Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2007, 14:02   #121
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Desiderius geeft zijn mening, Rafke...
En raf geeft de zijne. zoiets leidt tot meningenruil. zal vast veiliger zijn dan partnerruil.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:16   #122
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Desiderius geeft zijn mening, Rafke...
Daar dient een forum zoals dit voor.
En dat die 'belangenvereniging' (enfin, kleuterclub zou een betere titel zijn) lelijk in z'n voeten geschoten heeft, daar moet ik geen tekeningske meer bij maken. Ik zie geen 'belangen' en nog minder 'verdediging' met dit soort van infantiele stunts gebracht in een taaltje waar zelfs een puistige puber zich vandaag nog voor zou schamen. Zielig en triestig.

Maar 'Raf in Sjokowakije' kan het allemaal wel smaken zeker?
Raf hoeft niks te smaken, Desiderius. Raf is verdraagzaam genoeg om zich niet te bemoeien met de interne keuken van een belangenvereniging die met de vriendelijke medewerking van Sensoa, het jongerencentrum Kavka, de Arteveldehogeschool en de vakgroep sociologie van de Universiteit Gent een actie op poten zet voor haar leden. Dat die actie jouw goedkeuring niet kan wegdragen, is maar matig interessant.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:17   #123
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Waar gij zoal warm van wordt, dat wil ik liever niet weten, lichtgewichtje...
U mag denken van mij wat U wilt, lichtgewicht of zwaargewicht voor mijn part zelfs 'nichtgewicht', het laat me allemaal koud.

Wat me niet koud laat zijn minderheden die voor hun rechten opkomen, ook al doen ze dat op een 'idiote' manier, het zijn kinderen en pubers man. Als er fouten gemaakt zijn zullen ze daar heus wel uit leren, het zijn geen idioten en ze hebben jouw zeker niet nodig omdat te beseffen. De tijd van LP's is voorbij, we hebben nu I-pods en lezen Brusselmans.

En nu ikke weg hier, je scheldt een beetje teveel naar mijn goesting en bovendien kraakt je LP storend. CYL
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:19   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
je scheldt een beetje teveel naar mijn goesting en bovendien kraakt je LP storend.
Hear! Hear!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 november 2007, 14:22   #125
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
U mag denken van mij wat U wilt, lichtgewicht of zwaargewicht voor mijn part zelfs 'nichtgewicht', het laat me allemaal koud.

Wat me niet koud laat zijn minderheden die voor hun rechten opkomen, ook al doen ze dat op een 'idiote' manier, het zijn kinderen en pubers man. Als er fouten gemaakt zijn zullen ze daar heus wel uit leren, het zijn geen idioten en ze hebben jouw zeker niet nodig omdat te beseffen. De tijd van LP's is voorbij, we hebben nu I-pods en lezen Brusselmans.

En nu ikke weg hier, je scheldt een beetje teveel naar mijn goesting en bovendien kraakt je LP storend. CYL
Gevaarlijke kinderen en pubers, die doodsgevaarlijke ziektes verspreiden!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:24   #126
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
zo, moeten wij, atheïsten, dan enig respect hebben voor de bijgelovige idiotien bijeengekraamd door een buitenechtelijke (!jaja, poeperkesdag avant la lettre) timmermanszoon 2000 jaar geleden?
Zullen we dezelfde eisen stellen voor pakweg Rosh hashanna of het offerfeest?

Maar weet jij dat dan nog niet?!?!?! Jezus is het gevolg van de Onbevlekte Ontvangenis.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:31   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar weet jij dat dan nog niet?!?!?! Jezus is het gevolg van de Onbevlekte Ontvangenis.
Als jouw vrouw zwanger thuiskomt en je wéét dat het niet jouw "ontvangenis" is, ga jij dan haar smoesje geloven als ze je vertelt dat ze werd volgeblazen door de heilige geest? Of sodemieter je de overspelige slet buiten?

Citaat:
Oud 2 november 2007, 14:36   #128
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Raf hoeft niks te smaken, Desiderius. Raf is verdraagzaam genoeg om zich niet te bemoeien met de interne keuken van een belangenvereniging die met de vriendelijke medewerking van Sensoa, het jongerencentrum Kavka, de Arteveldehogeschool en de vakgroep sociologie van de Universiteit Gent een actie op poten zet voor haar leden. Dat die actie jouw goedkeuring niet kan wegdragen, is maar matig interessant.
Er is een verschil tussen 'verdraagzaamheid' en geen mening kunnen/mogen/willen hebben. Je mag het misschien betreuren, maar in theorie is dit nog altijd een vrij land en heb ik nog altijd de vrijheid om de stommekloterijen die dat marginaal verenigingske in de media weet te brengen te voorzien van mijn bedenkingen.

Met 'verdraagzaamheid' heeft dit niks te maken. Mij zal je niet horen pleiten voor het monddood maken van die zooi. Maar het wederwoord hoort er dan ook wel bij.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:39   #129
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jouw vrouw zwanger thuiskomt en je wéét dat het niet jouw "ontvangenis" is, ga jij dan haar smoesje geloven als ze je vertelt dat ze werd volgeblazen door de heilige geest? Of sodemieter je de overspelige slet buiten?
Je moet altijd iemand een tweede kans kunnen geven, Raf.

Je moet kunnen vergeven, van zeven tot zeventig maal!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:49   #130
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Volledig mee eens en zoals altijd goed geschreven.
idd.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 16:51   #131
Vlaanderen Rechts
Banneling

Standaard

Afschaffen van subsidies voor "homo-verenigingen"!! Van ons belastingsgeld gaan ze op Allerheiligen promotie maken voor homosexualiteit en onkuisheid/sex met talloze partners etc...De homo-verenigingen vinden hun 'daden' normaal en beschouwen de hetero's als de "abnormalen"! Dit is de omgekeerde wereld! Opdoeken die zaak!
Vlaanderen Rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 16:56   #132
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Rechts Bekijk bericht
Afschaffen van subsidies voor "homo-verenigingen"!! Van ons belastingsgeld gaan ze op Allerheiligen promotie maken voor homosexualiteit en onkuisheid/sex met talloze partners etc...De homo-verenigingen vinden hun 'daden' normaal en beschouwen de hetero's als de "abnormalen"! Dit is de omgekeerde wereld! Opdoeken die zaak!
Ga toch een beetje met je kale vriendjes spelen, geef maar toe die skinheads zien liever jongens dan meisjes.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 17:00   #133
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ga toch een beetje met je kale vriendjes spelen, geef maar toe die skinheads zien liever jongens dan meisjes.
Sssjjtt... Onze Olivier heeft een trauma opgelopen toen hij ontdekte dat zijn pappie een homo was en dat hij ei zo na niet geboren was geweest geworden... En stel je voor: een associatie met een homo in de kelnerbranche is gewoon des duivels.

Citaat:
Oud 2 november 2007, 17:00   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Rechts Bekijk bericht
Voor mij een koffie verkeerd en vergeet het koekje niet.

Citaat:
Oud 2 november 2007, 18:48   #135
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je je nu al verlagen tot platvloers gescheld en laag bij de grondse verdachtmakingen, Desiderius?

Kleintjes...
hij wil zo graag als nette, intellectuele en voorname man van stand voorkomen.
maar met ge hoeft maar 'ns met uw vingers te knippen en hij verliest zijn zelfbeheersing en verlaagt zich tot de platste beledigingen.
zou hij zich vanbinnen dan toch onzeker voelen?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:53   #136
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Domme, Domme actie !

De actie 1 november, poeperkesdag van 'Wel Jong niet Hetero' is m.i. een slag in het gezicht van nogal wat holebi's en laat zich zelfs kwalificeren als een vorm van zinloos geweld.

In de eerste plaats is het voor tal van holebi's sowieso al moeilijk optornen tegen de berg van vooroordelen die de smaldenkende goegemeente hen voor de voeten schuift. We kennen de verhaaltjes allemaal: holebi's hebben een seksuele afwijking, zijn op het gevaarlijke af geobsedeerd, zijn exhibitionisten, zijn per definitie promiscu, etc... Dat beeld wordt keer op keer in de verf gezet op die gay pride parades en het is dat beeld waartegen zo gevochten is om onder andere de adoptie door homokoppels maatschappelijk (sociaal/cultureel/politiek) verteerbaar te maken.

Want w�*t maakt een coming out nou zo moeilijk? Precies, het stereotype beeld van de seksueel geobsedeerde, de psychisch gestoorde, de halve crimineel, het buitenbeentje dat er nooit ofte nimmer bij zal horen omdat hij er in feite niet bij wil horen.

Ik tel nogal wat homoseksuele mannen in mijn vriendenkring; sommigen hebben een duurzame, vaste relatie en anderen hebben daar minder behoefte aan, maar zijn wél respectvol, eerlijk en oprecht in hun relaties. Ik heb hen nog nooit aan het soort vuilbekkerij zien te buiten gaan dat op de site van deze 'belangenvereniging' werd gepleegd rond 'poeperkensdag'. Een goeie vriend heeft ondertussen al een 'bedankmailtje' gestuurd naar één van de initiatiefnemers; hij fulmineerde terecht tegen het slechte imago dat 'alweer' werd opgedrongen aan de holebi's. In feite zou hij het recht moeten krijgen om dat stompzinnige nest van 'Wel Jong, Niet Hetero' aan te klagen, want hij wordt weeral eens over één kam geschoren met dat kleine kliekje van onvervalste exhibitionisten dat helaas ook de hoogste noot speelt op tal van manifestaties.

Dat dit met alle macht nog eens op 1 november moet... getuigt van een ijzingwekkend gebrek aan elementair respect. Je moet niet gehuld in schreeuwerige outfit staan pissen op het graf van andermans geliefden. En geloof me, zo voelen véél mensen dat aan. En vooral: zo voelen niet weinig homoseksuelen dat ook aan...

Misschien in de toekomst eens beter nadenken vooraleer de bonte papegaai uit te hangen. (ongetwijfeld met de beste bedoelingen... daar wil ik nog niet eens aan twijfelen).

Desi.
niet mee eens en redelijk schooljufachtig geschreven, met hier en daar zichtbaar moeilijkheden om je ingehouden haat en woede te verbijten.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 november 2007 om 18:54.
Oud 2 november 2007, 18:54   #137
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gayboy29 Bekijk bericht
Lees eerst de bedoeling eens op de site van wel jong niet hetero.
Ik vind die bedoeling niet erg in harmonie met "Poeperkesdag".

Citaat:
Trouwens wat hebben hetero's zich te bemoeien wat holebi's doen?
Niets natuurlijk, maar we denken het onze ervan.

Citaat:
Misschien een verborgen verlangen?

Citaat:
En zoveel hetero's die naar de hoeren gaan zullen we maar over zwijgen zeker?
Ik wist niet dat holebi's nooit naar de hoeren gingen?

Ik heb het even aan mijn lesbische nicht gevraagd en zij is ook niet te spreken over poeperkesdag. Zij heeft nu al een relatie van ongeveer 10 jaar en vindt dat dit nieuws het imago van promiscuiteit in de holebiwereld versterkt. Dat is toch niet de bedoeling hoop ik?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:56   #138
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Die haat en woede is dan ook begrijpelijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:56   #139
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
niet mee eens en redelijk schooljufachtig geschreven, met hier en daar zichtbaar moeilijkheden om je ingehouden haat en woede te verbijten.
Geef gewoon toe dat je stikjaloers bent omdat je beseft dat je nooit verder dan zijn enkels zal reiken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:59   #140
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Geef gewoon toe dat je stikjaloers bent omdat je beseft dat je nooit verder dan zijn enkels zal reiken.

en gij doet dat gratis voor hém of wat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be