Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2007, 00:13   #121
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Als we hierop niet reageren dan mogen we binnekort niks meer zeggen, alleen nog ja knikken en het eens zijn met de gevestigde waarden en normen
Als je je mensen alleen maar denky te kunnen motiveren door ze uit te schelden, moet je dringend in behandeling én een degelijke cursus peoples management volgen...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 00:37   #122
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als je je mensen alleen maar denky te kunnen motiveren door ze uit te schelden, moet je dringend in behandeling én een degelijke cursus peoples management volgen...
Natuurlijk moet vermeersch eens wat beter op z'n woorden of zeg maar uitspraken letten.Langs de andere kant is en blijft het nog steeds vrije meningsuiting en zijn manier van doen,zo is de man nu eenmaal,so what?
Maar voor hemzelf ist idd beter mss wat beter z'n woordenschat te kiezen want men ziet dan hoe misbruik ze van je maken en je willen doen afmaken en uitmaken als racist terwijl je er niet eens enen bent.

Jij moet een speler betalen;dat kost geld maar die presteerd niet;dat die niet presteerd gebeurt altijd wel in voetbal maar de redenen waarom waren bij die speler onvoorstelbaar en dus ongeoorloofd en dan moet je die persoon dan maar eens recht voor de raap je gedacht zeggen.
Tuurlijk is alles racistisch als je iets zegt op of over een allochtoon,altijd dat zelfde liedje en cassettje die staat af te spelen en lalalalalala,twinkie,centrum van stinkiewinkie bestrijding is er ook weer als de kippen bij.

Net zoals bij pffaf;komaan zeg,die mens is zoals geweten ook al helemaal geen raicst of wat dan ook en het centrum en vond het blijkbaar nodig om de man te gaan aanvallen ect...terwijl er helemaal niets aan de hand was.
Ik heb gvdm zelf al een lichte trap voor m'n kont gekregen zenne en wat moet ik daarop dan zeggen?Het was evenzeer net als pfaff niet gemeend.
Mss beter zoiets niet doen?Laat ik in het midden.In feite niet;zeker als je het bij een allochtoon doet,niets doen want anders word je toch aangevallen en voor racist uitgemaakt.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 00:48   #123
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Net zoals bij pffaf;komaan zeg,die mens is zoals geweten ook al helemaal geen raicst of wat dan ook en het centrum en vond het blijkbaar nodig om de man te gaan aanvallen ect...terwijl er helemaal niets aan de hand was.

Dan zag je nog maar eens goed hoe hypocriet dat centrum is.
De zaak Pffaf vonden ze het vermelden waard op hun site maar over die bende Turken die Joodse kinderen aanvielen - fysiek racisme - was dan weer geen letter te lezen op hun site.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 01:15   #124
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dan zag je nog maar eens goed hoe hypocriet dat centrum is.
De zaak Pffaf vonden ze het vermelden waard op hun site maar over die bende Turken die Joodse kinderen aanvielen - fysiek racisme - was dan weer geen letter te lezen op hun site.
Ja,nu je dat aanhaalt,was het effe kwijt.Inderdaad;turkse snotneuzen die joodse mensen/jongeren bekogelden met stenen en serieuze racistische zaken zaten te roepen.
Dus idd zowel fysiek dan nog alsook verbaal.
En het centrum niet gezien of gehoord.

De enige straf als je dat in godsnaam al een straf kan noemen die ze hebben gekregen was ronduit lachwekkend.Precies alsof dat zou of zal geholpen hebben en als een schooluitstapke al een straf is awel merci.
Onvoorstelbaar wat die heir toch allemaal mogen en hoe sommigen die zo zitten te beschermen ondanks hetgeen ze allemaal doen en zeggen.
Dan nog eens dat centrum die door ons betaald word(veronderstel ik toch) en zogezegd een centrum zijn voor en van gelijke kansen?Lachwekkend,alweer want ze zijn voor ongelijke kansen.

Ook toen den joey vermoord was heb ik nergens dat centrum gezien of gehoord al dan niet of het uit racistische motief was of niet,maakt niet uit.
Helaas alweer niet te zien of te horen,das normaal,tis toch maar ne vlaming zullen ze gedacht hebben.

Ach jong,wat doe je er tegen?We zitten hier nu eenmaal in een apenland.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 11:31   #125
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt er meer en meer op dat deze zaak uit de hand aan het lopen is door de entourage van de speler, eerder dan de speler zelf. Wie zich op sleeptouw laat nemen door advokaten van het type Denis, kan wel eens heel bedrogen uitkomen.

Overigens is deze speler vorig seizoen wegens onprofessioneel gedrag al uit de A-kern gezet. De voorzitter heeft hem persoonlijk teruggehaald. Stond niet alleen in de krant, dat weet ik uit eerste hand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS 6 november 2007
Matumona stapt naar Centrum voor gelijkheid van kansen

TERNAT - Het verzoeningsgesprek gisteren tussen Brussels-voorzitter Johan Vermeersch en Alfred Raoul, sportief raadgever van speler Zola Matumona, lijkt een maat voor niets. Matumona legt immers zijn lot in handen van zijn advocaat: Laurent Denis, persona non grata op Brussels.

Voor het eerst sinds de naar racisme ruikende uitspraken van Brussels-voorzitter Johan Vermeersch aan het adres van de speler Zola Matumona, geeft de Congolese speler thuis. Al is hij niet zo heel spraakzaam. Over hoe hij zich voelt na de kwetsende taal van Vermeersch, wil Matumona niet veel kwijt. 'Daar geef ik liever geen commentaar op.' Wel bekent hij openlijk kleur. 'In deze zaak regelt mijn advocaat, mijnheer Denis, alles.'

Niet-onbelangrijk. Denis wordt zowat uitgespuwd door Brussels, niet echt bevorderlijk om de dingen op een redelijke manier uit te praten. Denis speelt het spel hard. Hij haalde Matumona niet alleen over om zijn contract met Brussels te verbreken, bovendien stappen ze naar het Centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding.

Jozef De Witte, directeur van het Centrum, heeft binnenkort een gesprek met beiden en zal ook Vermeersch om uitleg vragen. 'We erkennen dat Johan Vermeersch investeert in Brusselse jeugdspelers. Maar het is onverantwoord en ontoelaatbaar dat hij teruggrijpt naar stereotiepe uitspraken die een zekere vorm van racisme doen vermoeden. We wachten het gesprek met Matumona af, maar sluiten gerechtelijke stappen wegens het aanzetten tot haat niet uit.'

De Witte wil dat ook de voetbalbond zijn verantwoordelijkheid neemt. 'De voetbalbond moet erover waken dat hij op basis van hun interne disciplinaire code Vermeersch een objectieve sanctie opleggen.' Conclusie: de verhouding tussen FC Brussels en de tandem Matumona/Denis was al niet bijster goed, de stap naar het Centrum zal de relatie nog verder onder het vriespunt laten dalen.

Hoe? Het CGKR zou toch de maatschappelijke harmonie moeten bevorderen?

Zou het dan misschien toch geen goed idee zijn elk akkefietje waarbij bepaalde uitspraken vallen, in besloten kring nota bene !!, voor de rechtbank te sleuren.

Zeker niet als figuren zoals Denis hun zakken hiermee gaan vullen.

Fantastisch toch, hé.

Citaat:
Daar leek het anders in de verste verte niet op toen Alfred Raoul, sportief raadgever van Matumona, na een verzoeningsgesprek van enkele uren het bedrijf van Vermeersch buitenstapte. 'Vermeersch heeft zijn excuses aangeboden. Hij ging te ver, maar is ook een chique kerel. Hij heeft het niet zo bedoeld. We moeten nu de gemoederen bedaren.'

Raoul hoopt 'uit de grond van zijn hart' dat Matumona zaterdag weer op het veld kan staan. Heeft de speler dan zijn contract niet verbroken? 'Hij heeft die intentie getoond, maar het contract is nog niet officieel verbroken. Maar het is aan Zola om te beslissen.'

Raoul wil op Matumona inpraten om te zoeken naar een oplossing - versta: voor Brussels te spelen. 'Want hij zit mentaal in de put. Hij heeft ook een vrouw, kinderen, in Afrika rekenen ook velen op hem. Hij mag niet zomaar zijn toekomst te grabbel gooien.'

Of Matumona Brussels definitief de rug toekeert of alsnog terugkeert? 'Alstublieft, daar wil ik liever niet over praten, vraag het maar aan mijn advocaat.' Hallo, Laurent Denis? 'We gaan verder met de procedure.'

Volgens Raoul zal hij Matumona alsnog kunnen overtuigen. 'Ik ben in Kinshasa geweest, ik weet vanwaar hij komt.' Hij wijst naar zijn gezicht. 'En er is één ding heel belangrijk in deze zaak: we hebben dezelfde kleur, we zijn broeders.' Raoul geeft wel toe dat hij niet meer kan doen dan 'persoonlijk advies' geven. Afwachten dus of de broederband opkan tegen Denis, in de ogen van Vermeersch en Raoul de grote spelbreker.

Het gevecht om de Congolese voetballer gaat dus keihard door. Voorlopig lijkt er slechts één slachtoffer: Zola Matumona.
Hoe, nog atlijd geen ontslag?

Maar...maar....maar, dit was toch een principekwestie, racisme, weetjewel, walgelijk! onaanvaardbaar! Abfackeln!

Oh nee, mijn slecht karakter levert de gedachte op dat men misschien wel aan het rondkijken is langs welke kassa men het beste kan passeren. Wie biedt meer: VdM, Raoul, of Laurent?

VdM heeft zich als een gestampte boer gedragen, ik heb een rabiate afkeer van dergelijke omgangsvormen, maar hoe men dit probeert uit te buiten is exponentieel walgelijker.

VdM wekt wel ergens mijn bewondering: VB'ers, revolutionaire communisten en ultrakatholieke nationaal-solidaristen kunnen t.o.v. zijn persoon plots hun ideologische tegenstellingen overwinnen, zoals gemerkt in deze draad.

It makes me

Laatst gewijzigd door Morduk : 6 november 2007 om 11:34.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 11:33   #126
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

O ja, KIA reageert op de aantijgingen van onbetaalde facturen:

Citaat:
Coopmans: 'Het klopt dat er nog een factuur openstond, onder meer van vips die wij uitnodigen tijdens een wedstrijd. We betalen onze sponsoring in schijven. Maar het gaat om een heel klein bedrag, in vergelijking met de schijven die wij al hebben betaald. We hebben er geen enkele moeite mee en zullen het openstaande bedrag betalen. Met dien verstande dat de club ook haar verplichtingen aan ons moet nakomen.'
Still, it makes me
Oud 6 november 2007, 15:46   #127
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Verzoening tussen Vermeersch en Matumona

http://www.vrtnieuws.net/cm/sporza.b...ersch_matumona
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:27   #128
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Verzoening tussen Vermeersch en Matumona

http://www.vrtnieuws.net/cm/sporza.b...ersch_matumona
Ik heb het nieuws gehoord op de radio om 16 u.
Ik ben eens benieuwd of de topicstarter het nog vindt.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:39   #129
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik heb het nieuws gehoord op de radio om 16 u.
Ik ben eens benieuwd of de topicstarter het nog vindt.

Vooral het besef dat je op de kar van een tort lawyer bent gesprongen in naam van de verdraagzaamheid en het anti-racisme, moet toch wel een beetje pijn doen .

Ik denk dat Matumona gewoon zijn verstand heeft gebruikt. Iets wat veel mensen blijkbaar verliezen wanneer het woord racisme valt.
Oud 6 november 2007, 16:44   #130
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Vooral het besef dat je op de kar van een tort lawyer bent gesprongen in naam van de verdraagzaamheid en het anti-racisme, moet toch wel een beetje pijn doen .

Ik denk dat Matumona gewoon zijn verstand heeft gebruikt. Iets wat veel mensen blijkbaar verliezen wanneer het woord racisme valt.
Zeer zeker, het toverwoord racisme heeft een flinke deuk gekregen, en het gezond verstand heeft gezegevierd, er is toch nog hoop voor de toekomst, hoop ik.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 18:16   #131
rik47
Gouverneur

Standaard

Zoals ik al dacht, aan Vermeersch waagt het CGKR zich niet.....
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 18:29   #132
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

dit laatste is correct. Spijtig dat zijn gedrag misbruikt wordt voor economische doeleinden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 10:39   #133
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ter afsluiting van dez draad, even de woorden van Matumona zelf:

Citaat:
'Ik heb de uitspraken van de voorzitter nooit als racistisch geïnterpreteerd', verraste Matumona. 'Er was voor mij niets aan de hand, daarom heb ik ook nog twee dagen getraind. Maar toen de voorzitter zijn uitspraken toegaf in de kranten, moest ik iets doen. Voor de eer van mijn familie. Daarom heb ik een advocaat gecontacteerd. Maar ik aanvaard de verontschuldigingen van de voorzitter. Ik roep de hele Afrikaanse gemeenschap op om hetzelfde te doen. In de dagelijkse omgang heb ik ook nog nooit de indruk gehad dat mijnheer Vermeersch een racist is. Deze zaak is afgesloten.'
Denis heef zijn slag niet thuis gehaald :

Citaat:
Maandag liet Matumona via raadsman Denis nog weten dat een verzoening onmogelijk was. Van waar die plotse ommekeer? 'Ik ben hier om te voetballen en ben blij dat nu weer te kunnen doen', zei Matumona. Hij geeft Denis de opdracht alles stop te zetten. De advocaat zei gisterenavond nog niet op de hoogte gebracht te zijn en wacht af

Langzamerhand beginnen dat soort 'bottomfeeders' zich te verzamelen rond de racismewet. Omdat de wetgeving zich meer en meer in private levenssfeer en de persoonlijke conflicten tussen mensen begint te mengen.

Het CGKR speelt hier een versterkende rol in. Conflicten waar vieze woorden vallen, kunnen door gehaaide advocaten worden uitgebuit met het CGKR als rugdekking. Jozef de Witte had beter gezegd: wij hebben nog niet met Matumona gesproken dus onthouden wij ons van verdere commentaar. Maar nee hoor, let's hunt for witches. Natuurlijk, om je bestaan te verantwoorden moét je op elk conflict springen.

Het is dus bijzonder spijtig dat men kleine conflicten verder en verder begint te juridiseren.
Oud 8 november 2007, 13:05   #134
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

kan het cgkr niet een keer vervolgd worden wegens maatschappij ontwrichtende handelingen?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 13:31   #135
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Vermeersch zal zijn lesje nu wel geleerd hebben, en twee keer nadenken eer hij iets racistisch zegt.
Hopelijk geraakt hij nu op het rechte pad

Laatst gewijzigd door Duvelke : 8 november 2007 om 13:31.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 13:33   #136
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Vermeersch zal zijn lesje nu wel geleerd hebben, en twee keer nadenken eer hij iets racistisch zegt.
Het politiek correcte pad bedoel je zeker
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:27   #137
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Allé, als jij nu nog twee keer nadenkt voor je iets op dit forum zet, worden we er allemaal misschien nog beter van .

Laatst gewijzigd door Morduk : 8 november 2007 om 14:29.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 17:24   #138
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wat is er hier gescholden ?Als wij elk woordje moeten gaan wegen tegen anders gekleurden of wanneer ze zich telkens geschokt voelen bij het minste woordekken dat ervalt dan is de ,door u bejubbelde "multicutirele" verrijking" een gevaar voor alle belgen.Dan kan men beter investeren in vééééééél pinnekesdraad en van belgie één groot tuchtkamp maken.Daar droomd gij toch van hé?Iedereen in de rode linkse pas lopen!!
Oud 8 november 2007, 17:32   #139
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Wat is er hier gescholden ?Als wij elk woordje moeten gaan wegen tegen anders gekleurden of wanneer ze zich telkens geschokt voelen bij het minste woordekken dat ervalt dan is de ,door u bejubbelde "multicutirele" verrijking" een gevaar voor alle belgen.Dan kan men beter investeren in vééééééél pinnekesdraad en van belgie één groot tuchtkamp maken.Daar droomd gij toch van hé?Iedereen in de rode linkse pas lopen!!
Vorige week was Eddy nog een nazi en nu is hij rood?

Wat zal het volgende week zijn?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 03:49   #140
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef de Witte, groot-inquisiteur van het CGKR Bekijk bericht
We wachten het gesprek met Matumona af, maar sluiten gerechtelijke stappen wegens het aanzetten tot haat niet uit.'
Bij bovenstaande quote past alleen nog een stilzwijgend hoofdschudden. Die man is ziek.

Verder zou ik nog even willen refereren naar de vele van bloeddorst doorlopen reacties in dit topic, zowel van recupererende linkse onverdraagzame haatzaaiers als van eeuwige slachtoffer-spelende rechtsen die begonnen bleiten over Vermeersch VB-afkeer en dus evenzeer bloed eisten.

Hierop past mijn eerste reactie in dit topic nogmaals:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Moest er voor iedere uitlating waarachter een zweem van racisme kan schuilen een apart topic worden begonnen, dan barst het forum uit zijn voegen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Natuurlijk is het niet netjes om iemand op dergelijke manier te schofferen. Had het een blanke geweest met een haakneus, had hij misschien iets gezegd in de trend van: "leer recht op nen bal shotten ipv der met uw neus naar te gooien."

In een vlaag van woede is het natuurlijk eenvoudig om een speler op zijn uiterlijk aan te vallen. Ik weet niet of iemand daarom meteen racist is.

In deze droevige tijden van demagogie, recuperatie, polarisatie en politiek correcte georchestreerde polemieken, gekruid met heuse door de staat gesubsidieerde inquisitoire instituten is het helaas niet meer mogelijk om nuances te vinden.

Speciaal voor Pietje:
Vermeersch is nen klootzak, nen platte racist, branden zal hij!
Nu het duimpje in de mond, en maffen maar...

Tegenover Den Ardennees zou ik nog het volgende willen zeggen:

Als je er eens diep over nadenkt, is het dan niet ontstellend schrijnend dat je op die manier meehuilt met de wolven?

Vermeersch heeft zich ooit tegen het VB uitgesproken, so what?
Impliceer je nu, dat middels een uit zijn verband gerukte uitlating (een voorzitter die een woede-aanval had over de prestaties van een speler, en zeker niet op een kalm moment van zelfbeheersing) iemand meteen hypocriet is omdat hij beweert tegen het VB te zijn?

Wat is België toch op intellectueel vlak een ontzettend platte pannekoek aan het worden...
Toch is er een lichtpuntje. Ondanks dat vele linkse en rechtse kannibalen zich hier roerend eens hebben getoond over het openbaar lynchen van de persoon van Vermeersch, merk ik toch dat er opmerkelijk veel mensen nuchter bleven en wars van linkse of rechtse retoriek, pleitten voor kalmte. Mooi zo!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 9 november 2007 om 03:56.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be