Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2010, 18:52   #1401
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar over welke school heb je het? Kunnen we alleen maar van leren natuurlijk! Probleempje?
Scholen in Oost-Vlaanderen. Welke scholen boeit eigenlijk niet.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:57   #1402
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; ik begrijp het niet.
Dat je de taal moet kennen om op te gaan in een groter geheel; akkoord; want je moet kunnen communiceren.
Maar je kan toch "opgaan in een groter geheel" als je wel een hoofddoek draagt.

Waarom sleur je die regelgeving er nu bij? In dat groter geheel; zijn er nog wel meer die bepaalde regelgeving laken. Zijn die dan plots niet meer geïntegreerd in het groter geheel waarvan ze al heel hun leven deel uitmaken?

Maar je zou dus uitleggen waarom de hoofddoek afleggen de integratie bevordert.
Je integreren in een groep = niet opvallen door bijzondere kenmerken in de groep. Hoofddoekjes vallen nog altijd op in ons straatbeeld, tenzij de straten of de pleinen er mee vol lopen zoals op bepaalde markten bvb.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 19:00   #1403
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
Dank U voor de vooruitzichten SDX

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Raadpleeg de tafsir van deze verzen en kom dan eens terug.
Tafsir (Arabic: تفسير‎, tafsīr, "interpretation")
Hoeft niet veel interpretatie, is duidelijk genoeg mij dunkt.
Oud 9 mei 2010, 19:00   #1404
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke bullshit! Of iemand nu een hoofddoek draagt of niet, je zult altijd als vreemdeling gezien worden. En ik denk dat ik daar meer over weet dan jij en alle autochtonen te samen.
Tja..dat is toch wel een beetje arrogant standpunt, ik meen te begrijpen dat u een hoofddoek draagt?
Daarmee onderscheidt u zich van wie geen hoofddoek draagt, wat ook de bedoeling is niet?
Dan in de slachtofferrol kruipen van "we horen er toch niet bij met of zonder hoofddoek "is natuurlijk lulkoek wanneer je er zelf voor kiest jezelf te onderscheiden op basis van je indentiteit als moslima!

Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ik zou vinden dat u die hoofddoek niet mag dragen, natuurlijk mag u dit, in uw privéleven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 19:01   #1405
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je integreren in een groep = niet opvallen door bijzondere kenmerken in de groep. Hoofddoekjes vallen nog altijd op in ons straatbeeld, tenzij de straten of de pleinen er mee vol lopen zoals op bepaalde markten bvb.
Neen; integreren in een groep heeft niets te maken met niet opvallen.

Dan zijn degenen met tattoo's; peircings; originele kledij;... ook allemaal niet-geïntegreerden.
Dan moet iedereen een das, hemd en (grijs of blauw) pak of deux-piecke nylons en hakschoenen aan.
Dan moet ik mijn grijs haar verven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 19:03   #1406
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dank U voor de vooruitzichten SDX
Geen dank, 't is maar dat je 't weet, U & ik zullen ginderover () nooit kou lijden!

Citaat:
Tafsir (Arabic: تفسير‎, tafsīr, "interpretation")
Hoeft niet veel interpretatie, is duidelijk genoeg mij dunkt.
Same Shit - Same Difference...enkel iets uitgebreider.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 19:06   #1407
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch is het zo; ik begrijp niet hoe het afleggen van de hoofddoek de integratie zou bevorderen.
Ik begin te geloven dat jij het niet kan uitleggen.
We hadden hier vroeger meisjes die nonnetjes werden. Die droegen lange zwarte kledij en bedekten ook hun hoofden. Ze sloten zichzelf af van de maatschappij, dat was hun keuze, en gingen in kloosters leven. Sommigen in slotkloosters waar ze voor de rest van hun dagen niet meer in de maatschappij kwamen. Dat was hun keuze en hun recht.
Ze liepen dus niet voortdurend opvallend in de straten rond. Dat is niet het soort leven dat we de moslima's toewensen nietwaar!
En wat zien we met de "nonnetjes" die nu nog overblijven en wel voortdurend onder de mensen komen? Die hebben zich qua kledij al meer dan serieus aangepast hoor, en die eisen nergens iets op.

Laatst gewijzigd door andev : 9 mei 2010 om 19:07.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 19:07   #1408
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja..dat is toch wel een beetje arrogant standpunt, ik meen te begrijpen dat u een hoofddoek draagt?
Daarmee onderscheidt u zich van wie geen hoofddoek draagt, wat ook de bedoeling is niet?
Dan in de slachtofferrol kruipen van "we horen er toch niet bij met of zonder hoofddoek "is natuurlijk lulkoek wanneer je er zelf voor kiest jezelf te onderscheiden op basis van je indentiteit als moslima!

Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ik zou vinden dat u die hoofddoek niet mag dragen, natuurlijk mag u dit, in uw privéleven.
Alice ;wees eens eerlijk. Een vreemdeling(e) die geen hoofddoek draagt; die zich als dusdanig niet onderscheidt; die wordt ook voor altijd als vreemdeling(e) beschouwd.
Dat is de stelling waarop jij reageert
"Of iemand nu een hoofddoek draagt of niet, je zult altijd als vreemdeling gezien worden."
Oud 9 mei 2010, 19:13   #1409
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Wat ik draag of ben is niet aan de orde.

Ook jij: verwijder die oogkleppen! Eer migrant blijft een migrant of die nu een hoofddoek draagt of niet.

Ik hoef niet in een slachtofferrol te kruipen om te weten hoe mensen iemand met een hoofddoek aanzien. Wat een ander denkt boeit me niet, iedereen heeft recht op een eigen mening. De bedoeling van een hoofddoek is helemaal niet om u te onderscheiden van iemand die er geen draagt. Zou nogal egoïstisch zijn? Men draagt de hoofddoek uit geloofsovertuiging waar en wanneer men wilt. Men leeft nog steeds in een land waar iedereen recht heeft om zn religie te beleven hoe hij het wilt. Als ik een keppeltje wil dragen of een hoofddoek dan doe ik dat toch gewoon. Dat verandert heus niks aan mn denkwijze of ideeën. Ik zie niet in wrm een hoofddoek de integratie zou belemmeren.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 19:16.
Oud 9 mei 2010, 19:16   #1410
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen; integreren in een groep heeft niets te maken met niet opvallen.

Dan zijn degenen met tattoo's; peircings; originele kledij;... ook allemaal niet-geïntegreerden.
Dan moet iedereen een das, hemd en (grijs of blauw) pak of deux-piecke nylons en hakschoenen aan.
Dan moet ik mijn grijs haar verven.
Dat hoofddoek wordt gedragen om 'niet op te vallen' eigenlijk feitelijk...tsjah...

Een hoofddoek op zich, als kleding of accessoire, is helemaal niet storend, hetgeen dat hoofddoek voor staat wél, het betekent; 'Ik ben moslim, ik volg islam' - islam die staat voor ongelijkheid, vrouwenonderdrukking, apartheid e.d. kortom tégen álles waar onze voorouders voor gestreden hebben, verworven rechten en vrijheden waar U op dit moment óók (nog) van geniet.
Het dragen van dat islamitisch hoofddoek staat dus tégen al onze rechten en vrijheden, het afzetten van dat hoofddoek zou al een signaal naar ons toe kunnen zijn dat ze niet achter die verwerpelijke ideeën staan die islam vertegenwoordigen - betere integratie dus door aan te geven; "Wij 'genieten óók van die rechten en vrijheden waar 'jullie' voorouders voor gestreden hebben, wij appreciëren dat en hebben er respect voor" - Dát zou de boodschap kunnen zijn van het niet-dragen van dat 'kopvod'!
Oud 9 mei 2010, 19:16   #1411
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen; ik begrijp het niet.
Dat je de taal moet kennen om op te gaan in een groter geheel; akkoord; want je moet kunnen communiceren.
Maar je kan toch "opgaan in een groter geheel" als je wel een hoofddoek draagt.

Waarom sleur je die regelgeving er nu bij? In dat groter geheel; zijn er nog wel meer die bepaalde regelgeving laken. Zijn die dan plots niet meer geïntegreerd in het groter geheel waarvan ze al heel hun leven deel uitmaken?

Maar je zou dus uitleggen waarom de hoofddoek afleggen de integratie bevordert.
Dat groter geheel draagt geen hoofddeksel tijden de lessen. Je kan niet in dat groter geheel opgaan als je wel een hoofddeksel draagt. Dan maak je geen geheel, maar een verschil.

Een duidelijk verbod voor de hoofddoeken kan de moslima's daarbij helpen.

Want het groter geheel legt zich neer bij de regelgeving. Helaas zien we ook daar zien we weer een verschil. De moslima's laken de regelgeving.

Dat mag. Wetten en regels kunnen aangepast worden als daar voldoende draagkracht voor is, maar het is zij die de regelgeving willen aangepast zien die moeten aantonen waarom dat zo is. Ik leg uit.

Wanneer ik zou vinden dat men een voetbalmatch beter met twaalf tegen twaalf zou spelen in plaats van met elf tegen elf, dat moet ik kunnen aantonen waarom dat zo is misschien kan ik wel iemand overtuigen om de regelgeving aan te passen...

Maar ik moet niet afkomen met : "toon mij eens aan waarom elf tegen elf beter zou zijn... en tot zolang speel ik met twaalf man in mijn ploeg..."

Ik moet niet afkomen met een "waarom niet?", maar met een "waarom wel!".

Neen.

Als de moslima's gegronde redens hebben om wel religieuse symbolen toe te staan in het onderwijs, dan moeten zij anderen daarvan trachtten te overtuigen. Tot zolang geldt de regelgeving die eveneens op regelmantaire wijze tot stand kwam.

En dat moet je niet doen door de bestaande regelgeving naast zich neer te leggen, maar door een beter alternatief voor te stellen op de bestaande regelgeving die anderen kan overtuigen.

En dat doen ze niet.

Hun handelen goedpraten staat gelijk met aanvaarden dat er morgen iemand met een peniskoker voor de klas gaat staan, want ook dat is een religieus symbool.

Als ik objectief de argumenten om religieuse symbolen toe te laten in het onderwijs, dan wel deze te verbieden, dan vind ik niet dat de argumenten van de voorstanders het groter geheel dienen. Het gaat hun vooral om een persoonlijke beleving, die zij blijkbaar belangrijker achten dan de bestaande regelgeving van het groter geheel.

Zij moet zich aanpassen aan het groter geheel. En indien zij vinden dat het groter geheel zich moet aanpassen aan hen, dan verwachten zij een integratie van het groter geheel aan hun persoonlijke belevingssfeer.

En dat is het wezen van de dictatuur.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 19:19   #1412
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice ;wees eens eerlijk. Een vreemdeling(e) die geen hoofddoek draagt; die zich als dusdanig niet onderscheidt; die wordt ook voor altijd als vreemdeling(e) beschouwd.
Dat is de stelling waarop jij reageert
"Of iemand nu een hoofddoek draagt of niet, je zult altijd als vreemdeling gezien worden."
Wat is daar zo erg aan?
Dat je als 'vreemdeling' gezien wordt, op mijn officiële papieren staat óók 'Extranjero', ik wordt hier óók als 'vreemdeling' gezien, zelfs officieel, maakt dat wat uit dan?
Ik word er hier niet scheef voor bekeken hoor!
Oud 9 mei 2010, 19:20   #1413
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wat is daar zo erg aan?
Dat je als 'vreemdeling' gezien wordt, op mijn officiële papieren staat óók 'Extranjero', ik wordt hier óók als 'vreemdeling' gezien, zelfs officieel, maakt dat wat uit dan?
Het gaat hier om een hoofddoek dragende vreemdeling, das al een heel groot verschil.
Oud 9 mei 2010, 19:21   #1414
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke bullshit! Of iemand nu een hoofddoek draagt of niet, je zult altijd als vreemdeling gezien worden. En ik denk dat ik daar meer over weet dan jij en alle autochtonen te samen.
Dat staat los van de betekenis van het woordje "integratie". En dat betekent weldegelijk "opnemen in een groter geheel".

http://www.encyclo.nl/begrip/integratie

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2010 om 19:24.
Oud 9 mei 2010, 19:36   #1415
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat groter geheel draagt geen hoofddeksel tijden de lessen. Je kan niet in dat groter geheel opgaan als je wel een hoofddeksel draagt. Dan maak je geen geheel, maar een verschil.

Een duidelijk verbod voor de hoofddoeken kan de moslima's daarbij helpen.

Want het groter geheel legt zich neer bij de regelgeving. Helaas zien we ook daar zien we weer een verschil. De moslima's laken de regelgeving.

Dat mag. Wetten en regels kunnen aangepast worden als daar voldoende draagkracht voor is, maar het is zij die de regelgeving willen aangepast zien die moeten aantonen waarom dat zo is. Ik leg uit.

Wanneer ik zou vinden dat men een voetbalmatch beter met twaalf tegen twaalf zou spelen in plaats van met elf tegen elf, dat moet ik kunnen aantonen waarom dat zo is misschien kan ik wel iemand overtuigen om de regelgeving aan te passen...

Maar ik moet niet afkomen met : "toon mij eens aan waarom elf tegen elf beter zou zijn... en tot zolang speel ik met twaalf man in mijn ploeg..."

Ik moet niet afkomen met een "waarom niet?", maar met een "waarom wel!".

Neen.

Als de moslima's gegronde redens hebben om wel religieuse symbolen toe te staan in het onderwijs, dan moeten zij anderen daarvan trachtten te overtuigen. Tot zolang geldt de regelgeving die eveneens op regelmantaire wijze tot stand kwam.

En dat moet je niet doen door de bestaande regelgeving naast zich neer te leggen, maar door een beter alternatief voor te stellen op de bestaande regelgeving die anderen kan overtuigen.

En dat doen ze niet.

Hun handelen goedpraten staat gelijk met aanvaarden dat er morgen iemand met een peniskoker voor de klas gaat staan, want ook dat is een religieus symbool.

Als ik objectief de argumenten om religieuse symbolen toe te laten in het onderwijs, dan wel deze te verbieden, dan vind ik niet dat de argumenten van de voorstanders het groter geheel dienen. Het gaat hun vooral om een persoonlijke beleving, die zij blijkbaar belangrijker achten dan de bestaande regelgeving van het groter geheel.

Zij moet zich aanpassen aan het groter geheel. En indien zij vinden dat het groter geheel zich moet aanpassen aan hen, dan verwachten zij een integratie van het groter geheel aan hun persoonlijke belevingssfeer.

Paulus.
Citaat:
Zij moet zich aanpassen aan het groter geheel.
De dictatuur van de meerderheid, jouw meerderheid.

Respect voor de rechten vh individu, aub!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 19:49   #1416
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is daar zo erg aan?
Dat sommige politieagenten dan denken dat je per definitie een verdachte bent; en je voortdurend gecontroleerd wordt.
Dat sommige werkgevers weigeren om je in dienst te nemen.
Dat sommige eigenaars je dan geen huis willen verhuren.
.....
Oud 9 mei 2010, 19:54   #1417
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Daar is respect voor. Niemand, verbied hen van een hoofddoek te dragen in de persoonlijke levenssfeer. Dat is hun volste recht.

Enkel daar waar zij de gemeenschap vertegenwoordigen, hebben zij conform de regelgeving die binnen de democratie tot stand kwam, dat recht niet. Precies om de rechten van dat groter geheel te vrijwaren. Scheiding van kerk en staat, weet je wel.

Eneuh. De dictatuur van de meerderheid, zoals jij het verwoordt, heet "democratie". Dictatuur heeft alles te maken met het opleggen van de wil van een individu aan de meerderheid. En niet omgekeerd.

Daarom is het hoofdoekenverbod, net als het verbod van alle religieuse symbolen daar waar de staat vertegenwoordigd wordt, een hulpmiddel om zich beter te kunnen integreren, zich beter te kunnen aanpassen aan dat groter geheel.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2010 om 19:56.
Oud 9 mei 2010, 19:55   #1418
tyson jamal
Vreemdeling

tyson jamal's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met het feit dat moslima's ervoor kiezen om een bepaalde religie te beleven en te belijden.Het is een fundamentele universele recht v/d mens waarvan het zelfs 1 van de basisfundamenten zijn in een democratise rechtstaat als belgie.
Oud 9 mei 2010, 19:56   #1419
tyson jamal
Vreemdeling

tyson jamal's schermafbeelding

Standaard

idem het dragen van een hoofddoek !
Oud 9 mei 2010, 19:57   #1420
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

En dat terwijl Paulus zou uitleggen hoe een hoofddoek afleggen de integratie zou bevorderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be