![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar daarover had ik het helemaal niet. Ik had het niet over de zorg voor de kinderen, maar wel over het feit dat de vrouw met een lager inkomen zit dan de man. Omdat ze beiden ooit gekozen hebben voor kinderen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal antagonistisch and never the twain shall meet (behalve af en toe eens in bed). Dat dit 'sociale feit' (met dank aan Durkheim) zich weerspiegelt in de dagelijkse praktijk, in de geschiedenis, in de loonniveau's en in de wereldgodsdiensten, bevestigt alleen maar de hardnekkige resistentie van die kloof tegen kunstmatige cultuurshock-behandelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
(ik ben trouwens zelf een fervente tegenstander van de pil...) Laatst gewijzigd door Edina : 12 januari 2007 om 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
En voor alle duidelijkheid: allimentatie krijg je niet als werkende vrouw hoor (tenzij voor de kinderen wanneer er geen co-ouderschap is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
(om dan nog te zwijgen over het feit dat vrouwen echt niet altijd kiezen voor die slechter betaalde sectoren, deeltijds arbeid, etc... keuze is daar zeer relatief) Laatst gewijzigd door Edina : 12 januari 2007 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn vrouwen en mannen niet gelijk. Daar gaat het ook helemaal niet over. Ze moeten alleen wel gelijke rechten hebben. En indien het krijgen van kinderen enkel wordt aangerekend aan vrouwen, dan is er wel degelijk sprake van discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 12 januari 2007 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Co-ouderschap is de algemene regel, en bestaat in Belgie sedert 1996 geloof ik. Het betekent dat enerzijds elke ouder zelf beslissingen kan nemen omtrent een kind, en dat anderzijds beider akkoord nodig is omtrent belangrijke beslissingen. Dit is dus wel de algemene regel hé. Vele mensen schijnen dat wel 's te vergeten. In geval van bi-locatie verblijft het kind beurtelings bij de moeder en de vader. Dat is al zo in het klassieke systeem omdat alle vakanties en weekends 50/50 gedeeld worden. En dat beslaat in totaal 6 maanden van een jaar! In elk geval kan alimentatie verschuldigd zijn. Als één van de ouders minder verdiend dan de andere zal die alimentatie krijgen voor de kinderen als dat nodig is gelet op het bi-locatiesysteem. Een werkende vrouw kan ook voor zichzelf alimentatie verkrijgen. Dat zal het geval zijn als de man in de echtscheiding als 'schuldige' wordt aangemerkt. Schuldig is bv degene die de echtscheiding vordert en niet de schuld van de andere kan aantonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Gelijk loon voor gelijk werk.
Wie zou daar iets op tegen kunnen hebben. Maar helaas... gelijk werk bestaat niet. Want geen twee mensen doen hetzelfde werk. Stel dat een M en een V op de boekhouding zitten van een firma. Dan doet de M bvb de inkomende facturen en de V de uitgaande facturen (of omgekeerd doet er niet toe). Wel die doen dan geen gelijk werk. Dus iedere functie is op zich uniek en kan dus uniek verloond worden. voila daar hedde nie van terug he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 12 januari 2007 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, ze kon het niet laten hé.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer niet dat er loonverschil is, degene die het beweren zullen met het bewijs op tafel moeten komen. Ik geloof het gewoonweg niet omdat er nog nooit iemand met de bewijzen of getuigen naar voor is gekomen. Als het zo is moet die vrouw maar klacht indienen door deze discriminatie, het gebeurt zoveel en nog niemand die klacht heeft ingedient...nee, dacht het niet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf erbij, vrouw en man, zelfde leeftijd, zelfde ancienniteit, zelfde job en zelfde uren maar verschillend loon...nope, no way! Eerst zien dan geloven.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, maar ik zie wat ik zie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met wat ik er van weet is dat dus niet zo. Maar ik heb het dus over de industrie, hoe het elders zit heb ik geen idee. |
|
![]() |
![]() |