Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2014, 22:37   #1401
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja hopelijk worden ze volwassen en jij oud.
Achja, ik heb genoten van mijne vrije tijd voor het gezin. Maar na zoveel jaar werd het afgezaagd. Nu geniet ik van een andere fase in het leven. Mijn kleine man. Alweer: kinderlozen vinden dit moeilijk te begrijpen. Ik word er diep gelukkig van op een manier die je moeilijk kan uitleggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 23:01   #1402
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Achja, ik heb genoten van mijne vrije tijd voor het gezin. Maar na zoveel jaar werd het afgezaagd. Nu geniet ik van een andere fase in het leven. Mijn kleine man. Alweer: kinderlozen vinden dit moeilijk te begrijpen. Ik word er diep gelukkig van op een manier die je moeilijk kan uitleggen.
Zoals ik al zei....al een geluk dat het je gelukkig maakt.Ontelbare anderen zien het voornamelijk als een sleur en een verplichting.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 23:03   #1403
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei....al een geluk dat het je gelukkig maakt.Ontelbare anderen zien het voornamelijk als een sleur en een verplichting.
Dat heb ik een ouder eerlijk gezegd nog nooit horen zeggen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 23:10   #1404
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
ja, hoop doet leven en leven geeft hoop.
Zonder kinderen zit je toch eerder af te tellen, je ziet geen vernieuwing, je geeft niets door, je bent een consument, geen producent.

maar ieder zijn gedacht natuurlijk. je moet vooral doen waar je je goed bij voelt.
Als mijn kleine mij letterlijk in de armen springt als ik thuis kom, voel ik mij daar uitzonderlijk goed bij.
Van dat aftellen en vernieuwen .....vind ik persoonsgebonden ...en nogal vergezocht.
Je bent gelukkig met uwe kleine....en dat is goed.Maar andere mensen zijn misschien juist gelukkig opdat ze geen kleine hebben.
Ieder moet een keuze maken...je kan dat maar één keer in je leven..dus is het belangrijk dat je de juiste maakt.
Oud 27 oktober 2014, 23:12   #1405
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die hadden geen kinderen moeten maken dan.
Oud 27 oktober 2014, 23:15   #1406
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat heb ik een ouder eerlijk gezegd nog nooit horen zeggen.
Horen zeggen misschien niet....horen denken misschien wel.Alleszins hoor ik in mijn vriendenkring veel zeggen ; eens ze er zijn zie je ze graag en doe je er alles voor maar moest het te herbeginnen zijn....
Oud 27 oktober 2014, 23:15   #1407
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Horen zeggen misschien niet....horen denken misschien wel.Alleszins hoor ik in mijn vriendenkring veel zeggen ; eens ze er zijn zie je ze graag en doe je er alles voor maar moest het te herbeginnen zijn....
Toch niet het gescheiden cafe volk ?
Oud 27 oktober 2014, 23:15   #1408
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die hadden geen kinderen moeten maken dan.
Inderdaad maar kinderen maken is makkelijker dan geen kinderen maken.
Oud 27 oktober 2014, 23:16   #1409
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad maar kinderen maken is makkelijker dan geen kinderen maken.
Er zijn genoeg middelkes om dat tegen te gaan
Oud 27 oktober 2014, 23:17   #1410
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet het gescheiden cafe volk ?
Kan al zijn maar dat zijn ook mensen en ouders.
Oud 27 oktober 2014, 23:17   #1411
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg middelkes om dat tegen te gaan
Zeg dat eens aan het cafévolk
Oud 27 oktober 2014, 23:31   #1412
Tavek
Banneling

Standaard

Alle gekheid op een stokje, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.

Het is wel zo dat we naar een steeds individualistischere maatschappij evolueren waarin het ego primeert boven het gezin en de familie. En een kind wordt vaak als een last of opgave gezien.

Iedereen mag dat vrij kiezen van mezelf, maar mensen die wel kiezen voor kinderen, kiezen wel voor de toekomst van de maatschappij. Want als we allemaal stoppen met kinderen maken is het over x aantal jaren gewoon gedaan ermee.
Oud 27 oktober 2014, 23:42   #1413
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle gekheid op een stokje, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.

Het is wel zo dat we naar een steeds individualistischere maatschappij evolueren waarin het ego primeert boven het gezin en de familie. En een kind wordt vaak als een last of opgave gezien.

Iedereen mag dat vrij kiezen van mezelf, maar mensen die wel kiezen voor kinderen, kiezen wel voor de toekomst van de maatschappij. Want als we allemaal stoppen met kinderen maken is het over x aantal jaren gewoon gedaan ermee.
Dat klopt maar of dat hier nu doorgaat of niet ? Wie zou daar last van hebben ? Misschien is het wel de enige redding voor deze planeet .... kan deze rustig herstellen en bekomen van de schade die we hier met z'n allen hebben teweeggebracht
Maar aan de allure dat de wereldbevoling groeit vrees ik wel het omgekeerde te zien gebeuren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2014 om 23:44.
Oud 27 oktober 2014, 23:45   #1414
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt maar of dat hier nu doorgaat of niet ? Wie zou daar last van hebben ? Misschien is het wel de enige redding voor deze planeet .... kan deze rustig herstellen en bekomen van de schade die we hier met z'n allen hebben teweeggebracht
Ik ben erg benieuwd naar wat onze opvolgers (van u en mij en de rest van de wereldbevolking) nog gaan ontdekken en ontwikkelen. Als ik 90 jaar ben en ze komen af met wonderbaarlijke technologie, dat is toch tof om dat nog mee te maken ?

Als je nu zegt: geen kinderen meer...dan heb je pas echt een hopeloze maatschappij. Dan zitten we daar straks bijeen met allemaal bompas. En niemand om onze pampers te verversen....
Oud 28 oktober 2014, 00:01   #1415
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben erg benieuwd naar wat onze opvolgers (van u en mij en de rest van de wereldbevolking) nog gaan ontdekken en ontwikkelen. Als ik 90 jaar ben en ze komen af met wonderbaarlijke technologie, dat is toch tof om dat nog mee te maken ?

Als je nu zegt: geen kinderen meer...dan heb je pas echt een hopeloze maatschappij. Dan zitten we daar straks bijeen met allemaal bompas. En niemand om onze pampers te verversen....
Ik denk niet dat ,als je al 90 zou worden, je dan nog veel verwonderd gaat zijn over nieuwe dingen.Verwondering verdwijnt met de leeftijd.De meeste mensen van die leeftijd zijn eerder verveeld en ontregeld met nieuwe dingen....Je zal dan al zorgen genoeg hebben met uw pamper....uw tanden te zoeken ....en iemand te vinden om uw boterhammeke te smeren.
Oud 28 oktober 2014, 00:58   #1416
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Heeft dat nu iets opwindends, om te discussiëren over een onderwerp dat werkelijk helemaal nergens over gaat?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2014, 07:59   #1417
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Je moet toch al een serieuze sadist zijn om vandaag nog iemand op deze aardkloot te dumpen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2014, 08:08   #1418
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat een subjectieve vraag.

Voor de een zijn kinderen erg belangrijk voor de ander niet. Zo ken ik mensen die er niet aan moeten denken om kinderen te krijgen. Voor alsnog heb ik ook geen kinderwens .

Ik vind het wel wat vreemd dat mensen je proberen te overtuigen om een relatie aan te gaan je zelfs voort te planten. Waar bemoeien mensen zich mee?
Ja voil�* , elk moet dat zelf weten wat ie wilt hebben van een leven ,met of zonder kinderen , er zijn veel kinderen die geen liefde krijgen van hun ouders , dat is pijnlijk om zo te moeten overleven, niet al de ouders zijn fijne ouders. Er zijn veel ellendes die verdoken blijven voor de buitenwereld, hoe dan ook t' leven is keihard met of zonder kinders maakt niets uit.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2014, 08:28   #1419
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
En dat is maar normaal ook. De ouders hebben opeens kinderen om rekening mee te houden.
Tuurlijk is dat niet abnormaal. De reactie ging dan ook terug op iemand anders die stelde dat kinderlozen een sociaal leven hebben dat nog gene fractie is van koppels met kinderen.

Citaat:
Alleen is er iets dat onmogelijk is om uit te leggen aan kinderlozen: kinderen zijn meer plezier en voldoening bijeen dan een uitgebreid sociaal leven u ooit kunnen bieden. Het is hard werken, en zaken opofferen, en vaak vermoeid zijn omdat ge een hele waslijst van zaken te doen hebt...maar het is gewoonweg wel zo dat ik ongelofelijk gelukkig ben als ik savonds thuiskom en mijn zoon zie.
Het leven van kinderlozen is ook niet uit te leggen of te vatten voor iemand met kinderen . 't Is gewoon een andere manier van naar het leven kijken. Voor beiden is iets te zeggen en beiden hebben gelijk. Ik kan gerust aanvaarden dat jij de gelukkigste mens ter wereld bent als jij je zoon ziet, ook al is dat iets waar ik me niks bij kan inbeelden. Net zoals jij je er wellicht niet veel bij kan voorstellen dat wij er net gelukkig van worden dat we daar geen rekening mee moeten houden en dat we volledige vrijheid hebben.

Citaat:
Iedereen kiest dat voor zijn eigen, maar ik moet dat uitgaans gedoens niet meer. Ik heb meer plezier aan een glas wijn savonds met mijn vrouw voor de tv of in de zomer op het terras in de tuin. Of natuurlijk met de familie en/of vrienden die wel of geen kinderen hebben. Overigens worden familiebanden veel intenser eens je kinderen hebt.
Tuurlijk kiest iedereen dat voor zich. 't Is gewoon een andere manier van leven.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2014, 09:35   #1420
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Tuurlijk is dat niet abnormaal. De reactie ging dan ook terug op iemand anders die stelde dat kinderlozen een sociaal leven hebben dat nog gene fractie is van koppels met kinderen.

Het leven van kinderlozen is ook niet uit te leggen of te vatten voor iemand met kinderen . 't Is gewoon een andere manier van naar het leven kijken. Voor beiden is iets te zeggen en beiden hebben gelijk. Ik kan gerust aanvaarden dat jij de gelukkigste mens ter wereld bent als jij je zoon ziet, ook al is dat iets waar ik me niks bij kan inbeelden. Net zoals jij je er wellicht niet veel bij kan voorstellen dat wij er net gelukkig van worden dat we daar geen rekening mee moeten houden en dat we volledige vrijheid hebben.

Tuurlijk kiest iedereen dat voor zich. 't Is gewoon een andere manier van leven.
Laten we concluderen dat iedereen dat voor zich moet uitmaken.

Ik heb enkel positieve gedachten voor iemand die oprecht beslist kinderloos te blijven omdat hij/zij daar gelukkiger mee is. Het heeft geen zin om iemand iets op te dringen. Mensen moeten gelukkig zijn en we mogen absoluut geen oordeel vellen over hoe ze dat geluk nastreven.

Overigens zou ik liegen als ik soms zeg dat ik niet gek word van de kleine. Maar de goede momenten compenseren dat ruimschoots. En ik heb geluk dat mijn ouders en schoonouders gek zijn van de kleine en het wat gemakkelijker maken voor ons bij momenten.

Ik heb zo een kameraad die niks anders doet als de wereld afreizen. Vrouw en kinderloos. Bewust, verdient ook een hele dikke (kan zonder al te veel problemen voor zijn werkgever aan de andere kant van de wereld staan voor een opdracht, dat wordt gecompenseerd met royale premies). Ik gun het hem en ik hoop dat hij gelukkig is, en blijkbaar is dat ook zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be