![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
| Bekijk resultaten enquête: Moslimdemocratie is mogelijk. | |||
| ja |
|
27 | 28,13% |
| Neen |
|
53 | 55,21% |
| Ja, maar ... |
|
6 | 6,25% |
| Neen, maar ... |
|
5 | 5,21% |
| Geen mening, ik weet het niet ... |
|
5 | 5,21% |
| Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
|
Dan zul je toch echt de islam buiten moeten houden.
|
|
|
#123 |
|
|
Dat komt uiteindelijk, bij voortzetting van de import, op het (bloedige) zelfde neer.
|
|
|
#124 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#125 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#126 |
|
|
Dat is voor moslims / de koran een (hooguit) TIJDELIJKE zaak, episode: dar-al-harb.
|
|
|
#127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien moet de discussie herleid worden tot de vraag of moslims ook democraten kunnen zijn.
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
|
Citaat:
Lees de koran.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 mei 2007 om 21:16. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Snap je dat? |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
|
Maar wat hij in ieder geval niet tegenspreekt en waar hij zich nog minder tegen verzet, of durft te verzetten.
|
|
|
#131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of denk je dat die kerels die de Roma hebben zitten 'aanvallen' de norm zijn in Borgerhout? Anders kan ik je alleen maar uitnodigen. :/ Het grootste probleem in mijn stad (de enige stad van België, namelijk A'pen) is neit de islam, maar een fout immigratiebeleid. De islam is toevallig de religie van veel van die mensen. |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Europees Commissaris
|
Naar elk regeltje van de Koran leven betekent dat je fundamentalist bent. Niet iedere moslim is dat. Er zijn er ook met een korreltje zout. Willem zou bijvoorbeeld een uitstekende fundamentalist zijn. Iedere nuance in het denken kan hij prima in de kiem smoren met een uitgekiende korantekst.
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
|
Citaat:
Citaat:
Jullie kwekken maar wat zònder korankennis en zònder ooit "buitenlanders" werkelijk te ontmoeten.
|
|
|
|
#134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de koran is een geweldadig boekje. Als het een roman was, liet ik hem censureren tot mijn kinderen 16 waren. Dát weet ik. (Veel geweldadiger dan de bijbel, waar ook al eens naar wordt verwezen.) Maar ik herhaal. De koran =/= wat een moslim allemaal denkt en meent. Dát is echt niet moeilijk te snappen. In jouw redenering is elke moslim per definitie een fundamentalist. Maar dat zijn ze niet allemaal. Wat niet betekent dat de koran geen belangrijk boek meer is. Maar goed. Ik ben blij dat je niet meer inhoudelijk reageert (jullie weten er niks van! is niet bepaald inhoudelijk.) Het betekent wrslk dat je voelt dat we een punt hebben. |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
|
Citaat:
De afgelopen ca. 46 jaar had ik wisselend tamelijk veel "buitenlandse" contacten/kennissen in mijn tot nu 3 woonplaatsen, zowel in zakelijke als privé-sfeer en ook als buren, veel(kleurige) klas/speel-genootjes van mijn kinderen ook in huis en tuin. Minstens de helft daarvan was van moslim-komaf en ook in de winkeltjes waar ik vaak lekkere en interessante dingen koop praat ik nog steeds zo vrijmoedig als voor een harbi/kufar/kafir haalbaar is met Mensen. Zo makkelijk zelfs, dat ik soms naar 5:51 en hoofdstuk 9 moet verwijzen ter voorkoming van dreigende gewetensnood bij een (te) spontane en sympathieke medeMens. Op dit stuk dus geen enkel misverstand, maar wel moet ik soms tot op Internet toe de indruk rechtzetten als zou ik "eigenlijk" een moslim zijn. Vergis je niet in de kracht van een indoctrinatie die, mantra-achtig met 5 gebeden dagelijks, vanaf prille kindsheid wordt ingepompt en gerepeteerd; vergelijk de "verversing" van een post-hypnotische suggestie. Die SCHAKELAAR zit in alle, zowel goede als mindere, gelovigen voldoende ingebouwd om bij een opdracht van het geëigend "geestelijk" niveau onvoorwaardelijk over te gaan tot de verdelging van andersdenkenden. Zoals in alle landen waar de moslims tot voldoende getal komen, komt die opdracht een keer. Het is een tijdbom die we als een Paard van Troje zelf blijven importeren. Andere wetten dan die van allah/koran/shar�*a worden hooguit tijdelijk verdragen, tijdens verblijf in dar-al-harb en zijnde in de minderheid. Tijdens die periode geldt hoofdstukje 109: ZEG tegen de ongelovigen .... Deze dingen heb ik meermaals "gemoedelijk" te berde gebracht en daarop geen enkele tegenwerping ooit ontvangen. Ook weer: zonder enig misverstand en de betrokken gesprekspartners ontmoet ik onverminderd "sociaal", we weten wat wij aan elkaar hebben en "hun tijd" (voor deze ontegenzeglijk "gematigden" dus) breekt pas aan "als god/ allah dat wil". http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 23 mei 2007 om 02:08. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gewoon overwegend kutjongeren, met een negatief beeld over vrouwen en vrouwen die onderdrukt worden. (Ook geen meerderheid, maar goed.) Is dat door religie? Mwah. Ik ken maar weinig socio-economische lage gezinnen waar bij de vrouw niet min of meer 'minder' wordt geacht dan de man. |
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
|
Citaat:
Kutjongeren en onderdrukte vrouwen kennen wij in onze cultuur ook, hoewel mogelijk/hopelijk de percentages verschillen. Mensen (met hoofdletter) ontmoet ik per-1, maar religies/groepen/-ismen/-dommen zijn GEVAARLIJK. Islam is de sterkste indoctrinatie die ik heb kunnen waarnemen tussen de tamelijk vele secten/sectariërs en aanverwante griezels waarmee ik ooit in aanraking kwam; geen nazisme of communisme kan dit ooit overtreffen of vervangen. Die SCHAKELAAR zit onverwijderbaar ingebouwd en gaat om "te gelegener tijd", zelfs in de liefste karakters. Tijdbom, Paard van Troje.
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hoe zou dat proces in zijn werk gaan? En kun je mij vb'en geven an andere landen waar dat is gebeurd? |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
|
Citaat:
Lees je echt geen kranten en volg je geen nieuws op TV en op internet? Landen in fase van (bloedige) "vorderende overname": - Indonesië - Libanon Beginnend-bloedig: - Thailand - India - grote delen van Afrika Agitatie vanuit "eigen" enclaves onder TOEGELATEN (deel-)shar�*a: - Frankrijk - Canada Voorbereidende strubbelingen: - Scandinavische landen - Australie Merkbare agitatie en provocatie: - totale EU Russische landen en China laat ik nog even buiten beschouwing, voorlopig is daar het nationaal verzet gemiddeld sterker dan de agitators. Japan volgt al heel lang een voortreffelijke ambtelijke afweer-politiek, uiterste diplomatie.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 23 mei 2007 om 02:44. |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar het is tevens zo dat er lange tijd een fundamentalistische kern zal blijven. In Ulster hebben de rk-en en de protestanten 40 jaar lang gevochten. En dat betroffen dan nog niet eens zulke sterke doctrines als de Islam. Hoewel niet iedere moslim in wezen een fundamentalist is, zijn we wat betreft de moslims nog lang niet aan het einde van een hoop ellende. Daar moeten we zeker rekening mee houden. |
|
|
|
|