piet, maar als men hem nu vrijlaat ... waarom heeft men hem dan al die tijd vastgehouden ... één van de twee is toch een fameuze gaf hé
Ik vermoed ten behoeve vh gerechtelijk onderzoek.
Oud 21 december 2006, 12:28   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moord impliceert dat het slachtoffer opzettelijk en met voorbedachte rade gedood werd. Aangezien het tweede criterium, de voorbedachtheid, nergens uit blijkt, kan je onmogelijk van moord of moordenaar spreken. Het enige waar je hier met enige zekerheid over kan spreken is het toedienen van "opzettelijke slagen en verwondingen die de dood tot gevolg hebben".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be