Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2007, 15:31   #121
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Allemaal winst voor de staat, dus voor de burger die meebetaalt aan die veel te dure manier van reizen.
Neen, de staat bekostigt alleen de delen die de privé niet wil, bv. de infrastructuur. De burger betaalt die zaken om de privé meer winsten te bezorgen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 oktober 2007 om 15:32.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 15:34   #122
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Neen, de staat bekostigt alleen de delen die de privé niet wil, bv. de infrastructuur. De burger betaalt die zaken om de privé meer winsten te bezorgen.
Vergeet dat maar. Buiten de infrastructuur betalen we ook nog eens voor de modale reiziger zijn ticket. Als de werkelijke kostprijs zou moeten betaals worden, dan was de trein, ook de Thalys, morgen afgeschaft!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 15:34   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zolang ik straks maar naar huis kan na een lange vlucht. Bende lafaards, ordinair krapuul.
Je zegt daar dus:"Ikke(=Longhorn) en de dikke en de rest kan stikke"...
Geef je je daar rekenschap van? Geef je je er rekenschap van dat omdat jij je trein kan hebben andere mensen geen gezinsleven hebben?
Wie is dan o..k...?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 15:35   #124
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Er is een verschil tussen levensnoodzakelijke diensten en nuttige diensten.
Privatiseren, dus, die NMBS
Oud 26 oktober 2007, 15:37   #125
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Privatiseren, dus, die NMBS
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
privatiseren die nmbs... tzal vlug gedaan zijn met die onzin altijd!
Staken zullen ze doen maar ook op straat eindigen! Ik hoop dat er weer iemand een schadeclaim indient bij die ***vkabonden!
Kijk dan maar wat de privatizering van British Rail heeft gegeven...

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 oktober 2007 om 15:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 15:39   #126
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Vergeet dat maar. Buiten de infrastructuur betalen we ook nog eens voor de modale reiziger zijn ticket. Als de werkelijke kostprijs zou moeten betaals worden, dan was de trein, ook de Thalys, morgen afgeschaft!
Thalys niet. En die reducties zijn doorgevoerd in samenspraak met oa. VBO ed. om mensen zo goedkoop mogelijk op hun werk te brengen. Mij niet gelaten dat jij de files groter wil laten worden, ik steun dat compleet. Dan is de economische schade op dagelijks niveau nog groter. Kan ik alleen maar toejuichen.
Oud 26 oktober 2007, 15:40   #127
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kijk dan maar wat de privatizering van British Rail heeft gegeven...
De Britse regering moet nu geld aan Virgin geven om hun sporen te onderhouden. Ongelooflijk, anders zijn er teveel dodelijke ongevallen omdat er zo bespaard wordt op veiligheid en onderhoud.
Oud 26 oktober 2007, 15:49   #128
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
NMBS heeft een gemengd statuut, is opgedeeld in verschillende bedrijven. Jouw argument gaat niet echt op, is te hopen dat oa. de Eurostar en Thalys niet kunnen rijden.
als er nu een trein is die het ACOD, ten koste van alles, wil laten rijden zijn het de Thalis en Eurostar.
Je slogans zijn goed voor een studentenvereniging maar in de praktijk zijn ze de tijd nog niet waard dat ze uitgesproken worden
Oud 26 oktober 2007, 15:51   #129
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Britse regering moet nu geld aan Virgin geven om hun sporen te onderhouden. Ongelooflijk, anders zijn er teveel dodelijke ongevallen omdat er zo bespaard wordt op veiligheid en onderhoud.
Raar maar Virgin onderhoudt geen sporen of infrastructuur maar laat treinen rijden en verkoopt de plaatsbewijzen. Informeer u eerst voor je dergeliujke onzin uitkraamt.
De firma die de sporen onderhoud ( en uitbaat) vraagt vergoeding aan Virgin en de andere operatoren om rijpaden ter beschikking te stellen.
Idem dito België. Infrabel verkoopt rijpaden aan alle operatoren die een vergunning hebben (NMBS B-Cargo, DLC Railchem,DB,FRET ed)

Laatst gewijzigd door rookie : 26 oktober 2007 om 16:14.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 15:52   #130
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
als er nu een trein is die het ACOD, ten koste van alles, wil laten rijden zijn het de Thalis en Eurostar.
Je slogans zijn goed voor een studentenvereniging maar in de praktijk zijn ze de tijd nog niet waard dat ze uitgesproken worden
ABVV is altijd al gekant geweest tegen de financieringsregeling van Eurostar. Ik geloof dat ze er zelfs een folder over hebben uitgegeven.

Werkelijk? In meer bedekte termen krijg ik alleen maar bijval van spoorwegarbeiders, veelal "bankwerkers" en "elektro's".
Oud 26 oktober 2007, 15:54   #131
Praetorian

Standaard

Citaat:
Raar maar Virgin onderhoudt geen sporen of infrastructuur maar laat treinen rijden en verkoopt de plaatsbewijzen. Informezer u eerst voor je dergeliujke onzin uitkraamt
Het stond onlangs nog in grote letters op pagina 3 van The Guardian. Ik weet over wat ik spreek. Zij hebben een deel van de spoorlijnen in hun bezit en staan in voor oa. de veiligheid van de treinen. En die konden ze niet garanderen, waardoor de regering moest inspringen, wat de facto een subsidëring van gemeenschapsgeld aan een geprivatiseerd stuk van de spoorwegen betekende. Mijn verstand staat er bij stil.
Oud 26 oktober 2007, 15:58   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat betreft die dreigementen met sabotagedaden, omdat ge niet aan 100 persent zou mogen staken en alleen maar een minimumdienst moet leveren: wat een sjanse hebben wij toch dat de verpleegster zo niet ageren: den helft van de patienten doodspuiten ... (vergelijkbaar met sabotagedaden tegen werkwillige mijnwerkers, die dan riskeren niet meer levend boven te geraken: dat is echte Vlaamse kultuur !!)
De voorstanders van het absolute stakingsrecht gaan in hun argumenten direkt terug naar de tijd van Daens en de industriële revolutie. Een middenweg kennen ze niet. Ze hebben nog niet door het het 2007 is ..

Afijn, we geraken er hier niet uit. Moet ook niet.
In een demokratie stemt het parlement over zo'n aantal dingen.
We zien dus wel wat er gaat komen.
In een rechtstaat beslissen de rechters over betwistingen tussen burgers. We zien wel wat de uitspraak is in verband met de luchtvaartstaking daar.

In ieder geval: als het beleid niet evenwichtig is (dus een evenwicht tussen alle partijen, dus geen ultra-rechtse toestanden, maar ook geen Waalse toestanden), dan gaat de situtatie onderhuids gaan rotten, en dan komen er vodden van.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 15:58   #133
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ABVV is altijd al gekant geweest tegen de financieringsregeling van Eurostar. Ik geloof dat ze er zelfs een folder over hebben uitgegeven.

Werkelijk? In meer bedekte termen krijg ik alleen maar bijval van spoorwegarbeiders, veelal "bankwerkers" en "elektro's".
daarom dat ABVV de stichting van WESTRAIL heeft laten gebeuren ???Daarom dat ABVV de grootste pleiter is voor in standhouding van de EUROSTAR constructie(tegen beter weten in)???
De minimumdiensten zijn niet bepaald een issue voor bankwerkers en elektro's( zonder hun prestatie's af te keuren).
De minimumdiensten richten zich vooral(bijna uitsluitend) op treinbestuurders, treinbegeleiders, seingevers en onderchefs

Laatst gewijzigd door rookie : 26 oktober 2007 om 16:02.
Oud 26 oktober 2007, 16:01   #134
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het stond onlangs nog in grote letters op pagina 3 van The Guardian. Ik weet over wat ik spreek. Zij hebben een deel van de spoorlijnen in hun bezit en staan in voor oa. de veiligheid van de treinen. En die konden ze niet garanderen, waardoor de regering moest inspringen, wat de facto een subsidëring van gemeenschapsgeld aan een geprivatiseerd stuk van de spoorwegen betekende. Mijn verstand staat er bij stil.
de firma die de meeste sporen onderhoud in Engeland heet "RAILTRACK". Virgin behert enkel treinen (waarvan vele gebouwd zijn in Brugge) (zelf nog de proefritten mee gedaan tussen Brugge en Gent, Gent en Kortrijk)
Oud 26 oktober 2007, 16:02   #135
Praetorian

Standaard

Citaat:
daarom dat ABVV de stichting van WESTRAIL heeft laten gebeuren ???Darom dat ABVV de grootste pleiter is voor in standhouding van de EUROSTAR constructie(tegen beter weten in)???
De minimumdiensten zijn niet bepaald een issue voor bankwerkers en elektro's( zonder hun prestatie's af te keuren).
De minimumdiensten richten zich vooral(bijna uitsluitend) op treinbestuurders, treinbegeleiders, seingevers en onderchefs
ABVV heeft zich altijd gekant tegen de regeling met als basis een forfaitair bedrag. Ik wil gerust eens een andere bron aanschouwen die dat tegenspreekt, maar de vakbondsafgevaardigde die ik sprak was daarin zeer eenduidig.

En jij gaat treinen laten rijden zonder personeel voor de bovenleiding?
Oud 26 oktober 2007, 16:02   #136
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jawel:
En is dat een antwoord op de vraag of er ginder geen stakingsrecht is?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 16:05   #137
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ABVV heeft zich altijd gekant tegen de regeling met als basis een forfaitair bedrag. Ik wil gerust eens een andere bron aanschouwen die dat tegenspreekt, maar de vakbondsafgevaardigde die ik sprak was daarin zeer eenduidig.

En jij gaat treinen laten rijden zonder personeel voor de bovenleiding?
Het onderhoud van de bovenleidingen was PERIODIEK, nu ten dage onder Haeck (ex kabinetsmedewerker Vandelanotte) wordt er enkel hersteld wanneer er een breuk is. Hoe lang zou de bovenleidingen moeten staken eer er "resultaat" is? een maand (zonder koperdiefstallen )

Laatst gewijzigd door rookie : 26 oktober 2007 om 16:05.
Oud 26 oktober 2007, 16:09   #138
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik steun het ABVV compleet in hun strijd voor een compleet stakingsrecht. Ik hoop dat de boodschap is aangekomen bij die kloteliberalen.
Hier se... Eeen aanhanger van Stalin...

In de rode paradijzen bestaan geen vakbonden en wordt elk protest van de arrebeider letterlijk en figuurlijk platgewalst...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 16:41   #139
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Splitsen in twee richtingen : Vlaams / Waals en dan nog eens infrastructuur/ werking
De infrastructuur moet van de deelstaten blijven, de werking kan naar de prive gaan, maar daar hebben ze in het buitenland géén goede ervaringen mee...

Jaja want de markt interesseert zich zeer sterk aan die communautaire zever?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 16:47   #140
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
ik zie geen aanwijzigingen dat een staking enorme economische schade veroorzaakt.
Ik weet nogtans zeker dat ze geen waarde creëren...

Hoeveel mensen gaan nu nog hun auto achterlaten om de trein te nemen na (weer) zo een staking denk jij zo?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be