![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een beangstigend filmpje, maar voor de jonge mensen aanwezig: toch maar eens goed luisteren:
http://ejbron.wordpress.com/2013/11/...hite-genocide/
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees je posting met aandacht. Je hebt dus vooral een probleem met collega's die vinden dat het tijd wordt om aan kinderen te denken. Ik vermoed dat jij niet in het plaatje past om kinderen te hebben, en dus ook niet om ze op te voeden. Volgens mij ben je niet zo echt sociaal. Wat ook blijkt uit andere reacties. Eerder een eenzaat binnen een gesubsidieerde omgeving, en die vanop afstand zou willen bepalen wat goed is voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de economie krimpt (door minden consumenten bvb) ga jij dat voelen. Of de bevolking moet zodanig veel krimpen dat er opeens enorm veel natuurlijke grondstoffen vrijkomen dat er een overvloed is. Maar in de realiteit gaan er veel oude mensen zijn en weinig jonge, met als gevolg massale belastingsdruk op de werkende schouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 |
Vreemdeling
|
![]() Beste allemaal,
Ik ben Maikel Marichael, student aan de Arteveldehogeschool in Gent, richting Journalistiek. Voor een opdrachtje zou ik moeten werken rond het thema beschreven in deze groep. Je hoort mij al komen, ik moet iemand interviewen die bewust kinderloos is gebleven (man/vrouw, 40+). Het interview wordt niet gepubliceerd! Het is enkel een taak. Staat u hiervoor open en wilt u mij helpen goeie punten te scoren? Indien geïnteresseerd mag u mij altijd contacteren via mijn mail: [email protected], of telefoonnummer: 0496/94.41.19 Journalist-in-spe bedankt je! Maikel |
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb kinderen, ben daar nog iedere dag ontzettend blij mee, maar heb ze echt niet op de wereld gezet om mezelf te plezieren en evenmin vind ik dat je dan een halve misdadiger bent. Dat kinderen geld kosten en je leeft in functie van hen heb ik nooit als een probleem ervaren, integendeel, dat heb ik met plezier gedaan. Ik heb dan ook leuke kinderen! Nu Free spirit, wanneer je geen kinderen wilt, zie ik daar geen probleem in. Snap niet waarom je mensen die je daarop aanspreken dit gewoon uitlegt, denk niet dat iemand daar moeilijk over doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mensne bemoeien zich toch graag met andermans zaken en vooral als die zaken ingaan tegen hun eigen of zogezegde "eigen" "principes". Wat freespirit ook zegt; ik ervaar nog steeds -en ook nog bij jongeren- dat nog altijd men generatie op generatie nog dezelfde stramien volgt; Het huisje-tuintje-kindje is nog steeds diep verankerd in onze maatschappij en algemene mindset. Doe je daar niet aan mee wordt je niet enkel deels of volledig uitgesloten in de maatschappij op sociaal vlak maar ook op financieel vlak. Er is dus nog steeds een drukking en overlevering. Maar ja uit de fouten van het verleden leert de mens duidleijk niet of als hij er uit leert leert hij de verkeerde lessen eruit want men blijft herhalen. Nu er is een lichtstraaltje of 2 want het begint stilaan toch te brokkelen... de echtscheidingen spreken voor zich maar ook meer mensen stilaan beginnen de onzin in te zien van die maatschappelijke verwachtingen en blijven bewust single en/of kinderloos.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geen kinderen willen is een eigen individuele keuze, waar geen enkel ander mens (buiten de partner/persoon waarmee je dat doet, uiteraard) ook maar iets op te zeggen of te oordelen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tenzij jij "sociaal leven" definieert als een babbel aan de schoolpoort en een namiddag in de speeltuin uiteraard. Ik weet wel zeker dat in onze vriendenkring, het sociaal leven van de kinderloze koppels een pak uitgebreider is dan het sociaal leven van hen met kinderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1390 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een puur emotioneel gedreven gebeuren en mensen met kinderen hebben gelijk en deze zonder kinderen hebben ook gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kinderen hebt staat je leven toch voor het grootste deel in het teken van die kinderen. En dat sociale leven is toch vnml aan de schoolpoort staan wachten....verplicht rondhossen....tandarts..kapper....boodschappen en taxi spelen in het weekend. Ik heb ook de indruk dat mensen die open en sociaal door het leven gaan ....wanneer ze dan kinderen krijgen zich pas gaan afzonderen op hun eilandje....er is geen tijd meer voor niks....en als er dan wat tijd overblijft gaat die steevast naar activiteiten met de kinderen.... Het is niet opdat je ieder jaar naar plopsa gaat of naar de dag van het gezin dat je een uitgebreid sociaal leven hebt ! Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2014 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat is ook de reden waarom boekskes als Story of den Dag Allemaal zo populair zijn. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist wel hoor. Niet alle mensen zijn afhankelijk van een partner of kinderen om een sociaal leven te hebben, wat een onzin zeg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mensen willen, waar ze voor kiezen is persoonlijk, wanneer je ongewild geen partner of kinderen hebt is dat een ander verhaal maar ik ken er genoeg die dat gewoon niet willen, en echt alles gevalve buitengesloten, zielig of hunkerend zijn! Er zijn namelijk ontzettend veel single's en die amuzeren zijn zo te zien prima! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen is er iets dat onmogelijk is om uit te leggen aan kinderlozen: kinderen zijn meer plezier en voldoening bijeen dan een uitgebreid sociaal leven u ooit kunnen bieden. Het is hard werken, en zaken opofferen, en vaak vermoeid zijn omdat ge een hele waslijst van zaken te doen hebt...maar het is gewoonweg wel zo dat ik ongelofelijk gelukkig ben als ik savonds thuiskom en mijn zoon zie. Iedereen kiest dat voor zijn eigen, maar ik moet dat uitgaans gedoens niet meer. Ik heb meer plezier aan een glas wijn savonds met mijn vrouw voor de tv of in de zomer op het terras in de tuin. Of natuurlijk met de familie en/of vrienden die wel of geen kinderen hebben. Overigens worden familiebanden veel intenser eens je kinderen hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2014 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1400 |
Banneling
|
![]() ja, hoop doet leven en leven geeft hoop.
Zonder kinderen zit je toch eerder af te tellen, je ziet geen vernieuwing, je geeft niets door, je bent een consument, geen producent. maar ieder zijn gedacht natuurlijk. je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Als mijn kleine mij letterlijk in de armen springt als ik thuis kom, voel ik mij daar uitzonderlijk goed bij. |
![]() |
![]() |