![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nee echt niet: "Het atheïsme is de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden, of in een nauwere betekenis, het niet aannemen van het bestaan van god(en)."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
U zegt: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2007 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() nee, ik heb geen geloof = afwezigheid van geloof, ik ga niet twijfelen over mensenfantasie weet je
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Woordenspielerei. U bent gewoon een agnost.
Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2007 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() van u ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() U bent nu tegen de muur vastgepind. Verstikt en verstrikt geraakt in uw eigen redenering.
Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2007 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() amang, ik voel dat toch niet zo aan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() gelooft u eigenlijk zelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Is dat misleidend spelletje met het woord 'geloven' nu nog bezig.
![]()
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() blijkbaar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() maar ik ben gepakt naar t schijnt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Toch niet letterlijk ?
![]()
![]() |
![]() |
#135 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bovenbuur sta me toe je nog eens te quoten want de essentie is blijkbaar nog niet doorgedrongen. Citaat:
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 1 oktober 2007 om 22:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Kan ik bewijzen dat god niet bestaat? Nope, dat is onmogelijk, net zoals ik niet kan bewijzen dat de kerstman niet bestaat, dat er geen eenhoorns bestaan of dat er geen pot met goud aan de voet van een regenboog staat.
Betekend dit dat ik de mogelijkheid van het bestaan van een god moet aanvaarden als "plausibel"? Gezien een goddelijkheid een logische onmogelijkheid is zal ik maar antwoorden met "Nee, god bestaat effectief niet".
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Oh ja, mijn "levensvisie" effe noteren voor Visnu.
Wel die is uiterst simpel, ik ben geboren zonder enige reden of doel behalve het geboren zijn, er is geen meaning of life whatsoever, er is geen kosmisch plan, enkel het hier en nu, dus mijn visie is uitermate simpel: "Have Fun while it lasts". Een dezer dagen (kan morgen zijn, kan ook pas binnen 60 jaar zijn) zal ik sterven, en staat mijn knopje van On naar Off, lights out, game over.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Als iedereen agnost is, zou het probleem opgelost zijn. Maar niet iedereen is agnost als ik het allemaal zo lees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er nu mensen zijn die zeggen: God bestaat niet. Dan moet ik hier weer op zeggen. Dat kan, maar ik heb onvoldoende gegevens om zo maar te besluiten dat God niet bestaat. Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2007 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |