![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe bedoel je?
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die redenering volg ik totaal niet. Anders zouden er nog veel barbaarse toestanden gebeuren indien we die gedachtengang blijven volgen. Men heeft vroeger mensen opengesneden om er tests op te doen waardoor technieken ontwikkelt zijn in de geneeskunde...wil dit zeggen dat ik vind dat die technieken niet meer gebruikt mogen worden? Nee, wil dit zeggen dat mensen nog steeds opengesneden mogen worden om tests op te doen? Nee, en dit geld idem voor dieren. Ander punt is, ik kan er niet aan doen dat bepaalde bedrijven deze onderzoeken doen é, wil dit zeggen dat ik er automatisch mee akkoord ga? Ga jij met alles akkoord wat men tegenwoordig doet op deze wereld? Kun je overal iets aan veranderen? Ben je daarom hypocriet? Komaan é.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() en reageer eens op de berichten op vorige pagina ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nog steeds aan het wachten op een antwoord van jou op mijn vraag van 2 a 3 bladzijden terug...
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() idd. Een mens is meer waard dan een dier, dat een hulpmiddel is in het bestaan van de mens. De mens heeft een sociaal bewustzijn dat een sociale organisatie vd "mensenmaatschappij" mogelijk maakt. Het heeft een IQ dat zorgt voor de technologische ruggesteun hiervoor.
Beesten zijn dom en staan vergeleken met de mens nergens. Dat we ze geen nutteloos leed mogen bezorgen lijkt mij duidelijk. Ik steek ook geen bossen in de fik voor de fun ofzo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dieren zijn levende wezens, juist zoals mensen. Ze horen dus op een natuurlijke manier behandeld worden. Wat wilt zeggen: geen veefrabrieken, geen legbatterijen meer...ie. voor alle dieren een waardig bestaan. En als dit er toe leidt dat vlees en zuivel duurder wordt, so be it. En een dier is niet minder WAARD als een mens. Hij heeft gewoon niet dezelfde rechten in de maatschappij der mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans bestaat dat in het heelal zich beschavingen bevinden die miljoenen jaren voorsprong hebben of enkele 1000 jaren en dus op technologisch vlak en kwa intelligentie ons als domme dieren beschouwen. Stel dat ze onze planeet tegenkomen...vind je het ok dat ze ons dan in kooitjes stoppen om experimenten op uit te oefenen ed.? Er is geen enkele reden waarom andere wezens zouden communiceren op de manier dat wij dat doen waardoor ze ons niet begrijpen en onze taal prehistorisch vinden. Als het trouwens bij jou enkel te doen is om intelligentie, wat met domme mensen of dus mensen met een laag iq? Wat met mentaal gehandicapten? Komt nog bij dat jij zelf met een reden op de proppen komt om te beslissen wie of wat meer of minder waard is. Waarom zou intelligentie een reden moeten zijn om waarde te geven aan een levend wezen? Ik ben evenwaardig als jij en vind niet dat dieren minder waardig zijn dan mensen. Wie heeft dan gelijk? Jij? Waarom? Ben ik niet meer evenwaardig op dit moment? Ik heb misschien wel een hoger iq dan jij en beschik over meer technologische vaardigheden?
Laatst gewijzigd door illwill : 21 augustus 2007 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() dieren zijn minderwaardig, en elke mens gelijkwaardig. Is dat nu zo moeilijk man.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 augustus 2007 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() mensen zijn een bepaald dierenras dat superieur is aan de andere rassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() en met al uw dt fouten zijt ge alvast niet intelligenter dan mij.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Maar ge wilt het niet begrijpen eh. als dieren gelijkwaardig zouden zijn zouden we ze niet mogen doden. TREK UW CONCLUSIES DUS; Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 augustus 2007 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Bij uitbreiding, de boost in kennis over de werking van het menselijk lichaam, en de wisselwerking op het niveau van de cel, is er slechts gekomen na het op punt stellen van de genetische manipulatie van oa muizen. Wat jij eigenlijk dus voorstelt is een volledige stop van de vooruitgang in de wetenschappelijke kennis over de werking van het menselijk organisme, kennis die vervolgens gebruikt kan worden om mensen te genezen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zolang je beesten gaat beschouwen als het vuil der aarden, kunnen we er ook niet over discussiëren. Net zoals de Texanen etc vroeger er van uitgingen dat Afrikanen minder waren dan Kaukasiërs. Zolang je (deze je is onbepaald) vindt dat mensen met een donkere huidskleur minder zijn dan mensen met een blanke huidskleur, valt er geen zak te bediscussiëren over gelijke rechten of wat-dan-ook. Idem hier. Dus waarom zou ik in godsnaam hier mijn tijd en moeite insteken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoh, kerel. Nu gaat ge echt te ver. Illwill is niet mijne beste kameraad, maar elkaar hier even beginnen uit te schelden voor domme idioot als ge merkt dat ge niemand aan het overtuigen zijt, en dan nog enkel op basis van de dt-regel, vind ik zeer laag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is elke mens dan gelijkwaardig? Gelden jou regels niet meer?
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() |
![]() |
![]() |