Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moslimdemocratie is mogelijk.
ja 27 28,13%
Neen 53 55,21%
Ja, maar ... 6 6,25%
Neen, maar ... 5 5,21%
Geen mening, ik weet het niet ... 5 5,21%
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 19:47   #121
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vanwaar de vergelijking met Iran? Ik voel mij liberaal in een Westerse omgeving. Ik stel mij wel de vraag, uit pure interesse, wat het verschil maakt tussen mijn omgeving en die van een burger in pakweg Iran.
Iran kent geen democratisch regime. De vlag dekt de lading niet. Het is niet omdat er een democratisch verkozen parlement is, en een premier, dat er een gelijkwaardigheid is en de mensenrechten worden gerespecteerd.
De theocratie staat er boven de wet. Kortom, het is de eigelijke wet. Met de jaren al eens wat conservatiever of moderner dan anders. Maar het blijft in praktijk eenn dictatuur onder leiding van een geestelijk leider.
Maar leer aub eens een onderscheid maken tussen leiders uit dergelijk land en de modale burger die het daar kotsbeu wordt en de kans krijgt zich hier te ontplooien.
Juist ja, je afkomst draag je nog wel wat mee. En dan? Zolang onze wetten maar worden gerespecteerd.
Ik snap het probleem al... Jij discusieert voor een moslimdemocratie in een westers land, ik doe dat voor een moslimland wat tien keer logischer is!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 19:51   #122
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
................. Laten we er gewoon voor zorgen dat religie ons leven niet ongewenst gaat bepalen ..........
Dan zul je toch echt de islam buiten moeten houden.
Oud 22 mei 2007, 19:53   #123
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik snap het probleem al... Jij discusieert voor een moslimdemocratie in een westers land, ik doe dat voor een moslimland wat tien keer logischer is!
Dat komt uiteindelijk, bij voortzetting van de import, op het (bloedige) zelfde neer.
Oud 22 mei 2007, 19:54   #124
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat was het tijdskader toen Verhofstadt nog geen eerst minister was.
Toen hij eerste minister werd is, zoals men weet, de islam in heel de wereld totaal en grondig gewijzigd.
Beste Rudi als je dit bedoelt dan weet je hopelijk dat dit totale nonsens is.
Islam gewijzigd?
Oud 22 mei 2007, 20:24   #125
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Rudy: .... Maar leer aub eens een onderscheid maken tussen leiders uit dergelijk land en de modale burger die het daar kotsbeu wordt en de kans krijgt zich hier te ontplooien ....
En te radicaliseren tot vormen zo mogelijk erger dan die in het thuisland. Theo van Gogh is zéér dood.
Oud 22 mei 2007, 20:32   #126
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
...................... En dan? Zolang onze wetten maar worden gerespecteerd.
Dat is voor moslims / de koran een (hooguit) TIJDELIJKE zaak, episode: dar-al-harb.
Oud 22 mei 2007, 20:49   #127
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Misschien moet de discussie herleid worden tot de vraag of moslims ook democraten kunnen zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 21:14   #128
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Misschien moet de discussie herleid worden tot de vraag of moslims ook democraten kunnen zijn.
Nee, want dan REEDS afvallig; een On- of andersgelovige mag namelijk nooit gelijkberechtigd worden en de Echte Heidenen / Ongelovigen (niet behorende tot de Volkeren van het Boek, die in leven MOGEN worden gelaten) hooguit benut als "bezit van de rechterhand" = vee & slaven.

Lees de koran.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 mei 2007 om 21:16.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 22:04   #129
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee, want dan REEDS afvallig; een On- of andersgelovige mag namelijk nooit gelijkberechtigd worden en de Echte Heidenen / Ongelovigen (niet behorende tot de Volkeren van het Boek, die in leven MOGEN worden gelaten) hooguit benut als "bezit van de rechterhand" = vee & slaven.

Lees de koran.
De koran =/= wat elke moslim denkt.

Snap je dat?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 22:34   #130
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De koran =/= wat elke moslim denkt.

Snap je dat?
Maar wat hij in ieder geval niet tegenspreekt en waar hij zich nog minder tegen verzet, of durft te verzetten.
Oud 23 mei 2007, 00:25   #131
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wat hij in ieder geval niet tegenspreekt en waar hij zich nog minder tegen verzet, of durft te verzetten.
Genoeg moslims die totaal niet volgens elk regeltje van de koran leven. Vooral in België.

Of denk je dat die kerels die de Roma hebben zitten 'aanvallen' de norm zijn in Borgerhout? Anders kan ik je alleen maar uitnodigen. :/

Het grootste probleem in mijn stad (de enige stad van België, namelijk A'pen) is neit de islam, maar een fout immigratiebeleid. De islam is toevallig de religie van veel van die mensen.
Oud 23 mei 2007, 00:32   #132
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genoeg moslims die totaal niet volgens elk regeltje van de koran leven. Vooral in België.
Naar elk regeltje van de Koran leven betekent dat je fundamentalist bent. Niet iedere moslim is dat. Er zijn er ook met een korreltje zout. Willem zou bijvoorbeeld een uitstekende fundamentalist zijn. Iedere nuance in het denken kan hij prima in de kiem smoren met een uitgekiende korantekst.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 00:54   #133
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Of denk je dat die kerels die de Roma hebben zitten 'aanvallen' de norm zijn in Borgerhout? Anders kan ik je alleen maar uitnodigen. :/

Het grootste probleem in mijn stad (de enige stad van België, namelijk A'pen) is neit de islam, maar een fout immigratiebeleid. De islam is toevallig de religie van veel van die mensen.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey

Naar elk regeltje van de Koran leven betekent dat je fundamentalist bent. Niet iedere moslim is dat. Er zijn er ook met een korreltje zout. Willem zou bijvoorbeeld een uitstekende fundamentalist zijn. Iedere nuance in het denken kan hij prima in de kiem smoren met een uitgekiende korantekst.
It takes a fundi to know a fundi.

Jullie kwekken maar wat zònder korankennis en zònder ooit "buitenlanders" werkelijk te ontmoeten.
Oud 23 mei 2007, 01:34   #134
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
It takes a fundi to know a fundi.

Jullie kwekken maar wat zònder korankennis en zònder ooit "buitenlanders" werkelijk te ontmoeten.
Beetje moeilijk om je buurman (waar je eens bent gaan babysitten) niet té ontemoeten. (Iemand die 3 huizen verder woont mag je buurman noemen, hé?)

En de koran is een geweldadig boekje. Als het een roman was, liet ik hem censureren tot mijn kinderen 16 waren. Dát weet ik. (Veel geweldadiger dan de bijbel, waar ook al eens naar wordt verwezen.)

Maar ik herhaal. De koran =/= wat een moslim allemaal denkt en meent. Dát is echt niet moeilijk te snappen. In jouw redenering is elke moslim per definitie een fundamentalist. Maar dat zijn ze niet allemaal. Wat niet betekent dat de koran geen belangrijk boek meer is.

Maar goed. Ik ben blij dat je niet meer inhoudelijk reageert (jullie weten er niks van! is niet bepaald inhoudelijk.) Het betekent wrslk dat je voelt dat we een punt hebben.
Oud 23 mei 2007, 02:04   #135
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Beetje moeilijk om je buurman (waar je eens bent gaan babysitten) niet té ontemoeten. (Iemand die 3 huizen verder woont mag je buurman noemen, hé?)

En de koran is een geweldadig boekje. Als het een roman was, liet ik hem censureren tot mijn kinderen 16 waren. Dát weet ik. (Veel geweldadiger dan de bijbel, waar ook al eens naar wordt verwezen.)

Maar ik herhaal. De koran =/= wat een moslim allemaal denkt en meent. Dát is echt niet moeilijk te snappen. In jouw redenering is elke moslim per definitie een fundamentalist. Maar dat zijn ze niet allemaal. Wat niet betekent dat de koran geen belangrijk boek meer is.

Maar goed. Ik ben blij dat je niet meer inhoudelijk reageert (jullie weten er niks van! is niet bepaald inhoudelijk.) Het betekent wrslk dat je voelt dat we een punt hebben.
O.k, ik raakte even geïrriteerd, mijn verontschuldiging daarvoor.

De afgelopen ca. 46 jaar had ik wisselend tamelijk veel "buitenlandse" contacten/kennissen in mijn tot nu 3 woonplaatsen, zowel in zakelijke als privé-sfeer en ook als buren, veel(kleurige) klas/speel-genootjes van mijn kinderen ook in huis en tuin.

Minstens de helft daarvan was van moslim-komaf en ook in de winkeltjes waar ik vaak lekkere en interessante dingen koop praat ik nog steeds zo vrijmoedig als voor een harbi/kufar/kafir haalbaar is met Mensen. Zo makkelijk zelfs, dat ik soms naar 5:51 en hoofdstuk 9 moet verwijzen ter voorkoming van dreigende gewetensnood bij een (te) spontane en sympathieke medeMens.

Op dit stuk dus geen enkel misverstand, maar wel moet ik soms tot op Internet toe de indruk rechtzetten als zou ik "eigenlijk" een moslim zijn.

Vergis je niet in de kracht van een indoctrinatie die, mantra-achtig met 5 gebeden dagelijks, vanaf prille kindsheid wordt ingepompt en gerepeteerd; vergelijk de "verversing" van een post-hypnotische suggestie.

Die SCHAKELAAR zit in alle, zowel goede als mindere, gelovigen voldoende ingebouwd om bij een opdracht van het geëigend "geestelijk" niveau onvoorwaardelijk over te gaan tot de verdelging van andersdenkenden.

Zoals in alle landen waar de moslims tot voldoende getal komen, komt die opdracht een keer.

Het is een tijdbom die we als een Paard van Troje zelf blijven importeren.

Andere wetten dan die van allah/koran/shar�*a worden hooguit tijdelijk verdragen, tijdens verblijf in dar-al-harb en zijnde in de minderheid. Tijdens die periode geldt hoofdstukje 109: ZEG tegen de ongelovigen ....

Deze dingen heb ik meermaals "gemoedelijk" te berde gebracht en daarop geen enkele tegenwerping ooit ontvangen. Ook weer: zonder enig misverstand en de betrokken gesprekspartners ontmoet ik onverminderd "sociaal", we weten wat wij aan elkaar hebben en "hun tijd" (voor deze ontegenzeglijk "gematigden" dus) breekt pas aan "als god/ allah dat wil".
http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 23 mei 2007 om 02:08.
Oud 23 mei 2007, 02:07   #136
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O.k, ik raakte even geïrriteerd, mijn verontschuldiging daarvoor.

De afgelopen ca. 46 jaar had ik wisselend tamelijk veel "buitenlandse" contacten/kennissen in mijn tot nu 3 woonplaatsen, zowel in zakelijke als privé-sfeer en ook als buren, veel(kleurige) klas/speel-genootjes van mijn kinderen ook in huis en tuin.

Minstens de helft daarvan was van moslim-komaf en ook in de winkeltjes waar ik vaak lekkere en interessante dingen koop praat ik mog steeds zo vrijmoedig als voor een harbi/kufar/kafir haalbaar is met Mensen. Zo makkelijk zelfs, dat ik soms naar 5:51 en hoofdstuk 9 moet verwijzen ter voorkoming van dreigende gewetensnood bij een (te) spontane en sympathieke medeMens.

Op dit stuk dus geen enkel misverstand, maar wel moet ik soms tot op Internet toe de indruk rechtzetten als zou ik "eigenlijk" een moslim zijn.

Vergis je niet in de kracht van een indoctrinatie die, mantra-achtig met 5 gebeden dagelijks, vanaf prille kindsheid wordt ingepompt en gerepeteerd; vergelijk de "verversing" van een post-hypnotische suggestie.

Die SCHAKELAAR zit in alle, zowel goede als mindere, gelovigen voldoende ingebouwd om bij een opdracht van het geëigend "geestelijk" niveau onvoorwaardelijk over te gaan tot de verdelging van anderdenkenden.

Zoals in alle landen waar de moslims tot voldoende getal komen, komt die opdracht een keer.

Het is een tijdbom die we als een Paard van Troje zelf blijven importeren.

Andere wetten dan die van allah/koran/shar�*a worden hooguit tijdelijk verdragen, tijdens verblijf in dar-al-harb en zijnde in de minderheid. Tijdens die periode geldt hoofdstukje 109: ZEG tegen de ongelovigen ....

Deze dingen heb ik meermaals "gemoedelijk" te berde gebracht en daarop geen enkele tegenwerping ooit ontvangen. Ook weer: zonder enig misverstand en de betrokken gesprekspartners ontmoet ik onverminderd "sociaal", we weten wat wij aan elkaar hebben en "hun tijd" (voor deze ontegenzeglijk "gematigden" dus) breekt pas aan "als god/ allah dat wil".
Ik heb mijn serieuze twijfels dat elke moslimjongeren/immigrantenjongeren dag dagelijks die 5 gebeden doet. Want als je 'zo' doet, zou je toch verwachten dat ze voor de rest ook een religieuze houding aannemen. Niets van dat alles.

Gewoon overwegend kutjongeren, met een negatief beeld over vrouwen en vrouwen die onderdrukt worden. (Ook geen meerderheid, maar goed.) Is dat door religie? Mwah. Ik ken maar weinig socio-economische lage gezinnen waar bij de vrouw niet min of meer 'minder' wordt geacht dan de man.
Oud 23 mei 2007, 02:18   #137
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn serieuze twijfels dat elke moslimjongeren/immigrantenjongeren dag dagelijks die 5 gebeden doet. Want als je 'zo' doet, zou je toch verwachten dat ze voor de rest ook een religieuze houding aannemen. Niets van dat alles.

Gewoon overwegend kutjongeren, met een negatief beeld over vrouwen en vrouwen die onderdrukt worden. (Ook geen meerderheid, maar goed.) Is dat door religie? Mwah. Ik ken maar weinig socio-economische lage gezinnen waar bij de vrouw niet min of meer 'minder' wordt geacht dan de man.
Jij concentreert je op de paar oppervlakkige uiterlijkheden die "ze" bereid zijn te tonen aan iedere willekeurige vreemdeling en je meent daaruit volgens je eigen Westers denkpatroon conclusies te kunnen trekken.

Kutjongeren en onderdrukte vrouwen kennen wij in onze cultuur ook, hoewel mogelijk/hopelijk de percentages verschillen.

Mensen (met hoofdletter) ontmoet ik per-1, maar religies/groepen/-ismen/-dommen zijn GEVAARLIJK.

Islam is de sterkste indoctrinatie die ik heb kunnen waarnemen tussen de tamelijk vele secten/sectariërs en aanverwante griezels waarmee ik ooit in aanraking kwam; geen nazisme of communisme kan dit ooit overtreffen of vervangen.

Die SCHAKELAAR zit onverwijderbaar ingebouwd en gaat om "te gelegener tijd", zelfs in de liefste karakters. Tijdbom, Paard van Troje.
Oud 23 mei 2007, 02:20   #138
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij concentreert je op de paar oppervlakkige uiterlijkheden die "ze" bereid zijn te tonen aan iedere willekeurige vreemdeling en je meent daaruit volgens je eigen Westers denkpatroon conclusies te kunnen trekken.

Kutjongeren en onderdrukte vrouwen kennen wij in onze cultuur ook, hoewel mogelijk/hopelijk de percentages verschillen.

Mensen (met hoofdletter) ontmoet ik per-1, maar religies/groepen/-ismen/-dommen zijn GEVAARLIJK.

Islam is de sterkste indoctrinatie die ik heb kunnen waarnemen tussen de tamelijk vele secten/sectariërs en aanverwante griezels waarmee ik ooit in aanraking kwam; geen nazisme of communisme kan dit ooit overtreffen of vervangen.

Die SCHAKELAAR zit onverwijderbaar ingebouwd en gaat om "te gelegener tijd", zelfs in de liefste karakters. Tijdbom, Paard van Troje.
Jij denkt echt dat binnenkort de moslims ineens de macht gaan grijpen?

En hoe zou dat proces in zijn werk gaan? En kun je mij vb'en geven an andere landen waar dat is gebeurd?
Oud 23 mei 2007, 02:41   #139
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Jij denkt echt dat binnenkort de moslims ineens de macht gaan grijpen?

En hoe zou dat proces in zijn werk gaan? En kun je mij vb'en geven an andere landen waar dat is gebeurd?
Niet "denken(menen)" maar: WETEN.

Lees je echt geen kranten en volg je geen nieuws op TV en op internet?

Landen in fase van (bloedige) "vorderende overname":
- Indonesië
- Libanon

Beginnend-bloedig:
- Thailand
- India
- grote delen van Afrika

Agitatie vanuit "eigen" enclaves onder TOEGELATEN (deel-)shar�*a:
- Frankrijk
- Canada

Voorbereidende strubbelingen:
- Scandinavische landen
- Australie

Merkbare agitatie en provocatie:
- totale EU

Russische landen en China laat ik nog even buiten beschouwing, voorlopig is daar het nationaal verzet gemiddeld sterker dan de agitators.

Japan volgt al heel lang een voortreffelijke ambtelijke afweer-politiek, uiterste diplomatie.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 23 mei 2007 om 02:44.
Oud 23 mei 2007, 09:03   #140
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aardig dat je nazisme en communisme noemt. Je vergelijking van die twee ideologieën met de islam laat ik voor jouw rekening. Maar die twee ideologieën zijn in elkaar gedonderd omdat ze te intolerant en daardoor inflexibel zijn. Nergens, behalve in Vlaanderen, zijn het nazisme of gelijkende denkwijzen nog sterk aanwezig. Het communisme is praktisch van de wereld verdwenen, ook in China is het communisme niet meer fundamentalistisch. Het houdt in dat je kunt waarnemen dat intolerante doctrines afzwakken in de loop der tijd.

Maar het is tevens zo dat er lange tijd een fundamentalistische kern zal blijven. In Ulster hebben de rk-en en de protestanten 40 jaar lang gevochten. En dat betroffen dan nog niet eens zulke sterke doctrines als de Islam. Hoewel niet iedere moslim in wezen een fundamentalist is, zijn we wat betreft de moslims nog lang niet aan het einde van een hoop ellende. Daar moeten we zeker rekening mee houden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be