![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1401 |
Banneling
|
![]() Achja, ik heb genoten van mijne vrije tijd voor het gezin. Maar na zoveel jaar werd het afgezaagd. Nu geniet ik van een andere fase in het leven. Mijn kleine man. Alweer: kinderlozen vinden dit moeilijk te begrijpen. Ik word er diep gelukkig van op een manier die je moeilijk kan uitleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1403 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent gelukkig met uwe kleine....en dat is goed.Maar andere mensen zijn misschien juist gelukkig opdat ze geen kleine hebben. Ieder moet een keuze maken...je kan dat maar één keer in je leven..dus is het belangrijk dat je de juiste maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1405 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Horen zeggen misschien niet....horen denken misschien wel.Alleszins hoor ik in mijn vriendenkring veel zeggen ; eens ze er zijn zie je ze graag en doe je er alles voor maar moest het te herbeginnen zijn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1407 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1409 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1412 |
Banneling
|
![]() Alle gekheid op een stokje, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.
Het is wel zo dat we naar een steeds individualistischere maatschappij evolueren waarin het ego primeert boven het gezin en de familie. En een kind wordt vaak als een last of opgave gezien. Iedereen mag dat vrij kiezen van mezelf, maar mensen die wel kiezen voor kinderen, kiezen wel voor de toekomst van de maatschappij. Want als we allemaal stoppen met kinderen maken is het over x aantal jaren gewoon gedaan ermee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar aan de allure dat de wereldbevoling groeit vrees ik wel het omgekeerde te zien gebeuren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2014 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je nu zegt: geen kinderen meer...dan heb je pas echt een hopeloze maatschappij. Dan zitten we daar straks bijeen met allemaal bompas. En niemand om onze pampers te verversen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft dat nu iets opwindends, om te discussiëren over een onderwerp dat werkelijk helemaal nergens over gaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet toch al een serieuze sadist zijn om vandaag nog iemand op deze aardkloot te dumpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1419 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel positieve gedachten voor iemand die oprecht beslist kinderloos te blijven omdat hij/zij daar gelukkiger mee is. Het heeft geen zin om iemand iets op te dringen. Mensen moeten gelukkig zijn en we mogen absoluut geen oordeel vellen over hoe ze dat geluk nastreven. Overigens zou ik liegen als ik soms zeg dat ik niet gek word van de kleine. Maar de goede momenten compenseren dat ruimschoots. En ik heb geluk dat mijn ouders en schoonouders gek zijn van de kleine en het wat gemakkelijker maken voor ons bij momenten. Ik heb zo een kameraad die niks anders doet als de wereld afreizen. Vrouw en kinderloos. Bewust, verdient ook een hele dikke (kan zonder al te veel problemen voor zijn werkgever aan de andere kant van de wereld staan voor een opdracht, dat wordt gecompenseerd met royale premies). Ik gun het hem en ik hoop dat hij gelukkig is, en blijkbaar is dat ook zo. |
|
![]() |
![]() |