![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Het verzet heeft sam 7's en er zijn tegenmaatregelen zoals de fakkels die men afuurt om het missiel te misleiden.Het amerikaans leger onderzoekt of aanpassingen aan tactiek nodig zijn.Ik denk dat de amerikaanse militairen wel iets beter op de hoogte zijn dan gij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Wat bewijst de geschiedenis van alle oorlogen? Dat maar een klein percentage richting vijand schiet? Dat er maar een goei 2% is die gericht schieten om te doden. Dat die 2% van 'oorlogshelden' eigenlijk psychopaten zijn als ze moeten functioneren in een normale maatschappij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() De amerikanen denken daar anders over en bagdad ligt wel in hun bevoegdheidsgebied.Er gaan verspreid over de stad JointSecurityStations opgezet worden van waaruit amerikanen en irakezen tezamen zullen optreden.
Het probleem van de getalsterkte van iraakse eenheden heeft te maken met het feit dat ze in cash betaald worden en naar huis moeten gaan om het geld aan hun familie te geven;Voor tien dagen dienst hebben ze 5 dagen verlof. In de hoorzitting van de nieuwe bevelhebber gen.Petraeus wordt uitgebreid ingegaan op de kwaliteit van de iraakse troepen en wat men van plan is in bagdad te doen.Klopt helemaal niet met wat gij zegt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in propaganda, in tegenstelling tot u. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 februari 2007 om 14:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kom even terug op een eerdere post van me omtrent feiten, processen en hoe je daaruit de toekomst kan afleiden. Het neerhalen van één helicopter is een feit. Op zich is dat een nietszeggend feit: het kan om een stommiteit van de piloot gaan, een misvatting in de communicatie met grondtroepen of goed geluk van het verzet. Een fait divers, is het dan, dat niets zegt over de evolutie. Als we echter weten dat helicopters zowat het belangrijkste vervoermiddel van het VS-leger zijn omdat ze zich nauwelijks nog te voet of gemotoriseerd buiten hun bases en de Groene Zone wagen omdat hun leven er geen fluit waard is, dan is het neerhalen van vier helicopters op korte tijd echter plots wél relevant. Vier helicopters op geen twee weken tijd zijn vier feiten die op een proces wijzen. Een proces dat simpelweg uitgedrukt wordt in gewijzigde krachtsverhoudingen: de actieradius van de Amerikanen wordt kleiner, de macht van het verzet om te bepalen wat de Amerikanen wel of niet kunnen doen wordt groter. Als we dat naar de toekomst doortrekken, dan kunnen de VS (tenzij er zich nieuwe en andere feiten voordoen die op een wijziging in het proces wijzen) niet anders dan de oorlog verliezen. Alles wijst erop dat ze daar volop mee bezig zijn en ik juich dat toe. Als het Iraaks verzet erin slaagt de VS een fundamentele nederlaag toe te brengen, dan hebben ze op wereldschaal de verhoudingen gewijzigd. Daar kan de wereld alleen maar beter van worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
U bent een gelovige, ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() met simpele woorden 'anti missile flairs' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De amerikanen zitten verspreid over het land in kampen van waaruit ze wel degelijk buitenkomen.Het vervoer gebeurt voor een groot deel in vrachtwagens en vliegtuigen.Helikopter worden ook gebruikt en er gaan er niet veel verloren.In viëtnam verloren de amerikanen veel meer helikopters. Laat ons zeggen dat ge er niets van afweet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bin Laden is een Soenniet, vrijwel alle Sa'udi zijn dat. Het verschil tussen de Sunna en de Sjia is de erfopvolging van de profeet Mohammed - in feite niet meer dan een familievete. ook niet het goede woord, twist is beter.
Gewoon een scheuring in hun kerk, lees moskee, net zoals bij ons tussen de Romeinse kerk en de Protestanten. In grote lijnen komst het daarop neer: de strijd tussen Abu Bekr en Ali. (corrigeer me maar als ik het mis heb)
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Die mannen van het verzet zijn toch uw vrienden;waarom zijt ge niet blij over hun heldendaden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Zeg, kunnen jullie misschien al die berichten in één draad zetten. Noem het: "Het bloed van Irak" of zoiets maar voortdurend een nieuwe draad openen dat is toch echt niet te doen (waarmee ik het drama van de feiten niet wil minimaliseren).