Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2007, 11:53   #121
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En wat als die muis nu eens, omdat ze zich onder andere sneller voorplant, snel immuum maakt, maar de mens niet?
het kan, maar is volgens mij weinig waarschijnlijk
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 11:53   #122
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Nochtthans was het tot voor kort courant.

Hoe bedoel je?
Oud 21 augustus 2007, 12:24   #123
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Houdt er dan maar mee op met iets te kopen. Elk geneesmiddel is getest op dieren. Van een hoop additieven in de voeding zijn toxicologische studies uitgevoerd op dieren om te zien als ze enig gevaar opleveren voor de mens. Men is van start gegaan om van zoveel mogelijk substanties waarmee mensen dagelijks in contact komen, na te gaan of ze gevaar opleveren voor diezelfde mens. Daar gaan ook (maar niet alleen)dierproeven voor gebruikt worden.
Er zijn genoeg middelen om testen te doen zonder er dieren voor te gebruiken, ik ben er dan ook voor dat men deze technieken gebruikt. Ik gebruik geen geneesmiddelen, ik ben tegen geneesmiddelen punt, niet omdat ze op dieren getest zijn maar omdat ik vind dat alles wat ik tot nu toe gehad heb kwa ziektes zelf overwonnen moet worden. De kennis die men tot nu toe heeft mag daarom niet verloren gaan, anders is het leed ook nog voor niets geweest maar dat heeft allemaal geen reden om ermee door te gaan.
Die redenering volg ik totaal niet. Anders zouden er nog veel barbaarse toestanden gebeuren indien we die gedachtengang blijven volgen. Men heeft vroeger mensen opengesneden om er tests op te doen waardoor technieken ontwikkelt zijn in de geneeskunde...wil dit zeggen dat ik vind dat die technieken niet meer gebruikt mogen worden? Nee, wil dit zeggen dat mensen nog steeds opengesneden mogen worden om tests op te doen? Nee, en dit geld idem voor dieren.

Ander punt is, ik kan er niet aan doen dat bepaalde bedrijven deze onderzoeken doen é, wil dit zeggen dat ik er automatisch mee akkoord ga? Ga jij met alles akkoord wat men tegenwoordig doet op deze wereld? Kun je overal iets aan veranderen? Ben je daarom hypocriet? Komaan é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 12:25   #124
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nee, en dit geld idem voor dieren.
toch niet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 12:26   #125
Ambiorix

Standaard

en reageer eens op de berichten op vorige pagina ook.
Oud 21 augustus 2007, 12:28   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en reageer eens op de berichten op vorige pagina ook.
Ik ben nog steeds aan het wachten op een antwoord van jou op mijn vraag van 2 a 3 bladzijden terug...
Oud 21 augustus 2007, 12:28   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch niet.
En waarom niet? Omdat jij dat vind?
Oud 21 augustus 2007, 12:32   #128
Ambiorix

Standaard

Citaat:
En waarom niet? Omdat jij dat vind?
idd. Een mens is meer waard dan een dier, dat een hulpmiddel is in het bestaan van de mens. De mens heeft een sociaal bewustzijn dat een sociale organisatie vd "mensenmaatschappij" mogelijk maakt. Het heeft een IQ dat zorgt voor de technologische ruggesteun hiervoor.
Beesten zijn dom en staan vergeleken met de mens nergens. Dat we ze geen nutteloos leed mogen bezorgen lijkt mij duidelijk. Ik steek ook geen bossen in de fik voor de fun ofzo
Oud 21 augustus 2007, 12:49   #129
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een mens is meer waard dan een dier, dat een hulpmiddel is in het bestaan van de mens.
Ah ik wist niet dat ge overtuigd Christen was.

Dieren zijn levende wezens, juist zoals mensen. Ze horen dus op een natuurlijke manier behandeld worden. Wat wilt zeggen: geen veefrabrieken, geen legbatterijen meer...ie. voor alle dieren een waardig bestaan. En als dit er toe leidt dat vlees en zuivel duurder wordt, so be it.

En een dier is niet minder WAARD als een mens. Hij heeft gewoon niet dezelfde rechten in de maatschappij der mensen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 12:57   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd. Een mens is meer waard dan een dier, dat een hulpmiddel is in het bestaan van de mens. De mens heeft een sociaal bewustzijn dat een sociale organisatie vd "mensenmaatschappij" mogelijk maakt. Het heeft een IQ dat zorgt voor de technologische ruggesteun hiervoor.
Beesten zijn dom en staan vergeleken met de mens nergens. Dat we ze geen nutteloos leed mogen bezorgen lijkt mij duidelijk. Ik steek ook geen bossen in de fik voor de fun ofzo
Ok, het gaat jou dus om de intelligentie en technologie waardoor jij het genoeg en ok vind dat wij de dieren mogen behandelen op de manier die ons op dat moment bevredigd zal ik maar zeggen.
De kans bestaat dat in het heelal zich beschavingen bevinden die miljoenen jaren voorsprong hebben of enkele 1000 jaren en dus op technologisch vlak en kwa intelligentie ons als domme dieren beschouwen. Stel dat ze onze planeet tegenkomen...vind je het ok dat ze ons dan in kooitjes stoppen om experimenten op uit te oefenen ed.? Er is geen enkele reden waarom andere wezens zouden communiceren op de manier dat wij dat doen waardoor ze ons niet begrijpen en onze taal prehistorisch vinden.

Als het trouwens bij jou enkel te doen is om intelligentie, wat met domme mensen of dus mensen met een laag iq? Wat met mentaal gehandicapten?

Komt nog bij dat jij zelf met een reden op de proppen komt om te beslissen wie of wat meer of minder waard is. Waarom zou intelligentie een reden moeten zijn om waarde te geven aan een levend wezen? Ik ben evenwaardig als jij en vind niet dat dieren minder waardig zijn dan mensen. Wie heeft dan gelijk? Jij? Waarom? Ben ik niet meer evenwaardig op dit moment? Ik heb misschien wel een hoger iq dan jij en beschik over meer technologische vaardigheden?

Laatst gewijzigd door illwill : 21 augustus 2007 om 13:03.
Oud 21 augustus 2007, 13:19   #131
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik ben evenwaardig als jij en vind niet dat dieren minder waardig zijn dan mensen. Wie heeft dan gelijk? Jij? Waarom? Ben ik niet meer evenwaardig op dit moment? Ik heb misschien wel een hoger iq dan jij en beschik over meer technologische vaardigheden?
dieren zijn minderwaardig, en elke mens gelijkwaardig. Is dat nu zo moeilijk man.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 augustus 2007 om 13:19.
Oud 21 augustus 2007, 13:20   #132
Ambiorix

Standaard

mensen zijn een bepaald dierenras dat superieur is aan de andere rassen.
Oud 21 augustus 2007, 13:23   #133
Ambiorix

Standaard

en met al uw dt fouten zijt ge alvast niet intelligenter dan mij.
Oud 21 augustus 2007, 13:24   #134
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Als het trouwens bij jou enkel te doen is om intelligentie, wat met domme mensen of dus mensen met een laag iq? Wat met mentaal gehandicapten?
Mensen kunnen ze opvangen in een sociale gemeenschap. Bij dieren worden ze darwinistischgewijs afgestoten.
Maar ge wilt het niet begrijpen eh.

als dieren gelijkwaardig zouden zijn zouden we ze niet mogen doden. TREK UW CONCLUSIES DUS;

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 augustus 2007 om 13:25.
Oud 21 augustus 2007, 13:43   #135
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg middelen om testen te doen zonder er dieren voor te gebruiken, ik ben er dan ook voor dat men deze technieken gebruikt. Ik gebruik geen geneesmiddelen, ik ben tegen geneesmiddelen punt, niet omdat ze op dieren getest zijn maar omdat ik vind dat alles wat ik tot nu toe gehad heb kwa ziektes zelf overwonnen moet worden. De kennis die men tot nu toe heeft mag daarom niet verloren gaan, anders is het leed ook nog voor niets geweest maar dat heeft allemaal geen reden om ermee door te gaan.
Die redenering volg ik totaal niet. Anders zouden er nog veel barbaarse toestanden gebeuren indien we die gedachtengang blijven volgen. Men heeft vroeger mensen opengesneden om er tests op te doen waardoor technieken ontwikkelt zijn in de geneeskunde...wil dit zeggen dat ik vind dat die technieken niet meer gebruikt mogen worden? Nee, wil dit zeggen dat mensen nog steeds opengesneden mogen worden om tests op te doen? Nee, en dit geld idem voor dieren.
Jammer dat ik je moet wakkermaken uit je illusie, maar er zijn niet genoeg alternatieven voorhanden die dierproeven obsoleet maken. De complexe wisselwerking tussen verschillende organen is op geen enkele manier na te bootsen in een petrischaal. Proefdieren blijven een noodzakelijk kwaad.

Bij uitbreiding, de boost in kennis over de werking van het menselijk lichaam, en de wisselwerking op het niveau van de cel, is er slechts gekomen na het op punt stellen van de genetische manipulatie van oa muizen. Wat jij eigenlijk dus voorstelt is een volledige stop van de vooruitgang in de wetenschappelijke kennis over de werking van het menselijk organisme, kennis die vervolgens gebruikt kan worden om mensen te genezen.

Citaat:
Ander punt is, ik kan er niet aan doen dat bepaalde bedrijven deze onderzoeken doen é, wil dit zeggen dat ik er automatisch mee akkoord ga? Ga jij met alles akkoord wat men tegenwoordig doet op deze wereld? Kun je overal iets aan veranderen? Ben je daarom hypocriet? Komaan é.
Het wordt opgelegd door oa de EU, en terecht. Elke nieuw-ontwikkelde molecule is een potentiele toxische stof. Hoe ga jij nagaan of het een voor de mens veilige stof is of niet?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 15:52   #136
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dieren zijn minderwaardig, en elke mens gelijkwaardig. Is dat nu zo moeilijk man.
Wij kunnen jou niet "hitten" met argumenten, want van zodra je hier steevast van uitgaat, zitten we in een patstelling.

Zolang je beesten gaat beschouwen als het vuil der aarden, kunnen we er ook niet over discussiëren. Net zoals de Texanen etc vroeger er van uitgingen dat Afrikanen minder waren dan Kaukasiërs. Zolang je (deze je is onbepaald) vindt dat mensen met een donkere huidskleur minder zijn dan mensen met een blanke huidskleur, valt er geen zak te bediscussiëren over gelijke rechten of wat-dan-ook. Idem hier. Dus waarom zou ik in godsnaam hier mijn tijd en moeite insteken?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 15:54   #137
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en met al uw dt fouten zijt ge alvast niet intelligenter dan mij.
Hoh, kerel. Nu gaat ge echt te ver. Illwill is niet mijne beste kameraad, maar elkaar hier even beginnen uit te schelden voor domme idioot als ge merkt dat ge niemand aan het overtuigen zijt, en dan nog enkel op basis van de dt-regel, vind ik zeer laag.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 15:56   #138
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Hoh, kerel. Nu gaat ge echt te ver. Illwill is niet mijne beste kameraad, maar elkaar hier even beginnen uit te schelden voor domme idioot als ge merkt dat ge niemand aan het overtuigen zijt, en dan nog enkel op basis van de dt-regel, vind ik zeer laag.
vind dat maar, zijn argumenten slaan op niks (en wie de bal kaatst mag hem terugverwachten), en nog niemand van jullie heeft hier heel de vorige pagina nog maar gelezen laat staan beargumenteerd.
Oud 21 augustus 2007, 15:56   #139
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat zeg jij en als je mij jou redenen geeft en ik pas die verder toe klopt het niet meer of laat je het links liggen.

Waarom is elke mens dan gelijkwaardig? Gelden jou regels niet meer?
Oud 21 augustus 2007, 15:57   #140
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Zolang je beesten gaat beschouwen als het vuil der aarden,
man, dat doe ik toch niet??
sjongejonge, jullie zien het zo zwart-wit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be