Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 17:17   #121
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Voor iemand die geen homo is ben je verdomd goed op de hoogte. "Gaycity", het heeft wel iets. Ik ben echt vertederd door je spontane bezorgdheid over het welzijn van de homo's in de Nederlandse hoofdstad.

Kijk, het is duidelijk dat het jou, online en co. te doen is om het zwart maken van de allochtone gemeenschap die zogezegd uniform homofoob zou zijn. Ik heb al verschillende keren gezegd dat die bezorgdheid van jullie over de homofobie van islamieten een beetje verdacht, om niet te zeggen compleet hypocriet is, aangezien je het aan de andere kant opneemt voor een partij die zelf uitgesproken homofobe standpunten verkondigt.

De islamitische godsdienst/ideologie is homofoob. Punt uit. Zelfs het begin van het tegendeel kan je niet bewijzen.
Maar ja die ideologie wordt beleden door verrijkers, dus moeten de oogjes maar hypocriet gesloten worden en alle energie verlegd naar de homostandpunten van bij voorbeeld de RKK. Kwestie van hypocriet het debat te ontlopen en vooral van multicultureel correct te zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 17:24   #122
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB'ers en andere extreem rechts gezinden zullen ongetwijfeld dit incident recupereren voor hun anti-allochtonen propaganda. Ik hoop dat ze zich ten volle rekenschap geven van het feit dat ze met hun onverdraagzame en stigmatiserende uitspraken over homo's zelf actief dit soort uitspattingen in de hand werken.

Wat die jongens hebben gedaan valt sterk te veroordelen en komt op conto van hun persoonlijke verantwoordelijkheid, maar wat groeperingen als het VB doen, namelijk bevolkingsgroepen continu tegen elkaar opzetten (in dit geval Marokkanen en homo's) speelt zeker een katalyserende rol.
T'ja ik ben meer van linkse signatuur dus als ik u goed versta luisteren de Nederlandse allochtonen naar het VB en hebben ze daarom die mens in het water gegooid?
Het zijn dus bondgenoten?
Dus als links de multicultuur en de allochtonen verdedigenen en zij op hun beurt luisteren naar Het VB is het dus ene pot nat?
Janssens zal het graag horen

Ik raad u aan om de K in uwe naam te veranderen door een M kwestie van te weten hoe we op uw volgende schrijven moeten reageren.
Oud 25 mei 2007, 17:24   #123
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Jij moet ook eens leren lezen, net als een paar anderen hier. Ik heb in eerder bijdragen in deze draad al gezegd dat als er een verband tussen dit incident en religieus fanatisme kan worden aangetoond, men verplicht is om dat verband volledig bloot te leggen en de verantwoordelijken te straffen. Stel dus dat één van die jongeren zou zeggen dat hij zijn misdaad heeft begaan onder invloed van de woorden van één of andere losgeslagen imam, dan moet dat onderzocht worden op een open manier.

Maar voorlopig zie ik geen enkel element dat op zo'n verband zou wijzen.
Multicultureel correcte blindheid en starheid. Zelfopgelegd.
Ik stel voor dat je de homostandpunten in de islamitsiche godsdienst-ideologie eens op zoekt en daarna de "identiteit" van de daders onderzoekt. Uiteraard is er een verband. Ze zullen het natuurlijk niet aan jouw neus hangen.

Citaat:

En daar ben je weer met je omgekeerde bewijslast. Kijk meisje, als jij beweert dat het oppervlak van de maan uit bruine suiker bestaat, dan is het niet aan mij om naar de maan te vliegen en een potje zand mee te brengen om het tegendeel te bewijzen. Mutadis mutandis is het niet aan mij om met bewijzen aan te komen draven van de niet-homofobe aard van de islam als jij het in je hoofdje krijgt om te beweren dat de islam wel homofoob is.
Oh, als het wat te lastig wordt en de onderzoeksresultaten dreigen in te druisen tegen de wetten van de Nieuwe Heilige Religie van de multiculturele correctheid, dan hoeft de bewijslast ineens niet meer. Merk op dat in dat geval de weigering tot het aanbrengen van bewijzen al voor een bekentenis op zich kan doorgaan. Het zegt alvast veel over de angst om met de resulaten geconfronteerd te worden.
Oud 25 mei 2007, 17:27   #124
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
T'ja ik ben meer van linkse signatuur dus als ik u goed versta luisteren de Nederlandse allochtonen naar het VB en hebben ze daarom die mens in het water gegooid?
Het zijn dus bondgenoten?
Dus als links de multicultuur en de allochtonen verdedigenen en zij op hun beurt luisteren naar Het VB is het dus ene pot nat?
Janssens zal het graag horen

Ik raad u aan om de K in uwe naam te veranderen door een M kwestie van te weten hoe we op uw volgende schrijven moeten reageren.
bijdrage 44
Oud 25 mei 2007, 17:40   #125
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

[quote=Online;2684387]
Citaat:

Multicultureel correcte blindheid en starheid. Zelfopgelegd.
Ik stel voor dat je de homostandpunten in de islamitsiche godsdienst-ideologie eens op zoekt en daarna de "identiteit" van de daders onderzoekt. Uiteraard is er een verband. Ze zullen het natuurlijk niet aan jouw neus hangen.

Oh, als het wat te lastig wordt en de onderzoeksresultaten dreigen in te druisen tegen de wetten van de Nieuwe Heilige Religie van de multiculturele correctheid, dan hoeft de bewijslast ineens niet meer. Merk op dat in dat geval de weigering tot het aanbrengen van bewijzen al voor een bekentenis op zich kan doorgaan. Het zegt alvast veel over de angst om met de resulaten geconfronteerd te worden.
Na 4306 bijdragen zou je toch al een beetje de basisregeltjes van een debat mogen kennen. Als je een persoon of een groep beschuldigt, dan is het aan jou om met overtuigende feiten te komen die die beschuldiging staven. Ik zeg dus niet dat de bewijslast er niet is, ik zeg dat hij bij jou ligt.

En voor je weer eens gaat putten uit je biblliotheek van koranknipsels en links naar marginale web sites, met overtuigende feiten bedoel ik dus wel objectieve informatie die van aantoonbare toepassing is op de actuele beleving van islam.

Innocent until proven guilty, not guilty until proven innocent.
Oud 25 mei 2007, 17:49   #126
Banneling

Standaard

[quote=Doki;2684406]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Na 4306 bijdragen zou je toch al een beetje de basisregeltjes van een debat mogen kennen. Als je een persoon of een groep beschuldigt, dan is het aan jou om met overtuigende feiten te komen die die beschuldiging staven. Ik zeg dus niet dat de bewijslast er niet is, ik zeg dat hij bij jou ligt.
Right, na 803 bijdragen zou je toch ook al een beetje de basisregeltjes van een debat mogen kennen. Jij beschuldigt het VB en haar kiezers van islamofobie. Wel Doki, het is aan jou om met overtuigende feiten te komen die die beschuldiging staven. De vraag naar bewijzen werd al een paar keer gesteld : doe dus maar wat moeite. Innocent until proven guilty, not guilty until proven innocent.

Citaat:

En voor je weer eens gaat putten uit je biblliotheek van koranknipsels en links naar marginale web sites, met overtuigende feiten bedoel ik dus wel objectieve informatie die van aantoonbare toepassing is op de actuele beleving van islam.
De beleving verschilt van mens tot mens maar aan de inhoud van de koran wordt niet getornd, en nog minder bekritiseerd en in vraag gesteld. Zoals je weet - maar liever ontkent- staan er homofobe verzen in de koran. Ik ga ervan dat je die versen uit de koran als objectieve informatie aanvaardt en ook niet miskent als basis van de islamitische religie/ideologie.
Welke zin heeft het dan om de homofobe aard van de islamitische godsdienst te ontkennen. Angst Doki?

Laatst gewijzigd door Online : 25 mei 2007 om 17:52.
Oud 25 mei 2007, 18:10   #127
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Right, na 803 bijdragen zou je toch ook al een beetje de basisregeltjes van een debat mogen kennen. Jij beschuldigt het VB en haar kiezers van islamofobie. Wel Doki, het is aan jou om met overtuigende feiten te komen die die beschuldiging staven. De vraag naar bewijzen werd al een paar keer gesteld : doe dus maar wat moeite. Innocent until proven guilty, not guilty until proven innocent.
Die papegaaitrekjes moet je toch eens laten analyseren door een psychotherapeut. Ik heb dat nog nooit bij iemand gezien, echt fascinerend.

Ik herinner je eraan dat het VB is veroordeeld voor racisme.

Citaat:
De beleving verschilt van mens tot mens maar aan de inhoud van de koran wordt niet getornd, en nog minder bekritiseerd en in vraag gesteld. Zoals je weet - maar liever ontkent- staan er homofobe verzen in de koran. Ik ga ervan dat je die versen uit de koran als objectieve informatie aanvaardt en ook niet miskent als basis van de islamitische religie/ideologie.
Welke zin heeft het dan om de homofobe aard van de islamitische godsdienst te ontkennen. Angst Doki?
Ik zie nog steeds geen bewijzen voor je beschuldigingen. Mag ik ervan uitgaan dat je er geen hebt?

Laatst gewijzigd door Doki : 25 mei 2007 om 18:11.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 18:10   #128
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht

Flikkers 2 keer in 1 week tijd het slachtoffer van verijkende bruintjes.

Twee groepen beledigen in één zin
Oud 25 mei 2007, 18:26   #129
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Heet van de naald

Citaat:
30 en 10 jaar cel voor roofmoord op Antwerpse homo
Het Antwerpse hof van assisen heeft Olivier Munyentwali (24 - foto) na ruim vier uur beraadslagen veroordeeld tot dertig jaar cel. Medebeschuldigde N'Singa Nikuna (23) kreeg een gevangenisstraf van tien jaar. Het openbaar ministerie had voor Olivier de levenslange opsluiting gevorderd en voor N'Singa 27 jaar.

Roofmoord
Beiden werden gisteren al schuldig bevonden aan de roofmoord op Swa De Meersman, een 52-jarige homo die op 1 oktober 2004 gedood en beroofd werd in zijn appartement op de Antwerpse Linkeroever. Het initiatief voor de diefstal kwam grotendeels van N'Singa, maar het was Olivier die de fatale messteken toediende.

Het hof hield bij zijn arrest rekening met het niets ontziende geweld waarmee de feiten gepleegd werden. "De beschuldigden hechtten meer belang aan de materiële eigendommen van het slachtoffer dan aan zijn leven", klonk het.

Verzachtende omstandigheden
Toch zag het hof ook verzachtende omstandigheden voor beide beschuldigden. Zo waren de kansen van Olivier om tot een evenwichtig persoon op te groeien al van bij het begin gehypothekeerd. N'Singa was dan weer nog nooit tot een criminele straf veroordeeld en had in die twee jaar dat hij voorwaardelijk vrij was, aangetoond dat hij zijn leven een betere wending kon geven.

Assisenvoorzitter Michel Jordens drukte de hoop uit dat beide beschuldigden aan zichzelf zullen werken in de gevangenis, zodat ze nog iets kunnen betekenen voor de maatschappij. Hij was blij dat Olivier in de gevangenis een cursus agressiebeheersing volgt en drukte hem op het hart die ingeslagen weg te blijven volgen. Ook N'Singa gaf zijn leven sinds de feiten een nieuwe positieve wending. "Jullie zullen nog de kans krijgen om iets van jullie leven te maken, iets wat jullie het slachtoffer niet gegund hebben", besloot hij. (belga/hln)
Oud 25 mei 2007, 19:23   #130
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Die papegaaitrekjes moet je toch eens laten analyseren door een psychotherapeut. Ik heb dat nog nooit bij iemand gezien, echt fascinerend.
Zijn jouw papegaaieantwoorden jouw manier van zeggen dat je geen bewijs kan aanbrengen? Zou je truwens zelf niet eens bij de psychotherapeut binnenspringen : homo's of homofielen die de homofobe aard van de islamitische ideologie blijven bejubelen, dat lijkt me een fascinerende kluif voor de psychotherapeut.

Citaat:
Ik herinner je eraan dat het VB is veroordeeld voor racisme.
Dat geënsceneerd proces aangestuurd door de kopstukken van de corruptste aller partijen, noem jij een bewijs? Laat je je ethische normen altijd bepalen door corrupt PS-racaille? Ik zie nog steeds geen bewijzen voor je beschuldigingen. Mag ik ervan uitgaan dat je er geen hebt?

Citaat:
Ik zie nog steeds geen bewijzen voor je beschuldigingen. Mag ik ervan uitgaan dat je er geen hebt?
Ontken je het bestaan van de koran en zijn inhoud? Fijn zo, doe dat nu maar eens publiekelijk, het liefst in moslimmiddens. Ik wens je een prettige vlucht toe ...
Oud 25 mei 2007, 19:24   #131
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB stuurt er op aan om het gelijkheidsprincipe te ondermijnen, door het hebben van rechten en plichten te koppelen aan specifieke aspecten van de identiteit van de burger, bijvoorbeeld de culturele, religieuze, of seksuele identiteit : ongeacht het feit of een persoon Belgisch staatsburger is of niet zou het VB toch een verschillende behandeling willen op basis van bijvoorbeeld seksuele geaardheid. Dit druist in tegen de fundamenten van de democratie.
Gelijkheid van de burgers is een beginsel, geen fetish. Gelijkheid van rechten geldt trouwens enkel bij gelijkheid van situatie en de mate waarin die voor handen is vormt nogal eens aanleiding voor discussie.

U beweert zoals velen dat het VB het gelijkheidsbeginsel wil afschaffen maar in hun programma merk ik daar niets van.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 19:33   #132
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarbovenop is het een illusie te denken dat de VB kopstukken een veel eerlijker, transparanter en efficienter beleid zouden voeren dan hun democratische collega's, dat zij niet aantastbaar zouden zijn door corruptie, of dat zij complexe problemen zoals de sociale zekerheid zomaar als bij toverslag zouden kunnen oplossen.
We zullen u maar op uw woord geloven en in het vervolg braafjes VLD of SP blijven stemmen zeker? U onderschat de kiezer.

De sociale zekerheid is geen complex probleem. De problemen ervan oplossen is vrij simpel maar dan moet men ingaan tegen een aantal organisaties met gevestigde belangen en durven raken aan een aantal delicate evenwichten.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 19:49   #133
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Heet van de naald
Citaat:
30 en 10 jaar cel voor roofmoord op Antwerpse homo
Het Antwerpse hof van assisen heeft Olivier Munyentwali (24 - foto) na ruim vier uur beraadslagen veroordeeld tot dertig jaar cel. Medebeschuldigde N'Singa Nikuna (23) kreeg een gevangenisstraf van tien jaar. Het openbaar ministerie had voor Olivier de levenslange opsluiting gevorderd en voor N'Singa 27 jaar.

Roofmoord
Beiden werden gisteren al schuldig bevonden aan de roofmoord op Swa De Meersman, een 52-jarige homo die op 1 oktober 2004 gedood en beroofd werd in zijn appartement op de Antwerpse Linkeroever. Het initiatief voor de diefstal kwam grotendeels van N'Singa, maar het was Olivier die de fatale messteken toediende.

Het hof hield bij zijn arrest rekening met het niets ontziende geweld waarmee de feiten gepleegd werden. "De beschuldigden hechtten meer belang aan de materiële eigendommen van het slachtoffer dan aan zijn leven", klonk het.

Verzachtende omstandigheden
Toch zag het hof ook verzachtende omstandigheden voor beide beschuldigden. Zo waren de kansen van Olivier om tot een evenwichtig persoon op te groeien al van bij het begin gehypothekeerd. N'Singa was dan weer nog nooit tot een criminele straf veroordeeld en had in die twee jaar dat hij voorwaardelijk vrij was, aangetoond dat hij zijn leven een betere wending kon geven.

Assisenvoorzitter Michel Jordens drukte de hoop uit dat beide beschuldigden aan zichzelf zullen werken in de gevangenis, zodat ze nog iets kunnen betekenen voor de maatschappij. Hij was blij dat Olivier in de gevangenis een cursus agressiebeheersing volgt en drukte hem op het hart die ingeslagen weg te blijven volgen. Ook N'Singa gaf zijn leven sinds de feiten een nieuwe positieve wending. "Jullie zullen nog de kans krijgen om iets van jullie leven te maken, iets wat jullie het slachtoffer niet gegund hebben", besloot hij. (belga/hln)
Gezien de wet Lejeune vind ik dit nog veel te weinig. Bij de bekentenis werd het verhaal relaxed en al lachend vertelt... dat is voor mij toch een knoert van een verzwarende omstandigheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 20:35   #134
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

De vergeetput in ermee.
Oud 25 mei 2007, 20:57   #135
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Een echte schande!

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 21:19   #136
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Verdraagzaamheid is toch zo mooi é
Zeker als het van 1 kant komt
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 21:21   #137
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity Bekijk bericht
Wat is het probleem? De allochtonen zagen een autochtoon met een slechte conditie en wouden hem hiermee helpen.
De wereld zou een betere plek zijn moest iedereen zo liefdevol zijn als deze groep jonge allochtonen.
Die humor is parels voor de zwijnen, eternity.
Oud 25 mei 2007, 21:24   #138
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Raar dat het forum-homo nog niet gereageerd heeft op deze thread...

tzal toch hem niet zijn die ze hebben leren zwemmen éh
Oud 25 mei 2007, 22:50   #139
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik zie hier een kans voor multiculturele broederschap: blanke homohaters kunnen hun racisme overstijgen, want ze bewonderen de wreedheid van allochtone homohaters - die doen wat zij zelf niet durven.

We gaan nog allemaal gelukkig samenleven.

Hier bloeit iets moois. Dikwijls bloedt er ook iets dood, maar als ons dat kan samenbrengen moet dat kunnen hé.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 22:57   #140
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

De multiculturele samenleving draait op volle toeren, zoveel is duidelijk.
Toch kunnen we niet ontkennen dat er bij momenten nog kinderziekten merkbaar zijn. Zoals nu bv, bij een beetje een uit de hand gelopen kennismaking tussen homo en allochtonen. Daar moet nog een ietsje aan gesleuteld worden. Er is echter verbetering aanwezig: daar waar één autochtoon enkele jaartjes geleden, het dikwijls nog moest opnemen tegen het respectabele aantal van 10 allochtonen, is het nu nog één tegen het verwaarloosbare aantal van slechts 3 allochtonen. Er is dus duidelijk verandering aanwezig. In de positieve zin nog wel.
Het moet tenslotte niet altijd slecht nieuws zijn...
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be